Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4

Ga naar beneden 
+2
Mai
Berith
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptywo 8 jun 2011 - 2:55

De geboorteplaatsen van de ouders liggen niet echt in de buurt. Het verbaasde mij eigenlijk dat ze daar vandaan komen.
Zegveld ligt hemelsbreed 27 km hier vandaan en Lochem is hemelsbreed 78 km. Maar ja als je het vergelijkt met de trek naar het zuiden die ze ieder jaar maken waar ze meer dan 1000 km overbruggen, zijn de afstanden natuurlijk weer vrij klein.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyzo 12 jun 2011 - 22:35

Marja schreef:

Ik vind het bere-interessant, dus ga vooral door met je foto's compliment!

We hebben de ooievaars een eigen blog gegeven zie:
Blog ooievaarsnest
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptydi 14 jun 2011 - 3:06

Berith schreef:
We hebben de ooievaars een eigen blog gegeven zie:
Blog ooievaarsnest
Oh leuk, ik zal er regelmatig op gaan kijken glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptydo 16 jun 2011 - 9:12

ik heb de afgelopen tijd al met bewondering naar de foto's zitten kijken!
en zal dus zeker oof ff een kijkje nemen op de weblog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyza 18 jun 2011 - 7:02

Net even een kijkje genomen op je blog Berith. Mooie nieuwe foto's stonden er weer op! Wel jammer dat er nog maar twee jongen over zijn, maar ja, de natuur is meedogenloos...
Ik heb een reactie geplaatst maar dat viel nog niet mee. Blogger heeft hier problemen mee (waaraan wordt gewerkt), waardoor het voor veel mensen met een Google-account lastig of zelfs onmogelijk is om een reactie te plaatsen. Ik moest er drie keer op aanleggen, maar hèhè, uiteindelijk gelukt...

Hebben jullie het ooievaarsnest laten plaatsen door het bedrijf waar ook een link van op je blog staat (Henk van Zetten als ik het goed onthouden heb)? Wat kost zoiets nou geld ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyza 18 jun 2011 - 17:29

Marja schreef:
Net even een kijkje genomen op je blog Berith. Mooie nieuwe foto's stonden er weer op! Wel jammer dat er nog maar twee jongen over zijn, maar ja, de natuur is meedogenloos...
Ik heb een reactie geplaatst maar dat viel nog niet mee. Blogger heeft hier problemen mee (waaraan wordt gewerkt), waardoor het voor veel mensen met een Google-account lastig of zelfs onmogelijk is om een reactie te plaatsen. Ik moest er drie keer op aanleggen, maar hèhè, uiteindelijk gelukt...

Hebben jullie het ooievaarsnest laten plaatsen door het bedrijf waar ook een link van op je blog staat (Henk van Zetten als ik het goed onthouden heb)? Wat kost zoiets nou :$ ?

We waren gisteren op een ooievaarsstation en toen kregen we te horen dat het voor ouders waar het voor beiden het eerste broedsel is, al een hele prestatie is dat ze 2 jongen groot weten te brengen. Het schijnt dat bij jonge ouders het broeden vaak nog wel goed gaat maar dat ze soms niet goed weten hoe het moet met voeren van de jongen en het juiste voer etc. Dus jonge ouders raken vaak hun gehele nest kwijt. We zijn trots op onze ooievaars hoera

Ik heb de instellingen van de blog wat aangepast, als het goed is moet het nu iets makkelijker zijn om een reactie te plaatsen.

Henk van Zetten is inderdaad de persoon die het nest heeft geplaatst. Hij is toen eerst een keer bij ons wezen kijken voor advies of de plek aantrekkelijk genoeg is voor ooievaars. Hij kon natuurlijk niets garanderen maar dacht wel dat het een goede locatie voor een nest zou zijn (en hij heeft dus gelijk gehad). Het nest bouwen, inclusief vervoer, plaatsen en inhuur van een bedrijf om de paal overeind te zetten kost ongeveer €1000,- In het noorden van het land zit nog een bedrijf en daar zijn de kosten ongeveer gelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyzo 19 jun 2011 - 20:34

Die kosten vallen dan nog best mee, gezien het inclusief vervoer, plaatsen etc. is. Ik zou gedacht hebben dat alleen nest + paal al zo'n € 1000 zou zijn.
Weet je ook welke factoren een plek vooral aantrekkelijk maken voor ooievaars om te gaan nestelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyma 20 jun 2011 - 5:39

Ooievaars leven vooral in open grasrijke gebieden/uiterwaarden.
Wij hebben het laten plaatsen omdat ons opviel dat er vrij veel ooievaars hier in de buurt in weilanden te vinden waren. Toen de heer van Zetten gevraagd of hij eens kon komen om te beoordelen of we inderdaad een geschikte omgeving hadden.
Op de website van STORK Leefgebied Staat een en ander te vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyvr 24 jun 2011 - 10:20

Interessant Berith; als ik het zo lees zou onze omgeving best eens geschikt kunnen zijn als leefgebied voor ooievaars, hoewel ik er volgens mij nog nooit (bewust) eentje gezien heb hier in de buurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyvr 24 jun 2011 - 17:25

Op deze link van de vogelbescherming zie je waar ze ongeveer in Nederland zijn.
Verspreiding in Nederland

Als je dan op die site ook kijkt naar 'waarnemingen' kan je ook zien waar ze allemaal gezien zijn de afgelopen tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyza 25 jun 2011 - 10:23

Dank voor de link, leuk om daar eens te kijken.
Niet veel ooievaars hier in de buurt zie ik, pas geleden eentje in Arcen en Velden, dat is hier redelijk dichtbij.
Zo te zien zijn ze vooral geconcentreerd in het midden van het land.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptyma 27 jun 2011 - 6:40

Hier zitten er ook best veel, dat is Kuinre, en dan richting Friesland, Overijssel, Drenthe.
Alleen helaas nog niet bij onze overburen...
Langs de A6 bij Lelystad zitten ook nesten in hoogspanningsmasten en op een paal op het industrieterrein pal langs de snelweg. Altijd leuk om te zien hoe ze fourageren.
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Emptydo 7 jul 2011 - 11:09

Berith schreef:
Ooievaars leven vooral in open grasrijke gebieden/uiterwaarden.
Wij hebben het laten plaatsen omdat ons opviel dat er vrij veel ooievaars hier in de buurt in weilanden te vinden waren. Toen de heer van Zetten gevraagd of hij eens kon komen om te beoordelen of we inderdaad een geschikte omgeving hadden.
Op de website van STORK Leefgebied Staat een en ander te vinden.

Wij zitten in een bosrijk gebied met afwisselend bos, boomwallen en weilanden en vanuit een dorp aan de andere kant van het bos begon het met 1 koppel ooievaars en inmiddels is het vele jaren later een enorme kolonie geworden die steeds verder hun leefgebied uitbreidt. Vorig jaar had ik er regelmatig een stuk of 7 die kwamen fourageren nadat er gemaaid was bij mij of bij de buurboer zijn land en ook in de omliggende landerijen zag je er heel veel. Toen ze hier op mijn lantaarnpalen gingen zitten en steeds al klepperend laag overvlogen waren de paarden ook flink van de mik. Kan wel eens kijken of ik er nog foto's of filmpje van heb...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Update puinpad
» Update van ons paradijs
» Een nieuw paardenparadijs in Vught :-)
» update, lang offline geweest :-)
» Ella naar huis gehaald update 4-1-12

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: