voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster
+3
yvonnedejong
MoniqueBuu
veernr1
7 plaatsers
Auteur
Bericht
veernr1
Aantal berichten : 179 Registratiedatum : 22-01-11
Onderwerp: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster wo 22 feb 2012 - 7:14
Deze foto wilde ik jullie niet onthouden: mijn kleine monster vermomd als het 'verschrikkelijke sneeuwmonster'. Was maar net op tijd, want direct hierna schudde ze zich uit. Wat LIJKT ze schattig zo, hè.
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster wo 22 feb 2012 - 8:45
Haha, wat een lekker ding zo. Had ze zich helemaal niet bewogen tijdens de sneeuwbui? Zo ziet het er tenminste een beetje uit, doordat het er zo dik op ligt.
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster do 23 feb 2012 - 8:55
yvonnedejong schreef:
Bij mij begonnen de omwonenden alweer te klagen, dierenmishandeling die paarden 24/7 buiten, ze moesten maar op stal!!
Dat is niet zo leuk hé als je buren geen begrip hebben. Is het dan op stal zoveel warmer?? Of staat er een kachel? Hier in België hebben ze gelukkig weer eens op het nieuws laten weten dat paarden en andere dieren heel goed tegen de vorst en sneeuw kunnen op voorwaarde dat ze voldoende eten en drinken krijgen, gezond zijn en uit de wind kunnen staan. Bij ons heb je alleen mensen die langs komen wandelen en zich afvragen of de paarden koud hebben omdat zijzelf het koud hebben...
veernr1
Aantal berichten : 179 Registratiedatum : 22-01-11
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster do 23 feb 2012 - 9:15
Ze had zich inderdaad niet veel bewogen, ik was gelukkig net op tijd met het fototoestel. Maar ik kan wel goed verschil zien met de haflinger, haar vacht is echt minder lang en minder dik, bij haar blijft het veel minder goed liggen en zie je het gewoon sneller dooien. Op dit kleine monster kan de mist ook echt aanvriezen, dan is ze 's ochtends helemaal wit bevroren, ook heel mooi. Ze heeft heel lang dekhaar en een heel dikke ondervacht. Is in het najaar en voorjaar ook wel minder prettig, dan heeft ze het snel te warm. En ze begint heel vroeg met het aanmaken van haar wintervacht, en laat hem pas laat los. De haflinger is al flink begonnen met verharen, die kleine echt nog niet.
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster vr 24 feb 2012 - 1:44
MoniqueBuu schreef:
Zijn ze bij jou nog niet begonnen hun jassen weer uit te trekken Marja?
Ja hoor, ook hier zijn ze alweer flink bezig met ruien, hoewel sommige paarden al meer haren verliezen dan andere. Maar ik maakte eigenlijk een grapje (had je ws. ook wel begrepen ); het zou heerlijk zijn als een van mijn paarden 's winters even zijn bontjas uit zou willen trekken zodat ik hem aan kon; lijkt me zalig !
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster vr 24 feb 2012 - 8:59
schapenvachtje als alternatief???
zit en ligt heerlijk, twee aan elkaar stikken en je hebt een mooie cape :<
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster vr 24 feb 2012 - 11:13
Zo, die ziet er lekker zacht uit Inge, lijkt wel een berenvel!
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster za 25 feb 2012 - 3:07
t is echt een schaapie hoor... maar wel heule dikkuh ligt o.a in onze auto krijg ik geen kouwe kont :< Haal ik er uit als ik ga sleeen met shetty, lekker warm op de slee en als het koud is en ik wil toch met de sulky weg dan op de kar natuurlijk. Je kan het ook als barabackpad gebruiken...ach ja schaapjes zijn heel veel zijdig
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster
voorbeeld van goed isolerende vacht: sneeuwmonster