Jep, ik heb er ook een. Helaas heeft Falcor lichte vorm van Seme. Gelukkig is het met een deken goed te beheersen, dat doet bij hem
de truc. Daarmee blijft hij rustig en blijft de jeuk ook weg.
Dit jaar voor het eerst op de track, dus even kijken hoe dat uitpakt. Vanwege de poel in onze wei, en het hoge grondwaterpeil is het ook
best een goed "muggenklimaat", dat is wel balen.
Maar met homeopatische druppels, letten op het (ruw-)voer, en zijn deken is het goed te doen.
Vorige zomer heb ik het zelfs voor elkaar gekregen dat zijn manenkam praktisch intact bleef, en heeft hij nu weer prachtig lange manen.
Moet ook he, met een Arabier...
Ik heb altijd de deken van Pagony, en die doet het goed. Makkelijk weer te stikken als er ergens een scheur verschijnt. Maar die heeft
hij eigenlijk altijd omdat hij ergens blijft haken, niet van de andere pony's. Toch staan ze elkaar fanatiek door de deken heen te krabbelen
met de tanden, maar dat kan die schijnbaar goed hebben. Vaak stik ik een strook sprijkerstof van van een oude spijkerbroek in het halsdeel,
om die bovenop te verstevigen. Mocht daar dan gekrabbeld worden, is het wat steviger.
Verder valt het mij eigenlijk wel mee wat er door de anderen gesloopt wordt.
Dit jaar zijn we laat; heb vandaag pas de deken op gedaan, normaal doe ik dat al eind maart. Was gelukkig nog niet nodig, maar nu
durf ik niet meer te wachten. Het schuren voor zijn is altijd beter!
Groetjes
Helma