Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP ontwerp op driehoekig stukje grond

Ga naar beneden 
+6
veernr1
Irene
MoniqueBuu
marion
Mai
fojoe
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 4 aug 2010 - 5:24

ik ben - na een honderdtal versies clown - eindelijk tevreden over mijn ontwerp, dus wil ik het graag met jullie delen grijns

dit was de beginsituatie: een driehoekig stuk onkruid van 3600 m²
de paarden hebben hier de hele winter op gelopen, dus het is intussen een kale (en vieze bescheiden ) vlakte geworden.
de paddock/bak is vorige zomer aangelegd.

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Beginsituatie

de rode lijnen duiden de grenzen van het perceel aan.
waar het blauwe sterretje staat ben ik op het dak gaan staan om onderstaande foto's te maken.
in de gele cirkel staat het schuurtje dat op één van de volgende foto's te zien is.

kijkend naar links:
PP ontwerp op driehoekig stukje grond Kale-vlakte-midden

midden:
PP ontwerp op driehoekig stukje grond Kale-vlakte-rechts

en rechts:
PP ontwerp op driehoekig stukje grond Kale-vlakte-links

en dit zou het moeten worden:

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Ontwerp-5

de poortjes in het pad en tussen pad en track staan normaal open, maar ik wil stukken kunnen afsluiten omdat mijn tinker geen onbeperkt hooi mag (ik heb het geprobeerd, maar na een paar maand kon ik hem door de weide rollen, dus die gaat 's nachts apart).
paddock/rijbak en schuilstal staan er al, dus die kan ik niet verplaatsen clown
waterbakken kunnen ook niet verhuizen omdat ik anders niet meer aan de kraan kan knipoog
de meeste hooinetten staan er nu al.

brand maar los grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 4 aug 2010 - 8:14

Prachtige tekening Fojoe (ben potverdikkie je echte naam vergeten...), dat gaat heel leuk worden ja!
Ik neem aan dat je de wei (lees: kale vlakte :<) opnieuw in gaat laten zaaien, of ga je gewoon afwachten wat er vanzelf weer opkomt knipoog?
Als ik het goed zie is de schuilstal niet het schuurtje, maar staat-ie naast het schuurtje? (Beetje moeilijk te zien op de foto omdat er een boom in beeld staat.) Hoort dat schuurtje er wel bij, bv. voor je spullen? Of heb je het alleen maar als herkenningspunt omcirkeld?
Die begroeide berm met strookje gras erachter, kunnen de paarden daar ook op of is het afgesloten?
Wat zit er trouwens op het terrein ernaast (waar jij op het dak staat), een bedrijf of zo?

Ik heb geen tips voor je hoor, 't ziet er gewoon heel goed uit compliment! Wanneer ga je beginnen zweep?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 4 aug 2010 - 9:12

Leuk!
Eén tip, die je misschien zelf ook al wist: bescherm je bomen goed!
Ik heb hier de paarden een stukje bijgegeven waar bomen stonden. Ze stonden er erg graag maar begonnen toch aan de bomen te knagen.... vies spul erop hielp maar even, gaas om de boom heen wikkelen hielp niet. Nu heb ik er maar schrikdraad omheen gezet met palen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 4 aug 2010 - 23:27

Het lijkt me best lastig om van een driehoekig stukje iets leuks te maken, maar het is je goed gelukt. compliment
En als je de bomen in de hoeken van het pad afschermd, zou ik dat wel rond maken. Zodat je als het ware een ronde binnenbocht krijgt. Dat geeft minder kans op bezeren, als de paarden er eens in hoog tempo doorheen gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 5 aug 2010 - 0:49

bedankt allemaal grijns

@MoniqueBuu: het is de bedoeling om de hoeken af te schuinen ja

@marion: de bomen komen niet op het pad maar in de weide, waar ze enkel beperkt op zullen mogen als de ondergrond droog is.
maar ik ga ze sowieso afschermen met schrikdraad.

@Marja: wat een hoop vragen voor marijke knipoog
ik heb al maanden geleden een paar zakken graszaad gekocht, maar dat is wegens chronisch tijdsgebrek nog niet gezaaid bescheiden
de schuilstal zit inderdaad verstopt achter de boom, het schuurtje stond omcirkeld als referentiepunt.
het wordt gebruikt voor hooiopslag, het opbergen van tuinspullen en kinderspeelgoed, en als hondenhok (en dat op slechts 24 m² grijns ).
naast de pp ligt ons bedrijf en ons huis; de foto's zijn genomen vanop het dak.
de berm is een visuele buffer tussen het industrieterrein waar wij wonen en de achterliggende bouwgronden, en mag niet verwijderd worden.
hij maar 1 meter hoog en begroeid met struikjes (berberis geloof ik) en een paar boompjes, dus niet toegankelijk voor de paarden.
ik ben de struikjes aan het terugsnoeien tot aan de berm, waardoor ik er - over een lengte van zowat 50 m - een extra breedte van 2 m bij krijg.
100 m² extra is heel wat op een stuk grond van 3600 m² :<
achter de berm ga ik de struikjes ook terugsnoeien, waardoor ik er een mini-weide van 2,5 m breed en 50 m lang bij krijg (zowat 125 m² winst dus).
strookbegrazing heet dat lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 5 aug 2010 - 0:54

fojoe schreef:
ik ben de struikjes aan het terugsnoeien tot aan de berm, waardoor ik er - over een lengte van zowat 50 m - een extra breedte van 2 m bij krijg.
100 m² extra is heel wat op een stuk grond van 3600 m² :<
achter de berm ga ik de struikjes ook terugsnoeien, waardoor ik er een mini-weide van 2,5 m breed en 50 m lang bij krijg (zowat 125 m² winst dus).
'Woekeren met ruimte' heet dat, doe je goed compliment!

Bedankt voor het beantwoorden van al mijn 'nosy questions' grijns!
Ik wist trouwens niet dat je je paarden bij huis had. Vond het al wel eigenaardig dat je zomaar op het dak van iemand's bedrijf was geklommen hilarisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 5 aug 2010 - 1:03

Als ik zo op de tekening kijk kunnen de paarden dan maar vanaf 1 kant dat strookje achter de berm in en uit. Klopt dat? Want dan zou ik toch proberen een opening te maken zodat ze er ook in en uit kunnen aan de andere kant. Anders kunnen ze elkaar erg vastzetten in dat stukje.
Wel leuk zo'n 'geheimzinnig' strookje daarachter. Kunnen ze af en toe lekker nieuwsgierig aan de andere kant gaan kijken wat daar allemaal te doen is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 5 aug 2010 - 23:09

Marja schreef:
Ik wist trouwens niet dat je je paarden bij huis had. Vond het al wel eigenaardig dat je zomaar op het dak van iemand's bedrijf was geklommen hilarisch.
hilarisch
maar meneer de agent, ik wou alleen maar een foto maken van mijn paddock paradise lekker puh

@MoniqueBuu: achteraan een uitweg maken kan jammer genoeg niet, want de berm moet intact blijven.
het is de bedoeling om hier maar één paard tegelijk in te laten om het gras te maaien.
ik vertrouw de buren achter de berm trouwens ook niet helemaal :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyvr 6 aug 2010 - 1:47

Duidelijke plattegrond, mooi gedaan! Lijkt me toch lastig met zo'n driehoek-vorm, maar dat heb je leuk gedaan compliment .

@Marion, hoe bedoel je dat gaas om de bomen niet hielp? Hier werkt dat namelijk wel goed.



Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyvr 6 aug 2010 - 8:58

Irene schreef:
@Marion, hoe bedoel je dat gaas om de bomen niet hielp? Hier werkt dat namelijk wel goed.

Ik bedoel dat we de bomen in gaas hadden "gewikkeld". We hadden het gaas op de stammen van de bomen geniet en met touw vastgebonden. De paarden waren helaas al aan de stam begonnen, hadden wat schors losgetrokken. En er staken nog wat stukken uit tussen het gaas door, en dat pakten ze gewoon beet en trokken er verder aan.
...Ik hoop dat de bomen het overleven, want er zitten 2 walnotenbomen bij verdriet
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyza 7 aug 2010 - 4:35

ligt eraan hoe erg de schade is.
als de bast helemaal rondom de boom weg is mag je het wel vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyma 9 aug 2010 - 0:40

marion schreef:
Ik bedoel dat we de bomen in gaas hadden "gewikkeld". We hadden het gaas op de stammen van de bomen geniet en met touw vastgebonden. De paarden waren helaas al aan de stam begonnen, hadden wat schors losgetrokken. En er staken nog wat stukken uit tussen het gaas door, en dat pakten ze gewoon beet en trokken er verder aan.
...Ik hoop dat de bomen het overleven, want er zitten 2 walnotenbomen bij verdriet

O dat is jammer, dan wordt het wel lastig. Wat Fojoe zegt, als echt de bast rondom weg is, dan worden de overlevingskansen wel gering. Maar ik neem aan dat dat niet het geval is?
Ik ben trouwens wel verbaasd over een boompje op onze track, die hadden we gewoon laten staan, konden de paarden wat knagen. De gehele bast is weg, maar toch groeien er weer nieuwe blaadjes aan glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyma 9 aug 2010 - 4:58

zozo, jij hebt een wonderboom :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyma 9 aug 2010 - 23:59

fojoe schreef:
zozo, jij hebt een wonderboom :<

Haha, ja onze PP is heel speciaal grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyma 16 aug 2010 - 21:01

Er is één zijtak waarvan de schors idd helemaal weg is rondom, die zal wel afsterven.
Maar verder zijn er her en der stukken bast weg, dus ik ga er vanuit dat ze het overleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydi 17 aug 2010 - 6:54

oh, dat klinkt nog vrij goed.
ik geloof dat er een soort verfachtig spul bestaat dat je op de aangevreten plekken kan smeren.
het houdt vochtverlies tegen door de wonde af te sluiten.
wordt ook gebruikt als er (grote) takken gesnoeid worden.

even opgezocht: het spul heet wondverf knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 27 jul 2011 - 5:54

een jaar later dit topic even ophalen om de stand van zaken mee te delen grijns

ik heb de oorspronkelijke afbeeldingen blijkbaar verplaatst, sorry daarvoor bescheiden
(Marja, kan ik eventueel de juiste links aan jou doorgeven? ik kan zelf niet meer editten)

aan mijn 'definitieve' ontwerp zijn sindsdien natuurlijk nog wat dingen gewijzigd knipoog
dit moet het worden:

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Ontwerp-6

de rijbak lag er al, omheining is klaar, de nieuwe zandpaddock en de parking ook.
nu 'alleen nog' de verharde paden (op de plaatsen waar ze zelf het vaakst lopen, net naast de omheining op de buitentrack), bomen en struiken planten en de weide herinzaaien hilarisch

door het pad een stuk te laten terugkeren is het in totaal meer dan de helft langer geworden, terwijl ik toch niet veel van de weide heb moeten inleveren.
de vele spiraalpoorten zorgen ervoor dat alles gemakkelijk toegankelijk blijft en zo kan ik ook simpel de boel in tweeën delen zodat de bolronde tinker 's nachts apart kan met een beperkt hooirantsoen.
ook kan ik de indeling telkens veranderen om de paarden geestelijk actief te houden, om ze regelmatig opnieuw te laten uitzoeken hoe ze nu weer aan het hooi, het water, de schuilstal etc. moeten komen grijns

de struiken aan de linkerkant (waarschijnlijk wordt het een hoge meidoornhaag) zijn strategisch geplaatst om:
1) de in natte periodes modderige plekken te verbergen (de pp ligt naast ons bedrijf en het moet er dus een beetje netjes uitzien)
2) de paarden beschutting te bieden tegen de westenwind
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 27 jul 2011 - 6:30

Dat ziet er doordacht uit! Super. Ik zou alleen de hoeken wat afronden, zodat ze in een wat hoger tempo ook de bocht om kunnen. Hoewel je dat onder die bomen geloof ik ook al zo hebt getekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptywo 27 jul 2011 - 10:20

Klinkt doordacht. Elke situatie en wensenlijstje is weer anders, dus vind ik het als buitenstaander altijd lastig tips te geven. Maar ged, jij bent er al helemaal uit. Is elke groene stip een hooinet?
Bedoel je met spiraalpoorten die uitrekbare veren? Ik heb daar zelf geen goede ervaringen mee; staarten die er in blijven hangen met als gevolg een paard in paniek. Ik zou gaan voor elastieken, vind ik erg praktisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 28 jul 2011 - 6:46

hmm een kippenhok?? Ik zou toch nog eens even goed informeren of dat verstandig is bij je paarden. Dit heeft te maken met o.a luizen die kippen bij zich dragen en zo. Sommige paarden zijn daar gevoelig voor.
Heb daar wisselende verhalen over gehoord. Bij de een gaat het goed bij de ander weer niet.

ziet er goed uit hoor! leuk bedacht voor een weide met zo'n vorm
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 28 jul 2011 - 11:06

leuke reacties, dankjewel grijns

@veernr1: onder de bomen zijn de hoeken inderdaad afgerond.
dat stuk omheining staat er al een jaar en ik merk in praktijk weinig verschil met de hoeken die niet afgerond kunnen worden- een bochtje in de rijbak bijvoorbeeld is niet zo handig :< - dus heb ik de nieuwe hoeken gewoon rechttoe rechtaan gemaakt.
mocht ik merken dat ze er toch moeite mee hebben kan ik het nog altijd aanpassen.

@marion: elke groene stip is een paaltje waar ik een hooinetje aan kan hangen.
hooi rechtstreeks op de grond voeren zoals jaime jackson aanraadt werkt niet in ons klimaat, dan gaat er veel te veel verloren in de modder (en met de huidige hooiprijzen zwijgen )
en hoe meer hooinetjes, hoe meer de knollies rondlopen grijns
die uitrekbare veren heb ik in 2 versies: in die met een kleine diameter blijft er inderdaad af en toe een staart hangen, maar met de grote diameter is dit nog niet gebeurd.
ik heb al een paar keer gehoord dat elastieken na een tijd niet meer zo goed rekken - heb jij die ervaring niet?

@inge: dat kippenhok ligt nog niet vast hoor (manlief wil er momenteel geen beesten meer bij :< ), het was een werkidee.
op bokt heb ik iets gelezen over paardenmest bij de kippen gooien, en laat op dat plaatsje nu toevallig mijn mesthoop liggen knipoog

de paarden vinden de nieuwe indeling alvast heel interessant.
mijn 4-jarige is meteen alle paden gaan uittesten qua racemogelijkheden cool
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptydo 28 jul 2011 - 21:26

Ik gebruik mijn elastieken alleen tijdelijk om een doorgang af te sluiten, weet dus niet wat ze gaan doen als je ze langere tijd gebruikt.
Ze zijn wel duur in aanschaf vind ik.

Ik ben wel heel benieuwd wat mest in een kippenhok zal doen. Ik heb het ook gelezen, en kan me haast niet voorstellen dat kippen zulke hoeveelheden mest "weg kunnen werken". Maar als wel , dan biedt het perspectieven
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyvr 29 jul 2011 - 5:10

inge schreef:
hmm een kippenhok?? Ik zou toch nog eens even goed informeren of dat verstandig is bij je paarden. Dit heeft te maken met o.a luizen die kippen bij zich dragen en zo. Sommige paarden zijn daar gevoelig voor.
Heb daar wisselende verhalen over gehoord. Bij de een gaat het goed bij de ander weer niet.

ziet er goed uit hoor! leuk bedacht voor een weide met zo'n vorm

ik heb kippen tussen de paarden lopen, een enkele keer luis gehad, maar daar behandel ik dan direct tegen en dan is het geen probleem, de 1e keer duurde het even voordat het kwartje bij me viel en had 1 paard idd jeuk, maar sinds ik de signale op tijd op pak en door heb waar ik de luis kan vinden, is het geen probleem.

ik geniet dagelijks van de kipjes (en haantjes) die tussen de paarden lopen, ze eten ook geknoeid musli op enzo, ik vind dat ideaal glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyvr 29 jul 2011 - 6:01

Precies dat bedoelde ik, ik had zulke dingen vaker gelezen en heb ik ergens toch onthouden knipoog
Het blijft wel opletten dus.
Kippen die mest opeten? Ik kom niet op bokt heb er dus ook geen notie van genomen.
Wat ik wel heb gelezen is dat je van de paardenmest soort van brandhout kan maken.
Je perst dit in blokken laat het drogen en dan kan het zo de kachel in. En het stinkt niet.
T is alleen even een karweitje om het te verzamelen, persen en drogen.
Daarna heb je een heerlijk warm huisje grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Emptyvr 29 jul 2011 - 6:30

de mest tot brandblokken verwerken lijkt me een behoorlijk karwei :<
maar ik hou het in het achterhoofd voor als ik ooit eens meer tijd heb grijns

kippen schijnen inderdaad eetbare restjes in de mest te zoeken.
het spul helemaal opeten hoeven ze van mij niet te doen clown maar ik heb een sterk vermoeden dat de mest op die manier prima voorbereid wordt om de weide mee te bemesten.
en ik hou van eitjes lekker
de kippen in de weide laten lijkt mij hier niet zo'n strak plan, ik denk niet dat ze achter de schrikdraad blijven en ik heb buren die al klagen als de wilde konijnen in hun tuin komen verontwaardiging
ik neem ook vaak de honden mee in de weide, die lusten vast ook wel een kippetje :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerp op driehoekig stukje grond   PP ontwerp op driehoekig stukje grond Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP ontwerp op driehoekig stukje grond
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ontwerp onze PP
» Ontwerp toekomstig PP 3500 m2
» Ontwerp voor het nieuwe perceel
» Stukje over PP op InfoNu.nl
» Toekomstig stukje PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: