Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 'eigen' landje gevonden!

Ga naar beneden 
+4
Joyce
jannekevedder
marion
árangur
8 plaatsers
AuteurBericht
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 25 jun 2013 - 22:10

Het is eindelijk gelukt, we hebben een stekkie gevonden!
we kunnen bij een woonboerderij met 1ha grond een stal met uitloop huren.
Samen met een vriendin van stal, zij heeft een Fries en ik een ijslander. We zijn helemaal blij!
het komt wel een beetje lullig uit, want ze is net bevallen van een tweeling wow dus ik moet nu even veel zelf doen.
gelukkig hebben we allebei een bijrijder!
Het is een stal met 2 tralieboxen van 3 bij 3, een flinke hooizolder erboven en een ruim hok voor onze spullen.
De mesthoop is er pal naast (allemaal zelfde betonnen ondergrond) en is er water, stroom en verlichting aanwezig.
Nadelen zijn dat er geen bak is en we zelf een hoekje waar het onkruid tot je oksels komt moeten omtoveren tot parkeerplek voor de trailers
dus die moet maar even bij mijn huis staan.
Maar we zijn de enige 2 daar, kunnen alles zelf regelen, hebben veel vrijheid en we mogen de stallen open laten staan dat ze zelf in en uit kunnen lopen
Gisteren hebben we met zijn 6en 150 baaltjes prachtig mooi biologisch hooi op de zolder gelegd hoera
De 'uitloop' -ongeveer 10 bij 20 meter schat ik- is gewoon stukgelopen en kaalgegeten grond, nu mooi droog en hard maar van de winter onbruikbaar.
dus we moeten nog even kijken hoe we dat doen. Bij nader onderzoek is het volgens mij puin met een laagje aarde erop. geen idee wat dat gaat doen.
Er is ongeveer een halve hectare 'boomgaard' daar staat veel onkruid en ligt erg laag, is behoorlijk nat. Maar op warme zomerdagen ideaal, schaduw.
En er is nog een halve hectare weide, die ligt een stuk hoger. Het gras staat er flink hoog en er gaat vrijwel nooit kunstmest op, alleen de eigen mest.
Dus we hebben goede hoop dat ze daar van de winter ook regelmatig even op kunnen (hier op de klei kunnen paarden bij nergens in de winter op gras)
en het mooiste is, het is nog geen 5 minuten fietsen van onze woningen!! we zijn wel blij! (benieuwd of we dat van de winter bij stromende regen als we op zondagmorgen zelf moeten voeren ook nog zijn, maar ach we gaan het beleven!) Het is nog geen paddock paradise, maar al een hele verbetering en wie weet in de toekomst !!
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 25 jun 2013 - 22:30

Gefeliciteerd hoera

het klinkt alsof er nog een hoop werk te doen is, maar dat geeft wel veel voldoening als het klaar is. Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptywo 26 jun 2013 - 1:51

GEFELICITEERD!!!!!
Jullie nieuwe plekkie lijkt wel veel mogelijkheden te hebben compliment
En er is al een stal, ruimte om jullie spullen op te bergen, hooizolder en mestplaat!
Genieten!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptywo 26 jun 2013 - 8:36

super!! lekker van genieten, ik ben blij voor je!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydo 27 jun 2013 - 1:10

Wat fijn joh. Nu kun je lekker van je eigen paradijsje gaan dromen. Om het vervolgens te gaan realiseren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydo 27 jun 2013 - 19:51

Gaaf zeg,

Ik moet eerlijk zeggen dat er altijd momenten zijn dat je denkt getver moet ik door dit weer om te gaan voeren etc.
Maar als je dan je paardjes lekker rond ziet scharrelen dan kom je er iedere keer toch weer aan uit dat het het waard is.
En het zelf doen principe geeft ook een gevoel van tevredenheid en voldoening.
Ik zelf ga liever stront scheppen dan dat ik doe stofzuigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyvr 28 jun 2013 - 2:31

Oh wat héééérlijk Renske, ik ben echt blij voor je want ik weet hoe fijn het is om alles zelf te kunnen regelen glimlach. En zo dichtbij, mazzelaar!
Nee, het zal niet altijd juichen zijn om bij slecht weer óók alles zelf te moeten doen knipoog maar uit ervaring kan ik je zeggen dat de ondertoon van blij zijn met je 'eigen' stekkie toch altijd aanwezig blijft hoor!
Even vroeg ik me af of je nu alleen de beschikking had over de stal en de uitloop, maar als ik het goed begrijp mag je de boomgaard en het weiland dus ook naar eigen inzicht gebruiken?
Nou, geniet ervan, laat de zomer maar komen compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyma 1 jul 2013 - 19:15

Thanks allemaal
Gisteren zijn de paarden verhuisd. Mijn Árangur zag een hooikliko met erg vers hooi en ging gelijk vreten. Merle had beduidend meer moeite, die bleef maar heen en weer lopen. Zoals ik al dacht durfde Á de stal niet in (hier zit het drinkbakje in) omdat merle heel boos tegen hem doet. Op de vorige stal was er een grotere groep en ging hij haar gewoon uit de weg maar nu moeten ze het samen rooien. Ze stonden op de vorige stal wel vaak samen in de paddock en in de wei.
Als het niet gaat moeten ze 's nachts even met een draadje ertussen en overdag samen op de wei dat kan ook maar we proberen of ze samen kunnen. Enfin, dus maar even een speciekuip neergezet.
In de middag op de wei gezet, opnieuw Á ging gelijk staan eten maar merle draafde de hele wei rond, hinniken naar buurpaarden en achter de schapen aan. Dus bij haar het graasmasker maar even afgedaan. Ik ga er nu weer heen kijken hoe ze de nacht doorgekomen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyma 1 jul 2013 - 23:02

nou toen ik aankwam stond Merle in de stal en Á stond buiten, ze zagen er heel relaxt bij. We hadden heel erg veel hooi overal neergelegd (3 kliko's heel vol en in beide stallen) en op alle plekken was nog ruim hooi over. In beide stallen lag mest, maar niemand had zaagsel of zand/aarde in de vacht of manen dus ze hebben denk ik niet gelegen. De buiten-waterbak was wel zo goed als leeg. Er lag geen dunne mest meer dus merle is wat gekalmeerd.
Toen ik de draad open deed wisten ze precies hoe ze bij de wei moesten komen en ze gingen in volle vaart het pad af grijns  ik kon nog net op tijd het hekje naar de wei open krijgen haha. Á ging al minder voor merle opzij dan gisteren. Dus dat is positief. Ze staan nu weer lekker op het gras. Er is bij ons nog wat onduidelijkheid over de schapen, ik moet dat even aan de eigenaar vragen. Tot die tijd moet helaas het hekje naar de wei en het pad maar even dicht blijven. En staan ze dus óf op de paddock, óf op de wei. Ik hoop dat ze straks het pad gewoon kunnen gaan gebruiken maar dan moet ik nog wel eea goed opruimen ook in de achterste helft vd paddock, die is nu dicht, omdat er allerlei stenen en planken enzo liggen en uitsteken.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 2 jul 2013 - 3:46

Fijn voor jullie!

Wel een drukke werktijd voor de boeg maar je gaat je er wel goed bij voelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 2 jul 2013 - 5:49

Heb je al foto's van je nieuwe stek Renske?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 2 jul 2013 - 6:02

Ja Marja, op mijn Iphone. Das makkelijk voor facebook maar weer een gedoe om op de pc te zetten.
Vandaag had ik de spiegelreflex mee, maar die haperde (hij moet gerepareerd) dus helaas vandaag even geen kiekjes daarmee gemaakt.
Van de week nog even proberen en anders de telefoon even aan de pc hangen (vind ik altijd een gedoe dan gaat ie van alles updaten en ik snap niks van itunes)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptydi 2 jul 2013 - 11:15

De techniek staat voor niets, haha knipoog !
Kijk maar hoor, als het te veel gedoe is dan komt het later wel een keer. We zullen hier vast wel een keer foto's van je nieuwe plek gaan zien glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyvr 12 jul 2013 - 4:53

Kleine update. De twee voelen zich al goed thuis. Ze staan heel erg vaak samen in 1 stalletje absurd 
wij maar denken, das ook klein, 3 bij 3 als je eerst 4 bij 8 had, zouden ze er wel in durven?
maar dat maakt ze blijkbaar niks uit ze proppen zich er gewoon in samen. De deur staat open, dus ze kijken maar.
Overdag op de wei, en 's nachts dus op de paddock met stal. Ik heb een mooi bospaadje gemaakt, helaas mag het hekje naar de wei niet open blijven staan want er staan schapen op beide landjes die niet bij elkaar mogen. dus ze mogen óf op de wei, óf op de paddock met stal, dan zou ik het pad wel open kunnen laten maar ze moeten dan door een gedeelte waar veel troep ligt (het is een nogal rommelig erf) en we zijn er nog niet aan toegekomen dat op te ruimen.
Mijn stalgenootje is bevallen van een tweeling, 10 weken te vroeg dus was zieken huis in en uit, nu mochten ze afgelopen weekend naar huis maar na een dag of 4 pikten ze een virus op dus nu zijn ze weer in het ziekenhuis, dus de verzorging van de paarden komt nu even grotendeels op mij neer. Geeft niet, maar dus nog niet toegekomen aan het opruimen en dus vergroten van de uitloop en het pad.
Er waren een paar warme dagen en toen hebben ze op de voorwei (staat vol met bomen = schaduw) gestaan, dat was even puzzelen want daar staat veel hoog gras en dat ging met het graasmasker weer niet dus nu een ander masker. Ik had Árangur dus maar 1 dag zonder gezet en voila weer een dikke nek en geschuurd! terwijl hij helemaal eczeemvrij was dus daar baalde ik wel even van.
Nu werd het minder warm dus ze staan weer achter, dat is 'gewoon' land met lang stengelig gras. De voorwei is wel mooi met allerlei noten bomen en wilgen en riet en kruiden en lang gras. Maar tegen bomen kun je ook heel goed schuren en er zitten daar véél meer dazen en vliegen. Maar wel heerlijk koel onder die bomen. Als ze zomer doorzet gaan ze daar nog een poos op, want de achterwei ligt hoger dus we hopen daar van het najaar en winter nog gebruik te kunnen maken als de voorwei te nat is.
tot nog toe wel tevreden, moet alleen iets bedenken voor in de stallen, die worden als toilet gebruikt (er lagen nog 3 pakken zaagsel van vorige huurders die hebben we erin gekieperd maar is nu zo'n beetje op)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyvr 12 jul 2013 - 10:27

Klinkt goed Renske glimlach .
Wat heeft je stal voor bodem? Stoeptegels of zo, of gewoon zand? Ik heb zelf nooit strooisel in onze open stallen, omdat dat inderdaad het gebruik als 'toilet' aanmoedigt. Wij hebben er een vloer van stoeptegels in. De paarden gebruiken de stallen alleen om te schuilen voor de zon of de regen; als ze willen liggen doen ze dat lekker buiten in het zand van de paddock.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyvr 12 jul 2013 - 21:29

Ik heb ook niets op de vloer qua strooisel, er liggen bij mij wel rubbermatten op de vloer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyzo 14 jul 2013 - 22:26

In de stal ligt een gegoten betonvloer. Die loopt door tot een metertje of anderhalf voor de stal. Die laat helemaal niets door. Ik wilde dus eigenlijk rubber matten, maar ik denk dat dat heel erg vies wordt. De Fries kijkt namelijk helemaal nergens naar, en pist gewoon waar ze staat. Of dat nu zand, gras, stro, zaagsel of bestrating is, het maakt haar allemaal niets uit.
Daarbij heeft ze een darmaandoening, waardoor ze dun op de mest is en erg veel drink en plast. Erg nat en vies allemaal.
Mijn ruintje houdt niet van gespetter dus als er weinig of niks in de stal ligt zal hij wel buiten gaan plassen.
Dus misschien laten we het voorlopig even leeg. Ik ben alleen wel bang dat ze zo stijf worden van op het beton staan. Mijn ruin staat veel binnen vanwege eczeem. Liggen doet hij wel buiten (vanmorgen nog gezien grijns ) Omdat hij toch al erg snel stijf is (combi van aanleg, IR, en leeftijd) zou ik liever een zachtere bodem hebben voor hem. Maar even kijken hoe dit gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyzo 14 jul 2013 - 23:19

Ik zou de stal dan inderdaad leeg houden, en al zou de merrie er dan toch in blijven plassen, dan misschien maar af en toe uitspuiten met de waterslang of een paar flinke emmers water er overheen en effe schrobben met een bezem.
Hoe zouden ze stijf moeten worden van op het beton staan, ze rennen er toch niet overheen of zo knipoog ? In de stal staan ze voornamelijk stil. Mijn stalbodem is van stoeptegels in de grote stal en beton in de kleine stal en ik heb nooit iets gemerkt van stijf worden (ik heb verschillende oude paarden).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Emptyma 15 jul 2013 - 1:22

Ja ik weet ook niet, ik heb dat altijd begrepen, dat als ze lang op een betonnen vloer staan dat ze dan stijf worden!?
in de winter zal de 'paddock' wel nat worden dan gaan we een potstal maken van vlas, maar ik hoop toch in de zomer en voor- en najaar met lege stallen uit de voeten te kunnen dan. we gaan het even proberen. ik zal later foto's plaatsen, heb ze vanmorgen gemaakt, maar nu moet ik eerst even wat boekhouding afmaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





'eigen' landje gevonden! Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'eigen' landje gevonden!   'eigen' landje gevonden! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
'eigen' landje gevonden!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dit is mijn landje
» [gevonden]Met spoed plek gezocht voor twee pony's
» Hoe vind ik een 'eigen' weide?
» onze eigen website
» Water uit eigen bron, waar op letten?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: