Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 onze nieuwe grote hooikist

Ga naar beneden 
+6
FrancisD
Mai
inge
MoniqueBuu
jannekevedder
marion
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 0:16

Met een uitbreiding in het paardenbestand ging ik op zoek naar een manier om ze makkelijker hooi te geven. Voorheen vulden we elke avond netten, die we een paar keer per dag vastlegden in kisten. Ik ben overgegaan op onbeperkt hooi, dat lijkt tot nu toe goed te gaan, alleen onze leidmerrie is wel vet geworden. Wrs gaat ze een graasmasker krijgen.
Ik wilde al heel lang een systeem waarbij je een hele grote hooibaal neer kan zetten met de trekker, plastic en net eraf en een slowfeednet eroverheen.
Na wat speurwerk en vergelijken, hebben we onze versie ervan gemaakt:

Achterkant:
onze nieuwe grote hooikist Foto550-KLKUDIUF

Voorkant van een plaat die weg te halen is:
onze nieuwe grote hooikist Foto550-PIDEOJRI

Vastgemaakt met spanbanden om het verband in de kist te houden
onze nieuwe grote hooikist Foto550-WLYNQRPA

Het net maak ik vast met ringen met karabijnen eraan:
onze nieuwe grote hooikist Foto550-XSR6WGMP

Ze kunnen er met velen om heen staan:
onze nieuwe grote hooikist Foto550-AXFZUBIP

Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=cTlR4t8f7r0

De kist is gemaakt van kistjes die we van de overburen hebben gekregen toen hun kas werd neergezet. Al het glas werd aangeleverd in houten kisten van ongeveer 2 m lang. Sommigen hebben we heel gelaten, anderen hebben we gesloopt waardoor we planken krijgen.
Eroverheen liggen 2 aanhangernetten gekruist.
Hij staat nog maar een paar dagen, dus het is kijken hoe het bevalt en of er aanpassingen gedaan moeten worden. Want ik wil graag uiteindelijk een paar van zulke kisten hebben staan, zodat de paarden altijd te eten hebben en wij minder werk hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 1:00

Creatief en mooi!!!! Ben idd wel benieuwd hoe het bevalt!
Ik heb dankzij jou in ieder geval weer inspiratie opgedaan :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 2:20

Leuke oplossing. Ik had in een ander topic al gelezen dat je nu 20 paarden hebt staan. Nog steeds geen groten erbij? Leuk hoor. Tot hoeveel wil je maximaal gaan?

Wat is dat blauwe wat je onder de bak hebt liggen?

Grappig om te zien hoe ze gelijk het 'gat' vinden om makkelijker te eten. grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 6:30

mooie oplossing zo toch??
Alweer 20 paarden...je groeit gestaag door glimlach 

Dan moet je zeker creatief worden met dit soort oplossingen. Anders is het bijna niet te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 9:13

Ik heb eind deze maand idd 20 paarden bijeen staan (7 van mijzelf). Dat is mijn max voor de winter, daarna zien we verder. Misschien nog een paar erbij, afhankelijk van hoe de kudde zich settelt. De bedoeling is dat ik van mijn 3 dagen die ik nog in het onderwijs werk, er 1 kan laten vallen.
Sinds kort heb ik nu ook 2 ha grasland met een pad eromheen wat ik later evt erbij wil trekken (filmpje volgt nog).
Ik heb nu één echte grote erbij, een KWPN-er van 1.72, was even wennen glimlach Daarna is de grootste 1.64, dat valt dus mee.
Verder een aantal jonkies, en voor hun wilde ik mn over op onbeperkt. Volgens mij heb ik nu hooi gevonden waarmee dat kan.

Dat blauwe eromheen, en ook het zandkleurige (maar dat valt minder op) is tapijt grijns 
Ik gebruik nu al een tijdje stroken tapijt rondom de voerbakken tegen het intrappen van hooi. Het scheelt wel met schoonmaken, en de troep wordt idd niet in de grond getrapt, maar eigenlijk moet je er nog een bredere lap hebben liggen. Want het hooi wordt toch verder verspreid dan dat het tapijt breed is. Ik hark wel vrij regelmatig de hooiresten bijeen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 10:35

Leuk om weer eens iets over een slowfeeder te lezen glimlach , ik zat vanochtend nog te denken dat dat best lang geleden was.

Wordt er niet minder gelopen nu je één plek hebt met een grote baal hooi?
Zijn er nog grotere aanhangernetten te krijgen? Dan zou je misschien dat gat kunnen voorkomen, waar in je filmpje zo slim een paard uit aan het eten is knipoog .

Wow, 20 paarden en 2 hectare weiland erbij! Heb je die grond kunnen kopen of pacht je het van iemand? En sluit het aan op het stuk dat je al had?
Hoe doe je dat met mestruimen met zoveel paarden? Of heb je daar hulp voor? 20 paarden... Als ik zie wat ik al aan mest moet ruimen van mijn 7 paarden... absurd 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 21:07

Marja schreef:
Wordt er niet minder gelopen nu je één plek hebt met een grote baal hooi?

Ik heb nu nog meer plekken waar kleine hooibakken staan. Het plan is deze te vervangen door de grote. En dan wil ik er in totaal 3 of 4 verspreid hebben staan.
Nu wordt er nog veel gelopen, maar dat heeft ook te maken met de introductie van een aantal nieuwe paarden onlangs. Dat veroorzaakt natuurlijk wat onrust en onenigheid.

Marja schreef:
Zijn er nog grotere aanhangernetten te krijgen? Dan zou je misschien dat gat kunnen voorkomen, waar in je filmpje zo slim een paard uit aan het eten is knipoog.

Ja die zijn er wel, maar we hadden 1 kleinere liggen, die bleek helaas niet te passen. Dus toen moesten we snel 1 erbij kopen want als het bijna af is, moet-ie natuurlijk snel staan!
Maar ik bedacht me dat bovenop nu een dubbele laag net zit, wat misschien handig is ivm het voorkomen van wegwaaien van het hooi.
Maar de volgende wordt wel met 1 net erover, dan zal ik zien of er verschil is.

Marja schreef:
Wow, 20 paarden en 2 hectare weiland erbij! Heb je die grond kunnen kopen of pacht je het van iemand? En sluit het aan op het stuk dat je al had?

Die grond hadden we al, maar we verpachtten het steeds. Nu dus niet meer.
De wei ligt naast het pp.

Marja schreef:
Hoe doe je dat met mestruimen met zoveel paarden? Of heb je daar hulp voor? 20 paarden... Als ik zie wat ik al aan mest moet ruimen van mijn 7 paarden... absurd 

Mijn man en kids helpen mee als ze kunnen. Ik raap nog steeds met handschoenen, emmers en een kruiwagen de mest op. Is idd een hoop zwaar werk; zo'n 8 kruiwagens per dag nu. Daarom zijn we aan het bedenken of een klein trekkertje met een laadbak erbij handig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 21:36

Bedankt voor je antwoorden, helemaal duidelijk Marion glimlach!

Je manier van drollenrapen klinkt trouwens wel als een 'ruggenbreker', want als je ze met de hand opraapt moet je wel heel diep bukken. Waarom heb je daarvoor gekozen? Zelf vind ik de 'mestboy' het handigst, maar dan niet met die meegeleverde, vreselijk onpraktische harkjes, maar met een simpel metalen tuinharkje van de Boerenbond. Werkt stukken beter! Ook ben ik nog steeds superblij met mijn Dumper Jet (elektrische kruiwagen), die ik nu een dikke anderhalf jaar heb. Sindsdien heb ik echt veel minder last van mijn rug!

Leuk hoor, je PP-pensionstal, daar zou ik wel willen staan met mijn paard als ik ze zelf niet aan huis kon houden glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 22:26

\"marion schreef:
Daarom zijn we aan het bedenken of een klein trekkertje met een laadbak erbij handig is.
Wij zijn nog steeds erg blij met onze Gator. (sorry, ik weet niet hoe ik hier een link kan zetten, naar mijn topic hierover) Als we klaar zijn met uitmesten, rijden we hem heel simpel achterwaarts naar de mestbult, en kunnen we met een druk op de knop zo de mest eruit kiepen (dankzij een hydraulisch kiepsysteem)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptyma 5 aug 2013 - 22:56

Ik gebruik idd ook een kinderharkje bij m'n mestboy, veel handiger dan dat knullige ding wat er bij hoort. Heb ook nog een kinderbladharkje geprobeerd vanwege nog fijnere tanden maar die zijn toch te slap.
Ik heb op een pensionstal gewerkt waar we idd mest uit de wei haalden met een trekkertje met bak er achter en dat scheelt wel enorm, daar reed 1 de trekker van mestplek naar mestplek terwijl twee anderen harkte en schepte. Ging op die manier vlotter dan wanneer 1 persoon steeds de trekker op en af moet.

Mocht je nog hooibakken willen Marion, ik heb 2 halve IBC vaten liggen die als zodanig te gebruiken zijn (zie mijn advertentie) die voor een zak appeltjes of iets anders lekkers voor m'n meiden opgehaald mogen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydi 6 aug 2013 - 1:24

Qua mestruimen zag ik op de Equiday dit jaar een handige uitvinding.
Het is een mestraper die voor je zitmaaier kan bevestigen. Waar de mest dan blijft?
Zo goed heb ik het niet bestudeert, maar er zal wel een opvangbak ofzo bijzitten.
Zo hoef je helemaal niet meer te bukken, harken etc.
Is wel een investering, maar met zoveel paarden......
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydi 6 aug 2013 - 3:40

Wow, 20 paarden... Dat is een echt bedrijf grijns Maar het is wel fijn als je dan minder 'regulier' werk zou kunnen doen en meer tussen de paarden kan werken.

Het mestruimen lijkt me ook een hele klus, vooral omdat ze met zoveel paarden bij elkaar waarschijnlijk de mest ook geregeld uiteen lopen (ik had dat al toen er twee warmbloedpaarden bij m'n pony's stonden, die liepen veel meer dan mij luie varkens...).

Voor de paarden lijkt het me trouwens wel super hoor, zo'n grote kudde! Wat dat betreft vind ik het voor die van mij wel eens sneu dat ze maar met z'n tweetjes staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydi 6 aug 2013 - 22:13

Mooi!
En inderdaad grappig dat dat ene gaatje toch weer snel gevonden wordt... mijn Billy zou dat ook direct vinden!
glimlach 

Ik ga op mijn track een aantal grote plastic bakken kunnen zetten maar ze zijn niet groot genoeg om een hooibaal in te zetten... en ik zal maar een beperkt aantal kleine pakjes hebben; dat wordt wellicht wel weer verder zoeken om het werk te vergemakkelijken.

Goed idee om die haken zo vast te maken, zal ik proberen copiëren!
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 7 aug 2013 - 6:51

marion weet je ook dat er hele netten zijn waar en complete hooibaal in past? Zowel voor ronde als 4 kante balen.
Weet alleen niet hoe duur ze precies zijn en welke maaswijdte.
mss is dat makkelijker ipv twee netten aan elkaar te moeten verbinden???
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 7 aug 2013 - 7:07

Qua mestrapen: wij doen dit zo omdat het erg nauwkeurig werkt. Alles rapen we op; ik ben een zeur daarin misschien, maar ja. het is netter vind ik en behoud van je zand.
Zoveel paarden lopen idd de mest wel wat uiteen, maar dat is vnl 's morgens als er veel ligt van de hele nacht. Gedurende de dag mesten we een paar keer uit, zodat dat wel meevalt.
Op bokt heeft iemands vader iets gemaakt dat goed schijnt te werken en licht is: de mestkever, ook via marktplaats te koop nu.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1701386&hilit=mestkever

Ik weet dat er grote netten zijn, maar we kunnen tot nu toe geen baal daarin in krijgen. We kunnen alleen een baal optillen met de trekker, dan moet er een pallet onder liggen. We zetten dus de baal met pallet en al in de bak. Ik vond ze trouwens ook erg duur. Het is nu eerst uitproberen hoe het bevalt.
Na een paar dagen is de baal al half op, en heb ik eigenlijk de netten niet hoeven op te spannen.

onze nieuwe grote hooikist Foto550-6AEVAIWO
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 7 aug 2013 - 7:21

Wat een onwijs mooie foto! Wat staan ze gemoedelijk bij elkaar.. Hoewel er een aantal de boel scherp in de gaten houden haha shock
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 7 aug 2013 - 9:21

Die grote netten die over een baal zouden passen zijn inderdaad niet te betalen...

Ik heb contact met een fabrikant van netten in Italie (die is nu wel met vakantie) en hoop daar voor een veel lagere prijs dezelfde maat netten te kunnen laten maken.
Ik hou jullie op de hoogte, indien interesse?
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 7 aug 2013 - 22:52

oh je hebt geen balen knijper begrijp ik nu ?
die heb je wel nodig als je een hele baal in zo'n net wil stoppen.
dan kan je het beter zo doen zoals je al aan het proberen bent denk ik.
Anders wordt het wel heel zwaar werk ;-)

Ik zie ze vrij veel op de amerikaanse sites waar ze PP's hebben vandaar dat ik de opmerking plaatsde
van mss kan het handig zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydo 8 aug 2013 - 6:07

wat is een balenknijper?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydo 8 aug 2013 - 6:59

Wij noemen het een balenklem. Zo'n groot knijpgeval voor of achter aan een trekker, waarmee je balen op kunt pakken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydo 8 aug 2013 - 7:20

Nee, die hebben wij niet. Alleen achter op de trekker lepels om wat op te pakken.
Monique, ik weet idd nog van jullie Gator. Ik zal de foto's laten zien als ik weer eens met mijn man overleg hierover.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptydo 8 aug 2013 - 8:15

wij hebben ook enkel 2 pieken waarmee we de balen oppikken en dan omhoog en kantelen zodat ze er niet afvallen onderweg...
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 14 aug 2013 - 2:43

zo iets hebben ze nu ook al alleen dan geen puntige vorm maar platte vandaar dat ze het lepels noemt,
het probleem hiervan is dat je het wat moeilijker kan verplaatsen en keren en zo.
Dat gaat met zo'n balenknijper of klem ;-) makkelijker en werkt het sneller en dus prettiger voor de mens.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 1 jan 2014 - 1:27

Nou, de kisten zijn inmiddels een tijd in gebruik, dus ik kan wel evalueren hoe ze bevallen.
Allereerst is weer gebleken dat onze paarden onbeperkt ruwvoer niet aankunnen; er zijn er te veel dik geworden. Dat komt ook omdat het kennelijk lastig is aan arm hooi te komen, maar het is al gauw te rijk voor onze sobere pony's.
Daarnaast werd er wel een hoop geknoeid met het hooi. Doordat de baal een stuk boven de kist uitstak, en bij het eten in elkaar zakte, kwam er teveel hooi dichtbij of op de rand te liggen, wat dan eruit viel en vertrapt werd. Ik probeer wel steeds zoveel mogelijk op te rapen en weer terug te stoppen, maar dat lukt natuurlijk maar een paar keer per dag.
Het verspillen komt ook wel door er in de aanhangernetten gaten ontstonden. Die maak ik nu steeds dicht met stevige tie-wraps. Dat helpt.
Eerst zetten we de baal gewoon rechtop op een pallet in de kist, later hebben we een manier bedacht om hem op z'n kant erin te krijgen. Dat scheelde ook wat verspilling. We zetten dan de baal op de pallet voor de kist neer. Het plastic rondom was er al af, van de onderkant nog niet. Dan sneed ik het net van de baal verticaal door, en trok het wat aan de kant. Dan tilden we de voorkant van de pallet op met de lepels van de trekker, en viel baal om, de kist in. Zo ligt hij dus op z'n kant. Moest hij nog wat naar achteren geschoven worden met de lepels, en dan het net eraf halen. Het aanhangernet er overheen spannen (daar werden we steeds handiger in) en klaar.

Omdat de meesten dus te dik worden, ga ik na de winter toch weer over op beperkt voordroog/hooi voeren uit epplejeck netten in kleinere kisten. Daarnaast zullen ze dan altijd een baal graszaadhooi of stro ter beschikking hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Emptywo 1 jan 2014 - 22:45

Dank voor de update!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





onze nieuwe grote hooikist Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze nieuwe grote hooikist   onze nieuwe grote hooikist Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
onze nieuwe grote hooikist
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2 kleine en 2 grote paarden
» Onze hooibakken
» Onze nieuwe PP - ideeen gezocht
» Even voorstellen: Saartje onze nieuwe kudde lid
» Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: