Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke struiken eten paarden graag?

Ga naar beneden 
+6
Wieteke
Joyce
inge
Mai
riegje
Natural Horsetrainer
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptywo 13 aug 2014 - 16:26

Oh ik vind het niet echt off topic hoor, leuk juist om je ervaring met berenklauw te lezen!
Maar ik denk dat ik dat hier maar niet neer ga zetten, als het zo woekert. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptywo 13 aug 2014 - 21:02

Natural Horsetrainer schreef:
Oh ik vind het niet echt off topic hoor, leuk juist om je ervaring met berenklauw te lezen!
Maar ik denk dat ik dat hier maar niet neer ga zetten, als het zo woekert. ;-)

Nee, zou ik zéker niet doen nee !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptydo 14 aug 2014 - 0:13

Frambozenstruikjes vinden die van mij lekker. Groeien toevallig op 1 plek achter het draad, maar daar waar ze erbij kunnen, eten ze regematig de struikjes af. Er zijn periodes dat ze er niet aan komen, maar heb nog niet echt in de gaten wanneer wel/niet. Zitten ook stiekels aan, maar ja, dat moeten ze zelf maar weten. De afgegeten struikjes groeien ook weer terug, en frambozen zijn zelf erg lekker om te snoepen, ha, ha.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyvr 15 aug 2014 - 7:25

ervaringen hier over boerenwormkruid is het zelfde. Glukkig staat het niet in mijn weide maar wel bij andere.
en idd vrijwel onuitroeibaar. Paarden eten het niet en er komen er elk jaar meer bij...mensen zijn er dan ook niet blij mee.
maaien 2 x per jaar werkt ook niet ;-)
weet niet of ze al gif gebruikt hebben....
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyvr 15 aug 2014 - 7:40

Oh-oh, als ik dit zo lees dan kan ik er nog wel eens spijt van krijgen dat ik boerenwormkruid in mijn moestuin én in de wei heb gezaaid!  zweep 

Nou, we zullen zien. Het heeft ook nog diverse nuttige werkingen dus ik wilde het sowieso ook hebben om te drogen.
Zo zou een bosje gedroogde boerenwormkruid ongedierte zoals ratten weghouden. Dus ik heb nu een bosje in mijn hooigarage opgehangen. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyvr 15 aug 2014 - 8:07

Nou, ik kan niet zeggen dat het boerenwormkruid zich explosief uitbreidt of zo. Het staat op een paar plekken en de planten zijn wel wat groter geworden, maar op zich valt het wel mee hoor, het is niet zoals met distels of zo. Alleen is het dus wel moeilijk weg te krijgen, zelfs met gif. Tenminste, dat is onze ervaring.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyvr 15 aug 2014 - 22:59

Oh, nou in dat geval hoef ik me geen zorgen te maken. Ik wil sowieso graag boerenwormkruid hebben, dus helemaal weg hoeft het ook niet. Als het maar niet het hele perceel gaat overnemen. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 5:22

hier worden trouwens regelmatig braamblaadjes gegeten.
ik zag dat van de week een paar keer gebeuren.
Dit ter info knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 9:06

Ik heb een doornloze braam staan. Dat zou ook nog een optie zijn! :-)

Maar dan moet ik er nog wel eentje extra hebben, want die ik nu heb staan, staat in mijn moestuin en die wil ik zelf houden.  lekker puh 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Snowville




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 14-04-12
Leeftijd : 40
Woonplaats : Barger-Compascuum

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptyma 25 aug 2014 - 10:02

Heeft iemand van jullie ervaring met een Goudiep langs de track? Of gewone Iep?

Kan nergens iets over deze bomen vinden nl... en denk er aan (gewone) Iepen te planten. De Goudiep vind ik overigens echt een prachtige boom, dus een enkeling daarvan tussen erf en track zou wellicht mooi zijn als het geen kwaad kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.snowville.eu
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptydi 26 aug 2014 - 4:54

weet niet of de iep giftige stoffen heeft voor dieren.
Weet wel dat ze gevoelig is voor de iepenspintkever daar ben je niet blij mee als je boompje aangetast wordt.
Moet dan door de gemeente worden verwijderd ivm behoorlijk groot risico op verdere besmetting.
Heeft ook vaak last van luis (gewone iep) als straat boom geplant
Terug naar boven Ga naar beneden
tine




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 09-06-15

Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Emptydi 9 jun 2015 - 8:02

Es, populier, meidoorn, tamme kastanje, eik, kers worden gegeten. Mijn paarden aten wilde braamblaadjes aan het einde van het weideseizoen, erg handig, dan kan je ze gemakkelijker maaien. Boerenwormkruid stond talrijk op onze vroegere winterweide. Na elk weide seizoen mochten ze op de winterweide en werd alle boerenwormkruid opgegeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke struiken eten paarden graag?   Welke struiken eten paarden graag? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke struiken eten paarden graag?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Giftige bomen/struiken, wel of niet?
» Welke plant is dit?
» Welke steentjes?
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» Welke bomen? Op een rij? Of juist in een groep?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: