Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 aangenaam kennis te maken!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptydi 15 feb 2011 - 22:01

Goedemorgen,
Ongeveer 2 jaar geleden, in de periode dat we bezig waren met de koop van onze boerderij, hoorde ik voor het eerst van het paddock paradise principe. ik was direct enthousiast. We moesten (en moeten) erg veel verbouwen aan de boerderij, dat was het eerste plan.
De grootste klussen zijn achter de rug en eind december hebben we onze shetlander gekocht. Ze staat nu (heel zielig, ik weet het) nog alleen. We zijn hard op zoek naar een maatje, een paard voor mij en mijn oudste dochter, maar het wil nog maar niet lukken.
Maaike krijgt veel aandacht en er wordt op verschillende manieren met haar gewerkt, we hopen dat dat het een beetje compenseert.
Ik heb een weiland van 5000 m2 waar ik een pp ga maken. Ik heb een plattegrondje getekend, ik zal dat een keer inscannen en hier plaatsen. We zitten op kleigrond en op zo'n beetje het laagste punt van Nederland. Niet de makkelijkste plek dus. Er komt een buitenbak met drainage, een stuk verhard, een track buitenom (het land is een rechthoek) en middenin 2 of 3 weides.
Ik ben erg blij met dit forum. Zo veel ideeen en ervaringen, heel inspirerend!

Oja, mijn forumnaam is een samenvoeging van de namen van mij en mijn twee paardengekke dochters ;-))
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptydi 15 feb 2011 - 22:44

goedemorgen,

Ik ben nu wel nieuwsgierig: het laagste plekje in nederland?
waar ligt dat blond

Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptydi 15 feb 2011 - 23:59

Hoi Lianma,

Dat is toch wel ideaal: een PP bij je huis! Vooral voor een shetlander zal de extra beweging die het PP biedt goed van pas komen :<

Hoewel ik niemand kleigrond toewens, ben ik erg blij dat er steeds meer 'lotgenoten' op dat gebied op het forum komen knipoog . Hopelijk komt er nog een keer iemand met DE oplossing die ook nog betaalbaar is...hihi

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptywo 16 feb 2011 - 0:56

Welkom Lianma glimlach, leuk om alweer een enthousiaste 'PP-beginner' te mogen verwelkomen hier! Ik hoop dat je hier veel van je gading zult vinden.
Ik word ook wel nieuwsgierig hoor, waar dat 'laagste plekje van Nederland' is knipoog...

Na alle verhalen over kleigrond word ik steeds blijer met mijn - toch wel een stuk eenvoudiger - zandgrondperceel! Ook zandgrond kan nat en blubberig zijn hoor, maar het wordt toch veel minder snel een moeras dan kleigrond.

Succes met al je plannen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptywo 16 feb 2011 - 1:20

Bedankt voor het welkom glimlach

Ik kan er wel een raadspelletje van gaan maken............. De eerste aanwijzing; het ligt in Zuid-Holland................!

(Als je het precies wilt weten, stuur ik je een pb-tje)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptywo 16 feb 2011 - 1:26

lianma schreef:
Ik kan er wel een raadspelletje van gaan maken............. De eerste aanwijzing; het ligt in Zuid-Holland................!

(Als je het precies wilt weten, stuur ik je een pb-tje)
Oh nee hoor, ik vind Zuid-Holland al precies genoeg. Het is altijd wel leuk om een idee te hebben waar iemand ongeveer woont knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptydo 17 feb 2011 - 23:03

Het inscannen van mijn kleurentekening lukt niet, krijg hem alleen in zwart wit. Ik heb geprobeerd hem met paint te bewerken, maar ook dan krijg ik geen kleuren. Raar.
Ik heb geprobeerd de zwart wit tekening hier te plaatsen, maar dat is nieuw voor mij. Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptyvr 18 feb 2011 - 0:13

Hoe slaat computer het plaatje op als je hem ingescand hebt? De mijne doet dat als een foto. En dan kan ik hem dus ook net als een foto hier op het forum plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptyvr 18 feb 2011 - 1:39

lianma schreef:
Het inscannen van mijn kleurentekening lukt niet, krijg hem alleen in zwart wit. Ik heb geprobeerd hem met paint te bewerken, maar ook dan krijg ik geen kleuren.
Bij de meeste scanners kun je in de instellingen aanpassen of het in kleur, grijstinten of zwartwit gescand moet worden. Waarschijnlijk krijg je in Paint ook geen kleuren omdat de afbeelding in eerste instantie is gescand en opgeslagen als zwartwit afbeelding.
Dus misschien even opnieuw scannen en van tevoren de instellingen aanpassen naar kleuren scannen?

Citaat :
Ik heb geprobeerd de zwart wit tekening hier te plaatsen, maar dat is nieuw voor mij. Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen?
Hier vind je een handleiding voor het stap voor stap plaatsen van afbeeldingen: KLIK. Misschien handig om het even uit te printen zodat je het naast je kunt leggen als je aan de slag gaat knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Emptyvr 18 feb 2011 - 1:53

Bedankt voor de uitleg.
De instelling had ik op kleurentekening gezet, maar hij zet het zelf weer terug op zwart/wit.Heb ik nog nooit gehad. Mijn man heeft meer overwicht op de computer, ga het hem maar eens vragen zwijgen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





aangenaam kennis te maken! Empty
BerichtOnderwerp: Re: aangenaam kennis te maken!   aangenaam kennis te maken! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aangenaam kennis te maken!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winterklaar maken
» een verplaatsbare heuvel maken
» wat doe je op een vrije dag? een schuurpaal maken :-)
» De Track gras-vrij maken?
» track maken zonder stroom

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: