Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 jeuk bij mijn eerste paardje

Ga naar beneden 
+6
Jasia
inge
MoniqueBuu
Mai
marion
Joyce
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 0:16

even een updatje.
Mijn vos staat nagenoeg zonder jeuk inmiddels, dwz, een enkele keer heeft hij een beetje geschuurd, 1 keer per week staan er wat staartharen omhoog, iets wat volgens mij elk paard wel eens heeft. Hij heeft dan duidelijk heel kort geschuurd en er is geen haar stuk ofzo.
Hij krijgt nu de balancer granulaat en glucobalance, die glucobalance krijgt hij al weer een tijdje.
http://www.jepaardgezondenfit.nl/
ik heb het bij deze site besteld.
Hiermee wil ik geen reclame maken of iets promoten of aangeven dat andere producten niet goed zijn of what ever, gewoon delen. Voor hem lijkt deze combinatie goed te werken.
beetje off topic, ons veulen is donderdag een jaarling geworden, sinds vandaag is hij van zijn moeder gespeend, ze staat nu nog vlakbij hem en zijn nieuwe vriendje, een jonge TWH ruin, en dit gaat voor nu, prima.
Hij is wel al gewent om een tijdje zonder zijn moeder te kunnen, afgelopen jaar heb ik een paar keer het spenen gepland, soms viel Delicia erg terug maar steeds was er wel weer iets om het op dat moment niet te doen.
Afijn, zij is inmiddels lekker aan het bijkomen, de laatste maanden kon ze hem prima voeden en voor zichzelf zorgen, rijden heb ik nagenoeg niet gedaan met haar. En de laatste maanden zowiezo niet.
Sinds een paar weken staan Delicia en Ourive, vlakbij ons, bij onze buren, vanaf het keukenraam kunnen we ze zien lopen, en sinds zaterdag is er een TWH ruin bijgekomen als maatje voor Ourive.
We gaan ze nu voorbereiden dat Delicia eerdaags thuis komt, dit kan morgen zijn maar kan ook half juni worden, we gaan op ons gevoel af en kijken en observeren wat ons verstandig lijkt.
afijn, dit was mijn eerste ervaring om een veulen zo lang bij zijn moeder te laten lopen en het is overwegend goed bevallen, een enkele keer leek delicia wat in te leveren, maar met bijvoeding en nu dag en nacht op het gras, gaat het helemaal goed.
Een keer moet het er toch van komen, dus vandaar dat vandaag de volgende stap gemaakt is.

Dan nog een updateje wat betreft Jhumpa, zoals de meeste weten, is zij vorig jaar 18 mei, haar veulen verloren bij een heftige bevalling, ze is nog steeds herstellende, niet wetende of ze nog ooit helemaal zal herstellen, ze zit goed in haar vel, beetje te dik, en sinds 2 weken mag ze 2 keer per week aan de fiets of als handpaard, mee op pad. ZE loopt overwegend goed, met name op gras en zand loopt ze gewoon echt goed met hier en daar een misstap (heeft met dr coordinatie te maken), op harde ondergrond gaat het wisselend, maar er zit vooruitgang in en wij zijn blij met elke stap in de goede richting.

nou dat was het weer

fijn weekend allemaal

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 3:41

Alleen maar goede berichten hè Joyce, fijn, houden zo knipoog !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 8:08

Zeker fijn dat het er nu allemaal zo goed voor staat.. Lijkt me best een opluchting na zo een zware tijd!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolies Allures

Jolies Allures


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 13-10-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dordogne, Frankrijk

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 8:44

Fijne update Joyce!
Heb nu ook eens uitgebreid de tijd genomen het hele topic door te lezen. Bedankt Inge voor de uitgebreide informatie.

Wij hebben ook onze veulens altijd laat gespeend. Alleen Valerio ging vanzelf binnen een jaar, omdat Davida weer drachtig was van Milua. Ze gaf gewoon een tijdje voor de bevalling geen melk meer... koffie 

Milua is pas gespeend toen ze ruim anderhalf was. Belle en Noëlle zijn destijds ook minstens een jaar (of twee?) bij hun mamsie gebleven en Alegria was zelfs op een maand na twee toen ze gespeend werd.
Daarna inderdaad in elkaars zicht gebleven en soms zelfs na een paar maanden weer bij elkaar gekomen, afhankelijk van de rest van de groeps samenstelling.

Milua staat nu samen met paps en mams en ze vormen een hechte drie-eenheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://joliesallures.free.fr
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 20:24

Ik blijf me toch iedere keer verbazen hier! Ik vind het zo fijn, mooi en verfrissend om te lezen hoe jullie je paarden in het midden zetten! Ik denk dat paard en mens op die manier samen moeten leven. Ik ontdek de paardenwereld opnieuw door de dingen die jullie schrijven.. En deze manier van met paarden omgaan bevalt mij zo veel meer dan dat ik ooit geleerd heb! Ik blijf inspiratie halen uit jullie verhalen, bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 20:35

Jolies Allures schreef:
Fijne update Joyce!
Heb nu ook eens uitgebreid de tijd genomen het hele topic door te lezen. Bedankt Inge voor de uitgebreide informatie.

Wij hebben ook onze veulens altijd laat gespeend. Alleen Valerio ging vanzelf binnen een jaar, omdat Davida weer drachtig was van Milua. Ze gaf gewoon een tijdje voor de bevalling geen melk meer... koffie 

Milua is pas gespeend toen ze ruim anderhalf was. Belle en Noëlle zijn destijds ook minstens een jaar (of twee?) bij hun mamsie gebleven en Alegria was zelfs op een maand na twee toen ze gespeend werd.
Daarna inderdaad in elkaars zicht gebleven en soms zelfs na een paar maanden weer bij elkaar gekomen, afhankelijk van de rest van de groeps samenstelling.

Milua staat nu samen met paps en mams en ze vormen een hechte drie-eenheid.

ergens had het van mij nog wel langer mogen duren, maar ze is waarschijnlijk dragend en ik wil niet dat ze bevalt waar ze nu staat, maar gewoon hier thuis, daar kan ik in de caravan erbij slapen, en mocht ze niet dragend blijken, dan kan hij haar dekken, wat mij nu ook weer niet zo handig lijkt.
Dus het moest er wel een keer van komen.
Ik leer de veulens wel na een tijdje dat ze best even zonder moeder kunnen, door met de moeder op pad te gaan en het veulen bij de groep te laten en de laatste maanden heb ik regelmatig een paar uur ze uit elkaar gehad. om hem zo ook wat zelfstandiger te laten worden.
We gaan het ontdekken wanneer we Delicia helemaal bij hem weghalen, die informatie gaan de paarden ons vanzelf geven verwacht ik.

Wie weet als we ooit een merrieveulen krijgen, dat we dan kunnen zien of de natuur helemaal zelf afspeend. Maar tot nu toe hebben we dan delicia 3 hengstveulens gehad en het enige merrie veulen, is het veulen van Jhumpa geweest die tijdens de geboorte is overleden boos

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Emptyza 3 mei 2014 - 20:36

AC! schreef:
Ik blijf me toch iedere keer verbazen hier! Ik vind het zo fijn, mooi en verfrissend om te lezen hoe jullie je paarden in het midden zetten! Ik denk dat paard en mens op die manier samen moeten leven. Ik ontdek de paardenwereld opnieuw door de dingen die jullie schrijven.. En deze manier van met paarden omgaan bevalt mij zo veel meer dan dat ik ooit geleerd heb! Ik blijf inspiratie halen uit jullie verhalen, bedankt!

wat een mooi compliment voor iedereen.

Ik denk dat het gewoon vanzelf gaat en dat het een manier van leven en denken is.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: jeuk bij mijn eerste paardje   jeuk bij mijn eerste paardje - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
jeuk bij mijn eerste paardje
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Anouk met paardje Vitesse
» Slowfeeden, of paardje-pesten?
» Hallo, dit ben ik.
» PP-plattegrond (plan) Jasja
» Eerste idee van PP in Bladel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gezondheid en verzorging-
Ga naar: