Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 onze eigen website

Ga naar beneden 
+2
Mai
MoniqueBuu
6 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: onze eigen website   onze eigen website Emptyma 2 mei 2011 - 0:40

Vandaag is onze eigen website van ons paardenrusthuis live gegaan, en daarmee ook de naam bekend gemaakt. De uitleg van de naam is in verschillende hoofdstukjes terug te vinden

www.twas-tweerd.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyma 2 mei 2011 - 22:49

wow Wow Monique, wat een prachtige en sfeervolle website! Heel mooi om te lezen over de levens van alle paardenpersoonlijkheden.
Wat zal het een goed gevoel geven om op deze manier een paardenrusthuis te runnen! Het lijkt me ook heel dankbaar werk om te doen.
Ik heb zeker een half uur op je website rondgestruind, zo gezellig vond ik het er knipoog. Heb ook nog een berichtje in jullie gastenboek achtergelaten (wat trouwens wel wat moeite kostte; ik heb 4 x verschillende verificatiecodes moeten intypen voor mijn bericht geplaatst werd; kreeg steeds het bericht dat de code onjuist was, terwijl ik hem toch echt goed overgetypt had).

Heel veel succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyma 2 mei 2011 - 22:58

Inderdaad een enorm mooie website!

Voor hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk plaats?
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydi 3 mei 2011 - 7:03

Mooie site hoor.
Enuh goed werk. Wij zitten vlak bij een van de bekenste paardenrusthuizen. Met een giga wachtlijst. Jullie krijgen vast snel veel bewoners.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptywo 4 mei 2011 - 8:19

Bij het rusthuis waar jij op doelt blijf je zelf geen eigenaar van het paard. Dat blijf je bij ons wel. Ik denk wel dat dat rusthuis een andere doelgroep heeft.

Wij hebben in totaal 11 plaatsen, waarvan er 4 worden ingenomen door onze eigen paarden, dus dan nog 7 rusthuisplaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydo 5 mei 2011 - 5:59

ja klopt, ik weet het. Ik doelde ook meer op het princiepe dat wanneer een paard oud is, en hij geen plek heeft bij het baasje thuis dat hij ondanks dat niet wordt afgeschreven. Dat er goede zorg aan wordt gegeven.

Ik zie het aan mijn "oudje" dat je toch wel een beetje extra zorg hebt tov een jonger paard. Hij is nog niet giga oud, maar je merkt het gewoon. Wat stijver, sneller moei, moeilijker eten en zo. Maar hij loopt nog steeds 2 x per week voor de kar.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyvr 6 mei 2011 - 0:33

Kun je er dan ook zo van genieten, als je ziet hoe leuk zo'n paard dat dan nog vind? Het is zo ontzettend dankbaar 'werk'.

Ik herinner me ook nog dat filmpje van Marja haar Randver, hoe hij zo genoot van zijn taart voor zijn 35e verjaardag. Daar kan ik nog kippevel van krijgen, vind dat zo prachtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyvr 6 mei 2011 - 4:20

MoniqueBuu schreef:
Ik herinner me ook nog dat filmpje van Marja haar Randver, hoe hij zo genoot van zijn taart voor zijn 35e verjaardag. Daar kan ik nog kippevel van krijgen, vind dat zo prachtig.
Ja, heerlijk hè, die ouwetjes liefde... Ik vind het geweldig hoe Randver zo zijn vaste gewoontes heeft. Je moet niet proberen om te vergeten hem in zijn weitje te zetten want hij wijst je wel de weg hoor! En als hij er weer uit wil laat hij dat ook duidelijk merken. Over een paar weken is het alweer zover: op 28 mei a.s. hopen we Randver's 36e verjaardag te vieren hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyvr 6 mei 2011 - 4:26

Ja zeker daar kan ik heerlijk van genieten.
zoo alweer 36...wauw ik hoop dat mijn kleintje dat ook gaat halen in goede gezondheid.
Ze kunnen ook jonkies nog heel wat bij brengen, ze zijn vreselijk wijs. En je kunt zalig met ze wandelen in alle rust door de bossen
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyvr 6 mei 2011 - 9:50

inge schreef:
Ze kunnen ook jonkies nog heel wat bij brengen, ze zijn vreselijk wijs.
Oh jaaa, een oud paard als 'veulenoppas' is geweldig! Helaas fokken we niet meer maar toen we dat nog wel deden was Randver een geweldige 'opa' voor de veulens. Hij paste op ze, voedde ze op en liet soms ook heerlijk met zich sollen. Nadat de veulens gespeend waren gingen ze samen met opa Randver op de grote wei van de buurman.

onze eigen website Foto-PQM46RO3
Hij had het soms zwaar te verduren tussen het wilde, jonge grut zweep

onze eigen website Foto-Z3IKDVJO
Hij liet alles met zich doen, het was hem niet gauw te veel

onze eigen website Foto-KHQXHJBV
Op een ochtend werd ik wakker en zag dit tafereeltje toen ik uit mijn slaapkamerraam keek. Dat vond ik zo mooi, oude wijze Randver wakend over zijn slapende kroost...

De meest bijzondere ervaring met Randver als oppas was toen er een keer een jong rund uit de buurt was ingebroken in de wei waar Randver en de veulens stonden. De veulens raakten helemaal in paniek van dat enge beest en Randver verdedigde ze met hand en tand! Hij gooide zich echt tussen de veulens en het rund en vloog steeds naar hem toe met ontblote tanden. En dat voor een oude baas van (toen) 32 jaar, heel ontroerend!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyza 7 mei 2011 - 23:44

Prachtige verhalen en foto's. Zoo mooi om zo'n gemengde kudde te hebben. Dat zie ik hier ook met onze leeftijds-samenstelling.
Filon is degene die zich hier beschikbaar stelt als 'oude fiets', vooral voor Nilam.
Dean is in de leer bij Omar om op den duur het leiderschap over te nemen.
Do maant de jonge jongens af en toe tot rust.
En de jonge jongens houden op hun beurt de 'oudjes' jong.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyzo 8 mei 2011 - 18:45

gaaf zeg, die randver.
Vaak hoor je mensen zeggen dat je jonge paarden bij alleen jonge paarden moet houden, idd, niet mijn idee. hier een gemengde kudde en met name mijn ruin regelt de boel bij het jonge grut, speelt ermee en voed ze op, zo mooi elke keer weer om dat te zien.
wij hopen volgend jaar 2 veulens te mogen fokken, dus dan gaat hij het druk krijgen haha.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydi 10 mei 2011 - 8:06

zo mooi en wijs als oudjes kunnen zijn he? Die mogen zeker niet ontbreken in een kudde
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydi 10 mei 2011 - 21:47

ik ben ook helemaal gewonnen voor een gemengde kudde ja

bij mij is het een vrijgezellengroepje met ruinen van 3, 13 en 19 jaar.
de oudste is de lieve opa en vrolijke speelmakker voor het jonge ding.
de 13-jarige is laat gecastreerd en had voordien zijn eigen kudde merries, dus die brengt hem manieren bij grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptywo 11 mei 2011 - 7:35

lijkt op die van mij

5, 13 en tegen de 20 exacte leeftijd is niet bekend. Wat in het paspoort staat geloof ik niet, gezien de tandengroei stand.
Misschien plannen zijn er....komt er nog een 0 jarige bij volgend jaar???? nog een geschikte vent zoeken. Of anders het jaar daarop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydo 12 mei 2011 - 20:37

gaaf en spannend, wat voor hengst zoek je? en nee hoor, ik heb geen hengst, ja, eentje van 1 jaar oud, maar dat telt niet haha, hoewel hij zelf wel al vind dat hij best kan dekken.
Ja er gaat niets boven een groepje met verschillende leeftijden, ons oudste paard is in februari, 18 geworden, zo mooi om te zien hoe zij de kleintjes opvoed en hoe goed zij kan doseren met corrigeren, echt genieten om dat te observeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptyvr 13 mei 2011 - 6:49

tsja...wat voor vent zoek ik???
Een shetty tussen 90 en 95 cm liefst een vos. Omdat ik toch al allemaal vosjes heb is het toch wel leuk om in dezelfde kleur te blijven grijns
Rustig karakter, zij is namelijk nogal een hittepetit, veel adrenaline, wel goed tot de orde te roepen hoor, maar stresskipje nr 1 :<
En zijn bouw? robuust zo'n jerommeke zeg maar.
Flink stevig dus, ik wil geen sportmodelletje.
Hoeft geen premie hengst te zijn of zo, dat interesseerd mij niet zo.
Een aardig wishlijstje hihihi....en dan kom je bijv. om de hoek een hele leuke tegen in het zwart of zo hahahaha...wie weet wat ik dan ga doen.....

dit zijn in eerste instantie de wensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptywo 18 mei 2011 - 0:24

inge schreef:
en dan kom je bijv. om de hoek een hele leuke tegen in het zwart of zo hahahaha...wie weet wat ik dan ga doen.....
Dromen dat er toch een vosveulentje uit komt hilarisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptywo 18 mei 2011 - 7:13

Ik heb nog een jaartje te dromen hoor grijns volgend jaar pas dekken. knipoog dan nog verder dromen tijdens de groei
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Emptydo 19 mei 2011 - 3:37

dromen kan ontzettend leuk zijn, dus geniet ervan glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





onze eigen website Empty
BerichtOnderwerp: Re: onze eigen website   onze eigen website Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
onze eigen website
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Interessante Duitstalige website over PP, Aktivstall e.d.
» Website met artikelen over anatomie van het paard/biomechanica
» Water uit eigen bron, waar op letten?
» Joris en zijn eigen "hooi eet"weitje
» Website van Carolyn Resnick

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Media-
Ga naar: