Onderwerp: onze eigen website ma 2 mei 2011 - 0:40
Vandaag is onze eigen website van ons paardenrusthuis live gegaan, en daarmee ook de naam bekend gemaakt. De uitleg van de naam is in verschillende hoofdstukjes terug te vinden
Onderwerp: Re: onze eigen website ma 2 mei 2011 - 22:49
Wow Monique, wat een prachtige en sfeervolle website! Heel mooi om te lezen over de levens van alle paardenpersoonlijkheden. Wat zal het een goed gevoel geven om op deze manier een paardenrusthuis te runnen! Het lijkt me ook heel dankbaar werk om te doen. Ik heb zeker een half uur op je website rondgestruind, zo gezellig vond ik het er . Heb ook nog een berichtje in jullie gastenboek achtergelaten (wat trouwens wel wat moeite kostte; ik heb 4 x verschillende verificatiecodes moeten intypen voor mijn bericht geplaatst werd; kreeg steeds het bericht dat de code onjuist was, terwijl ik hem toch echt goed overgetypt had).
Heel veel succes!
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: onze eigen website ma 2 mei 2011 - 22:58
Inderdaad een enorm mooie website!
Voor hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk plaats?
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: onze eigen website di 3 mei 2011 - 7:03
Mooie site hoor. Enuh goed werk. Wij zitten vlak bij een van de bekenste paardenrusthuizen. Met een giga wachtlijst. Jullie krijgen vast snel veel bewoners.
Onderwerp: Re: onze eigen website wo 4 mei 2011 - 8:19
Bij het rusthuis waar jij op doelt blijf je zelf geen eigenaar van het paard. Dat blijf je bij ons wel. Ik denk wel dat dat rusthuis een andere doelgroep heeft.
Wij hebben in totaal 11 plaatsen, waarvan er 4 worden ingenomen door onze eigen paarden, dus dan nog 7 rusthuisplaatsen.
inge
Onderwerp: Re: onze eigen website do 5 mei 2011 - 5:59
ja klopt, ik weet het. Ik doelde ook meer op het princiepe dat wanneer een paard oud is, en hij geen plek heeft bij het baasje thuis dat hij ondanks dat niet wordt afgeschreven. Dat er goede zorg aan wordt gegeven.
Ik zie het aan mijn "oudje" dat je toch wel een beetje extra zorg hebt tov een jonger paard. Hij is nog niet giga oud, maar je merkt het gewoon. Wat stijver, sneller moei, moeilijker eten en zo. Maar hij loopt nog steeds 2 x per week voor de kar.
Onderwerp: Re: onze eigen website vr 6 mei 2011 - 0:33
Kun je er dan ook zo van genieten, als je ziet hoe leuk zo'n paard dat dan nog vind? Het is zo ontzettend dankbaar 'werk'.
Ik herinner me ook nog dat filmpje van Marja haar Randver, hoe hij zo genoot van zijn taart voor zijn 35e verjaardag. Daar kan ik nog kippevel van krijgen, vind dat zo prachtig.
Onderwerp: Re: onze eigen website vr 6 mei 2011 - 4:20
MoniqueBuu schreef:
Ik herinner me ook nog dat filmpje van Marja haar Randver, hoe hij zo genoot van zijn taart voor zijn 35e verjaardag. Daar kan ik nog kippevel van krijgen, vind dat zo prachtig.
Ja, heerlijk hè, die ouwetjes ... Ik vind het geweldig hoe Randver zo zijn vaste gewoontes heeft. Je moet niet proberen om te vergeten hem in zijn weitje te zetten want hij wijst je wel de weg hoor! En als hij er weer uit wil laat hij dat ook duidelijk merken. Over een paar weken is het alweer zover: op 28 mei a.s. hopen we Randver's 36e verjaardag te vieren !
inge
Onderwerp: Re: onze eigen website vr 6 mei 2011 - 4:26
Ja zeker daar kan ik heerlijk van genieten. zoo alweer 36...wauw ik hoop dat mijn kleintje dat ook gaat halen in goede gezondheid. Ze kunnen ook jonkies nog heel wat bij brengen, ze zijn vreselijk wijs. En je kunt zalig met ze wandelen in alle rust door de bossen
Onderwerp: Re: onze eigen website vr 6 mei 2011 - 9:50
inge schreef:
Ze kunnen ook jonkies nog heel wat bij brengen, ze zijn vreselijk wijs.
Oh jaaa, een oud paard als 'veulenoppas' is geweldig! Helaas fokken we niet meer maar toen we dat nog wel deden was Randver een geweldige 'opa' voor de veulens. Hij paste op ze, voedde ze op en liet soms ook heerlijk met zich sollen. Nadat de veulens gespeend waren gingen ze samen met opa Randver op de grote wei van de buurman.
Hij had het soms zwaar te verduren tussen het wilde, jonge grut
Hij liet alles met zich doen, het was hem niet gauw te veel
Op een ochtend werd ik wakker en zag dit tafereeltje toen ik uit mijn slaapkamerraam keek. Dat vond ik zo mooi, oude wijze Randver wakend over zijn slapende kroost...
De meest bijzondere ervaring met Randver als oppas was toen er een keer een jong rund uit de buurt was ingebroken in de wei waar Randver en de veulens stonden. De veulens raakten helemaal in paniek van dat enge beest en Randver verdedigde ze met hand en tand! Hij gooide zich echt tussen de veulens en het rund en vloog steeds naar hem toe met ontblote tanden. En dat voor een oude baas van (toen) 32 jaar, heel ontroerend!
Onderwerp: Re: onze eigen website za 7 mei 2011 - 23:44
Prachtige verhalen en foto's. Zoo mooi om zo'n gemengde kudde te hebben. Dat zie ik hier ook met onze leeftijds-samenstelling. Filon is degene die zich hier beschikbaar stelt als 'oude fiets', vooral voor Nilam. Dean is in de leer bij Omar om op den duur het leiderschap over te nemen. Do maant de jonge jongens af en toe tot rust. En de jonge jongens houden op hun beurt de 'oudjes' jong.
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: onze eigen website zo 8 mei 2011 - 18:45
gaaf zeg, die randver. Vaak hoor je mensen zeggen dat je jonge paarden bij alleen jonge paarden moet houden, idd, niet mijn idee. hier een gemengde kudde en met name mijn ruin regelt de boel bij het jonge grut, speelt ermee en voed ze op, zo mooi elke keer weer om dat te zien. wij hopen volgend jaar 2 veulens te mogen fokken, dus dan gaat hij het druk krijgen haha.
inge
Onderwerp: Re: onze eigen website di 10 mei 2011 - 8:06
zo mooi en wijs als oudjes kunnen zijn he? Die mogen zeker niet ontbreken in een kudde
Onderwerp: Re: onze eigen website di 10 mei 2011 - 21:47
ik ben ook helemaal gewonnen voor een gemengde kudde
bij mij is het een vrijgezellengroepje met ruinen van 3, 13 en 19 jaar. de oudste is de lieve opa en vrolijke speelmakker voor het jonge ding. de 13-jarige is laat gecastreerd en had voordien zijn eigen kudde merries, dus die brengt hem manieren bij
inge
Onderwerp: Re: onze eigen website wo 11 mei 2011 - 7:35
lijkt op die van mij
5, 13 en tegen de 20 exacte leeftijd is niet bekend. Wat in het paspoort staat geloof ik niet, gezien de tandengroei stand. Misschien plannen zijn er....komt er nog een 0 jarige bij volgend jaar???? nog een geschikte vent zoeken. Of anders het jaar daarop.
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: onze eigen website do 12 mei 2011 - 20:37
gaaf en spannend, wat voor hengst zoek je? en nee hoor, ik heb geen hengst, ja, eentje van 1 jaar oud, maar dat telt niet haha, hoewel hij zelf wel al vind dat hij best kan dekken. Ja er gaat niets boven een groepje met verschillende leeftijden, ons oudste paard is in februari, 18 geworden, zo mooi om te zien hoe zij de kleintjes opvoed en hoe goed zij kan doseren met corrigeren, echt genieten om dat te observeren.
inge
Onderwerp: Re: onze eigen website vr 13 mei 2011 - 6:49
tsja...wat voor vent zoek ik??? Een shetty tussen 90 en 95 cm liefst een vos. Omdat ik toch al allemaal vosjes heb is het toch wel leuk om in dezelfde kleur te blijven Rustig karakter, zij is namelijk nogal een hittepetit, veel adrenaline, wel goed tot de orde te roepen hoor, maar stresskipje nr 1 :< En zijn bouw? robuust zo'n jerommeke zeg maar. Flink stevig dus, ik wil geen sportmodelletje. Hoeft geen premie hengst te zijn of zo, dat interesseerd mij niet zo. Een aardig wishlijstje hihihi....en dan kom je bijv. om de hoek een hele leuke tegen in het zwart of zo hahahaha...wie weet wat ik dan ga doen.....