Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Schuilstal

Ga naar beneden 
+7
helma
marion
Irene
Mai
fojoe
MoniqueBuu
yvonnedejong
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 10:44

Het Sjok schreef:
We hebben nog wel ergens een foto serie van de bouw en een tekening kunnen we ook nog wel bedenken, heb even geduld en ik zal het hier binnenkort posten.
TOP compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 23:21

Die schuilstal van Ton ziet er erg goed uit, heel leuk bedacht. Een dak boven het hoofd en ook beschutting tegen harde wind van meerdere kanten, heel inventief!

Maar je leest inderdaad steeds meer dat zelf schuilstallen met wielen niet worden toegestaan, het blijft allemaal erg jammer.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyza 16 okt 2010 - 5:19

Wij hebben ook een schuilstal gemaakt! Nou ja, stal is een groot woord, een afdak is het eigenlijk. 6 bij 3 meter. Het gaat mij er om dat als er 1 ziek is, dat ik hem droog kan zetten. In dat geval maak ik een schrikdraadje langs de palen, et voilá, een eigen plekje voor de zieke. Ik heb geen vergunning aangevraagd. De eigenaar van het land vond het goed. Afwachten dus :< Ik moet nog even uitvogelen hoe ik foto's plaats.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyza 16 okt 2010 - 5:48

.Schuilstal - Pagina 2 S3010029s
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyza 16 okt 2010 - 6:38

[img]Schuilstal - Pagina 2 S3010029 Uploaded with ImageShack.us[/img]
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyza 16 okt 2010 - 6:40

Schuilstal - Pagina 2 S3010030

Uploaded with ImageShack.us
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyza 16 okt 2010 - 6:56

Ziet er netjes uit. Fijn dat er een kant beschutting is van de begroeing. Dat geeft toch een beetje het gevoel dat het aan die kant dicht is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyzo 17 okt 2010 - 23:03

Heel praktisch Luciënne! In jouw situatie is een afdak ook voldoende, omdat je ook al veel bomen hebt zodat de paarden altijd uit de wind kunnen staan. En nu dan ook nog droog glimlach!
Heel slim trouwens dat je schrikdraadjes langs de palen hebt gespannen slimmerik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptywo 20 okt 2010 - 1:23

Dat ziet er leuk uit Luciënne! Mooi ook zo met dat lichtdoorlatend dak.
Die stroomdraadjes zijn inderdaad wel verstandig. Ik hoop wel dat er altijd goed stroom op staat grijns , qua stevigheid zou ik wel bang zijn als er een paard tegen aan gaat schuren/duwen knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptyvr 22 okt 2010 - 20:57

Bij een rondom open schuilstal, bijvoorbeeld afdak, kan je ook groen zeil tegen de zijkanten aan spannen. Door de groene kleur lijkt het heel natuurlijk, het is niet duur (2x3 meter vaak voor een euro of 5 bij bouwmarkt) en het houd veel wind en regen tegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sietske




Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 14-02-11

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptydi 15 feb 2011 - 3:39

Ik heb een vraagje over de afmetingen van de schuilstal. Voor sowieso twee pony's van 1,50 en waarschijnlijk komt er nog een derde bij. Dus laten we zeggen drie pony's van 1,50, hoe groot zou de stal dan moeten zijn? Voorkant wil ik helemaal open laten, zodat ze elkaar niet voor een deur vertrappen.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptydi 15 feb 2011 - 3:57

als die van mij in een goeie bui zijn passen ze allemaal samen in mijn schuilstalletje van 3x3 meter lekker puh
ik zou zelf ongeveer 10m³ per paard rekenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptydi 15 feb 2011 - 4:57

Sietske schreef:
Ik heb een vraagje over de afmetingen van de schuilstal. Voor sowieso twee pony's van 1,50 en waarschijnlijk komt er nog een derde bij. Dus laten we zeggen drie pony's van 1,50, hoe groot zou de stal dan moeten zijn? Voorkant wil ik helemaal open laten, zodat ze elkaar niet voor een deur vertrappen.
Ik heb een schuilstal van 4 x 6 m (de lange kant is helemaal open). Daar passen mijn 7 IJslanders allemaal in maar dan moeten ze wel in een verdraagzame bui zijn. Ik zou dit een mooie maat vinden voor 3 grote pony's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sietske




Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 14-02-11

Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Emptydi 15 feb 2011 - 4:59

In mijn voorlopige (tweede lekker puh ) ontwerp heb ik er een bedacht van 6,5 bij 4, dus dat zou mooi kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Schuilstal - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schuilstal
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een schuilstal voor Helma?
» schuilstal??
» Hoe groot is jullie schuilstal?
» Positie schuilstal??
» En zo is de schuilstal geworden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: