Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.

Ga naar beneden 
+3
inge
Mai
FrancisD
7 plaatsers
AuteurBericht
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptydi 12 mei 2015 - 21:43

Nadat ik vorig jaar oktober vrij abrupt van m'n paddock af moest waar ik nét zo'n beetje klaar was met een tweede stuk grond en een extra schuilstal bij de track te betrekken, hebben m'n meiden de hele winter bij de buren van m'n wei op een kleine kale paddock zonder schuilstal gelogeerd. Beide meiden zijn begin dit jaar ernstig ziek geweest door gebrek aan weerstand, Pippa zelfs een fikse longontsteking en Raya heeft lang gekwakkeld. Voordeel is dan weer wel dat ze haar overbodige spekjes is kwijt geraakt maar dat had ik toch liever op een andere manier gehad knipoog

Maar goed, al die tijd dus wel op zoek naar een geschikte grasloze plek voor haar (ze heeft IR). Dat bleek zo'n beetje onmogelijk en net toen ik wanhopig begon te worden heb ik onder het mom van 'je weet maar nooit' de gemeente gebeld voor een stuk openbaar groen hier in de buurt.
Dat kon niet maar ze hadden wel wat anders voor me.
Een weitje slechts 1 km van mijn huis, middenin het dorp - waarvan ik dacht dat het particulier bezit was en waar ook al paardjes liepen - bleek vrij gekomen en mocht ik huren. Op een deel er van loopt nog een oude merrie van de dame die naast het perceel woont en hierover afspraken had met de vorige huurder. De gemeente heeft haar toestemming gegeven dat stuk te blijven gebruiken, de rest is voor mij en dat is zo'n 2500 m2. Er staat al een stalletje op, een deel is dicht en toegankelijk voor de merrie, de rest is een schuilstal voor mijn meiden en nog een soort 'kast' voor wat spullen.

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 21317y9
(het rechthoekige stuk aan de voorkant is voor mij, het vierkante stuk wat naar achteren ligt is waar de merrie loopt)

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2a0ht35

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 20jnwah

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 3130rwj

Ik mocht er zelfs een track laten frezen dus gelijk de week er na een mannetje met een trekker uit de buurt gevraagd of hij kon komen frezen ...
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2le2pzb

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Zm1ix0

en daarna beginnen met palen slaan...
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Dypvec

Grote wei binnenring staat...
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2hgcww6

sprintje trekken kan straks wel, perceel is 100 meter lang en kleine 25 breed.
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Nbyxs9

Vandaag weer verder met koord en palen zetten...
Dit moet het uiteindelijk gaan worden:
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. N2hfet
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptydi 12 mei 2015 - 22:17

Leuk dat je je update hier plaatst Francis (forum begint een beetje leeg te lopen sinds de Facebookgroep knipoog )!

Wat een leuk plekje en wat ziet het er al puik uit compliment ! Wat zul jij ontzettend blij zijn hiermee hoera !

Slim om de paden te laten frezen en op die manier het gras al meteen kwijt te zijn. Fijn dat je ook een schuilstal erbij hebt. Lopen je meiden er al?
Is het ook een redelijk droog terrein, of kan je dat nog niet inschatten? Leuke indeling zo met dat tussenstuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptywo 13 mei 2015 - 0:26

Ja, hier kun je toch wat meer de vorderingen bij elkaar houden en soort 'dagboekje' maken vind ik. FB is leuk en 'sneller', dit vind ik meer 'naslagwerk'. Je zoekt hier ook oudere info makkelijker even terug. Moeten we 't hier dus maar weer nieuw leven in blazen knipoog

Ja, dat het gefreesd mocht ben ik echt héél blij mee, anders had ik met Raya best een probleem gehad. Het stuk aan de korte kant, waar de zandplek komt, is nu helaas nog wel half gras omdat ik te laat er aan dacht dat het daar breder moest dus dat stukje en het middenstuk mogen ze strookje voor strookje kaal eten. Het middenstuk heb ik expres zo gemaakt zodat ik ook een plek heb waar ik een beetje kan rijden. Dat stuk is in werkelijkheid zo'n 25 x 25 meter (verhoudingen op de tekening zullen vast niet helemaal kloppen).
Of het nat blijft weet ik niet maar zoals ik het nu in kan schatten dénk ik niet. Met palen zetten kwam ik al op witte grond uit en daar boven is gewone zwarte aarde, geen klei zoals ik eerst had. Ik hoop dus dat het van zichzelf aardig draineert en niet te drekkerig wordt.

Net de buitenomheining rond het grote weitje ook gezet dus alweer een stapje verder...

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2rxwfpe
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptywo 13 mei 2015 - 1:09

FrancisD schreef:
Ja, hier kun je toch wat meer de vorderingen bij elkaar houden en soort 'dagboekje' maken vind ik. FB is leuk en 'sneller', dit vind ik meer 'naslagwerk'. Je zoekt hier ook oudere info makkelijker even terug.

Helemaal mee eens! 't Zou natuurlijk wel leuk zijn als er dan af en toe wel wat mensen blijven reageren op onze dagboekjes knipoog .

Het is trouwens wel gunstig dat je stuk zo langwerpig is, waardoor je een 100 m lang renpad hebt kunnen maken glimlach .

Ben benieuwd naar je foto's (filmpje?) van als je meiden gaan kennismaken met hun nieuwe thuis!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptywo 13 mei 2015 - 5:52

Als het een beetje mee zit en m'n bestelde stroomapparaat (moest een nieuwe met batterij aangezien daar geen stroom is) komt vrijdag of zaterdag binnen, dan zouden ze zondag al over kunnen. De kleine wei kan ik ook maken als ze daar al zijn want de paddock tussen de weitjes ga ik sowieso eerst nog dicht zetten vanwege het gras, die krijgen ze strookje voor strookje er bij.
En uiteraard ga ik dat proberen te filmen en fotograferen camera
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptywo 13 mei 2015 - 6:07

Ziet er leuk uit, en een fijn gelukje met zon stekkie dicht bij huis. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptywo 13 mei 2015 - 20:40

dat ziet er leuk uit, fijn om mee te mogen lezen en plaatjes kijken.
FB gaat vaak idd erg snel, dan zie ik in de ochtend uit een soort van uit mijn ooghoeken iets voorbij komen wat ik dan in de middag op mijn gemak terug wil lezen, maar vergeet het maar, dan kan ik het niet meer vinden.
Dat is echt een groot voordeel van forums vind ik.

dank voor het delen

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptydo 14 mei 2015 - 19:50

Wat fijn dat je een nieuwe plek hebt gevonden! Zo zie je maar dat het loont om actief te blijven zoeken en rondvragen.

Dat frezen is inderdaad een mooie oplossing. Ik heb overwogen om op deze manier een soort bak te maken in de wei, maar bij kleigrond zou je dan waarschijnlijk met allemaal kleine, harde kleibrokjes komen te zitten, wat niet echt een fijne ondergrond is om op te rijden. Maar voor het maken van grasvrije paden lijkt het me ideaal. Hopelijk lukt het op deze manier om de verloren kilo's eraf te houden grijns .

Ik blijf dit forum veel fijner vinden dan Facebook. In de oudere topics staat zoveel info (met duidelijke begeleidende foto's) en ik zocht geregeld dingen terug. Als ik een keer reageer op Facebook, heb ik geen zin om een heel verhaal te typen waarvan je weet dat het hooguit 1 dag door mensen gezien wordt. Daarom link ik meestal maar naar de topics die ik hier geschreven heb binnenpret . Hier staat ook gelijk alle info bij elkaar.

Zelf post ik hier niet meer veel, maar dat komt alleen doordat er geen veranderingen aan mijn track gepland zijn voor de komende maanden. Wel lees ik nog steeds met veel plezier mee, en kijk ik geregeld of er nieuwe topics zijn.

Het zou inderdaad leuk zijn als je zou kunnen filmen wanneer de dames voor het eerst op de nieuwe track komen. In elk geval alvast heel veel plezier gewenst op jullie nieuwe stek!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptydo 14 mei 2015 - 23:26

Wieteke schreef:
Ik blijf dit forum veel fijner vinden dan Facebook. In de oudere topics staat zoveel info (met duidelijke begeleidende foto's) en ik zocht geregeld dingen terug. Als ik een keer reageer op Facebook, heb ik geen zin om een heel verhaal te typen waarvan je weet dat het hooguit 1 dag door mensen gezien wordt. Daarom link ik meestal maar naar de topics die ik hier geschreven heb binnenpret . Hier staat ook gelijk alle info bij elkaar.

Zelf post ik hier niet meer veel, maar dat komt alleen doordat er geen veranderingen aan mijn track gepland zijn voor de komende maanden. Wel lees ik nog steeds met veel plezier mee, en kijk ik geregeld of er nieuwe topics zijn.

Leuk om te horen Wieteke compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyza 16 mei 2015 - 0:40

Ja ik vind dit forum ook veel fijner dan FB hoor! Daar verdwijnt alle goede info ook weer zo snel... Het is wel leuk om ideeën op te doen.

Francis, fijn dat je een nieuwe plek gevonden hebt! Het begint er ook al uit te zien als een mooi PP, leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyza 16 mei 2015 - 22:20

Hier nog een 'fan' van dit forum, maar door grote gezondheidsproblemen met de paarden heb ik niet zoveel fut meer over om hier regelmatig iets te schrijven. Ik ga dit toch ook weer proberen op te pakken.

Wat een geluk bij een ongeluk, dat je nu dit prachtige stukje kunt huren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyvr 22 mei 2015 - 0:56

Nou, afgelopen week flink gewerkt en woensdag kon ik dan eindelijk m'n bestelde stroom apparaat bij m'n zusje ophalen.
Gisteren was dus de Grote Verhuisdag.
Samen met een vriendin zijn we op ons gemak van de oude naar de nieuwe plek gewandeld (zo'n 3 km dus goed te doen). Dat ging als een zonnetje, beide dames wandelden relaxed mee, zelfs toen we in het dorp aan kwamen, drukke weg over moesten en een stukje door de bebouwde kom. Pippa moet nog 3 worden en heeft nooit meer gezien dan m'n oude plek aan een rustig landweggetje dus ik vond haar extra stoer en dapper.
Vlak bij de nieuwe plek kwamen m'n zusje en nichtje (die vlak bij de nieuwe plek wonen) ons tegemoet en heeft een paar foto's weten te maken (mijn telefoon liet het zoals gewoonlijk weer afweten).

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 6srnmo

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2m422dw

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 5z4jyf

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Scu9tx

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 140ez44

Toen ik later op de middag terug kwam om verder te werken aan de andere helft van de track vond ik Raya al rollend in het stalletje. Lekker droog mul zand dus perfect volgens haar.

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 14x18xw

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2qls77c

Ze heeft gisteren middag ook al meer rond gerend dan ze op de oude track ooit heeft gedaan volgens mij, echt snoeiharde sprintjes getrokken. Volgens mij was ze gewoon blij dat ze eindelijk na 8 maanden op een klein paddockje, d'r benen weer es kon strekken. Ze kan haar lol op als de andere helft straks ook klaar is en ze nog verder door kan. grijns

Zoals verwacht was het gras belangrijker dan de treinen die langs komen, pas bij de 4e trein ofzo kregen we reactie, maar goed, dat was dan ook een dikke goederentrein.

Nu is het afwachten hoe het gaat met 't beetje gras wat ze nu hebben en er langzaam bij krijgen. Er moet een stuk nog kaal worden en da's juist het stuk waar 't meeste gras staat dus maar even zien. Veel longeren maar (gaat ook op dat stuk gebeuren dus dan loopt ze het ook wel vlotter stuk). Het is gelukkig geen klei maar zanderiger dus ik verwacht dat ze het daar sneller stuk lopen en dat 't dan ook niet terug komt zoals op de klei wel gebeurde.

Ze hebben het in ieder geval naar hun zin, vanmorgen kreeg ik foto's van m'n zusje die er om 8 en om 10 uur langs kwam en beide keren trof ze de dames zo aan

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. 2qjfuwz

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Vie6i1
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyvr 22 mei 2015 - 1:09

Oh, wat heerlijk joh! Echt stoer hoe ze meegewandeld zijn naar hun nieuwe plek.
Mooi fotoverslag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyvr 22 mei 2015 - 2:18

Wat een heerlijke fotoserie glimlach !
Fijn hoor, dat ze nu op hun nieuwe plekje zijn, zowel voor hun als voor jou. En ook leuk voor de witte pony; schattig, die kennismaking!
Raya is de grote en Pippa de kleine toch? Ik wist het even niet meer knipoog .
Veel geluk op de nieuwe stek voor jullie allemaal, maar ik denk dat dat wel gaat lukken compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Emptyma 25 mei 2015 - 5:03

mooi die beentjes strekken...fijn dat ze het een goede plek vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.   Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verhuizen. Of 'hoe begin je weer van voor af aan'.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het begin...
» Voorzichtig begin pp
» En dan begin je gewoon weer opnieuw

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: