Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 welk zadel gebruiken jullie?

Ga naar beneden 
+6
Wieteke
MoniqueBuu
marion
inge
Mai
Sussie
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydi 29 apr 2014 - 3:00

Sussie schreef:
Het bitloos trekt me enorm aan. Maar er zit een bepaalde angst, om de contole te verliezen

Die angst weerhoudt veel mensen ervan om over te stappen van bit naar bitloos. Het mooie is, dat degenen die inmiddels overtuigd bitloos rijden, vrijwel altijd zeggen dat hun paard zonder bit veel ontspannener is en daardoor veel gehoorzamer dan voorheen met bit.
Het is trouwens een illusie dat je met een bit het paard onder controle hebt; als een paard zo 'over de rooie' is dat hij wil gáán, dan gáát hij, met of zonder bit. Het enige dat het bit op zo'n moment doet is pijn veroorzaken, en die pijn zal alleen maar meer angst en spanning opleveren, en daardoor nog meer de neiging om er niet naar te luisteren maar er juist doorheen te gaan. Het 'onder controle' hebben van een paard kan alleen maar voortkomen uit vertrouwen en ontspanning en nooit uit angst voor de pijn van het bit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Petra_




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 10-03-14
Woonplaats : Westerwolde

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydo 1 mei 2014 - 3:17

Goed verwoord Marja!  compliment 

Sussanne: houd mijn website maar in de gaten, want er is weleens een gepast/getest hoofdstel in de aanbieding. Ik wil je ook wel een seintje geven zodra ik er weer eentje heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.permicavallo.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydo 1 mei 2014 - 7:21

Petra_ schreef:


Sussanne: houd mijn website maar in de gaten, want er is weleens een gepast/getest hoofdstel in de aanbieding. Ik wil je ook wel een seintje geven zodra ik er weer eentje heb.

Dat deed ik stiekem al. Als je een seintje wilt geven graag. Dank je.
Ik moet het ook gewoon doen, Justine is niet het paardje dat in zeven sloten tegelijk loopt. Ik kan het altijd veilig in de wei/straks bak doen. En dan kijken of ik er zoveel vertrouwen in kan krijgen dat ik ermee naar buiten durf. Moet okk nog vertrouwen in justine krijgen. En dat wordt elke dag beter. Merk dat ik vooral mijn zelfvertouwen kwijt was/ben. Maar Justine is geen Zio, en dat helpt mij enorm. Elke keer als ik op haar zit ook f met haar werk, dan ben ik die onrust zo kwijt, dat merkte ik vooral tijdens het pasconsult. Ze deed het zo goed, hoe moeilijk ze het ook vond.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydo 1 mei 2014 - 7:46

En als je op een gegeven moment met Justine zou durven gaan wandelen buiten, dan zou je het bitloos hoofdstel aan kunnen doen. Voor aan een bit heb je zo'n hulpstuk, die je aan elke bitring vastmaakt, en dan midden onderaan kun je een halstertouw of longeerlijn vastmaken. Maar tegenwoordig heb je zo'n hulpstukje ook voor bitloze hoofdstellen. Teugels eraf, longeerlijn eraan, en wandelen maar. Lekker samen ook buiten de bak vertrouwen opbouwen, mét bitloos hoofdstel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptyza 17 mei 2014 - 20:26

Hey, we zijn hier nog aan het wachten op het zadel. Duurt wel lang, maar dan hebben we straks ook wat.
Inmiddels heb ik wel een kingekruisd hoofdstel  hoera  En Justine pakt dit goed op. Ben super trots op haar. Ze hangt niet meer in mijn handen en reageert steeds beter op mijn lichaam. Ik merk dat we dit samen nog wel moeten vastzetten, want ik ben gauw geneigd om direct de teugel te pakken, terwijl dit misschien nog niet eens nodig is. Ze is lekker ontspannen met rijden. Moet wel zeggen heb er nog maar net twee keer mee gereden en gisteren een "gemend" met dubbele lijnen. Gewoon om even te proberen of dit ging lukken. Ze deed het wel leuk, maar merk dat ze onzeker is. Ze moet dan echt op eigen benen lopen. Ze heeft eerder voor de kar gelopen, dus ze moet het wel kunnen, maar volgens mij heeft ze al in jaren, niet voor de kar gestaan.

Misschien even off topic
Ik kan met recht zeggen dat ik een super paardje heb, waar ik helemaal verliefd op ben, en zij ook op mij, als ik haar op de schoft krabbel. Ze loopt me dan steeds achterna.... "Ga je nog even met me kroelen?"  hilarisch 
Voor degene die mijn dilemma met zio toen gevolgd hebben... Sommige dingen moeten zo zijn. Ik mis haar nog elke dag, maar ik heb een paardje terug gekregen waar ik plezier mee heb en geen stress en strijd. Waar ik een super goede band mee heb (nu al) en waar ik toch veel kan leren. Ontspanning, plezier en wederzijds respect is wat ik nu heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptyza 17 mei 2014 - 21:48

Dat klinkt allemaal geweldig Sussanne! Ik ben blij voor je.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptyzo 18 mei 2014 - 0:21

Sussie schreef:
Ik kan met recht zeggen dat ik een super paardje heb, waar ik helemaal verliefd op ben, en zij ook op mij, als ik haar op de schoft krabbel. Ze loopt me dan steeds achterna.... "Ga je nog even met me kroelen?"  hilarisch 
Voor degene die mijn dilemma met zio toen gevolgd hebben... Sommige dingen moeten zo zijn. Ik mis haar nog elke dag, maar ik heb een paardje terug gekregen waar ik plezier mee heb en geen stress en strijd. Waar ik een super goede band mee heb (nu al) en waar ik toch veel kan leren. Ontspanning, plezier en wederzijds respect is wat ik nu heb.

Wat fijn Sussie compliment ! Je zult Zio ook nooit vergeten en dat hoeft ook niet; ze heeft een speciaal plaatsje in jouw hart. En Justine helpt je om weer vertrouwen te krijgen glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydi 27 mei 2014 - 9:53

Jippie, morgen wordt mijn zadel op gestuurd. Alleen jammer dat er nu net hemelvaart tussen moet zitten, maar zodra hij er is zal ik foto's maken  hoera 
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptydi 27 mei 2014 - 20:19

Jeetje dan moest je inderdaad best een tijdje wachten.. Maar dat maakt de beloning des te "zoeter"  grijns 

En in sluit me bij de rest aan.. Fijn dat het zo goed gaat.. En je weer een klik hebt.. Elke klik is gewoon anders. Het is maar net waar je op dat moment in je leven staat.. Elke moment vereist een andere band.. En dat is prima.. Dat doe zeker niet af aan de band die je met Zio hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Emptyzo 1 jun 2014 - 9:22

Mijn zadel is gisteren binnen gekomen en ik ben er helemaal blij mee. Ik moet zelf nog wel wennen aan een zadel, omdat ik een half jaar zonder heb gedaan, maar dit komt vast helemaal goed!
Zoals beloofd hier een foto van het zadel op Justine. Het geen foto al rijdend, omdat ik alleen was, maar wel eentje toen ik gereden had.

welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Foto550-MTTXCUZY

Ik had het dekje er nog niet helemaal goed onder liggen, en de kniewrongen eraf gehaald. Ben aan het uitvogelen geweest hoe ze eraan moesten. Kwam er vandaag achter dat ze helemaal verkeerd om zaten. Dus de volgende keer nog een keer proberen, en als het dan nog niet lekker rijdt, hou ik ze eraf. Denk dat ik ook wel zonder kan rijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk zadel gebruiken jullie?   welk zadel gebruiken jullie? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
welk zadel gebruiken jullie?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?
» Regenwater gebruiken als drinkwater?
» Welk net van huck.nl
» Welk soort zand
» podium zadel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: