Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Update van ons paradijs

Ga naar beneden 
+3
inge
Mai
Wieteke
7 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyma 18 mei 2015 - 22:43

Ik zal ook weer eens een update doen, want er is hier weer best wat veranderd.

Het stuk pad achter het huis langs raakt inmiddels flink begroeit. We hebben daarlangs verschillende bomen en struiken aangeplant, met de intentie daar een natuurlijk beschut pad van te maken. Daar gaat het al echt op lijken. Het zijn struiken en bomen die eetbaar zijn, en verschillende paarden maken daar dankbaar gebruik van.
Update van ons paradijs Foto-BAO4BBMA-D

Vorig jaar heb ik een keer een balonvaart gemaakt. Ik had verwacht, dat we niet langs ons huis zouden komen, maar dat gebeurde wel! Daardoor heb ik prachtige luchtfoto's kunnen maken, van onze geweldige plek.
Update van ons paradijs Foto-BXKJUGS8-D
Nu achteraf zie ik dat we toen net aan het hooien waren, en Bert harkt altijd keurig het hooi vanuit de randen naar het midden. Het lijkt nu net of we een dubbel pad hebben glimlach

Het allermooiste nieuws is, dat we vorige maand een ruime hectare bij hebben kunnen kopen, aangrenzend aan ons eigen stuk. Dat is van de akker, waar de leliebollen en de aardappelen in gestaan hebben, waardoor dat er nu niet meer in gaat komen. Omdat we zoveel last hebben gehad van het gif wat over die gewassen gaat, hadden we eind januari die buurmanboer gevraagd, wat hij van plan was daar komend jaar in te telen. Met nog de opmerking erbij, dat we het meest blij zouden worden, als hij er een strook gras zou willen zaaien. Zijn antwoord was, dat er een bollenboer bij hem aan de deur was geweest, te vragen of hij dat perceel wilde verkopen aan hem. Hij was daar nog helemaal niet over uit, of hij dat ook ging doen. Blij verrast hebben we hem verteld, dat wij er dan heel graag een stuk af wilden kopen. Hij zou daar over nadenken, en 2 weken later kwam er een makelaar aan de deur, die ons dat stuk toen werkelijk aan kwam bieden. We moesten wel heel wat keren hikken en slikken voor de prijs, maar tenslotte komt 's buurmans land maar 1 keer te koop.
Op de luchtfoto die wat verder weg is gemaakt, is mooi te zien, dat die andere boer dan een rechtere akker krijgt (zonder extra 'poot' eraan), en dat wij er een heeeeel veel mooier perceel van krijgen. compliment
Update van ons paradijs Foto-67APFCCG-D
Je kunt een lijn trekken langs de achterkant van de weide van onze achterbuurman, tot voor aan de weg. Dat is wat we er nu bij hebben.

Op deze laatste foto is ons perceel aan de overkant (eigenlijk schuin tegenover) ook nog mooi te zien. Links boven ons huis, aan de overkant van de weg. Dat is bijna even groot als ons nieuwe stuk land. Dit hebben we nu te koop liggen, om nog weer een klein beetje terug te verdienen. In de praktijk blijkt, dat we daar nooit paarden weiden, en dat kunnen we nu met dat aangrenzende nieuwe stuk wel doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyma 18 mei 2015 - 23:12

Wow, dat groen aan beide kanten van het pad is echt heel mooi! Ik voorzie een projectje voor de wei van Dibble en Thyler grijns . Wat voor bomen en struiken hebben jullie hiervoor gebruikt? En weet je nog hoe oud de bomen en struiken waren op het moment van planten?

Hier in de omgeving staan veel veldesdoorn- en meidoornhagen, misschien kan ik zoiets ook op een klein stukje pad aanplanten. Het zijn natuurlijk geen groenblijvers, maar als alles eenmaal flink vertakt is, houden de hagen ook in de winter heel wind tegen.

En wat een goed nieuws dat jullie aangrenzende grond hebben kunnen aankopen! Als straks alles afgehandeld is en jullie andere perceel verkocht is, ben je de hoge prijs waarschijnlijk snel weer vergeten. Wordt het nieuwe stuk gewoon wei-/hooiland of komt daar ook nog een extra PP-lus omheen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydi 19 mei 2015 - 0:27

Wow wat een leuke update Monique compliment !

Het begroeide pad ziet er prachtig uit, echt heel sfeervol en heerlijk beschut. Net als Wieteke ben ik benieuwd wat je er allemaal hebt staan.

Mooi om jullie hele perceel te kunnen zien op de luchtfoto's. En wat een geweldig nieuws van het nieuwe, aangrenzende stuk glimlach ! Grappig ook hoe dat gelopen is, het heeft gewoon zo moeten zijn knipoog .
Ik zou er denk ik fijn een nieuwe tracklus omheen maken en het huidige pad wat erlangs loopt ook handhaven. Dan heb je ten eerste weer een stuk tracklengte in je PP erbij, en daarnaast een extra lus die je eventueel kan afsluiten en gebruiken als er eens een paard apart gezet zou moeten worden, om wat voor reden dan ook.

Heb je met het andere perceel (dat je nu wil verkopen) ook overwogen om het te verpachten aan een boer, of om het bv. te verhuren aan een paardenhouder? Op die manier heb je er blijvende inkomsten van.
Wat heb je tot nu toe met dat perceel gedaan? Gehooid?

Mooi nieuws allemaal hoor glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydi 19 mei 2015 - 1:25

Monique, jouw update heeft ervoor gezorgd dat ik ook maar eens een update heb geschreven over de bosstrook waar wij al in 2009/2010 over in overleg waren met waterschap en gemeente (i.v.m. het beekproject). Misschien kan je je dat nog herinneren knipoog ?
Het heeft allemaal een erg vreemde wending genomen shock . Lees hier verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydi 19 mei 2015 - 1:48

zooo...goede zaken gedaan....stuk minder gif YES....
al kost het wel een rib uit je lijf knipoog

wel mooi al dat groen...
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydi 19 mei 2015 - 3:51

Afgelopen najaar is Dean opnieuw hoefbevangen geraakt. De enige oorzaak die we daarvoor konden aanwijzen, was dat hij randjes snoepte, van het onkruid/gras, onder de draad langs die akker. Dat is dé reden, dat we geen pad om het nieuwe perceel leggen, want als we dat wel zouden gaan doen, dan kan Dean dat wederom gaan doen. Dan grenst het pad namelijk weer aan de rijkelijk bespoten akker. Nu kunnen we het af laten weiden, door paarden die minder gevoelig zijn.
We gaan van het nieuwe stuk steeds in ieder geval 1 x hooien, en daarna mogen de paarden erop. Als dat dan teveel wordt, kan het nog een keer gehooid worden. Daarna kunnen de paarden erop, totdat het najaar dat niet meer toelaat.
Het perceel aan de overkant gebruikten we alleen om te hooien. Maar in het najaar groeide het steeds nog weer teveel aan, om het de winter in te laten gaan. Dan lieten we het een koeienboer nog een keer maaien, of een schapenboer er een poosje een kudde schapen op laten weiden.
Verhuren of verpachten hebben we nog niet echt aan gedacht, weet ook niet of dat voor ons een optie is. Ik heb mijn flat in Assen ook nog altijd, en als die nu verkocht zou worden, dan is het misschien wel een optie. In ieder geval moet ergens, over niet al te lange tijd, toch een wat groter geldbedrag vrijkomen.

Zo uit m'n hoofd weet ik dat er beuk, berk, gelderse rood en hazelaar in staat. Om het exact te weten, moet ik onze administratie even napluizen. Zelfde geldt voor de leeftijd of dikte van de bomen. De struiken waren piepjong toen ze aangeplant werden.

Dat het zo gelopen is, dat we dat stuk bij konden kopen, hangt van heel veel toevalligheden aan elkaar. En eigenlijk was dat ook al zo met de aankoop van de hele plek hier. En met hoe Bert en ik elkaar hebben leren kennen. Toeval bestaat niet zeggen ze altijd, maar ons maakt het niet uit. We zijn 'gewoon' ontzettend trots en dankbaar wat we hier nu allemaal hebben. Van de grond af samen opgebouwd.
Vooral onze eigen 3 Walkers hebben zo vreselijk heftig gereageerd op al dat gespoten gif. We zijn nog lang niet uitgedokterd met hun helaas, maar hopelijk wordt dat wel verleden tijd nu we het gif verder bij hen vandaan kunnen houden.
Bij Jake heb ik op dit moment heel sterk het gevoel dat dat gaat lukken. Bij Nilam heb ik er ook goede hoop op (hoewel ik dat nog bijna niet op durf te schrijven, zo fragiel is dat nog) En bij Dean leven nog steeds altijd met de dag. Komende donderdag ga ik opnieuw met hem naar de kliniek in Emmeloord, en voor mijn gevoel wordt het alweer een 'dag des oordeels'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydi 19 mei 2015 - 18:12

Ik hoop van harte dat het gifprobleem nu uit de wereld is Monique! Sterkte met Dean donderdag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
zweetvos

zweetvos


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 08-08-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Huizen

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptywo 20 mei 2015 - 1:23

Dat natuurlijk beschutte pad is echt heel mooi!
Hoe doe je dat met de stroomdraad vlak langs de bomen? Ik merk hier dat de begroeiing snel tegen de draad aan komt en dat is toch niet goed voor de spanning.

Gaaf ook dat je met de ballonvaart boven jullie huis langs kwam!

Wat fijn dat je dat stuk er nu bij hebt en de paarden daardoor ook niet meer zo bij het gif staan.
Succes met Dean en ook met de andere paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydo 21 mei 2015 - 3:03

Dean wil nog steeds hier op aarde bij ons blijven. Zowel de hoefsmid als de dierenarts in de kliniek vonden allebei dat ik gelijk had. Het zou erop worden, of eronder. En Dean doorstaat dan alles weer braaf. Soms vraag ik me ook wel eens af, of dat niet komt doordat hij misschien teveel afgevlakt zou zijn door al z'n pijn. Maar als ik dan zie hoe hij er weer voor knokt, dan kan ik nog steeds niet anders dan toch weer meeknokken.
Vanochtend heb ik me in de kliniek wel 10 keer hardop afgevraagd of we niet teveel over de grenzen gaan steeds (doordat hij zo braaf is steeds), of hij nog wel een paard-waardig leven kan hebben. Maar ook zij vonden daar, dat we hem deze kans toch weer moeten geven. Als hij nog niet uitgesloten wordt door de groep (en dat wordt hij niet), dan ondersteunen zij ons in deze keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydo 21 mei 2015 - 5:04

Wat hebben ze vandaag eigenlijk precies gedaan/onderzocht bij Dean?
Lastig hoor, dit soort dingen. Het enige wat je kan doen, is heel goed voor hem zorgen, goed blijven kijken en opletten en genieten van ieder moment dat het goed gaat, zonder enige garantie voor de toekomst (die je natuurlijk sowieso eigenlijk nooit hebt). Voorop staat inderdaad het paardwaardige van zijn leven. Succes er maar weer mee compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydo 21 mei 2015 - 7:45

Dean had de laatste anderhalve week een algehele achteruitgang. Z'n manenkam zette weer meer op, we konden z'n luchtwegen weer horen (en hij hoestte en rochelde weer) en hij ging weer slechter lopen en minder bewegen. Z'n looptechniek zag er waardeloos uit, en dat leek deze keer vooral door z'n achtervoeten te komen, waar hij afgelopen winter ook vreselijk hoefbevangen op is geweest. Ook gingen in korte tijd z'n achtervoeten er nogal raar uitzien. We hadden het idee, dat nu die achtervoeten de eerste oorzaak waren van z'n achteruitgang.
De hoefsmid is in nauw overleg met de DA nu begonnen z'n achtervoeten nu zó te maken, dat hij daar weer iets beter mee kan afrollen. Daarna de voorvoeten op ijzers proberen te zetten (wat goed gelukt is, zonder verdoving, waar ik ontzettend blij mee was), zodat hij z'n gewicht weer meer naar voren kan leggen, en de achtervoeten iets meer ontlasten.

Ondanks dat hij van deze 'bekapbeurt' flink spierpijn zou/zal kunnen krijgen loopt hij gelijk meer na thuiskomst, hij lijkt z'n luchtwegen zelf gelijk schoner te kunnen kuchen, en z'n manenkam is alweer afgenomen. We lijken dus echt weer op de goede weg te zijn. En als we hem met z'n luchtwegen nog even moeten ondersteunen, dan heb ik op dit moment het gevoel dat dat weer gaat lukken met Ventipulmin, en hoeft hij gelukkig niet (zoals Nilam wel) aan de Prednisolon. De Pred triggert de IR namelijk nogal, maar bij Nilam blijft dat nog hanteerbaar, maar bij Dean zal dat waarschijnlijk niet lukken (die is vele malen erger IR als Jake en Nilam)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptydo 21 mei 2015 - 8:51

Jee Monique, het blijft wel een ellende met Dean zeg... Wat erg voor jullie allebei.
Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Dus ik hou het maar bij: veel sterkte en beterschap!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyvr 22 mei 2015 - 1:09

Wow, dat begroeide pad is echt gaaf!!

Maar jee wat een ellende met dat gif en alles, fijn dat je dat met dat extra stuk grond nu wel beter zelf in de hand kunt houden.

Heb je voor Dean al eens aan homeopathie gedacht? Al die reguliere middelen bouwen nl. wel een enorme laag belasting op voor de lever en die lever is nou juist het 'probleem' bij IR en HB. Die wil je dus juist opschonen, niet overbelasten, dat maakt het probleem en de gevoeligheid er voor nl. hoe langer hoe erger.
Ik ben veterinair homeopaat, als je er meer over wilt weten mag je me altijd een PBtje doen voor wat meer uitleg e.d.
Ik denk dat ik wel wat voor je zou kunnen betekenen namelijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyvr 22 mei 2015 - 1:17

Dankjewel voor je aanbod. We laten het voorlopig allemaal even rusten, zijn een beetje behandelmoe. Ook Dean geeft aan, dat hij even geen enkele toevoegingen wil. Via een holistisch dierenarts hebben we al een poosje homeopathie gebruikt. Vrij kort geleden hebben we al onze jongens Mariadistel gegeven, om de lever een boost te geven. (en verder nog van alles.....)

Ik houd je aanbod zeker in gedachten. Dankjewel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyvr 22 mei 2015 - 1:43

Ik snap het helemaal, je moet ook vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Houdt er alleen wel rekening mee dat die manier van homeopathie toepassen (die een hol. dierenarts gebruikt) wel iets anders is dan een klassiek homeopaat doet, zeker wanneer die laatste volgens de ziekteklassificatie werkt. Dat gaat veel dieper en geeft een veel 'duurzamer' resultaat.
Overigens werk ik met reukdoseringen, iets extra's door voer of innemen is dus niet nodig, slechts een flesje heel kort onder een neusgat en klaar.
Ik wilde het in ieder geval als optie even noemen, niet iedereen denkt er aan dat dat een optie kan zijn en je kunt zó veel (eigenlijk zo'n beetje alles) met homeopathie...
Hoe dan ook, succes en sterkte met hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyvr 22 mei 2015 - 3:34

FrancisD schreef:
Houdt er alleen wel rekening mee dat die manier van homeopathie toepassen (die een hol. dierenarts gebruikt) wel iets anders is dan een klassiek homeopaat doet, zeker wanneer die laatste volgens de ziekteklassificatie werkt. Dat gaat veel dieper en geeft een veel 'duurzamer' resultaat.
Overigens werk ik met reukdoseringen, iets extra's door voer of innemen is dus niet nodig, slechts een flesje heel kort onder een neusgat en klaar.
Weer wat geleerd. Ik wist niet eens dat dit bestond.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Emptyza 23 mei 2015 - 7:03

zweetvos schreef:
Hoe doe je dat met de stroomdraad vlak langs de bomen? Ik merk hier dat de begroeiing snel tegen de draad aan komt en dat is toch niet goed voor de spanning.
Ik bedacht me opeens dat ik hier nog niets over gezegd heb. Het groeit inderdaad best wel in het stroomdraad. Maar er gaat toch maar weinig spanning verloren. We hebben zo'n stroomklok, waarop je kunt zien, of je eventueel stroom verliest, maar dat valt ons dus heel erg mee.
Zelfs nog steeds met de extra lengte, om het nieuwe stuk land heen, dat hebben we ook al afgerasterd en erbij aangesloten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Update van ons paradijs Empty
BerichtOnderwerp: Re: Update van ons paradijs   Update van ons paradijs Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Update van ons paradijs
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» actie in het paradijs!!
» Het vosjes paradijs
» Paddock paradijs in aanbouw
» Hildes paards paradijs
» Mee denken paddock paradijs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: