Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Metam natrium weer toegestaan

Ga naar beneden 
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

Metam natrium weer toegestaan Empty
BerichtOnderwerp: Metam natrium weer toegestaan   Metam natrium weer toegestaan Emptydi 26 aug 2014 - 1:43

In een ander topic hadden we het over gifgebruik. Gister kreeg ik dit artikel onder ogen: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/grondontstmetting-met-metam-natrium-mag-weer
Ik kan er met m'n volle verstand niet helemaal bij, dat het verbod weer ingetrokken is. Hoewel de regels wel iets aangescherpt zijn.
Het is dat er geen verkiezingen zijn geweest, maar anders had ik het verbod zeker geschaard onder de noemer 'verkiezingsstunt'.
De grond ontsmetten met deze metam natrium gebeurt in het voorjaar, het werd in mei per direct verboden, en nu weer per direct toegestaan. Wat er dus op neer komt, dat het net zo goed niet verboden had hoeven worden, want in deze maanden wordt het sowieso niet gebruikt...

Voor ons persoonlijk is de aangescherpte regel wel fijn. Het land waar vorig jaar lelies in stonden ligt veel minder dan 150 meter vanaf onze woning. Daarna volgt misschien een smalle strook, voordat de volgende 150 meter bufferzone van de buur-woningen begint. Waarschijnlijk hoeven we dus geen goed gesprek meer aan te gaan met de buurman-boer, om er geen lelies meer in te krijgen.

Helaas zijn voor dieren de regels nog lang niet scherp genoeg.

En dit terwijl hier vlakbij ons proeven gedaan zijn met Nontox, ter vervanging van metam natrium, en daar waren ze laaiend enthousiast over. Maar ja, daar in Den Haag weten ze blijkbaar niet wat hier in Drenthe allemaal gebeurt. En de meest rechtstreekse gevolgen van de metam natrium zullen ze daar niet ondervinden.
Zo ontzettend jammer dat het weer toegestaan is... verwarring
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl

Metam natrium weer toegestaan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Weer een nieuweling
» Daar ben ik weer!
» Weer een verhuizing
» Ella is weer thuis