Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 foto's nieuwe stek

Ga naar beneden 
+10
marion
ama
inge
MoniqueBuu
Joyce
riegje
FrancisD
Mai
Berith
árangur
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptydi 3 sep 2013 - 20:04

Jeetje, wat heftig Renske! Heel veel sterkte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyma 9 sep 2013 - 19:28

Ojee, wat sneu! Klinkt niet als een fijne zomer voor jullie allebei... Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptydo 19 sep 2013 - 23:58

kleine update:
gisteren bij de DAP geweest, gips eraf. En joepie! het zag er goed uit. Hij was ook al een dag of 6 van de pijnstillers af, dus groen licht voor beslag. Hij staat dus nu op ijzers met een leren zooltje en opgevuld met siliconen. De witte lijn viel de smid héél erg mee, dus daar ben ik wel blij mee! En nu mag hij eindelijk wat meer ruimte krijgen, met deze ijzers mag hij ook gewoon in de regen staan grijns 
Waarom hij zo extreem heeft gereageerd op een lichte vorm van HB weet ik niet. Ik denk dat de HB veel meer een symptoom is dan een aandoening op zich. Ik heb een haar analyse laten doen, en hij krijgt nu een speciale kuur (bio resonantie therapie). ik ben benieuwd wat dat gaat doen, is het proberen waard denk ik.
Hij heeft al een stukje uit zichzelf gedraafd van de week en lijkt goed in zijn vel te zitten. Ik ben begonnen met de grote onkruiden verwijderen, tot die tijd mag hij in de paddock/track lopen als ik of iemand anders erbij ben, even langzaam opbouwen om te voorkomen dat hij zich tegoed doet aan al te veel 'groen'
straks met slowfeeders aan de slag om kleine beetjes zoveel mogelijk verspreid aan te bieden. Maar eerst moet het wat droger worden, alles is nu wel érg nat, sommige stukjes zijn ronduit blubber, andere stukken zijn wel mooi droog, en met een inloop stal erbij hoop ik dat hij toch een groot deel van het jaar op de track kan lopen
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyvr 20 sep 2013 - 0:25

Goed nieuws Renske, fijn om te horen compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptywo 23 okt 2013 - 9:19

nog een update.
het gaat steeds iets beter. Begonnen met wandelen, en zelfs al een paar keer gefietst. Hij draaft goed (alleen in de berm) maar verder is het fietsen geen heel groot succes want ik ben al een paar keer van mijn fiets gesleurd en op de terug weg gaan we wel érg hard grijns 
maar ik ben wel blij met zoveel 'pit'
De dierenarts raad aan er pas weer op te gaan zitten ruim na de 2e keer beslaan. Dus dat duurt nog even. Omdat we geen bak hebben kan ik niet echt longeren dus hij zal zich toch moeten gaan gedragen naast de fiets
Weidegang zijn we ook sinds afgelopen weekend weer aan het opbouwen. Vandaag hebben ze 3 uur gestaan (Árangur met graasmasker) ik kijk dagelijks eerst op fructaan index.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptywo 23 okt 2013 - 11:06

Dat klinkt als vooruitgang glimlach !
Fietsen met een paard ernaast kan best tricky zijn, ik vind het zelf altijd een beetje griezelig, zeker sinds ik al twee verhalen heb gehoord van mensen die fietsend met hun paard gevallen waren door een rare actie van het paard en hun enkel hadden gebroken... Als een paard maar even opzij springt door een schrikreactie, springt-ie jou en je fiets zo tegen de grond. Maar goed, dit is niet echt een motiverend praatje naar jou toe, haha :< 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptydo 24 okt 2013 - 8:25

Ja, vroeger fietste ik wel vaker met hem, en dat ging altijd prima. Beetje als handpaardrijden (dat kent hij uit ijsland nog) maar dan met een stalen ros. Maar nu is hij opeens wel erg fris, das nieuw voor mij :< Dat ik inmiddels een 'transportfiets' heb met dikke banden, een enorme mand voorop en een kinderzitje achterop helpt ook niet mee absurd 
Dus ik moet even kijken of het wel of niet voor herhaling vatbaar is. Tot nog toe springt hij bij me vandaan en niet naar me toe. Hij doet het echt uit baldadigheid, hij probeert zich los te rukken. Het is geen schrikkerigheid, hij is wel echt goed verkeersmak.
ik ben hier wel blij mee:
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-OWG4ALA6
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptydo 24 okt 2013 - 10:59

árangur schreef:
ik ben hier wel blij mee
Ik kan me voorstellen dat dat een heerlijk beeld is compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptydo 24 okt 2013 - 19:38

hier fiets ik ook met paarden, 3 van onze paarden vind ik daar erg prettig mee, zij zijn ook gewent als handpaard mee te lopen.
Het was wel een drempel waar ik over moest, nadat ik in mijn jeugd ook enge verhalen gehoord had.
Ik zeg niet dat er niets kan gebeuren, maar deze 3 zijn aan de hand, heel makkelijk. terwijl ons oudste paard, nu 20, ik nooit aan de fiets mee zal nemen, zij kan aan de hand best lomp zijn.
ik heb het wel eerst geoefend vanaf het paard in de bak, toen naar buiten met mijn man op de fiets erbij en vervolgens zelf met de fiets.
Het is hier wel rustig, weinig verkeer enzo, dat scheelt ook een stuk.
bij een drukke weg zou ik het spannender vinden, als er dan iets gebeurd is de kans op grote ongelukken een heel stuk groter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 1:25

Wat een geweldige plek!
En fijn dat het weer wat beter met A gaat!!

Hier een link waar ikzelf heel veel aan heb gehad wbt hoefbevangenheid:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/problemen/index.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 9:01

Ja Cindy daar kijk ik elke dag naar de fructaan index, is wel een nuttige site, hoewel ik me niet in al hun punten helemaal kan vinden.

inmiddels is ons prachtige plekje wél een beetje modderig geworden, maar dat had ik wel verwacht. Kijk maar:
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-KMOTSX7A

jammer genoeg is het laagste en modderigste stukje precies voor de stallen
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-ANX3DXNK

ivm dieet staan ze nu apart, merle krijgt veel hooi en árangur weinig. Overdag samen op de wei, Á met masker en Merle zonder. Zoals je ziet heeft Merle geen problemen met een beetje blubber.Haar stukje is het meeste blubberig omdat zij erg veel heen en weer loopt.
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-YPU6I8TT

voor de stallen is wel genoeg plek om droog te staan, en binnen natuurlijk ook
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-L7ZP744T

kiekje vanaf de hooizolder
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-OT7WCIEJ

zoals je hier ziet, is vooral het stuk vooraan bij de stallen nat maar hier achteraan is het behoorlijk droog. Er ligt puin en wat oude fundering van een gebouw dus die stukken zijn stevig en droog. ik moet nog wel wat onkruidjes wieden....
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-Q78JTHWR

hier zie je Árangur over het bospad lopen. Helaas is het nu te nat om ze daar op te laten. Er loopt een mini-track om en door het stukje bos heen. Ze moeten hierlangs om naar de wei te gaan. Het is de bedoeling ze in de zomer samen 24/7 op het pad, én het stuk voor de stallen te laten. Met hooinetten/slowfeeders her en der. En evt aangevuld met weidegang, welke voor árangur wat meer beperkt zal zijn dan voor merle.
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-KBCLRWFY

de wei uit de eerste serie foto's staat nu grotendeels onder water. Ze staan dus nu in de achterwei, die een stuk hoger ligt. Omdat er meer dan genoeg gras is, het een groot stuk is en deze twee nauwelijks rennen (zeker zolang ze er maar een paar uur op mogen, dan ligt de nadruk op eten) en het gras goed geworteld is, kunnen ze er nu nog op. Dat zie je bijna nergens in de randstad. Ze genieten ervan!
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-NBWRFTG4

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-U8WDBKWK

deze is vanaf het bospad genomen:
foto's nieuwe stek - Pagina 2 Foto550-KZVVF8IA
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 9:31

Leuke foto's Renske compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 10:18

Een mooi stekkie, zeker voor die regio idd!
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 10:42

Fijn om zien!
En het troost me wat te zien dat jullie ook last hebben van de modder... denken 
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 19:48

wat een heerlijke plek zeg!
leuke foto's, bedankt voor de update.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyzo 27 okt 2013 - 22:38

ama schreef:
Fijn om zien!
En het troost me wat te zien dat jullie ook last hebben van de modder...  denken 
Ik zou denken dat jullie daar in een warm land als Italië geen last van hebben! maar dus wel. Vanmorgen had ik toch wat moeite om met een kruiwagen vol natgeregende mest door de blubber te ploegen....
het moet nu toch wel wat droger gaan worden (of gaan vriezen) anders moeten we iets anders gaan bedenken. Ik heb ze nu dus even 2 dagen niet op de wei, het staat weer een beetje onder water. Morgen zal het wel weer gaan denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Emptyma 28 okt 2013 - 0:18

Alhoewel we hier in de zomer te weinig (lees : zo goed als geen) regen hebben, waardoor het gras niet meer groeit en we het met 1 hooisnit moeten doen, is er hier toch ook wel een nat seizoen...

In september heeft het hier toch al behoorlijk geregend en met de zware kleigrond hier is dat dan echt ploeteren. Tachat heeft last van rotstraal dus blijven we proberen om voor hen een stuk droge ondergrond te maken. Met wat geluk moet dat binnen een paar weken een feit zijn.

In België was dat ook altijd een probleem... baal ik nog altijd van!
Dat vind ik het meest vervelende aan paarden houden: altijd die modder/mestmodder na een tijdje!
ontroering 
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's nieuwe stek   foto's nieuwe stek - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
foto's nieuwe stek
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» Nieuwe smileys
» Nieuwe ervaring PP
» nieuwe liksteen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: