Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Schuilstal

Ga naar beneden 
+7
helma
marion
Irene
Mai
fojoe
MoniqueBuu
yvonnedejong
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Schuilstal   Schuilstal Emptywo 24 feb 2010 - 23:17

Wie heeft goede ideeën om een low budget schuilstal te maken.
Een simpele maar functionele schuilstal die niet al te veel geld mag kosten.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptywo 24 feb 2010 - 23:30

Een houten exemplaar is mooi en hoeft niet duur te zijn. Een paar ronde palen om op te staan, een paar als basis voor het dak, en een paar schoren om het voldoende stevigheid te geven.
De wanden en het dak kunnen allemaal van planken (of het dak van een passende kleur of transperante golfplaat). Als je ze potdekselt zijn planken goed waterdicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptywo 24 feb 2010 - 23:57

Bedankt voor je reactie.

wat lijkt jou een ideale afmeting, het is voor een haflinger die rond de 1,50 wordt en een pony rond de 1,30/1,35.
En wat is de ideale hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 0:30

ik zit zelf ook wat te plannen omdat mijn schuilstal (3m x 3m) eigenlijk te klein is voor mijn 3 paardjes.
ik denk erover om een soort car port te zetten (bouwpakket, of iets in elkaar knutselen zoals MoniqueBuu zegt) boven mijn hooinet.
normaal hebben ze voldoende aan een dak boven hun hoofd.
(ik merk toch iig bij mijn knollen dat ze enkel bij regen in de stal gaan staan)
op deze manier hebben ze een afdakje tegen de regen, maar ook tegen de zon.
je zou eventueel beplanting kunnen zetten langs de zuidwest-kant.
of daar (in de winter) windbreekgaas hangen.

3m x 3m ging wel toen ik nog maar 2 paardjes had (grootte ongeveer zoals die van jou) die het prima met elkaar konden vinden.
maar als je kan zou ik toch een stukje groter gaan.
3m x 6m zou volgens mij optimaal zijn.
(mijn schuilstal is dus 3x3 en ik zou er graag een 'car port' van ong. 3x6 bij zetten)
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 0:36

bedoel je met een car port een afdak zonder zijwanden?
of ook met zijwanden?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 0:40

eentje zonder zijwanden, enkel het afdak glimlach

edit: iets als dit http://www.bakkerdehouthandel.nl/catalog/images/carport%20Allister.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 0:51

Dat is idd erg mooi, alleen denk ik dat een dichte meer functie heeft als het waait.
Zou 2m hoogte kunnen?
Hoe hoog is jou loopstal die je nu heb?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 3:52

bij mijn schuilstal gaat de hoogte van 2,43 tot 2,85
iets lager zou nog wel kunnen, maar 2 meter hoogte vind ik vrij krap.
dat is maar de hoogte van een deuropening knipoog

dicht helpt natuurlijk meer als het waait.
maar ik merk dat mijn paardjes zich iig weinig aantrekken van de wind.
daarom stelde ik beplanting of windbreekgaas voor als betaalbare tussenoplossing.

de carport in de link in mijn vorige post is trouwens een betaalbaar bouwpakket.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 7:29

Bedankt voor de info Fojoe
Ik zat al te zoeken op die site of ik een prijs kon vinden. Maar helaas.
Wat is de prijs daar ongeveer van, het ziet er wel super uit.
Ik zou hier in de buurt ook eens naar zoiets moeten zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 25 feb 2010 - 23:09

Ik heb even de site opgezocht waar fojoe's foto van het bouwpakket vandaan kwam Yvonne, dit is de link waar ook de prijs vermeld staat: klik hier. Is inderdaad nog best te doen en je kunt hem dan zelf eventueel dichttimmeren met houten planken.
Volgens dit principe (dus met hoekpalen in de grond) hebben wij ook ooit onze eerste schuilstal zelf gebouwd (toen we nog in Vught woonden). Die was 2 m hoog - van de boer van wie wij het land huurden mocht-ie niet hoger - en dat ging best (onze grootste IJslander is 1.45 m, dus aardig vergelijkbaar met jouw paard). In eerste instantie hadden we een stal van 3 x 3 m, maar dat vonden we toch iets te klein (voor 4 paarden toen) en daarom hebben we er later nog een stuk aangebouwd, zodat-ie 6 x 3 m werd.
Wij hebben de schuilstal toen dichtgetimmerd met planken van geimpregneerd tuinhout en die gepotdekseld (= dat iedere plank de vorige een paar cm overlapt, zodat er geen water tussen de planken door in je stal komt).

Wat wel een aandachtspunt is, zijn de hoekpalen die in de grond komen te staan. Als je daarvoor geimpregneerd tuinhout gebruikt (en zo te zien is die carport van dat hout) rot dat in de grond heel snel weg. Wij hebben destijds het gedeelte van de geimpregneerde palen dat in de grond ging nog extra geteerd, maar ondanks dat waren de palen, toen we na 8 jaar de stal afbraken omdat we gingen verhuizen, toch allemaal vrijwel doorgerot op grondniveau. Dat is nl. de meest kwetsbare plek: niet diep in de grond, maar het grondniveau zelf, omdat daar de palen steeds weer nat worden en weer opdrogen, nat worden en weer opdrogen, en vooral daar kunnen ze slecht tegen. Het is dus aan te bevelen om óf hardhouten palen te gebruiken voor de palen die de grond in moeten, of van die metalen hulzen met punten eraan te gebruiken. Die punten gaan de grond in en de palen komen in de hulzen en blijven zelf dus boven de grond. Ik moet eens even gaan googlen want weet even niet meer hoe je die dingen noemt. Als ik ze vind laat ik het uiteraard hier weten.

Hebbes, gevonden! Dit is wat ik bedoel en het heet een 'paalpunthouder':

Schuilstal Agroep_4281aafdab9a2l

Die dingen kosten maar rond de € 2,- per stuk, dus dat valt erg mee.

Ik vond op een site ook nog de onderstaande info over het in de grond plaatsen van palen voor tuinafscheidingen (dus kan net zo goed gelden voor een schuilstal knipoog), met een paalpunthouder of met een U-vormige paalhouder:

Schuilstal Nl_Holzzaun_0305_06

Paalpunthouder plaatsen:
bij wijze van alternatief op de betonfundering kunnen de palen ook in paalpunthouders worden geplaatst. Deze worden met een slagblok en een moker in de grond geslagen. Sla nooit zonder slagblok met de hamer op het metaal.


Schuilstal AS_Holzzaun_0305_07

Let erop, dat de paalpunthouders loodrecht in de grond worden geslagen. Nu kunnen de palen in de houders worden geplaatst en met de zeskantschroef worden vastgeschroefd.

Schuilstal Nl_Holzzaun_0305_08

Graaf voor het gebruik van U-vormige paalhouders eerst een ruim gat. Vul dit gat met beton en druk de U-vormige paalhouder in het nog vochtige beton.

Schuilstal AS_Holzzaun_0305_09

Richt de U-vormige paalhouder loodrecht uit en laat het beton drogen. De paalhouder mag daarna niet meer worden verschoven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptyvr 26 feb 2010 - 6:35

Wij moeten onze schuilstal ook nog vernieuwen, dus ik lees even mee met alle ideeen knipoog .

Wbt alles in hout, hebben jullie dan niet dat de paarden in het hout gaan knagen?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydo 4 maa 2010 - 9:56

Kijk ook eens op tackroom.nl. Daar hebben ze een soort tenten.
Ik las op bokt dat die best goed bevallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptyvr 5 maa 2010 - 4:02

knagen aan het hout doen die van mij niet.
ze gaan er soms wel lekker tegen schuren grijns
daarom durf ik ook niet goed aan die tenten beginnen...
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Gejat   Schuilstal Emptyvr 5 maa 2010 - 10:47

He bah, net nu we zin hebben om weer lekker aan de slag te gaan na de winter, en ja.. dus ook weer te investeren in het PP, kom
ik tot de ontdekking dat mijn stroomklok gejat is.
Verdorie, baal ik goed van. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat er mensen zijn die schijnbaar gewoon rond kijken wat ze kunnen
gebruiken, en het dan simpelweg ophalen. Get a job... ik moet toch verdorie ook hard werken voor mijn centen!!!

Sorry, even een domper, want dit geld had ik liever aan leuke zaken besteedt. boos

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptyvr 5 maa 2010 - 10:58

Inderdaad een domper Helma... Tegenwoordig moet je alles achter slot en grendel hebben, maar ja, da's een beetje lastig met stroomapparaten. Er zijn trouwens wel kastjes te koop waar je stroomapparaat in kan en dan staat dat kastje onder stroom, dus aardig diefstalbestendig. Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe je als eigenaar de stroom er dan af kan halen (niet onbelangrijk :<). Misschien er iets over te Googlen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptyvr 5 maa 2010 - 12:09

Hoi Marja,

Klopt, die kastjes zijn er inderdaad. Op de site www.gallagher.nl zijn die te vinden.
Alleen jammer dat het kastje net zo duur is als het stroomapparaat zelf...
Ga maar weer broeden hoe dat nu weer op te lossen.

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptyza 6 maa 2010 - 0:03

Kun je het apparaat enigszins verdekt opstellen Helma? Jij hebt toch vrij veel begroeiing/struikgewas etc. in je PP?
Bij ons PP achter het bos staat ons accu-stroomapparaat ook niet meteen bij de ingang, maar zo'n 20 m verder naar achteren, met ook nog een kruiwagen er overheen. We moeten zelf dan wel eerst door de ingang terwijl er nog stroom op de draden staat, maar dat is geen probleem en altijd beter dan dat het apparaat wordt gebietst knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 6:51

Het idee voor een schuilstal laat ik maar varen, iemand bij mij in de buurt heeft dit ook zo gedaan en de gemeente is het er absoluut niet mee eens.
Ik heb al een klein illegaal schuurtje staan waar de zadels inhangen, die wil ik niet graag kwijt. Ben bang als de gemeente moeilijk komt doen dat dat dan ook weg moet.
Mijn pony's staan er al 5 jaar zo en ik merk niet dat ze het nodig hebben.
Toevallig zag ik op de site van paard natuurlijk iets staan wat ik even gekopieerd heb naar hier:

Full-time beweiding

Heb je niet de mogelijkheid om voor een schuilstal te zorgen en heb je de keus om je paard of op stal, of op de wei te zetten, kies dan voor het laatste. Full-time weidegang zonder beschutting is zo gek nog niet, in feite kiezen veel paarden vrijwillig voor deze situatie, zelfs indien er een schuilstal aanwezig is. We horen veelvuldig van paardeneigenaren dat de paarden eigenlijk bijna nooit gebruik maken van de zo mooi aangelegde schuilstal (behalve wanneer ze daar worden gevoerd natuurlijk). Het meeste gebruik van de schuilstal wordt gemaakt in de zomer, tegen de warmte en de prikgrage insecten, en ook denken veel paarden dat het bouwsel speciaal bedoeld is voor de sanitaire behoeften... De meeste mensen bouwen een schuilstal om het paard te laten schuilen in de winter, maar paarden hebben daar kennelijk minder behoefte aan dan mensen denken. Ook wijzelf waren ooit enthousiast over schuilstallen, maar ook onze paarden maken er in de winter zo weinig gebruik van dat we geen schuilstal meer zouden aanleggen als we het over konden doen.


Er stond ook een stukje op die site om in de winter een stukje wei te begruiken als "winterwei". Dit lopen ze wel kapot en zwart maar dat dat na de winter met 2 maanden ook weer groen is.
Dit doe ik al 5 jaar op die manier, heb het zelf bedacht en heb er niet eerder over gelezen op die site.
Bij mij wordt dit stuk nu alweer groen, ze zijn er nu 3 weken vanaf.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 7:19

yvonnedejong schreef:
Toevallig zag ik op de site van paard natuurlijk iets staan wat ik even gekopieerd heb naar hier:

Het meeste gebruik van de schuilstal wordt gemaakt in de zomer, tegen de warmte en de prikgrage insecten
(.....)
Ook wijzelf waren ooit enthousiast over schuilstallen, maar ook onze paarden maken er in de winter zo weinig gebruik van dat we geen schuilstal meer zouden aanleggen als we het over konden doen.
Zoals wel vaker kan ik ook nu de gedachtegang van PaardNatuurlijk weer niet volgen. Ze schrijven eerst dat paarden vooral in de zomer gebruikmaken van een schuilstal, en vervolgens dat ze geen schuilstal meer zouden bouwen omdat hun paarden er in de winter zo weinig gebruik van maken. Ben ik nou gek als de logica hiervan me totaal ontgaat blond?
Als blijkt dat paarden in de zomer graag in de schuilstal staan (en dat kan ik beamen, ook onze paarden staan er vooral 's zomers in) dan bewijst die schuilstal toch duidelijk zijn nut? Of vinden ze het bij PaardNatuurlijk een fijn idee dat hun paarden in de zomer in de brandende zon staan te zweten en worden belaagd door insecten?
En wat betreft de fulltime weidegang: prima, maar wel met de nodige beschutting, al is het maar de schaduw en windkering van struiken en bomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 7:44

haha nu je het zegt, erg tegenstrijdige reactie.
Beetje dom zo.

ik heb wat grote bomen langs de wei staan waar ze wat beschutting van hebben, in de zomer in ieder geval de hele dag voldoende schaduw.
Dat is erg fijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 7:47

yvonnedejong schreef:
ik heb wat grote bomen langs de wei staan waar ze wat beschutting van hebben, in de zomer in ieder geval de hele dag voldoende schaduw.
Dat is erg fijn.
Dat is dan ws. ook voldoende, zeker voor het robuuste type paarden dat jij hebt knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 10:01

Wij hebben een mobiele schuilstal gemaakt van 4,5 x 3 meter. Eigenlijk bestaat ie uit drie "vakken" van 3 bij 1,5 en is er dus altijd wel een vak dat beschutting geeft tegen de weersomstandigheden. We hebben hem mobiel gemaakt omdat we eerst nog geen PP hadden en niet wisten of de gemeente zich ermee zou gaan bemoeien. Het is in wezen een raamwerk van gegalvanizeerde buizen die doormiddel van klemkoppelingen aan elkaar zitten, twee motorwielen en een koppeling van een aanhanger zorgen ervoor dat we hem met de trekker kunnen verplaatsen.
Op de foto's van onze PP kun je hem zien (PP Els in Drenthe) en ik zal binnenkort nog even wat foto's plaatsen maar heb nu niet de beschikking over de juiste PC want die heeft Els in gebruik.
Het hele ding heeft ons zo'n 600 euro gekost aan materiaal en we hebben hem zelf bedacht en gebouwd.
Als beplating hebben we watervast spaanplaat gebruikt maar dat is niet het meest ideaal, nu na ruim twee jaar is een geddelte van de beplating aan vervanging toe. Dit komt doordat we hem een aantal keren over een grotere afstand hebben verplaatst over zeer ruw terrein, dit wringt dan behoorlijk en daar is spaanplaat niet tegen bestand. Ook stond die dikke Fjord er zich met haar volle gewicht tegen te schuren en daar kan spaanplaat ook niet tegen nee
Nu gaan we ander hout gebruiken, wellicht iets van steigerdelen of betonplex, we houden jullie op de hoogte!

Ton & Els
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptydi 6 apr 2010 - 23:30

Ik kan het niet laten hier even twee foto's van jullie creatieve stal te plaatsen Ton knipoog:

Schuilstal Foto-VGPXZOO3

Schuilstal Foto-4BXPMIE4

Super dat je dit zelf hebt ontworpen en gemaakt compliment!

Helaas zijn er nogal wat gemeenten die zelfs mobiele schuilstallen niet toestaan. Maar in ieder geval heb je dan niet het probleem dat je een stal weer helemaal moet slopen als-ie weg zou moeten.

Kun je trouwens de wielen verwijderen of blijven die gewoon altijd zitten? Blijft dan de stal een stukje van de grond af of hoe werkt dat?
Heb je toevallig ook een bouwtekening lekker???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptywo 7 apr 2010 - 7:10

Marja schreef:


Helaas zijn er nogal wat gemeenten die zelfs mobiele schuilstallen niet toestaan. Maar in ieder geval heb je dan niet het probleem dat je een stal weer helemaal moet slopen als-ie weg zou moeten.


Onze gemeente accepteerd dit helaas niet.
De stal is geweldig ontworpen, maar helaas heb ik hier dus ook niets aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Emptywo 7 apr 2010 - 8:14

Marja, bedankt voor het plaatsen van de foto's! Ik wist zelf niet zo gauw hoe ik dat moest doen blond

De wielen kunnen er niet af en het geheel blijft dus een centimeter of 10-15 van de grond. Onze paarden staan er dus altijd onder als ze er tenminste behoefte aan hebben. Dit is vaak bij regen met veel wind of als het juist zonnig en warm is. Het hebben van meerdere vakken heeft als voordeel dat ze niet perse bij elkaar hoeven te staan en toch allemaal een plekkie kunnen vinden, hoewel we nog moeten ervaren hoe het met 5 paarden werkt want toen we hem ontworpen hadden we maar 3 paarden.

Of de gemeente het er mee eens is weten wij ook niet. Het probleem met vragen is altijd dat als ze nee zeggen tja wat doe je dan. Wij hebben hem dus gewoon neergezet en tot nog toe gaat dat goed en krijgen we alleen maar positieve reakties van voorbijgangers (vaak kritische locals knipoog )
Die volgen altijd alles wat we doen en waren ook erg kritisch toen we vorig jaar met de verharding bezich waren en dachten niet dat dat zou werken en alle tegels wel schots en scheef zouden liggen aa het eind van de winter...maar ze kregen geen gelijk en nu prijzen ze ons voor wat we over hebben voor onze paarden compliment

En eh nee we hebben geen bouwtekening, de sigarendoos waarop we het ontwerp gemaakt hebben ligt bij het oud papier knipoog

We hebben nog wel ergens een foto serie van de bouw en een tekening kunnen we ook nog wel bedenken, heb even geduld en ik zal het hier binnenkort posten.

Groeten,

Ton
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Schuilstal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilstal   Schuilstal Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schuilstal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» schuilstal??
» Een schuilstal voor Helma?
» Hoe groot is jullie schuilstal?
» Positie schuilstal??
» En zo is de schuilstal geworden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: