Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptywo 2 maa 2011 - 9:02

Ik hoop dat de plattegrond een beetje leesbaar is, het totale perceel is 3 ha. Ik heb nu een track aangelegd om de voorste 2 stukken, en voorlopig doe ik het daar ook maar mee. Lijkt me al een mooie lengte, lus 1 en 2 samen zijn iets van 550 à 600 meter. Ik ben ook nog niet helemaal klaar met handvatten en zo, maar alles is al wel zo'n beetje bereikbaar. Ik zie wel dat ik het afdakje vergeten ben in te tekenen, maar die zit als je vanuit de stallen meteen rechts de bak uitgaat en de hoek om, en dan net naast de mesthoop. Ik post eerst deze wel, in mijn volgende post komen de foto's.
Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Plattegrondgroot


Laatst aangepast door Marja op do 3 maa 2011 - 1:09; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : een paar overbodige img-tags verwijderd.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydo 3 maa 2011 - 1:23

Geweldig, weer een nieuw PP gerealiseerd compliment!
Ziet er erg leuk uit Veronique (als ik je naam goed onthouden heb), zo met die twee lussen aan elkaar! Mooie brede paden ook (ben nog steeds aan het overwegen of ik die van mij ook nog een keer breder zal maken, maar dat is weer een HOOP werk...). Mooie (nieuwe?) palletbakken; waar heb je ze vandaan (wie weet een handig adres voor andere mensen?)?
Ik zit wel met enige verbazing naar je enkele draad te kijken (die ook niet zo strak staat) knipoog omdat ik heel zeker weet dat mijn zeven schatjes hier binnen een mum van tijd onderdoor zouden kruipen lekker puh. Maar misschien heb jij héél brave paarden?

En nu: GENIETEN maar hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydo 3 maa 2011 - 6:19

Marja schreef:
Ik zit wel met enige verbazing naar je enkele draad te kijken (die ook niet zo strak staat) knipoog omdat ik heel zeker weet dat mijn zeven schatjes hier binnen een mum van tijd onderdoor zouden kruipen lekker puh. Maar misschien heb jij héél brave paarden?

En nu: GENIETEN maar hoera!

** Hi Veronique, leuk hoor, het begin is er! Lekker he, zo dat eerste lente zonnetje vandaag? Ik krijg ook weer helemaal de kriebels om
de draad weer op te pakken! Wij zijn vorig jaar begonnen met ons PP, maar in november gestopt ivm het winterseizoen en de bijbehorende
nattigheid in de wei. Dan kunnen we simpelweg niks doen. Nu ben ik al weer aan het plannetjes broeden!

En Marja, dat was iid het eerste wat mij ook opviel! Ik dacht direct:'oh, wat heerlijk.... geen Shetties in je PP!"
Dat scheelt heel wat in aanleg, maakt het een stuk simpeler met iets groter spul.
Is jouw bruine monstertje de Dartmoor die ik ergens in een voorstelronde voorbij zag komen? Leuk, wij hebben een Dartmoor merrie van 7
jaar. Oersterke pony, in haar lijf... maar ook in haar karakter!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydo 3 maa 2011 - 7:34

Het is nu al genieten inderdaad. Erg leuk om te bedenken en uit te voeren. Ik heb de breedte van het pad ook nogal gevarieerd, waar ze vaak beschutting zoeken heb ik breder gemaakt. En waar ik evt. 's zomers een extra afstandpadje moet maken voor als er nieuwe buren komen (en dan vooral brutale ruinen, daar gaat mijn paard mee in de clinch) heb ik het ook breder gemaakt.

Het enkele draad is nog tijdelijk, en hangt (vooral in de 2e lus) nog slap omdat ik het daar nog niet strak getrokken heb. Ik moet er toch nog doorgangen in maken, dus nog in knippen en zo. Dat klein monster (inderdaad een Dartmoor) eet er in spreidstand en liggend op haar knieën wel onderdoor, maar verder gaat ze niet. En ik heb niet voor niets geen shetlanders grijns . Hoewel dat monster er ook niet voor onder doet. In haar hoofd is ze groter dan die haflinger; daar was ze in het begin de baas over, totdat die haflinger na een paar maanden bedacht 'waarom ben ik eigenlijk bang voor dat onderdeurtje?'. Toen hebben ze staan kontjetrappen, elk gezond denkend onderdeurtje gaat die strijd natuurlijk niet eens aan, maar zij wel. Gelukkig heeft ze er alleen wat schaafwonden aan haar buik en dijbenen aan overgehouden, die haflinger sloeg gelukkig hoog genoeg en heeft haar iele beentjes niet geraakt. Sinds die tijd heeft ze toch wel gepast respect voor de haflinger, maar goed, het zegt wat over de grootte van haar ego. Ze is ook bepaald niet snel onder de indruk van mensen, maar door haar verleden is ze ook geen betrouwbare kinderpony. Terwijl dit ras daar wel echt geschikt voor is. Maar goed, wij kunnen het samen goed vinden.

En ik moet nog even afwachten of de haflinger straks met haar eczeemdeken en dikke manenkam niet teveel in het draad gaat leunen. Ik ga denk ik nog wel een laag draadje maken, maar dat vind ik altijd wat eng met de benen, zeker naar de wei met de buren. Mijn paard slaat nogal eens met zijn voorbenen. Maar als het niet laag genoeg is, gaat die kleine mij teveel op haar knieën liggen om er toch onderdoor te eten, en dat lijkt me niet goed voor haar knieën. Daarom heb ik nu de hele bak ook met een plank onderin afgewerkt, ze staan namelijk 's nachts altijd in de bak, en van de winter ook nogal eens hele dagen, omdat ze echt geen bevroren gras mogen eten, zeker als de zon ook nog eens een beetje schijnt (voor de hoefbevangenheid).
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydo 3 maa 2011 - 9:26

Leuk PP heb je ervan gemaakt Veronique! Vooral de track rondom weide 1 vind ik erg leuk. Met het rustiek uitziende afdakje ziet het er erg mooi uit daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptyvr 4 maa 2011 - 9:50

Mooi plekje!
jullie perceel lijkt qua vorm, grootte en de bosrand heel erg op dat van ons!

Heb je je stallen ook in het PP verwerkt? Of kunnen ze alleen onder het afdakje schuilen? Heb je de paarden er dag en nacht lopen? of gaan ze voor de nacht ook nog op stal? (of in de zandpaddock/bak?)Paden zien er inderdaad lekker ruim uit en de afstanden zijn niet zo lang tussen de bredere gedeeltes, dat is wel fijn. Komen er nog meer dieren te staan buiten je eigen 2 beesten?

Wat voor bodem hebben jullie in de wei?

Ik heb ook maar 1draad omdat ik niet zulke kleine pony's heb lopen en dat bevalt best goed. Goed stroom er op en niet te hoog of erg laag, dan kan het prima!
Die krulstaartpaaltjes vind ik een mooie hoogte hebben voor de meeste pony's, en mijn paard blijft er ook netjes achter.
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptyza 5 maa 2011 - 7:58

De stallen liggen naast de bak, bereikbaar via een gangetje met een draadje ervoor. Mijn paard staat 's nachts op stal, de pony's staan dan in de bak. Dat heb ik al jaren, omdat ik ze niet 24 uur per dag op het gras kan hebben, dan worden ze veel te dik. 's Zomers mogen mijn paard en de kleine pony ook overdag in de stal, dan zet ik het draadje open. Daar staan ze dan graag tegen de dazen. De haflinger moet ik dan apart houden, ze gaat geheid schuren in de deuropeningen (zomereczeem) en dat moeten we niet hebben. Zij staat dan vaak onder het afdakje, maar door de eczeemdeken heeft ze ook al minder last van de dazen. Ik moet nog even bedenken hoe ik het deze zomer ga doen, misschien doe ik mijn paard ook een deken op tegen de dazen, dan kunnen ze overdag gewoon in de track blijven lopen. De kleine pony heeft sowieso al veel minder last van de dazen, vraag me niet waarom.

Ik heb heel in het begin wel 2 paarden in pension in de wei gehad, maar zij hebben nu de wei naast ons gepacht. En ik heb niet echt zin in pensionpaarden erbij, je krijgt namelijk ook meteen de bijbehorende mensen over de vloer..... Maar het is niet gezegd dat ik het helemaal niet meer doe in de toekomst.

Wij zitten hier op de es, dat wil zeggen relatief 'hoog en droog', onder 50cm zwarte grond begint de zandgrond. Goede afwatering dus, een enkel natter gedeelte daar gelaten. Alleen als het echt veel achter elkaar regent is het hier ook een blubberbende, maar dat is het dan bijna overal. Ik mag zeker niet klagen!

Ik heb mijn draad op zo'n 83-85 cm. hoogte, kan ik er net zelf overheen stappen, is best handig.

Het voorste weitje is inderdaad bij veel weersomstandigheden erg prettig, vooral bij zuidwesten wind is het daar mooi beschut en dat heb je in Nederland best vaak. Alleen bij noordwest wind hebben ze ook bij het afdakje te weinig beschutting, maar als het dan ook nog regent zet ik ze 's nachts allemaal binnen. Dat is alleen wel het stuk met het meeste mos in het gras, dat heb je hier wel.

Oh ja, ik heb de kratten van Swieringa Kunststoffen in Marum: www.swieringakunststof.nl. Daar heb ik die dichte kratten voor € 50,- gekocht (2e hands). Ik zie nu net dat ze een partij geperforeerde bakken hebben, misschien ook nog wel handig. Hmmm, misschien toch zelf ook nog een keertje heen rijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptyza 5 maa 2011 - 8:16

Marum, dat is super dichtbij voor ons! Bedankt voor het plaatsen van die link, daar kan ik wel wat aan hebben straks!

Ligt jouw PP dan ook hier in het Noorden?

Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptyza 5 maa 2011 - 8:30

Ja, ik was ook blij met een adres 'dichtbij', want op internet kwam ik van alles 'in het westen' tegen, maar niks in het Noorden. Ik woon in Zeegse, tussen Assen en Groningen. Dan is Marum ook nog wel 40 min. rijden, maar dat valt verhoudingsgewijs wel mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptyma 7 maa 2011 - 11:23

veernr1 schreef:
De haflinger moet ik dan apart houden, ze gaat geheid schuren in de deuropeningen (zomereczeem) en dat moeten we niet hebben.
Ik heb ook een eczemer die alles als schuurpaal beschouwt en heb daarom in mijn schuilstallen zowel aan binnen- als buitenkant op 'konthoogte' een stroomdraadje lopen. Werkt perfect!

Citaat :
Oh ja, ik heb de kratten van Swieringa Kunststoffen in Marum: www.swieringakunststof.nl. Daar heb ik die dichte kratten voor € 50,- gekocht (2e hands). Ik zie nu net dat ze een partij geperforeerde bakken hebben, misschien ook nog wel handig. Hmmm, misschien toch zelf ook nog een keertje heen rijden.
Bedankt voor de link, ik heb even op de site gekeken en ze hebben veel! Ik denk dat ik de link ook op mijn site ga zetten. Wel jammer dat ze geen prijzen vermelden op hun site, dat maakt het altijd veel gemakkelijker om te vergelijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydi 8 maa 2011 - 9:17

Bij het afdakje heb ik inderdaad wel schrikdraad rond de palen, maar de deuropeningen van de stallen zijn te smal om daar ook nog draad langs te spannen. Dan durft mijn paard niet meer naar binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Emptydi 8 maa 2011 - 11:35

veernr1 schreef:
Bij het afdakje heb ik inderdaad wel schrikdraad rond de palen, maar de deuropeningen van de stallen zijn te smal om daar ook nog draad langs te spannen. Dan durft mijn paard niet meer naar binnen.
Ah, ik snap 'em... Misschien kun je dan wel met stroomdraad vlak langs de deuropening aan de buitenkant omhoog (zodat de deuropening niet smaller wordt maar er toch een stroomdraadje vlakbij zit), dan bovenaan naar binnen, daar weer vlak langs de deuropening aan de binnenkant van de stal omlaag en dan langs de hele binnenkant van de stal op konthoogte?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)   Plattegrond en foto's (nog niet alles is af) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Plattegrond en foto's (nog niet alles is af)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plattegrond Rodastodum
» Plattegrond Zinin
» Plattegrond van de toekomstige PP
» Marja's PP-plattegrond
» Bos track PP? (plattegrond)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: