Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Onze hooibakken

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Onze hooibakken   Onze hooibakken Emptyzo 27 nov 2011 - 5:53

Onze hooibakken zijn nu eindelijk precies zoals we ze willen hebben, dus heb ik vanmiddag even vastgelegd hoe ze eruitzien.

Wij gebruiken dus gewoon hooinetten in palletboxen. Vind dat gemakkelijk werken, omdat ik dan 's avonds ook gelijk de netten voor de volgende ochtend kan vullen, zodat ik 's ochtens alleen maar de netten in de bakken hoef te bevestigen.

Voor het bevestigen van de netten zitten er in de bodem van de bak 2 ringbouten: http://www.rvs-products.nl/ringbout-moer-sluitring-p-2103.html (website doet het niet op zondag...). De boven- en onderkant van het hooinet haken we dan met een karabijnhaak vast aan de ring in de bodem van de bak. Het zijn wel veiligheidskarabijnhaken, zodat de pony's niet per ongeluk hun lip kunnen piercen met het frunniken aan het net...

In het begin draaiden de moeren aan de onderkant van de bak los door het getrek en gepluk van de paarden aan de netten. Gisteren hebben we daarom veerringetjes (http://www.foerch.nl/productgroup.aspx?g=78b62189-4a9f-4c2d-b1fb-b2dcb586e369&js=1) onder de moeren gezet, en nu zitten de moeren echt muurvast.

Onder de moer hebben we trouwens ook nog een soort ringplaatjes gedaan, in de hoop dat die de druk op de plastic bodem van de bak wat meer zouden verdelen. Ik was namelijk bang dat de geboorde gaten anders zouden gaan uitscheuren.

Foto's van onze creatie:

Onze hooibakken SNC00485

Onze hooibakken SNC00482

Onze hooibakken SNC00480

Onze hooibakken SNC00479

Er valt wel flink wat hooi door de sleuven in de bak, maar als je de bak af en toe op z'n kant zet, lossen de pony's dat probleem wel op grijns

Onze hooibakken SNC00487

En dan nog een filmpje van Thylers tactiek voor het losschudden van de laatste restjes - na 2 min - (en van Dibble die de bak als schuurobject gebruikt, hihi):

Onze hooibakken Th_SNC00477
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze hooibakken   Onze hooibakken Emptyzo 27 nov 2011 - 23:06

dat doet Thyler nog zachtjes, hoor glimlach
als mijn tinker aan een hooinet schudt sleurt hij meteen de hele bak rond :<

mooi gedaan hoor ja
ik heb het zelf iets anders opgelost, daar zal ik ook eens foto's van maken en posten.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze hooibakken   Onze hooibakken Emptyma 28 nov 2011 - 7:54

oh wat doet hij dat netjes wow die van mij zijn een stuk ruiger.
Die pielen eerst een pluk er uit op een rustige manier, en daarna volgt het ruige werk hele happen trekken grijns
en de kleintjes zijn slim, die pikken de restjes die zij achterlaten weg
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze hooibakken   Onze hooibakken Emptyma 28 nov 2011 - 8:05

Erg leuk dat iedereen zo scheutig is met foto's! Altijd goed om te zien welke oplossingen iedereen bedenkt, juist al die details van boutjes, moertjes, haakjes, touwtjes en rubbertjes zijn nuttig knipoog!
Heb jij zo'n net van Nicky's Keet, Wieteke? En is het er eentje, of twee over elkaar heen (kon het niet goed zien in het filmpje)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze hooibakken   Onze hooibakken Emptyma 28 nov 2011 - 9:01

Marja schreef:
Heb jij zo'n net van Nicky's Keet, Wieteke? En is het er eentje, of twee over elkaar heen (kon het niet goed zien in het filmpje)?

Het zijn inderdaad de netten van Nicky's Keet. De pony's hebben er twee over elkaar heen, en de grote paarden krijgen een enkel net per keer (zij krijgen ook bijna de dubbele hoeveelheid hooi per dag, dus doen sowieso al wat langer met hun eten).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onze hooibakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze hooibakken   Onze hooibakken Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onze hooibakken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hooibakken
» Wat met hooibakken en regen?
» Hooibakken van Bedaf
» Filmpje van mijn hooibakken
» onze nieuwe grote hooikist

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: