Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hallo, dit ben ik.

Ga naar beneden 
+9
MoniqueBuu
Joyce
inge
marion
Wieteke
Mai
fojoe
Berith
Jasja
13 plaatsers
AuteurBericht
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptywo 7 dec 2011 - 8:44

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jasja, 37 jaar oud en ik woon vlak bij de Drunense Duinen. Sinds enkele maanden zijn wij (man, 2 kids en ik) in het bezit van een stukje grond hoera . Helaas behoort het(legaal) bouwen van een (schuil)stal niet tot de mogelijk heden. Na wat zoeken kwam ik op deze site terecht en kreeg ik inspiratie. 24 uur per dag je paarden buiten houden is een uitdaging en geen beperking. Ik hou van klussen, inrichten en tuinieren en nu kan ik dat allemaal combineren met mijn paardenhobby hyper
Ongeveer 5 jaar geleden is mijn (verzorgpaard) van 30 jaar overleden. Inmiddels ben ik 2 kindjes rijker en heb ik een leuke parttime baan als dierenarts. Nu de jongste volgend jaar naar school gaat, is er voor de paardenhobby weer tijd en een weitje beschikbaar. Ik sta te popelen het weitje als pp in te richten aangezien het 1e paaardje begin januari gaat komen glimlach . Er is al voor een tijdelijk maatje gezorgt tot ik een blijvend vriendje heb gevonden.
Graag verneem ik al jullie tips en ideeen. Laat maar horen.

Groetjes van Jasja (en straks Mika) zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptywo 7 dec 2011 - 19:38

Welkom Jasja. Leuk dat er een paardje gaat komen (wat voor één?) en dat je een PP gaat creëren. Het is een leuke uitdaging die zich continu voortzet compliment

Loonse en Drunense duinen zijn mooi om te rijden. Ik ben van plan daar binnenkort weer een keer naar toe te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: m'n eerste reactie!   Hallo, dit ben ik. Emptywo 7 dec 2011 - 21:07

Hoi Berith,

Wat een leuke foto, met dat shetje achter je fries aan! M'n eerste reactie, ik vind het wel heel leuk om zo te kunnen kletsen zeg glimlach . oja, het paardje is een kruizing fjord met paint van 1.48 hoog! Hij is 3.5jaar oud en de vorige eigenaresse heeft veel aan grondwerk/Parelli met hem gedaan. Mika is net een beetje zadelmak. Ik ga haar boomloze zadel en bitloos hoofdstel overnemen.

Ben van plan lekker veel buiten te rijden, wieweet tref ik op het forum mensen om straks mee te rijden! Woon jij ook in Brabant?

Groetjes Jasja
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptywo 7 dec 2011 - 22:05

hoi Jasja, welkom glimlach

je paardje klinkt leuk, echt iets voor mij.
ruilen voor een eigenwijze tinker? clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: ruilen   Hallo, dit ben ik. Emptywo 7 dec 2011 - 22:59

Hoi hoi,

ruilen voor een tinker?! Doe maar niet, die zijn zo eigenwijs hilarisch , ... zeggen ze grijns .

groetjes Jas
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 0:01

Hoi Jasja, welkom op het forum glimlach. Leuk, weer een nieuwe PP-hobbyist erbij!
Prachtig, de Drunense Duinen! Ik ben daar ook bekend, hoewel ik alweer 13 jaar in Limburg woon. Daarvoor woonde ik in Vught en had ik mijn paarden in Helvoirt staan. Meestal reden we op de Vughtse Hei of rond de IJzeren Man, maar in de zomer maakten we ook regelmatig een langere rit door de Guldenberg en de Drunense Duinen, en gingen dan een hapje eten bij De Rustende Jager, jou vast welbekend knipoog.
In welke plaats woon je trouwens? En heb je het stukje grond bij huis of ergens anders? Hoe groot is het? (Of misschien heb je dat inmiddels al ergens anders vermeld knipoog)

Jasja schreef:
ruilen voor een tinker?! Doe maar niet, die zijn zo eigenwijs hilarisch , ... zeggen ze grijns .
Als jouw kruising Fjord/Paint maar íets van de Fjord heeft, zal hij aan eigenwijsheid waarschijnlijk ook geen gebrek hebben, haha grijns!

Veel plezier op het forum, plan maar vast een hoop vrije tijd in je agenda om alle onderwerpen door te pluizen knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 1:30

Tsja Marja,

Wat betreft dat eigenwijze hoef dus ik niet te ruilen knipoog ?
Ik heb in mijn leven in totaal 4 fjorden lang gereden, 1 was super in alle opzichten (sportief, braaf,lief en is ZZ-kampioen v nl geworden in enkelspan samengesteld!!!) ja Hij is helaas te jong aan zandkoliek overleden, altijd op een paddock gestaan verdriet . Twee combineerden leuke en eigenwijze eigenschappen en éen .... tsja, daar was niets mee te beginnen. Hij liep tijdens een buitenrit alleen hard als het regende :< . De KWPNer die ik jaren verzorgd heb stond lang alleen, wel in een uitloopstal. Toen ik hier kwam werken(Brabant) is hij met mij meeverhuisd en heeft ie nooit meer alleen gestaan. Vandaar dat mijn 1e paardje tot ik een 2e heb gevonden een leen-maatje krijgt!

Ik woon in Tilburg, op 10 minuten fietsen (en rijden) van xxx. Het weitje van ruim 6000m2 ligt in de buurt van de wei.

Ben al flink aan het pluizen geweest!!! Werd helemaal dol enthousiast toen ik je site ontdekte hoera . Met alle tips en voorbeelden heb ik een pp-plan gemaakt (zie plattegronden). Tussen Kerst en Nieuwjaar komt er hopelijk een loonwerker de grondplannen realiseren. Alle tips/verbeteringen zijn dus van harte welkom.

Ben hard aan het nadenken denken over de slowfeedvoorziening. Zal wat vragen stellen op dat forum-deel.

Ik verneem graag aaaaaaaal je tips. Groetjes Jasja




Laatst aangepast door Jasja op do 8 dec 2011 - 7:51; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 5:35

Hoi Jasja,

Wat leuk, binnenkort weer een PP extra!

Hoe ligt jullie wei? Erg op de vlakte of redelijk beschut? Onze wei grenst gelukkig aan de westkant aan een soort privébos waar net aan de kant van ons perceel enorme groenblijvers staan. De laatste dagen hebben we hier in Zeeland flinke storm (een buurvrouw stond gister haar half omgewaaide schutting tegen te houden tijdens flinke rukwinden :< ), maar achter die bomen staan de paarden vrijwel uit de wind. Wij mogen ook (nog?) geen schuilstal bouwen, maar dankzij die bomen is het toch goed te doen.

Die kruising klinkt wel heel leuk en vraagt om foto's, hihi. Jouw paardje is dan net zo oud als Thyler, mijn jongste. Fijn dat er al zoveel grondwerk mee gedaan is, dan rijd je er t.z.t. misschien wel zo mee weg (ik heb bij Thyler ook het idee dat je daar binnen no time al mee op buitenrit gaat).

Heel veel plezier met de voorbereidingen voor de gezinsuitbreiding en het plannen van de track! Suggesties genoeg te vinden hier!

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 5:58

Jasja schreef:
Hoi Berith,

Wat een leuke foto, met dat shetje achter je fries aan! M'n eerste reactie, ik vind het wel heel leuk om zo te kunnen kletsen zeg glimlach . oja, het paardje is een kruizing fjord met paint van 1.48 hoog! Hij is 3.5jaar oud en de vorige eigenaresse heeft veel aan grondwerk/Parelli met hem gedaan. Mika is net een beetje zadelmak. Ik ga haar boomloze zadel en bitloos hoofdstel overnemen.

Ben van plan lekker veel buiten te rijden, wieweet tref ik op het forum mensen om straks mee te rijden! Woon jij ook in Brabant?

Groetjes Jasja

Ik neem Trix (de shetlander) altijd mee als handpaard op buitenritten zodat ze flink veel beweging krijgt en daarmee niet al te dik wordt (ze krijgen bij mij onbeperkt hooi). In het bos, of op het strand laat ik haar dan vaak loslopen en dat vindt ze geweldig. Blijft altijd erg goed bij ons in de buurt. Menig hond kan er een voorbeeld aan nemen lekker puh

Ik woon niet in Braband, maar op de grens van Utrecht en Gelderland. Ben wel erg mobiel met trailer en reis aardig wat door het land om op leuke plekken te kunnen buitenrijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 10:10

Welkom hier.
Leuk dat je zo enthousiast bent, en je paardje lijkt me een hele leuke kruising. Ik zag een tijd geleden een veulen van dezelfde kruising te koop staan, zo'n leuk ding! Valk bont, heel mooi.
Ik ben dus ook benieuwd naar foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 22:13

Hej welkom hier.
Je hebt mooie plannen en een hele uitdaging zo te horen.
Het leukste wat er is een eigen PP opbouwen, en daarna steeds lekker blijven aanpassen en nieuwe dingen bedenken voor je paarden om ze bezig te houden.
Leuk je kruizing, dat hoor je niet vaak. Ben wel benieuwd hoe het er uitziet grijns

Naar wat voor soort 2e (toekomstig) paardje ben je op zoek?
Ik zal in je andere topic ook nog even reageren, Marja had het al aangekondigd knipoog
Ga zo eerst naar de pony's toe, kan ik meteen verslag uitbrengen of de tent is blijven staan na de giga storm van afgelopen nacht.
De dag ervoor waaide het ook hard maar deze wind was continue en niet zo wisselend als afgelopen nacht. Ben heel benieuwd wat voor dingen ik ga vinden op het land. Hiervoor had ik altijd nog enige beschutting maar dit jaar niet meer. Ben heel benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Dit is 'm   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 22:59

Hoi allemaal

Na al die nieuwsgierige reacties ga ik proberen een foto te uploaden (niet m'n sterkste kant kritisch ) Het paardje is tot de overdracht begin januari nog van de huidige eigenaresse. Pas dan volgen er meer kiekjes camera

Bij deze dus de foto van mijn hopelijk toekomstige paardje in zomerkleren. Hij staat rechts en beetje stoer te doen grijns grijns
Ik ben erg blij met al het werk dat zijn huidige baasje in hem heeft gestoken!
Hallo, dit ben ik. Img1440l



oja Inge, staat je tent nog?

Groetjes Jasja
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydo 8 dec 2011 - 23:40

Oooo, hij is L-E-U-K!!!! kwijl
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 0:19

welkom, leuk paard zeg! wow.
drunense duinen vind ik een prachtige omgeving, heb er wel eens gereden, samen met een vriendin met de trailer er naar toe.
wij wonen ook in brabant en ben heel blij met het PP concept.
sinds kort hier een vijvertje en een klimbult, erg genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 3:16

Welkom Jasja. Wat een leuke jongen is je toekomstige paard. Veel plezier met de opbouw van je eigen PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 3:58

wow daar is zeker iets moois uit gekomen. Zelfs de zebra streepjes op de benen zijn gebleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 5:48

ik had gelijk, helemaal iets voor mij ja

echt een super leuk paard wow
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 6:19

Wat een lekker ding!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 7:32

fojoe schreef:
ik had gelijk, helemaal iets voor mij ja


** En voor mij! Tjonge, wat een knappert en een prachtige uitstraling.
Nu maar duimen dat het allemaal gaat lopen zoals je graag wilt!

groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Spannend   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 8:46

Ja allemaal,

ik vind het allemaal best spannend hyper Tot het grondwerk is gedaan kan ik nog niet zoveel doen. Natuurlijk wel info vergaren (en spullen). Bij de foto's had ik zelf ook zoiets van shock . In het echt heeft ie nu een lekker vachtje en gedroeg zich meer als een teddybeer dan een stoere (ik was ooit een hengst) ruin.

Het 2e paardje wordt waarschijnlijk ook een combi (net als m'n hond=kruizing Ijslander/border collie en errug leuk).

Hoeveel PP-s zijn er eigenlijk in Brabant (ik vind nl Drenthe sterk vertegenwoordigd, wat wil je ook met al die ruimte).

Hoe zijn jullie aan je paardjes gekomen?

Groetjes Jasja
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyvr 9 dec 2011 - 12:21

Wat een prachtpaard Jasja wow! Mooi gebouwd, prachtige kleur en veel uitstraling.

Geen idee hoeveel PP's er in Brabant zijn, ik denk dat er sowieso in Nederland al veel meer PP's zijn dan je zou denken. Het heeft een enorme vlucht genomen de laatste jaren.

Citaat :
Hoe zijn jullie aan je paardjes gekomen?
Misschien een leuk nieuw topic voor in het Praathoekje knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptydi 13 dec 2011 - 9:04

Hallo Jasja,

Welkom....
Wat een prachtige foto zeg!!!

Hoop dat het je wat gaat lukken met de PP... knipoog knipoog

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasja




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 13-11-11

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: grondwerk pp   Hallo, dit ben ik. Emptydi 13 dec 2011 - 9:32

Hoi Allen,

Bedankt voor de leuke reacties. Morgen komt er iemand het grondwerk aannemen. Ik zal vast wat foto's maken van de nu nog kale wij en ze bij de pp-plattegrond plaatsen. We moeten dit weekend 100m2 aan bestrating ophalen, dwz 200 grindtegels en ruim 500 stoeptegels. Mijn man gaat ze halen (lief he). Natuurlijk help ik ook met sjouwen.

Groetjes Jasja

Terug naar boven Ga naar beneden
Zin-inn

Zin-inn


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 31-10-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Stadskanaal

Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Emptyzo 18 dec 2011 - 11:41

Hoi Jasja,

Ook namens mij nog even welkom op dit forum. Heel veel plezier met het bedenken en uitvoeren van je plannen.
De website stond bij mij al heel lang in de "favorieten" en ben sinds kort (nu de paardjes bij huis staan) ook begonnen met het bedenken en toepassen...pas op, het is verslavend...hihi
En wat een plaatje zeg, die knapperd van je!

Groetjes, Marieke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hallo, dit ben ik. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo, dit ben ik.   Hallo, dit ben ik. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hallo, dit ben ik.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hallo enthousiastelingen
» Hallo PP'ers
» Hallo allemaal
» Hallo allemaal
» Hallo allemaal

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: