IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Marja's PP-plattegrond

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Marja's PP-plattegrond   do 12 nov 2009 - 0:40

Inderdaad, een nieuw subforum glimlach!
Iedereen is welkom om hier zijn of haar plattegronden te plaatsen, met eventuele toelichting.
Hieronder een getekende plattegrond van mijn PP zoals het nu is (die op de site is al iets verouderd omdat ik daar het voorste 'PP-lusje' nog niet had aangelegd en de hoeken van de kleine paddockjes nog niet had afgerond).

Alles wat 'zand' is, is dus de track/pad waar de paarden kunnen komen.
Helaas is het stuk bos (nr. 12) tussen de twee PP's niet van ons, want wat zou ik daar graag een pad doorheen willen maken :lol:! (Zou trouwens wel een vermogen aan (prik)palen en draad kosten, is zo'n 400 meter...)
's Zomers lopen de paarden in het PP achter het bos (het vierkante). 's Winters is het daar te nat (ligt een stuk lager dan het andere PP) en lopen ze in het PP aan huis.

Laatst aangepast door Marja op wo 19 okt 2011 - 11:21; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   do 12 nov 2009 - 1:08

Zo, dat ziet er goed uit, lekker veel ruimte! Inderdaad heel jammer dat het bos niet van jou is, dat maakte het helemaal compleet. Er is geen mogelijkheid om een paadje langszij te maken? Hoe kom je nu dan op het achterste gedeelte?

De paarden kunnen ook nog om weitje 5 lopen? Leuk, dan kan je ze zeker goed vanuit huis zien?

-
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   do 12 nov 2009 - 6:39

We komen op het PP achter het bos over de openbare weg grijns, die loopt nl. langs ons huisperceel, bos en het perceel achter het bos (bovenlangs op de tekening).

Aan de onderste lange zijde van de tekening loopt een beek helemaal langs de 3 percelen. Langs de oever van die beek ligt nog een zg. 'werkpad' waar het waterschap met trekkers en zo kan rijden om b.v. de beek schoon te maken. We zouden natuurlijk zo onze paarden over dat werkpad kunnen laten lopen 👅, maar ik ben bang dat het waterschap daar niet blij mee zal zijn. Het is daar nl. al gauw drassig, dus het zou een grote blubberboel worden met die lieverdjes van ons :suspect:...

Je hebt het goed bestudeerd Irene, want het PP-lusje om weitje 5 is inderdaad het enige gedeelte dat we vanuit huis kunnen zien. En dat is zoooo leuk, want daar crossen ze heel vaak een rondje. Dan hoor ik binnen die hoeven denderen en kijk gauw uit het raam en dan flitsen ze weer voorbij.

Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 16 nov 2009 - 6:07

Jammer van het bos, maar ja, je kan niet alles hebben knipoog .
Leuk dat je dus de paarden op/bij weitje 5 goed kan zien vanuit huis en jij maar heen en weer rennen naar het raam grijns .
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   wo 12 okt 2011 - 1:43

Zo, bijna twee jaar geleden dat ik in dit topic iets geplaatst heb! Vanwege de aanleg van de poel en de heuvel heb ik nu eindelijk maar eens een nieuwe plattegrond gemaakt, zodat deze weer helemaal up-to-date is. Op deze pagina van mijn site vind je de begeleidende omschrijving.

Dyonne

Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   vr 14 okt 2011 - 6:49

Wow, wat wordt ik hier jaloers van. Zier er echt prachtig uit! Zoveel ruimte, wat fijn.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   vr 14 okt 2011 - 8:41

Daar kan ik maar één ding op zeggen Dyonne: nooit je dromen opgeven! Ik ben ook ooit begonnen met mijn paard bij een boer in de wei, daarna een piepklein gehuurd stukje wei, tot we na jaren zoeken dit stekkie konden kopen glimlach.

fojoe

Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 47

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   zo 16 okt 2011 - 22:07

prachtig hoor compliment

was je niet van plan om een pad te maken door het bos van de ene pp naar de andere?
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   zo 16 okt 2011 - 22:41

fojoe schreef:
was je niet van plan om een pad te maken door het bos van de ene pp naar de andere?
Ja, goed onthouden compliment! Waarschijnlijk gaat dat ook nog wel gebeuren, maar dat hele beekproject (waar de mogelijkheid van het kopen van de strook bos mee te maken heeft) blijkt véél langer te gaan duren voor er echt knopen doorgehakt worden. De gemeente doet er verschrikkelijk lang over om beslissingen te nemen m.b.t. het beekplan, en het zal zeker nog minstens een jaar gaan duren voor heel misschien de eerste schop de grond in gaat. En dan te bedenken dat we de eerste gesprekken hierover met het Waterschap al 2,5 jaar geleden hadden absurd!
Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen we dus inderdaad een strook bos kunnen kopen van 30 m breed van ons huis-PP naar het PP achter het bos, waardoorheen een slingerpad komt met hier en daar paddockjes. Het bos heeft ook hoogtevariaties, dus dat wordt echt een spannend pad! Ook is het daar nooit modderig omdat die strook precies op een hoger stuk ligt.
Van het perceel achter het bos zullen we dan waarschijnlijk ongeveer een derde deel aan de beekzijde (de rechterzijde op de plattegrond) verkopen aan het Waterschap. Eerder was er sprake van dat we een deel zouden ruilen voor een perceel aan de overkant van het weggetje (dat aan de linkerkant langs de percelen loopt) maar daar zien we vanaf, omdat we best een stukje grond kunnen missen en dan toch nog grond genoeg voor de paarden overhouden, en het ook wel eens fijn is om wat geld te hebben om bv. de schuur op te knappen :$!

Ik zal eens kijken of ik ook nog een plattegrond kan maken met de situatie zoals die dan waarschijnlijk (ooooooit...) wordt.

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 50

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 17 okt 2011 - 7:06

Gemeentes .... absurd
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 17 okt 2011 - 7:21

Wow, een pad van 30 meter breed! Dat is geen halve maatregel, en leuk dat het zo gevarieerd is. En daar groeit waarschijnlijk geen of maar weinig gras, dus kun je het in zijn geheel in gebruik houden, neem ik aan? Of maak je er een smaller looppad in? (ooit dan, als het zover is;-))
marleen

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 17 okt 2011 - 8:15

ja paarden aan huis lijkt mij ook geweldig!!
nou ja ik blijf nog even dromen.
Maar het ziet er allemaal goed uit Marja!
helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 51

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 17 okt 2011 - 10:33

Marja schreef:
Daar kan ik maar één ding op zeggen Dyonne: nooit je dromen opgeven! Ik ben ook ooit begonnen met mijn paard bij een boer in de wei, daarna een piepklein gehuurd stukje wei, tot we na jaren zoeken dit stekkie konden kopen glimlach.

** Klopt helemaal hoor, gewoon vastbijten in wat je voor ogen hebt, en de kansen zien en grijpen! Wij hebben 16 jaar ons weiland gepacht, en zijn er zeeeer gelukkig mee dat de toenmalige eigenaar het een paar jaar terug ons te koop aan bood. Dat hadden we 10 jaar geleden ook echt nooit durven dromen!
Het kan soms raar lopen in het leven hoor....

Groetjes
Helma
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   di 18 okt 2011 - 11:38

veernr1 schreef:
Wow, een pad van 30 meter breed! Dat is geen halve maatregel, en leuk dat het zo gevarieerd is. En daar groeit waarschijnlijk geen of maar weinig gras, dus kun je het in zijn geheel in gebruik houden, neem ik aan? Of maak je er een smaller looppad in? (ooit dan, als het zover is;-))
Haha, nee, het wordt zeker geen pad van 30 m breed! We gaan tussen de bomen door een slingerpad aanleggen in die strook bos; dat pad zal op de meeste plekken zo'n 3 m breed zijn en hier en daar - op natuurlijke open plekken waar geen bomen staan - maken we een paar bredere paddockjes.
We mogen de paarden ook absoluut niet zomaar door het bos laten lopen, want dan zouden ze de bomen aanvreten (en ik wil ook zelf niet dat mijn eczemer zich aan bomen kan gaan schuren). We moeten een contract tekenen waarin staat dat de bomen niet beschadigd zullen worden, en daar zijn we het trouwens ook helemaal mee eens hoor, we willen zelf ook dat het bos intact blijft knipoog.

Ik heb vorig jaar een hele serie foto's van het bospad gemaakt en er een 'afrastering' in getekend, kijk diashow. Hier en daar staat wel een boom in het pad zoals je ziet, maar die bomen gaan we afzetten met een stroomdraadje. De foto waar bij staat 'hier komt de oversteek naar het nieuwe perceel' klopt niet meer want er komt geen nieuw perceel, dus ook geen oversteek :<.

marleen

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   di 18 okt 2011 - 21:21

WAUW
een bos in je paddock paradijs.
Nou dat is pas een een stukje Paradijs!

Wat ziet het er heerlijk uit voor de paarden.
Dat zou iedereen toch wel willen...
De route ziet er ook erg leuk uit.
Vooral de twee splitsing vind ik erg leuk.
Zo kunnen ze kiezen welke kant ze op willen.
Het lange stuk langs de weg waar gaat dat naar toe?
naar het weiland?
En je zou maar in dat huis wonen aan de weg, dat is toch prachtig.
Of is dat jullie huis marja?
marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 50

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   wo 19 okt 2011 - 1:10

Ik had die diashow nog niet gezien, leuk gedaan zeg!
Volgens mij laat je je paarden zoveel mogelijk heuvel op - heuvel af gaan grijns
Erg mooi hoor! Mag je de mest die daar neergelegd wordt ook in het bos gooien? Zal wel niet hè..... zou wel makkelijk zijn
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   wo 19 okt 2011 - 7:54

marleen schreef:
Het lange stuk langs de weg waar gaat dat naar toe?
naar het weiland?
Dat is een deel van het PP-pad, of nee, dat wórdt een deel van het PP-pad. Dus dat staat in connectie met de rest van het PP. Nu loopt de afrastering nog links van de bomen, maar die willen we straks rechts. Dat stuk grond hoort nl. ook bij ons perceel, maar hebben we er tot nu toe buiten gehouden omdat het ons onhandig leek om de bomen in het PP te hebben. Dus parkeren de bewoners van het huis daar vaak auto's en heeft de gemeente er zelfs een rioleringskastje neergezet :< (hm, daar moeten we het nog eens over gaan hebben). Nu lijkt het me juist wel leuk om de bomen binnen het perceel te hebben, maar dan moeten we er wel voor zorgen dat de paarden de stammen niet kunnen beschadigen.

Citaat :
En je zou maar in dat huis wonen aan de weg, dat is toch prachtig.
Of is dat jullie huis marja?
Nee, dat is niet ons huis, kijk maar op de plattegrond, ons huis ligt op het perceel van het PP aan de noordkant van het bos. Maar onze buren, die wel in dat huis wonen, zijn wel blij met het uitzicht dat ons PP biedt. Altijd wat te zien met die paarden, en een stuk beter dan bv. een perceel met mais van 2 m hoog knipoog!

Cat

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   wo 19 okt 2011 - 9:07

Waaw schitterend je PP, Marja!
En zo'n pad door het bos moet zalig zijn voor de paarden.
Dat mis ik wel bij onze weilanden, bos genoeg er rond , maar je mag er niet aankomen frustratie

Fijn dat je alles zo kort bij en rond je huis hebt staan.
http://www.degroenenhoek.be
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   vr 21 okt 2011 - 7:41

Zo hé, dat ziet er gaaf uit ! Erg leuk, zo'n slingerpad, en zo kun je inderdaad je eczemer ook probleemloos in het bos laten lopen, ik vroeg me al even af hoe dat zou gaan. Wat een aanwinst wordt dat, zeg.
marleen

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   vr 21 okt 2011 - 8:01

Marja schreef:
Nee, dat is niet ons huis, kijk maar op de plattegrond, ons huis ligt op het perceel van het PP aan de noordkant van het bos. Maar onze buren, die wel in dat huis wonen, zijn wel blij met het uitzicht dat ons PP biedt. Altijd wat te zien met die paarden, en een stuk beter dan bv. een perceel met mais van 2 m hoog knipoog!

Nou dat kan ik me helemaal voorstellen.
Dat wil ik ook wel voor de deur!
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   zo 23 okt 2011 - 3:05

ach mais heeft ook zo zijn voordelen :-) het vang veel wind er achter is het dus heerlijk toeven.
Maar ja ook hier is het geoogst en is het weer een kale vlakte. Wat weer ruim zicht betekend, meer wind en een hoop dieren die je weer kunt zien.
hazen, reeen, vogels, muisjes enz...enz..
fojoe

Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 47

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   ma 24 okt 2011 - 7:14

jammer genoeg staat al die hoge maïs bij ons aan de verkeerde kant (in het oosten), zo houdt die bijna nooit wind tegen :<
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Marja's PP-plattegrond   

Marja's PP-plattegrond
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: