Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verhuizing

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Verhuizing   Verhuizing Emptyma 11 maa 2019 - 3:51

In een poging Yvonne W haar voorbeeld te volgen, zal ik ook weer eens wat posten op dit forum. Er staat een hele grote verandering voor ons op stapel. We gaan namelijk verhuizen, naar een appartement in Harderwijk, en m´n paarden Jake en Nilam naar het prachtige PP van Human Horse Power in Putten.
Ons plekje in Dwingeloo dragen we op 15 mei over aan de nieuwe bewoners. Dan hebben we het precies 10 jaar op naam gehad. We zaten namelijk op 15 mei 2009 bij de notaris om trotse eigenaar te worden van dit perceel. In maart 2010 zijn we hier komen wonen, eerst in een stacaravan, omdat we het oude huis gesloopt hebben en eerst een nieuw huis wilden bouwen.
Doordat ik in 2009 al het concept PP had leren kennen, hebben we ons stukje land gelijk daarmee ingericht, al voordat de paarden hier naartoe kwamen.
We hebben onze droom hier kunnen verwezenlijken, met ons prachtige paardenrusthuis ´t Was ´t Weerd.

Mijn eigen lijf wil al langere tijd niet meer zo goed, en Bert gaf met z´n inmiddels 62 jaar, aan dat hij op tijd wilde stoppen, zodat we vorig jaar besloten ons huis land en stallen te koop te zetten. En wat waren we daar blij mee, toen ik afgelopen oktober een trap van een paard kreeg tegen m´n borstkas, waarbij ik 7 ribben brak, waarvan 5 op 2 plekken, plus een klaplong en bloed in de borstholte. De eerste 4 dagen heb ik op de afdeling Trauma van het ziekenhuis in Zwolle gelegen. Daarna mocht ik gelukkig naar huis, maar ik kon nog helemaal niets, en dat heb ik de hele winter niet gekund.
Als we ons huis nog niet te koop hadden staan, hadden we dat met grote spoed nu wel moeten doen. Het was een geluk bij een ongeluk, dat we al 5 paarden minder hadden. Vorig jaar was er een paard overleden, en die plek hadden we niet meer opgevuld. En 4 paarden waren al weggegaan, omdat we het te koop hadden staan. Nu was het voor Bert net te doen, om alles in z´n eentje draaiende te houden.
Pas geleden is ons huis verkocht, en nu gaat het dus echt echt worden, dat we hier weggaan. Best heel moeilijk, want we hebben het hier zo geweldig gehad. Wij hebben het gemaakt tot de prachtige plek die het nu is, en dat moeten we nu weer los gaan laten. Maar we hebben het wel gedaan! En daar zijn we ontzettend trots op, en we hebben het met heel veel liefde gedaan.

Om het ook echt goed los te kunnen laten, blijven we niet in de buurt. We hebben een prachtige plek in Harderwijk gevonden, waar we ons op gaan richten. We wonen dan ook nog heerlijk vrij, met uitzicht over het Wolderwijd. De Veluwe wordt onze achtertuin, waar bovendien m´n beide paarden gaan wonen, zodat ik daar ook veel te vinden zal zijn. En ons nieuwe huis staat net buiten de stadsmuur van het wonderschone oude Hanzestadje, waar we veel gemakken van het stadsleven zullen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Emptydi 12 maa 2019 - 2:38

Wat leuk Monique, dat ook jij zo'n uitgebreide update plaatst. Tjonge, er is wel veel gebeurd bij jullie hè...

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, dat moet een flinke opluchting zijn geweest, want zo gemakkelijk gaat dat tegenwoordig niet meer altijd.
En wat fijn dat je zo'n mooi PP hebt gevonden voor je paarden!
Apart hoe alle gebeurtenissen zo 'in elkaar vielen' dat het toch allemaal precies goed uitkwam (al klinkt dat misschien raar in relatie tot het ongeluk dat je hebt gehad).

Jullie hebben iets prachtigs neergezet in Dwingeloo. Gaat het rusthuis daar voortgezet worden door de nieuwe eigenaren?

Ik wens jullie heel veel geluk op jullie nieuwe plek compliment ! Het lijkt me zeker niet eenvoudig om vanuit een plek waar je zó naar buiten je eigen paradijs in liep, te verhuizen naar een appartement, dus zonder eigen grond eromheen. Maar jullie hebben er goed over nagedacht, dus het gaat vast goed komen knipoog !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Emptydo 14 maa 2019 - 8:47

Hallo,

Wow, wat een verandering voor jullie!
Maar wat een geluk dat je terug goed gekomen bent na die nare trap, jeetje dat was echt wel heftig!

Fijn dat jij wel nog dicht bij jouw paardjes zal kunnen zijn! Je zal zien, dit komt allemaal goed!

Veel succes met de verhuis!
Groetjes uit Italie,

AnneMarie
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Emptyza 16 maa 2019 - 9:04

Inderdaad was het een geluk bij een ongeluk, deze samenloop van omstandigheden.

Helaas gaat het rusthuis niet doorgezet worden. Een aantal paarden kunnen nog best goed verhuizen, dus daar kan ik wel vrede mee hebben. Echter is er van 1 paard, waarvan ik van de eigenaren nog niet helemaal definitief gehoord heb, maar ze gaven aan, dat ze haar liever niet meer verhuizen. En dan is er nog eentje waarvan ik hoop, dat hij een verhuizing nog aan zal kunnen. Waarschijnlijk kan hij in ieder geval met z´n vriend samen verhuizen, dat zal het wat makkelijker maken. Als we het mogen beleven, wordt hij op 3 mei 34 jaar, dus een zeer hoge leeftijd voor een warmbloed. We krijgen af en toe de indruk, dat hij wat aan het dementeren is, en we hopen maar, dat hij door de verhuizing niet helemaal ´de weg kwijt´ zal raken.

We kunnen vanuit ons appartement uit bijna elke ruimte naar buiten. We hebben aan beide zijden een balkon, en op de kopse kant een terras. En riant uitzicht over het water, op de ondergaande zon. We kunnen nog best wel veel potten op het terras neerzetten, en voor mij is het eigenlijk wel fijn om geen tuin meer te hebben. Het lukt me echt niet meer om in de tuin te werken, hoewel ik dat wel heel fijn werk vind. Nu we nog wel een tuin hebben, zie ik wel steeds al het werk erin, en wil dat ontzettend graag aanpakken, maar moet dat niet doen.

Dankjulliewel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Emptyma 18 maa 2019 - 7:07

Jammer dat het rusthuis niet blijft bestaan, maar ook heel begrijpelijk natuurlijk. Het is een hoop werk voor paarden van anderen en dat wil niet iedereen.

Ik hoop van harte dat de echt kwetsbare oudjes toch ook nog goed terecht zullen komen. Het zal moeten blijken; soms zijn ze veerkrachtiger dan ze lijken, maar soms helaas ook niet. Ik kan me voorstellen dat het voor jou misschien ook pas echt afgerond zal zijn als alles duidelijk is. Toi toi toi dus maar compliment !

Fijn dat het appartement zoveel buitenruimte biedt en zo'n mooi uitzicht! En ja, dat van die tuin - in ons geval moestuin - herken ik wel een beetje... We hebben verder bewust nergens een siertuin of zo, alleen maar gras, zand en bomen, maar ja, die moestuin... daar heb ik echt een beetje een haat/liefde-verhouding mee kritisch .

Ik ga je trouwens even een PM sturen (hoop dat je daar een melding van krijgt, en anders lees je het hier grijns ), over iets heel anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Emptyma 18 maa 2019 - 8:52

Ik had er inderdaad een melding van ontvangen in m´n mailbox. Van pb´tjes krijg je dat structureel volgens mij. compliment

Ik zal jullie hier op de hoogte houden, van de verhuizing. Een aantal komen redelijk dichtbij Harderwijk terecht. En met de oudste heb ik zo´n band, dat ik die nog regelmatig zal bezoeken. Hij woont al ruim 8 jaar bij ons, en z´n eigen mens woont het grootste deel van het jaar in het buitenland.

Een moestuin levert over het algemeen nog iets lekkers op. Kan me helemaal voorstellen, dat je daar een haat/liefde verhouding mee hebt. verwarring
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Verhuizing Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhuizing   Verhuizing Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verhuizing
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Verhuizing !
» De halfjaarlijkse verhuizing
» Weer een verhuizing

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: