Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Wat voeren jullie?

Ga naar beneden 
+5
Wieteke
inge
Iris
Joyce
Dyonne
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptywo 31 aug 2011 - 23:04

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voeren?
Hooi, graszaadhooi, voordroog, stro?

En voeren jullie nog wat bij daarnaast, zo ja wat?


Hier voerde ik altijd weidehooi en wat tarwestro. Maar ik zou graag graszaadhooi willen als ik daaraan kan komen.

Daarnaast geef ik ze vitaminen/mineralen bij in de vorm van Marstall Force. Voor mijn merrie doe ik dit door een beetje Spillers Happy Hoof. Voor mijn jonge pony door een beetje brok. Als ik geen tijd heb ze apart te voeren krijgen ze een Marstall koek of ik sla een dagje over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydo 1 sep 2011 - 7:03

hooi en stro op dit moment, enkele keer musli, niet veel in dit seizoen, en ze staan dagelijks een paar uurtjes op het gras.
we hebben sobere paardjes.
de 2 jarige merrie van een goede vriendin, die hier woont, krijgt dagelijks optiform en musli bijgevoerd.
in de winter krijgen ze dagelijks lucerne en musli, totaal 1 schepje per dag erbij, naast stro en hooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydo 1 sep 2011 - 10:55

Mijn shet krijgt naast beperkte graastijd tarwestro, hooi en een handje Equi Life F4F (zie paardnatuurlijk.nl) uit een voerkubus.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydo 1 sep 2011 - 11:06

Hier trouwens nu nog strookbegrazing en dus heel weinig hooi en maar beetje stro. Maar de winter gaan ze van het gras af.

Maar er wordt dus toch wel bijgevoerd. Ik merk wel dat het prettig is zeker als er verschillende behoeften zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 2 sep 2011 - 7:35

enkel gras
een keer per maand gedurende een week gekookt lijnzaad met spelt om het lekkerder te maken en magnesium supplement.
Van de winter zal het hooi zijn met gras wat er nog te vinden is. En voor de rest het zelfde later in het winterseizoen komt er vitamine E bij omdat dit dan steeds minder in het hooi zit.
o ja hele jaar door verschillende soorten likstenen, rode/witte/himalaya en soms voor de lekkerigheid een kruidenliksteen (nou ja steen is meer een emmer)
Bij hele erge kou krijgen ze ook nog bietenpulp naast het hooi
Terug naar boven Ga naar beneden
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 2 sep 2011 - 10:37

Inge, mag ik vragen wat voor kruidensteen je dan neemt?
Lijnzaad wil ik eigenlijk ook wel gaan geven af en toe. :j
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 2 sep 2011 - 10:41

Wij voeren nu uitsluitend gras. De twee warmbloedpaarden staan nu continue in de grootste binnenwei, en komen niet meer op de track. Die begint nu wel redelijk kaal te worden, maar dan kunnen ze nog naar de kleinere binnenwei (de binnenwei van de wintertrack) - daar staat nog gras dat nog helemaal niet begraasd is dit jaar.

Mijn koudbloeden staan op de track. 's Ochtends krijgen ze een klein stukje van de binnenwei erbij, met elke dag een strookje nieuw gras. 's avonds sluit ik dat weitje. Ik laat ze dan 1 à 2 uur bij de andere paarden in de binnenwei, en zet ze op de track als ik naar huis ga. Op de track staan nog genoeg sprietjes om ze de hele nacht bezig te houden zonder dat ze te veel binnenkrijgen.

Er ligt trouwens wel altijd zo'n vierkant zoutblok en een vierkant rood mineralenblok.

Voor de winter hebben we een partij graszaadhooi besteld. Het is gewikkeld (wij kunnen het namelijk nergens onder dak opslaan). Eerdere jaren kregen mijn pony's ook altijd graszaadhooi uit gewikkelde balen. Ik denk dat dit toch minder arm is dan 'normaal' graszaadhooi, want mijn pony's kwamen ook op beperkt hooi toch snel aan. Ze stonden toen nog wel 's nachts op stal en konden overdag niet veel bewegen (stenen paddock met een oppervlakte van ongeveer 4 x 8 m per pony...). Ik denk dat ze dit jaar wel meer zullen verbranden, nu ze geen stal meer hebben en meer bewegingsvrijheid hebben. Ik vraag me wel af of de twee grote paarden voldoende zullen hebben aan het hooi. Eerdere jaren kregen die kuilgras. Ik verwacht dat wij in oktober zullen beginnen met gedeeltelijk hooi voeren, maar dat zal voor een groot deel van het weer afhangen.

Brokjes geef ik wel eens, maar dan alleen als beloning als ik met de pony's bezig ben. Heb nog een zak Marstall Vito staan, maar op het moment dat er nog gras te vinden is, halen ze voor brokjes eigenlijk gewoon hun neus op, hihi.

Graszaadhooi is hier wel goed te krijgen, maar is wel duur op het moment. In de lokale krant stonden toevallig vorige week de prijzen, en volgens mij stond bij graszaadhooi iets van 150-170 euro per ton. Was ook wel te verwachten. Op het perceel naast onze wei stond graszaad. Dat perceel is van mijn voormalige stalhouder. We zouden eerst graszaadhooi van hem kunnen kopen, maar zij hadden nu zo weinig dat ze zelf ook hooi moesten bijkopen. Volgens mij zaten wij dit voorjaar ook in het droogste gebied van het land (net langs de kust), dus de kans is groot dat het verder landinwaarts goedkoper zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 2 sep 2011 - 20:42

Graszaadhooi heb ik al velen voor gebeld. Had er wel eentje, maar moest ik minimaal 10 ton afnemen. Dat is wel erg veel.
Ik zou heel graag grote pakken graszaadhooi in pak willen, maar hier de buurt wordt het vrijwel niet geteeld volgens mij.
Dus nog maar op zoek.

Wel fijn dat ze het goed doen op het gras. Hier staan ze helaas regelmatig zonder gras omdat ze het echt helemaal wegeten. Ik geef ze dus wel wat stro en hooi bij als buikvulling.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 2 sep 2011 - 20:54

Ik heb je een pm gestuurd. Heb geen idee of degene van wie ik het koop ook verderop in het land levert (en of dat te betalen zou zijn), maar wie weet heeft hij anders nog wel contacten bij jou in de regio.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyza 3 sep 2011 - 18:24

wat betreft lijnzaad, dit heb ik ook jaren gegeven, inmiddels geef ik gemiddeld 1 week per maand, psylium husk zaadjes tegen zand.
dit schijnt beter te werken dan gekookt lijnzaad, er even van uitgaande dat dit de reden is om lijnzaad te geven.
Lijnzaad blijkt als voeding, weinig bijdrage te leveren, aldus een voedingsdeskundige die ik hier nu een paar keer over de vloer heb gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyza 3 sep 2011 - 18:49

Joyce schreef:
wat betreft lijnzaad, dit heb ik ook jaren gegeven, inmiddels geef ik gemiddeld 1 week per maand, psylium husk zaadjes tegen zand.

Meng je de zaadjes door geweekte brok of voer je het op een andere manier? Als je paarden het nog nooit gehad hebben (en dus misschien over meerder jaren kleine beetjes zand binnen hebben gekregen), zou een kuurtje van een week dan ook al effect hebben?

Doordat ons weiland nooi eerder begraasd werd, hebben ze dit eerste jaar best veel gras met wortel en al uit de bodem getrokken, en dus mogelijk best wat zand binnengekregen. Ik zou Dibble en Thyler daarom ook wel graag een kuurtje willen geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyza 3 sep 2011 - 20:48

En ik ben wel benieuwd waar je die psyllium husk koopt? Er is verschil tussen husk en zaadjes toch? Ene is vezels, andere zaden?
Eten ze dat goed?
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyza 3 sep 2011 - 23:26

Ik gebruik al een tijdje psyllium husk van amazonexl.nl Maar volgens mij kun je het ook wel op andere adressen krijgen.
Hiermee ben ik begonnen toen Morris vorig jaar zandkoliek kreeg. Eerst wat ingelezen, en de meningen over lijnzaad, al dan niet gekookt, en psyllium zijn wat verdeeld. Qua werking, hoe vaak etc.
Ik vind de husk nu teveel gedoe voor mij. Het is heel fijn, en moet dus vermengd worden met water en nog wat anders (muesli/zemelen oid) voor de smaak. Ik ben niet zo van het mengen, koken etc, dat hou ik niet vol. Het moet makkelijk en snel te bereiden zijn. Ik wil dus overgaan op een muesli die oké is voor mijn eczeempaardjes en Sterre die gevoelig is voor suikers in de voeding, plus daarbij een handje ongekookte lijnzaad een paar keer per week. Lijnzaad kun je zo kopen bij Welkoop bijv.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyzo 4 sep 2011 - 8:40

Joyce schreef:
wat betreft lijnzaad, dit heb ik ook jaren gegeven, inmiddels geef ik gemiddeld 1 week per maand, psylium husk zaadjes tegen zand.
dit schijnt beter te werken dan gekookt lijnzaad, er even van uitgaande dat dit de reden is om lijnzaad te geven.
Lijnzaad blijkt als voeding, weinig bijdrage te leveren, aldus een voedingsdeskundige die ik hier nu een paar keer over de vloer heb gehad.

ja idd voor het zand wat ze binnen krijgen, dat is echt veel merk ik na regelmatig checken.
De zandclear dingen eten ze niet hoe lekker ik het ook maak dat gaat er niet in. Lijnzaad wel....
dus tsja....wat doe je dan???

ik check voor en na en er is nog steeds verbetering tussen deze twee checks, soms moet ik iets langer doorgaan om bij heel veel zand alles weg te krijgen.
Meestal is er na een week nog maar een thee lepel zand te vinden ipv een eetlepel.
Dit verschilt per pony
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyma 5 sep 2011 - 4:14

Onze paarden staan 's zomers (nu dus; hoewel... zomer? kritisch) twee keer per dag 1 à 1,5 uur op de wei en de derde keer krijgen ze hooi (gewoon het droge hooi uit kleine pakjes). Verder is het sprietjes scharrelen in het pad. Mijn eczemer staat maar één keer per dag op de wei en krijgt twee keer hooi (zijn eczeem verergert als hij meer gras krijgt).
Naast het gras krijgen ze één keer per dag onbewerkte granenmix, waar we zelf Pavo Vital (vitaminen-/mineralenbrokjes), IJslands zeewier en lijnzaadolie aan toevoegen.
's Winters, als ze niet meer op de wei kunnen, krijgen ze drie keer per dag voordroog, geoogst van onze eigen wei.

Op het moment vallen er rode besjes in het pad, die ze af en toe opeten, en eikels, die ze heerlijk vinden! Vandaag kwamen de paarden niet eens meteen naar de emmers met voer omdat ze te druk waren met de eikels grijns. Ik weet dat te veel eikels niet goed zijn, maar er vallen geen grote hoeveelheden en de paarden hebben er nog nooit iets van gekregen. Verder snoeien ze langs het pad de wilgen, door alle overhangende wilgentakken op te eten.
In de herfst zijn ze ook altijd druk met het opeten van alle gevallen blaadjes langs de bosrand.

Ik ga dit topic zo even verplaatsen naar een rubriek waar het beter past knipoog.
Er is trouwens nog een topic over bijvoeding naast hooi, je vindt het hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyma 5 sep 2011 - 9:09

Bedankt. Ik ga daar eens kijken, ging mij niet eens zozeer alleen om bijvoeding, maar beiden.
Marja, waarom kies jij voor voordroog in de winter?
Mogelijk als ik alleen aan voordroog kan komen ga ik dat erbij geven. Maar het zou in eerste instantie niet mijn voorkeur hebben. Ik vind het altijd spannend of het niet te rijk is, vandaar mijn vraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydi 6 sep 2011 - 2:33

mijn paardjes krijgen in basis hooi, maar ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar (heel droge) voordroog omdat het hooi intussen absurd duur geworden is.
ze hebben altijd een rode mineralenliksteen ter beschikking.
daarnaast krijgen ze elke dag nog een schep bietenpulp (voor extra kalk) en een schep equifyt herbs (veel verschillende grassen en kruiden dus meer variatie in vitamines en mineralen).
wekelijks krijgen ze een schep gekookt lijnzaad.
weinig voedingswaarde zou ik durven betwijfelen - afhankelijk wat je onder voedingswaarde verstaat knipoog
gekookt lijnzaad bevat heel veel vetten en eiwitten en heeft wonderen gedaan om mijn sterk vermagerde oude ruin weer op gewicht te krijgen.
meneer is gevoelig voor suikers, (veel) granen bijvoeren is dus niet zo'n goed idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydi 6 sep 2011 - 7:28

Dyonne schreef:
Marja, waarom kies jij voor voordroog in de winter?
Dat heeft puur praktische redenen. Ik zou het liefst gewoon droog hooi (kleine pakjes) voeren, maar wij halen het hooi van eigen land en het van het land halen en opslaan van kleine pakjes is voor ons te bewerkelijk. We zouden de pakjes allemaal zelf van het land moeten halen, een voor een met de riek op een platte wagen tillen en daarna weer een voor een met de riek op de hooizolder leggen, en dat is zwaar werk! Mijn man zou dat in zijn eentje moeten doen (er zijn niet zoveel mensen te vinden die daarmee willen helpen en mijn lijf is niet sterk genoeg voor dat gesjouw). Bovendien moet je om droog hooi te maken zeker 5 dagen droog, zonnig weer hebben en daar ontbreekt het de laatste jaren nog wel eens aan! We laten dus liever grote pakken persen en wikkelen. Daarvoor hoeft het gras maar 3 dagen te drogen en we hoeven niet te sjouwen want de loonwerker legt dan netjes alle pakken bij ons aan huis neer.
Misschien is voordroog iets rijker dan droog hooi, maar ik denk niet dat het veel scheelt omdat het toch al 3 (en ook wel eens 4) dagen gedroogd heeft, dus eigenlijk al bijna droog hooi is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydi 6 sep 2011 - 10:40

Marja schreef:
Misschien is voordroog iets rijker dan droog hooi, maar ik denk niet dat het veel scheelt omdat het toch al 3 (en ook wel eens 4) dagen gedroogd heeft, dus eigenlijk al bijna droog hooi is.

Op de stal waar mijn pony's eerst stonden, hadden ze ook altijd heel mooie balen voordroog. Je moest soms echt goed kijken (of ruiken en voelen) om te zien of het voordroog of graszaadhooi was, want van een afstandje zag je amper verschil. Het was waarschijnlijk wel een stuk rijker dan het graszaadhooi, want paarden die eenmaal voordroog gewend waren, gingen meestal een aantal dagen in semi-hongerstaking als ze over werden gezet op graszaadhooi :< . Gewoon droog weidehooi gaven ze daar niet, dus daarmee heb ik het nooit kunnen vergelijken. Ik weet wel dat Dibble helemaal gelukkig was toen ze in de periode dat ze nog lacteerde voordroog mocht hebben omdat ze toen wel erg schraal werd. Helaas voor haar duurde dat maar een paar weken hilarisch .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptywo 7 sep 2011 - 8:19

Wieteke schreef:
Het was waarschijnlijk wel een stuk rijker dan het graszaadhooi, want paarden die eenmaal voordroog gewend waren, gingen meestal een aantal dagen in semi-hongerstaking als ze over werden gezet op graszaadhooi :< .
Maar was het dan per se rijker? Of gewoon lekkerder? Ik weet niet of dat per definitie altijd hetzelfde is knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptywo 7 sep 2011 - 8:28

Dat zal inderdaad niet per definitie zo zijn, maar volgens mij gaat het in veel gevallen wel samen. Bij mijn pony's gaat die redenatie in elk geval wel op, hihi! En eerlijk gezegd bij mij ook in 9 van de 10 gevallen... oeps Als ik niet zou weten dat vers voedsel beter voor me is, zou ik hele dagen chips, friet en pannenkoeken eten (en inderdaad: mijn smaak heeft zich na m'n 5e verjaardag niet meer verder ontwikkeld :< ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptydo 8 sep 2011 - 22:46

Wieteke schreef:
Dat zal inderdaad niet per definitie zo zijn, maar volgens mij gaat het in veel gevallen wel samen. Bij mijn pony's gaat die redenatie in elk geval wel op, hihi! En eerlijk gezegd bij mij ook in 9 van de 10 gevallen... oeps Als ik niet zou weten dat vers voedsel beter voor me is, zou ik hele dagen chips, friet en pannenkoeken eten (en inderdaad: mijn smaak heeft zich na m'n 5e verjaardag niet meer verder ontwikkeld :< ).

hilarisch Ik denk dat je gelijk hebt; lekker is vaak ook slecht (lees: dikmakend; behalve bij mij, ik kan 10 taarten per dag vreten en kom geen gram aan terwijl ik dat best zou willen... Ach ja, 't is ook nooit goed knipoog).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 9 sep 2011 - 3:25

ruilen? bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyvr 9 sep 2011 - 5:41

fojoe schreef:
ruilen? bescheiden
Haha, nou ik weet zeker dat jij niet je hele leven nageroepen wilt worden dat je zo broodmager bent, want da's echt niet leuk hoor kritisch. Maar misschien kunnen we een aantal kilo's ruilen knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Emptyzo 11 sep 2011 - 7:26

prima, je zegt maar hoeveel je er wil, ik stuur ze wel op ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat voeren jullie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat voeren jullie?   Wat voeren jullie? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat voeren jullie?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat en hoeveel voeren jullie de paarden bij?
» Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?
» Voeren van graszaadhooi
» Spelt, wie kent dit om te voeren?
» Het eten van bomen, en voeren ervan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gezondheid en verzorging-
Ga naar: