Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Don stelt zich voor

Ga naar beneden 
+4
Mai
Nina
Irene
BuitenZinnig
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Emptyma 24 mei 2010 - 23:45

Dus het echte probleem is het zand wat onder de voeten wordt meegenomen en dat er naast de grindbak nog een stukje grond is. Oplossing zou kunnen zijn dat je de grindbak herstelt en de randen plus zeker 5-5m er voor en er na grind- of andere tegels neerlegt, zodat ze de meeste aarde al onder hun voeten vandaan gelopen hebben eer ze door de bak lopen.

Morgen komen ze de paaltjes, prikkers en draad brengen, zodat ik aan de PP kan beginnen. hoera Ik start met de eerste helft van het land en hoop dan de circel later rond te maken. Even een gedachte... Is het zinvol om de circel niet helemaal rond te maken, met op het laatst een eetplek en dat ze dan voor drinken en schuilen weer helemaal terug moeten? Dus een C ipv een O... Ik snap dat dan het element van helemaal rond kunnen rennen dan niet meer gaat, maar aan de andere kant moet hij dan de hele aftstand weer terug voor water en legt dan per saldo meer afstand af dan wanneer ze "over de helft" zijn en dus weer dichtbij START/FINISH

Als ik tijd heb ga ik tekenen... nu eerst even zelf aan het werk en straks paard aan het werk zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Emptydi 25 mei 2010 - 4:26

Heel leuk dat je morgen aan je PP kan beginnen, zo te lezen heb je er zin in grijns

Mijn ervaring is dat als het niet goed rond loopt, de paarden juist minder gaan bewegen. Op de één of andere manier stimuleert het rond kunnen lopen de beweging aanzienlijk. In ieder geval in onze situatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Emptydi 25 mei 2010 - 6:31

Citaat :
Mijn ervaring is dat als het niet goed rond loopt, de paarden juist minder gaan bewegen. Op de één of andere manier stimuleert het rond kunnen lopen de beweging aanzienlijk. In ieder geval in onze situatie.
Hmmm... nou ja, ik kan het steeds een stukje uitbreiden. Helemaal rond is wat lastig als je een deel van de paarden apart wil houden en ook toegang wil geven tot een schuilplaats en drinkbak etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Emptydi 25 mei 2010 - 6:31

Mijn pp loopt opk niet rond, maar ik vind dat de ponies veel meer lopen dan vroeger toen ze alleen een paddock hadden. En ik heb eigenlijk nog niet zo heel veel gedaan om stukken aantrekkelijk te maken. Kennelijk zijn sommige stukken gewoon ook in trek vanwege de ligging, of het "uitzicht" ofzo. Wel heb ik het hooi verspreid liggen, en grenst het weitje aan het pad waardoor ze daar vaak zoeken naar grasjes.
Als je dus idd de eerste levenbehoeftes verspreidt, lopen ze al veel meer volgens mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Emptydi 25 mei 2010 - 23:22

De paarden bewegen evengoed inderdaad meer dan wanneer ze in een paddock staan, dus dat is al een stuk beter. Alleen werkt het bij ons zo dat als een deel afgesloten is (en ze dus niet rond kunnen), de paarden meteen een stuk minder bewegen.
Maar goed, dat is in onze situatie. Wellicht dat het bij jou Don al goed kan werken zonder dat ze rond kunnen, dus afwachten hoe het gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don stelt zich voor   Don stelt zich voor - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Don stelt zich voor
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bea stelt zich voor
» Mila stelt zich voor
» Nieuweling stelt zich voor
» Dayenne stelt zich voor
» Dian Stelt zich voor!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: