Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4

Ga naar beneden 
+2
Mai
Berith
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 13 apr 2011 - 21:58

Wij hebben een ooievaarsnest in de wei en sinds gisteren is er een paar ooievaars intensief aanwezig. Vanochtend besloten ze gebruik te maken van het pad onder het nest. Ook zij blijven lekker in beweging op het pad om hun voedsel te vinden aanbidding
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 140411a
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 140411b
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 140411d

En weer terug op het nest
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 140311b


Laatst aangepast door Berith op di 7 jun 2011 - 6:12; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydo 14 apr 2011 - 3:33

Ooh wat leuk Berith! Hebben jullie dat nest zelf gebouwd? En hebben er al eerder ooievaar op gezeten?
Zie ik het goed dat ze allebei geringd zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydo 14 apr 2011 - 3:42

We hebben dat nest 3 jaar geleden laten plaatsen. De voorgaande jaren hadden we wel steeds bezoek van 1 ooievaar die dan een nacht op het nest bleef. Dit jaar is het voor het eerst dat we twee ooievaars hebben (eigenlijk pas sinds gisteren). Ze zijn inderdaad allebei geringd, maar ik kan niet lezen wat er op de ring staat. Ze hebben vandaag bijna de hele dag samen op het nest gezeten en verdwijnen af en toe alleen even om te gaan eten en komen dan weer terug. Ik heb ze vandaag ook al meerdere malen zien paren, dus we hebben hele goede hoop dat we dit jaar ook echt een nest met jongen krijgen hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydo 14 apr 2011 - 8:41

O, wat geweldig lijkt me dat!
Onze overburen wonen hier sinds 2 jaar zo'n beetje en hebben ook zo'n ooievaarspaal in de voortuin/shetlanderwei. Een paar km verderop zitten er ooievaars hier. We hebben wel een een ooievaar op het nest gezien, maar meer ziet. Er is dus nog hoop dat ze ook hier zullen gaan nestelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 15 apr 2011 - 5:18

Berith schreef:
We hebben dat nest 3 jaar geleden laten plaatsen.
Wordt dat misschien ook nog gesubsidieerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 15 apr 2011 - 7:24

Marja schreef:
Berith schreef:
We hebben dat nest 3 jaar geleden laten plaatsen.
Wordt dat misschien ook nog gesubsidieerd?

Nee helaas niet verdriet
Ik zei gisteren wel tegen m'n vriend dat we maar eens met de collectebus de buurt rond moeten gaan omdat de buurt ook geniet van de vogels. En dan voor elke foto die ze er van nemen 25 cent vragen grijns
Er is wel een stichting die de jongen kan ringen als ze een week of 5 oud zijn. Dat doen ze in principe kostenloos, maar als er een hoogwerker bij moet komen om bij het nest te komen, zijn die kosten weer voor de eigenaar van het nest.

Maar goed wij genieten gewoon enorm van het nest en het schouwspel van de vogel. Net was ook weer grappig. Een van de twee had ergens een pluk hooi gevonden en nam dat mee naar het nest. Maar het was nogal een flinke pluk en die bedekte gedeeltelijk zijn ogen. Hij moest wel 4 rondjes extra om het nest heen vliegen om goed uit te komen en netjes op het nest te kunnen landen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 15 apr 2011 - 23:20

Berith schreef:
Een van de twee had ergens een pluk hooi gevonden en nam dat mee naar het nest. Maar het was nogal een flinke pluk en die bedekte gedeeltelijk zijn ogen. Hij moest wel 4 rondjes extra om het nest heen vliegen om goed uit te komen en netjes op het nest te kunnen landen.
hilarisch Geweldig om dieren zo te kunnen observeren hè!

Waarom worden de ooievaars eigenlijk geringd? Wordt er onderzoek gedaan naar hun gedrag o.i.d.?

Ben benieuwd of er foto's gaan komen van kleine, donzige baby-ooievaartjes hyper.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyza 16 apr 2011 - 0:08

Zie de site: STORK

Over het doel van ringen staat er:
Waarom ringen?

Ieder jaar wordt ongeveer 60 tot 70 % van de geboren jongen geringd. Dit gebeurt als de ooievaars ongeveer 5 weken oud zijn. Door het ringen worden ooievaars individueel herkenbaar, waardoor het mogelijk is ze te volgen. Dit vormt de basis voor de verzameling van gegevens.
Met die gegevens kan onderzoek gedaan worden. Het levert inzicht op in het leven van ooievaars.

Onmisbaar voor onderzoek zijn ook de waarnemingen in het veld en de registratie ervan. Ooievaars zijn goed zichtbaar, maar lang niet alle ooievaars zijn geringd. Lees hier meer over in het deel over inventarisatie.




Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 1 jun 2011 - 5:56

De ooievaars zijn de afgelopen maand druk geweest met broeden en sinds maandag laten ze in hun gedrag zien dat er in ieder geval 1 jong uit het ei is gekomen.
Bijgaand een paar foto's van vandaag waar je een heel klein kopje boven de rand uit kan zien steken:
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 010611c
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 010611b
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 1 jun 2011 - 8:34

Oh wat geweldig Berith! Wat een ontroerende plaatjes, met dat piepkleine donskopje boven het nest uit liefde. Ik ben heel benieuwd of er nog meer jongen in het nest blijken te zitten.
Ik vind de zorgzaamheid van vogels voor hun jongen altijd zo bijzonder. Wekenlang zijn ze continu bezig met de verzorging en het voeren van hun kroost, en vaak doen de ouders dat ook nog samen.
Vanochtend heb ik toevallig een Canadese ganzenfamilie gefilmd, die ik al wekenlang regelmatig aan de wandel zie hier in de buurt. Vader en moeder zijn continu bij hun jongen en begeleiden ze heel zorgzaam overal naartoe, op het land en in het water. Echt mooi om te zien. Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=3ieGwF9RgTI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 1 jun 2011 - 8:41

Die ganzen zijn ook mooi om te zien.
En inderdaad het is wonderbaarlijk hoe de natuur dat allemaal heeft geregeld. Voor de ooievaars bij ons is dit waarschijnlijk hun allereerste nest, maar ze doen alles zo goed volgens het boekje. Vanavond ook een mooi tafreeltje. De een zat op het nest bij de jongen, de ander kwam er aanvliegen. Die pikte zagjes rond de kop van de ene vogel net zolang tot die opstond en vervolgens ook de toerbeurt overnam om voedsel te gaan zoeken. De vogel die net op het nest was aangekomen nam de taak van jongen voeren, jongen warm houden en nest beschermen op zich. Ooievaars delen echt mooi het ouderschap.

Ik vermoed dat er in ieder geval 2 jongen in het nest zitten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. We zullen de komende dagen het nest goed observeren. Als het goed is gaan de jongen steeds vaker hun kopje boven de rand uit steken dus het zal niet lang meer duren voor we weten om hoeveel het gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 1 jun 2011 - 9:47

O, wat leuk! Wat een geweldig uitzicht heb je dan. Houd je de voortgang een beetje bij met foto's?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptywo 1 jun 2011 - 17:23

marion schreef:
O, wat leuk! Wat een geweldig uitzicht heb je dan. Houd je de voortgang een beetje bij met foto's?

Tuurlijk houden we de voortgang bij met foto's, we vinden het zelf zo leuk dat we zowat aan het fototoestels vast gekleefd zitten hyper
Mijn vriend heeft gisteren een nieuwe telescooplens besteld, is als het goed is morgen binnen, kunnen we ze nog beter observeren en fotograferen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydo 2 jun 2011 - 6:28

En vandaag hebben we ook een 2e jong gezien hoera

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 020611a
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydo 2 jun 2011 - 23:02

YESSS, leuk Berith hoera!
Geweldig hè, al dat jonge leven!
Eergisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een echte vos gezien, in levende lijve, en op maar zo'n 10 m afstand, aan de overkant van de beek. Hij keek naar me en wandelde toen heel rustig nog een eindje verder langs de beek, om vervolgens in het graanveld te verdwijnen.
De dag daarna bleek de 'hij' een 'zij' te zijn, want toen zagen we haar (tijdens ons ontbijtje buiten bij de paarden) zo'n 100 m verderop aan de rand van buurman's wei verschijnen, met 2 jongen! Gauw mijn fotocamera gehaald en met zoomlens een paar foto's gemaakt. Ver weg, dus niet zo scherp, maar dit waren de beste uitsnedes die ik ervan kon maken:

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Foto-L37OZGJ6

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Foto-CKDOJPFT

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Foto-TL6LAKU7
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 3 jun 2011 - 0:50

Mooi man! hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 3 jun 2011 - 0:54

@Marja, Wat bijzonder die vossen, ik heb ze ook nog nooit zo gezien.

Mijn vriend heeft een nieuwe (nog betere) telelens gekocht dus vanmiddag kon ik de jongen nog beter op de foto zetten en ik ben tot de conclussie gekomen dat het in ieder geval om 3 jongen gaat.

Aan beide kant van de snavel steekt een kopje over de rand.
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 030611d

Links het kopje van een van de jongen van de vorige foto en rechts het derde kopje met open snaveltje.
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 030611f
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyvr 3 jun 2011 - 7:49

Het is net of je een kado uitpakt en er steeds meer verrassingen uit de doos komen grijns! Morgen het vierde jong lekker puh?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyza 4 jun 2011 - 3:16

Marja schreef:
Het is net of je een kado uitpakt en er steeds meer verrassingen uit de doos komen grijns! Morgen het vierde jong lekker puh?
Ha ha daar lijkt het wel een beetje op. De eieren worden om de dag gelegd, vanaf het 2e ei gaan ze broeden en de jongen schijnen dus ook zo'n beetje om de dag geboren te worden.

Ik ben er zeker van dat het er drie zijn, maar met deze foto twijfel ik of het er misschien toch 4 zijn.

Volgens mij zie ik links twee kopjes achter elkaar, in het midden het hoogste kopje en direct rechts daarvan nog net een wit bolletje.

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 040611h


Laatst aangepast door Berith op za 4 jun 2011 - 3:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyza 4 jun 2011 - 3:17

oh, ik ben gek op vossen, die zijn zo schattig liefde
maar de ooievaars zijn ook leuk hoor grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyza 4 jun 2011 - 8:01

Berith schreef:
Volgens mij zie ik links twee kopjes achter elkaar, in het midden het hoogste kopje en direct rechts daarvan nog net een wit bolletje.
Ja, dat zou best eens kunnen ja!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptyma 6 jun 2011 - 6:13

Ik ga er toch vanuit dat het 3 jongen zijn. Verder hebben we gisteren met onze nieuwe superlens de ringen van de ouders op de foto kunnen zetten. Op de computer verder inzoomen en toen konden we de nummers lezen. Die hebben we naar vogeltrek gestuurd (organisatie die vogelringen uitgeeft en gegevens verwerkt). Daaruit blijkt dat beide ouders in mei 2008 zijn geboren. Dus ze zijn 3 jaar oud en ooievaars hebben hun eerste nest jongen vanaf 3 jaar. Verder blijkt de een geboren te zijn in Lochem en de ander in Zegveld.

De jongen groeien ondertussen lekker door en krijgen al een beetje een ooievaarsuiterlijk.
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 060611a

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 060611e
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydi 7 jun 2011 - 6:17

Vandaag op een beetje luguber moment foto's van de ooievaars genomen.
Ik kon er duidelijk 3 tellen:
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 070611b

Die zijn erg levendig en je ziet dat ze ook al beginnen met klepperen:
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 070611q

En toen werd er opeens een baby uit het nest getild:
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 070611h

Dan bleek nummer 4 te zijn die het niet heeft gered
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 070611o

Omdat de jongen met tussenposen van een paar dagen geboren worden, komt het vaak voor dat de jongste niet sterk genoeg is om de concurrentie om het eten aan te gaan en gaat dan vaak dood.

De ouders ruimen het nest continu op. Ik dacht dat dit jong over de rand heen gegooid zou worden, maar de ouder besloot iets anders:
En zo werd het dode jong opgeruimd
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 070611p
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydi 7 jun 2011 - 7:06

Oei, dat is even een naar gezicht. Maar op zich wel mooi dat je het zo gefotografeerd hebt.
Nu ja, als de andere 3 het maar redden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Emptydi 7 jun 2011 - 23:08

Ik heb met open mond naar je laatste foto's zitten kijken Berith... Inderdaad wel een beetje luguber, maar ook héél bijzonder dat jullie dit hebben kunnen fotograferen! Misschien is het wel heel interessant voor een vogeltijdschrift of -website.
Je kunt duidelijk zien dat het dode jong ook erg klein en miezerig is, vergeleken bij de andere drie.
Wat mooi, dat geklepper met die nekjes achterover. Jong geleerd is oud gedaan grijns!
Liggen de geboorteplaatsen van de ouders ook bij jullie in de buurt, of hebben ze al heel wat omzwervingen gemaakt? Bijzonder ook dat ze allebei even oud zijn en dit waarschijnlijk hun allereerste jongen zijn, gezien hun leeftijd.
Ik vind het bere-interessant, dus ga vooral door met je foto's compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4   Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gasten (ooievaars) op het pad update 7-6 Het waren er 4
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Update puinpad
» Update van ons paradijs
» Een nieuw paardenparadijs in Vught :-)
» update, lang offline geweest :-)
» Ella naar huis gehaald update 4-1-12

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: