Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)

Ga naar beneden 
+6
MoniqueBuu
Marina
Mai
marion
Irene
Berith
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyza 10 apr 2010 - 2:44

vroeger gebruikte ik ook altijd een schroevendraaier, maar dat opzetstukje voor de accuboor is zijn geld dubbel en dik waard grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyma 12 apr 2010 - 8:21

Vandaag mijn eerste verharding aangelegd grijns

Ik had die 300 kg kiezelstenen nog in de aanhanger liggen en omdat ik woensdag de aanhanger waarschijnlijk weer nodig heb om klinkertjes bij een kennis op te halen moest de aanhanger leeg.

Eerst wilde ik de kiezels gebruiken om in een van de afwateringsgeultjes te doen maar dat leek me bij nader inzien toch een minder goed plan. Toen was het plan om de kiezels in de kippenren te doen zodat de kippen bij erge regen minder hoeven te zwemmen. Maar om het in de ren te krijgen zouden we steeds de kruiwagen vol met kiezels over een hekje van 1 meter moeten tillen. Niet echt een aantrekkelijk idee.
Uiteindelijk heb ik besloten om de kiezels (en het worteldoek dat ik er meteen bij had gekregen) neer te leggen voor het tuintje van mijn buurman. Die buurman geeft de paarden vaak een appeltje of een stukje brood, dus als ze hem in zijn tuintje bezig zien, staan ze daar lekker voor het hek te bedelen. Leek me een geschikte plaats om het te verharden zodat het minder snel modderig wordt idee

Het is nu denk ik eens stukje van 6 bij 2 meter waar de kiezels liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyma 12 apr 2010 - 8:28

Goed idee, de 'kiezel-bedelplek' grijns.
Ik hoop dat het zich bij jou beter houdt dan bij mij... Mijn grindbak is nl. helemaal onder het zand verdwenen omdat de paarden een poosje geleden aan de rand ervan zijn gaan graven. Nu is er dus bijna geen kiezel meer te bekennen. Ik laat het maar even zo, heb even de moed en energie niet om het grind weer onder het zand vandaan te halen. Het grind zal dan helemaal gezeefd moeten worden om het zand eruit te krijgen, maar tja, volgend jaar zullen de paarden wel weer gaan graven, dus het heeft weinig zin ben ik bang frustratie...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 18 apr 2010 - 6:46

Het pad is af hoera hoera
In beide stukken wei staan nu alle paaltjes en is het draad gespannen. Nu gaan we verder werken aan de afwerking (hooibakken, verhardingen). De paarden hebben in ieder geval gisteren en vandaag al op het "nieuwe" pad gelopen, wat ze een groot feest vinden want er staat heel veel gras. Dat gaan ze de komende tijd dus eerst maar eens eten voordat ik toegang tot een weilanddeel geef. Ze zijn al aardig aan het struinen geweest.
Vandaag heben ze ook mooi laten zien dat ze het principe snappen. Ze hadden een tijd op het nieuwe pad staan grazen tot ze dorst kregen. Ik kan bij de stal een poortje open zetten zodat ze makkelijk bij het water kunnen, maar dat had ik niet gedaan. Ze moesten dus helemaal omlopen via de achterste wei, om de bak en dan naar hun paddock en dat deden ze keurig. Na het drinken was het pauze, ging Trix lekker in het zand liggen slapen en Siets stond erbij te dutten. Na ongeveer 2 uur vertrokken ze weer richting pad, maar bleven in het achterste gedeelte dus niet terug naar het lange gras.
Bijgaand wat foto's

Vanuit de paddock achter de bak langs (je ziet al een aardig ingesleten paadje ontstaan knipoog )
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 11pad

Na de bak kunnen ze door naar achteren:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 13pad

En komen ze hier op een doodlopend stuk uit waar nog hooibakken en een verharding moet komen.
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 14pad

Gisteren ruim 200 stoeptegels bij een collega opgehaald die de verharding voor de bovenstaande foto gaan worden. Ze moeten nu alleen nog even verplaatst worden:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Tegels

Als ze terugkomen van het doodlopende stuk, kunnen ze langs de bak verder:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 16pad

En komen ze uit bij het hek links dat ik vandaag open heb gezet om naar het "nieuwe" pad te gaan. (in de winter zal dit hek waarschijnlijk dicht gaan want dan wordt daarachter te drassig)
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 18pad

En dan dus het nieuwe pad, begin ik weer even vanaf de kant van ons huis, dus waar ik zelf de wei in kom.
Het pad richting de stal:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 20paaltjes

Ik ben gisteren begonnen om de bladeren rechts te verwijderen, dan wil ik het nog een beetje uitgraven en dan komen er klinkertjes (waarvan ik afgelopen week de helft al bij een kennisje in het dorp heb opgehaald)
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Klinkers

Dan linksom voor de paddock en de stal langs (onder het stukje gras dat hier ligt wil ik nog grastegels hebben):
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 22paaltjes

Door langs het ooievaarsnest en rechts het hek dat naar het andere pad gaat:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 24paaltjes

dan een lang stuk langs de sloot naar het schooltje (onderweg komen ze 3 afwateringsgeultjes tegen om door of over te gaan):
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 25paaltjes
Langs het schooltje in een extra puntje:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 26paaltjes
En het laatste stuk langs het kippenhok:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 27paaltjes

Dit is de grind bedelplaats (van de man die het tuintje achter het grind heeft krijgen ze vaak een appeltje of een stukje oud brood met mijn toestemming).
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 28paaltjes

En ten slotte nog een paar overzicht foto's (handig als de weg langs je wei een stuk hoger ligt knipoog )
Het achterste deel (je kan het pad niet zo heel goed zien)
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Overzicht01

Het voorste deel
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Overzicht02

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Overzicht05

Het geheel:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Overzicht04
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 18 apr 2010 - 22:15

Gefeliciteerd met jullie pad dat klaar is hoera , het ziet er allemaal mooi uit Berith!
Jullie hebben hard gewerkt knipoog , gelukkig met mooi weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptydi 20 apr 2010 - 1:00

Ik had vannacht voor het eerst het pad in de achterste wei (het roze pad vanaf de paddock achter de bak langs naar de driehoek onder de bak) opgenlaten
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Plan+1

Ik dacht eigenlijk dat ze daar 's nachts niet direct naar toe zouden gaan want er staat daar amper gras en in de paddock ligt hooi. Bovendien zijn ze al 3 jaar gewend om in de paddock te overnachten, ook in het weideseizoen.
Maar toen ik vanochtend om 5.30 naaar buiten ging om ze te voeren, stonden ze dus helemaal achterin op het pad. Zodra ze me zagen, kwamen ze meteen naar de paddock, en toen het eten op was, verdwenen ze meteen weer richting pad.
Dus het effect van meer bewegen werkt wel compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptydi 20 apr 2010 - 9:40

Wat een mooie en duidelijke fotoserie Berith compliment! Door al jouw foto's heb ik je PP al zodanig in mijn hoofd zitten dat ik bij iedere foto vrijwel meteen zie 'waar ik ben' op de route. Wat hebben jullie de draden allemaal netjes gespannen, ik zie het al: net zulke Pietjes Precies als ik knipoog (bij mijn paarden ziet het er trouwens altijd netter en verzorgder uit dan in mijn huis hoor, haha :<).
Leuk dat je paarden op dat ene pad een paar kleine greppeltjes door of over moeten, dat houdt de voetjes alert.
Het ziet er allemaal super uit, mooi breed zijn je paden ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptydi 20 apr 2010 - 23:01

Berith schreef:
]Maar toen ik vanochtend om 5.30 naaar buiten ging om ze te voeren, stonden ze dus helemaal achterin op het pad. Zodra ze me zagen, kwamen ze meteen naar de paddock, en toen het eten op was, verdwenen ze meteen weer richting pad.
Dus het effect van meer bewegen werkt wel

Het pad is dus duidelijk aantrekkelijker dan de paddock grijns . Echt super dat het principe van PP zo goed werkt en ze veel meer bewegen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptywo 21 apr 2010 - 18:25

Marja schreef:
Wat hebben jullie de draden allemaal netjes gespannen, ik zie het al: net zulke Pietjes Precies als ik knipoog (bij mijn paarden ziet het er trouwens altijd netter en verzorgder uit dan in mijn huis hoor, haha :<).
Leuk dat je paarden op dat ene pad een paar kleine greppeltjes door of over moeten, dat houdt de voetjes alert.
Het ziet er allemaal super uit, mooi breed zijn je paden ook.

Dat die draden zo netjes hangen is ook een beetje eigen belang. Ik zeg namelijk (bijna) nooit stroom op de draden (kan wel maar mijn paarden blijven zonder stroom er ook netjes achter en dat bespaart dan toch weer op de energiekosten compliment ) Heel soms doe ik 1 dagje er wel stroom op om ze er aan te helpen herinneren dat ze van de draadjes af moeten blijven, maar meestal zijn de draden dus stroomloos.
En om dan te voorkomen dat vooral Trix er heel hard tegen aan gaat duwen heb ik de draden flink strak getrokken en speciaal voor Trix het onderste draadje toegevoegd.

En inderdaad bij de paarden ziet het er vaak netter en opgruimder uit dan hier binnen :<
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyvr 23 apr 2010 - 0:06

echt leuk dat ze nu op jou pp staan.
Bij mij moet het gras nog iets groeien, dan gaan ze er ook op.
Echt hele duidelijke foto's, leuk.
leuk dat je paardejs voor het pad kiezen ipv de paddock.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyvr 23 apr 2010 - 18:17

Ik vind het zo leuk om de paarden te observeren op het pad. Sietske houdt erg van struinen dus die gaat regelmatig aan de wandel. Soms led Trix niet goed op en blijft ze ergens achter. Als ze dat opmerkt zie je haar even in paniek en dan trekt ze snel een sprintje over het pad om weer zo snel mogelijk bij Sietske te komen grijns

Soms zie ik dat Sietske Trix echt voor zich uit "duwt" op het pad op stukjes waar het wat smaller is en Sietske verder wil wandelen.

Vanochtend stonden ze bij de stal. Daar is een uitgang naar het pad (heb ik de paarden nog niet laten gebruiken, maar Sietske weet dat die er is). Dus vanochtend was ik rond die uitgang het stoepje aan het vegen. Dan gaat Sietske echt heel dicht bij mij staan en bij dat poortje dralen alsof ze wil zeggen: Doe even dat draadje open dan hoef ik niet om te lopen.
Dat doe ik dus niet en uiteindelijk besluit ze dan toch maar te gaan lopen zodat ze toch daar komt waar ze wilt zijn (het gras).

Kortom niet alleen de paarden hebben lol van het pad, ik heb er ook veel plezier van om te zien hoe ze ermee omgaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyza 24 apr 2010 - 22:35

Heel leuk Berith, je kan dan inderdaad zo genieten van de paarden op deze manier. En het mooiste is, dat genieten blijft elke dag. Ik dacht eerst, misschien went het PP wel na een tijdje knipoog , maar niet dus. Gelukkig maar, elke dag weer genieten van de paarden glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 25 apr 2010 - 0:38

Irene schreef:
Ik dacht eerst, misschien went het PP wel na een tijdje knipoog , maar niet dus.
Nee hè, 't went gelukkig nooit grijns, het blijft heel bijzonder om al dat natuurlijke gedrag te kunnen observeren, want het is iedere dag weer anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptywo 5 mei 2010 - 3:17

We zijn weer een stapje verder in het PP. Nu liggen er een aantal verhardingen (zeg maar modderbestrijding).
Achter in de wei ligt een stuk met stoeptegels. Hier komt t.z.t. dan ook hooi.
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Verharding03

En vooraan hebben we de klinkers neergelegd. Dit is een plek waar de paarden graag staan te dutten (lekker in de schaduw) en waar ik ze ook hooi wil gaan geven.
Dit is voor:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 20paaltjes

En dit is na:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Verharding01

Vanaf de andere kant gezien:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Verharding02
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyza 8 mei 2010 - 1:13

Heel fijn Berith dat de verhardingen nu liggen, zal wel even een klusje zijn geweest.
Maar laat je de stenen op deze manier dan zo liggen? Het lijkt niet echt stevig te liggen (maar misschien valt dat in het echt wel mee) en je hebt geen gebruik gemaakt van band?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyza 8 mei 2010 - 1:33

Ik laat het inderdaad zo liggen en het zakt vanzelf in de grond als de paarden er steeds op lopen of op staan. Er zal ook nog wel onkruid tussen gaan groeien. Het ligt steviger dan het lijkt, bovendien gaan de paarden er altijd heel beheerst overheen of staan er alleen maar op stil.
Bij de klinkerskomern er nog wel een paar bij en aan de buitenrand nog grindtegels tussen de klinkers en het hek.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyza 8 mei 2010 - 10:56

Berith schreef:
Het ligt steviger dan het lijkt, bovendien gaan de paarden er altijd heel beheerst overheen of staan er alleen maar op stil.
Bij de klinkerskomern er nog wel een paar bij en aan de buitenrand nog grindtegels tussen de klinkers en het hek.
Die grindtegels zullen de klinkers wel mooi stevig opsluiten. Het mooie 'pleintje' op de eerste foto zou ik denk ik wel opsluiten met ingegraven stoepranden of bielzen o.i.d., anders gaan de paarden de tegels die aan de randen liggen steeds verder uit elkaar lopen en komen er steeds meer grote kieren tussen de tegels.
Wel mooi hoor, al die verharde gedeeltes, daar moet ik toch ook eens aan gaan werken verontwaardiging. Helaas was mijn grindbak niet echt een succes, maar ik wil nog steeds graag gedeeltes met grasbetontegels.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 9 mei 2010 - 1:23

Hmm, volgens mij zal het op deze manier toch aardig gaan inzakken en van de plaats komen. Bij de ene verharding zitten er wel grindtegels aan de ene kant, dat zal wel goed blijven liggen, maar aan de andere kant zit geen versteviging. En bij die stoeptegels is helemaal geen versteviging.
Is de ondergrond wel goed geëgaliseerd en is er met een trilplaat over gegaan?

Is niet bedoeld als kritiek hoor knipoog , maar het zou jammer zijn als je zoveel werk eraan hebt gehad en het straks tegenvalt.
Mijn ervaring namelijk met paarden en verharding is dat het echt goed moet gebeuren, anders krijg je al snel 'problemen'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 9 mei 2010 - 5:32

Irene je hebt gelijk hoor en ik zal nog even kijken hoe ik e.e.a. aan de zijkant wat beter "vast" kan zetten.
Ik heb de grond eronder niet geëgaliseerd. Beetje bewust niet, want mijn ervaring is dat het met paarden die er overheen lopen niet zoveel zin heeft. De grindtegels die naast de klinkers liggen waren 2 jaar geleden opnieuw gelegd, mooi zand eronder en netjes egaal. Doordat de paarden er op lopen, en mollen en andere beesten er onder gangen maken, waren ze binnen no time weer verzakt en niet meer egaa (ik heb ze nu weer uitgegraven en ondergrond wat opgevuld en opnieuw neergelegd). Daarom heb ik besloten nu niet de moeite te nemen om het helemaal volgens het boekje te doen en er veel tijd en werk aan te besteden omdat ik dus verwacht dat het snel "in" de gond gaat zakken. Het is vooral bedoeld om te voorkomen dat het op die plekken waar het ligt bij de minste of geringste regen direct een gladde modderboel wordt want dat gebeurd hier met de kleigrond echt hel snel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyzo 9 mei 2010 - 23:47

Je hebt gelijk dat het zeker erg veel werk is om het goed te krijgen. Mijn ervaring is wel dat als het echt goed gedaan is (maar ja, dat kost wel wat centen knipoog ), het niet snel zal verzakken.
Ik hoop voor je dat het zo goed werkt, jij hebt natuurlijk 'maar' 2 paarden (waarvan 1 'halve' grijns ) die er overheen gaan, dat zal ook een stuk schelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyma 10 mei 2010 - 1:02

Wauw, ook weer zo'n netjes PP. Echt heel mooi geworden. Je paaltjes en draad zitten supernetjes. Leuk dat je vanaf die wal kon fotograferen.
Wat de verharding betreft: wij zijn hier inmiddels zelf halve stratenmakers geworden. Door ervaring wijs geworden dat een laag zand, goed trillen en dan vlakken en straten (opgesloten in banden, bielzen, oid) toch het langste mooi resultaat houdt.
Maar....het is natuurlijk alleen bedoeld voor de paarden en het is inderdaad te proberen hoe dit zich zal houden. Een scheef gezakte tegel is niet erg, moeten ze juist goed opletten. Dus ik zou het maar lekker aankijken. Misschien wel langs de klinkers wat bielzen leggen om het op te sluiten, want een kleine steen schuift natuurlijk wel makkelijk opzij, zeker op klei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyma 10 mei 2010 - 1:06

Ik zal zeker met de tips van hier kijken of ik her en der e.e.a. nog wat steviger neer kan leggen.
Verder gaat echt mooi inderdaad wat kosten. Er komen nog wat kosten aan omdat ik op 2 stukken door de loonwerker nog grastegels wil laten leggen en een ander stuk denk ik gebroken puin. Dus tja dan moeten de klinkers en stenen maar even zo goedkoop mogelijk denken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyma 10 mei 2010 - 9:00

Als je je straatwerk zou willen opsluiten tussen bv bielzen hoeft het niet veel te kosten. Bielzen zijn nog wel eens gratis op te halen. Beetje zwaar, dat wel, maar met een trailer wel op te halen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyvr 21 mei 2010 - 5:06

Ziet er super uit Berith.

Met de klinkers zou ik inderdaad ook voorzichtig zijn, die moet je denk ik wel opsluiten. Trix heeft natuurlijk kleinere voetjes, en ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat die er vrij snel tussen kunnen komen als de klinkers wat weg zakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Emptyvr 21 mei 2010 - 5:19

Er liggen inmiddels grindtegels tussen de klinkers en het hek dus die gaan nergens meer heen. De paarden lopen en staan dagelijk op de klinkers en dat gaat goed. Het liefst (en daarom liggen de klinkers daar ook), staan ze daar lekker in de schaduw onder de bomen te dutten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van de schuilstal
» PP op 3000 m2
» PP-plattegrond (plan) Jasja
» Eerste idee van PP in Bladel
» [opgelost]pp hoe te beginnen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: