Hoi allemaal!
Ik stel mezelf en mijn paarden even voor
Ik ben Dennis, 31 jaar en woon met mijn man in Veghel, noord brabant. Ik ben de trotse eigenaar van Geke, een 2 jarige fjordenmerrie en van Dreams, een 2 jarige shetlander.
Voor mijn paarden huur ik ongeveer 7500 vierkante meter, zo'n 5 km van mijn huis. Hier staan ze nu sinds begin augustus. Ik heb al veel gelezen over het idee van een paddockparadijs maar kon dat hier niet meteen realiseren omdat er veel gras stond en nog staat. Nu pas ik strookbegrazing toe en ik denk dat ik zeker tot februari nog meer dan zat gras heb. Zodra ze het gras op hebben wil ik beginnen met het aanleggen van een trail.
Aan het begin van mijn weiland staat een schuilstal. Er is een stukje bestraat en het is de bedoeling om volgens jaar een groter stuk te bestraten
Vanuit de stal krijg je eerst een wat smaller stuk wat naar het grote stuk land gaat. Het smalle stuk wil ik bij de trail betrekken en dan de trail rondom het grote stuk laten lopen.
De trail zal alleen wel recht toe recht aan zijn, ik vraag me dus af hoe ik dat wat spannender kan maken voor de dames.
Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van andere met het fokken van veulens in een paddock paradijs. Met Geke wil ik graag gaan fokken namelijk.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe ik foto's moet plaatsen
groetjes Dennis