Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 paard en koets 2012

Ga naar beneden 
+2
Dyonne
inge
6 plaatsers
AuteurBericht
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptywo 24 okt 2012 - 7:26

Zijn er nog mensen van hier die dit jaar ook weer naar paard en koets gaan?
Marja ga jij ook weer?
Ik dit jaar voor de NVBP en mijzelf om te netwerken natuurlijk grijns
Er komen elke dag demo's of bitloos onder het zadel of bitloos voor de wagen.
Ben er alleen zaterdags van s morgens vroeg tot s avonds laat.....
o ja datum 16/17/18 november
Terug naar boven Ga naar beneden
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptywo 24 okt 2012 - 20:50

Best kans dat ik ga. Persoonlijk vind ik het jammer dat het mennen meer op de achtergrond raakt.
Maar ik vind het vaak toch wel leuk om te gaan. Al ben ik voor dit jaar nog niet zeker of ik ga.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptywo 24 okt 2012 - 21:55

Ja ik ben er ook weer, en ook dit jaar sta ik een een stand samen met Uitgeverij Ridaire (Spiritueel met Paarden). Ik neem een groot deel van mijn webshop mee. Als iemand nog iets wilt hebben, meldt dat dan s.v.p. even van te voren zodat ik het voor je mee kan nemen! glimlach
Verder staat ook dit jaar Liza weer bij ons in de stand, maar haar Barefoot collectie.

Leuk trouwens, dat er zoveel bitloze demonstraties zijn! Hopelijk kan ik daar nog wat van meekrijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 1:05

Toen wij nog in Vught woonden gingen we vrijwel altijd naar Paard & Koets, maar na een paar jaar vonden we het wel allemaal een beetje hetzelfde worden. Ik heb zelfs nog wel eens een demo van de ijslanders meegereden, dat was wel erg leuk om te doen glimlach! Alleen onze paarden met hun dikke wintervachten een weekend lang op stal in die grote hal was wat minder - zweten, zweten, zweten! En er aan het eind van het weekend achter komen dat het neuswiel van onze trailer gestolen was, was ook niet iets om over te juichen kritisch... Maar goed, Paard & Koets was leuk!
Is het de laatste jaren nog veranderd, wat betreft het aanbod aan demo's, stands e.d.?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 1:50

Ik heb wel het idee dat er langzamerhand iets meer aandacht komt voor andere manieren van omgaan met paarden dan de traditionele, met de nadruk op IETS.;-)
In sfeer vind ik het verder totaal niet te vergelijken met bv. de NH-dagen of Equiday, maar het is toch wel leuk om mee te maken.
Meestal krijg ik niet zo veel mee van de demo's omdat ik veel in mijn stand ben en ik me op zulke drukke dagen toch niet goed kan concentreren op demo's.
Ik heb er een paar jaar geleden wel zelf een demo gegeven met Atli en dat was wel leuk. glimlach Maar inderdaad, zo'n stal dat is niks voor een IJslander. Gelukkig was manlief zo aardig om halverwege de dag (na de demo) Atli alweer op te halen zodat hij niet de hele dag hoefde te blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 4:45

Ik ben er waarschijnlijk ook een van de dagen en sta dan bij in de TREC stand.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 5:50

Natural Horsetrainer schreef:
Ik heb wel het idee dat er langzamerhand iets meer aandacht komt voor andere manieren van omgaan met paarden dan de traditionele, met de nadruk op IETS.;-)
In sfeer vind ik het verder totaal niet te vergelijken met bv. de NH-dagen of Equiday, maar het is toch wel leuk om mee te maken.
Meestal krijg ik niet zo veel mee van de demo's omdat ik veel in mijn stand ben en ik me op zulke drukke dagen toch niet goed kan concentreren op demo's.
Ik heb er een paar jaar geleden wel zelf een demo gegeven met Atli en dat was wel leuk. glimlach Maar inderdaad, zo'n stal dat is niks voor een IJslander. Gelukkig was manlief zo aardig om halverwege de dag (na de demo) Atli alweer op te halen zodat hij niet de hele dag hoefde te blijven.

geleidelijk aan worden mensen bewuster van de dieren om zich heen en hun natuurlijke gedrag, zoiets heeft ook veel tijd nodig.
Wat ik soms wel lastig vind is dat ik soms het idee krijg doordat ik bitloos rijd, ik daardoor vaak bestempelt word als anti bit. Zo ook met honden voer, ik voer voornamelijk vlees, maar dat maakt mij niet anti brok.
Ik hoop dat steeds meer mensen bewuste keuzes maken, bv met enten, veel mensen doen dit standaard elk jaar omdat iedereen dat doet.
Hier worden niet alle paarden standaard geënt elk jaar,afijn, het zijn maar een paar voorbeelden.
Ter info, ik rijd heel bewust bitloos en voel me hier goed bij, toen ik mijn eerste paardje kocht, nu 12 jaar terug als veulen, wist ik dat als ik hem ooit zou rijden, ik dit bitloos zou doen. Heerlijk gevoel en dat is altijd zo gebleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 6:42

ja of er veel andere stands en demo's zijn dan een tijd terug???....hmmm....het overgrote deel is het zelfde.
De menhal zeg maar is nog altijd zoals we gewend zijn. Lekker veel koetsen en wagens om bij te kwijlen :<
De "verkoop hal" die wisselt nog wel eens. De meeste stamboeken zijn ook wel dezelfde als anders.
De demo's?? tsja...ik krijg er niet altijd veel van mee doordat ik met een stand stond. Die keren dat ik gewoon kwam kijken was ik erg selectief.

Het probleem van demo's is dat je te weinig tijd hebt om ergens dieper op in te gaan en dat je geluk moet hebben dat het paard of pony op zijn gemak is waardoor je ook nog aan iets toe komt wat je graag wilt laten zien. Zeker als het een uitleg demo is. Met een show kan je dingen makkelijker wegwerken. Als het niet lukt geef je er een draai aan dat het niet zo opvalt.

Weet niet of er dit jaar echt iets vernieuwends te zien is, nog geen programma bekeken.
Soms hebben standhouders wel eens iets leuks nieuws. Zo kwam ik het nieuwe tuig van ideal tegen. Zelfde materiaal als zilco gebruikt. En ook in minipony maatje te verkrijgen dus ja.....dat was raak natuurlijk. Ideaal als je twee span rijdt. Scheelt een hoop poetswerk. ;-)

Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptydo 25 okt 2012 - 7:06

Ja lekker shoppen is altijd leuk, dat lukt op P&K ook wel. glimlach

Ik vind het zelf trouwens veel makkelijker om een uitleg-demo te geven, dan een show. Als er dan iets niet goed gaat, kan ik juist fijn uitleggen wat er mis gaat, waarom, en hoe je dat op kunt lossen. En dan hopelijk laten zien hoe dat dan gaat met die oplossing. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptyma 29 okt 2012 - 3:54

Natural Horsetrainer schreef:
Ik vind het zelf trouwens veel makkelijker om een uitleg-demo te geven, dan een show. Als er dan iets niet goed gaat, kan ik juist fijn uitleggen wat er mis gaat, waarom, en hoe je dat op kunt lossen. En dan hopelijk laten zien hoe dat dan gaat met die oplossing. ;-)
Ik vind dat eigenlijk ook veel leuker om te zien, en nog leerzaam ook. Juist eventuele foutjes laten zien dat je met levende wezens te maken hebt, dat je creatief moet zijn en moet kunnen improviseren met paarden. Ik vind het bv. mooier om een demo met een foutje + uitleg te zien, dan een show-demo waarin een paard weliswaar alles perfect uitvoert maar er niet blij uitziet. (Waarmee ik niet bedoel dat paarden er in een show-demo nooit blij uit zouden zien lekker puh.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Emptyma 29 okt 2012 - 8:12

in mijn optiek ontstaan foutjes juist door spanningen van en ruiter / menner en paard. Zie die maar binnen je korte demo tijd op te lossen. De spanningen zijn vaak zo hoog dat een goede oplossing vaak moeilijk te laten zien is. Je kunt het wel mooi uitleggen op zo'n moment van wat je normaal gesproken zou doen. Maar dan is het paard ontspannen. Tijdens of in zo'n grote hal niet.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





paard en koets 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: paard en koets 2012   paard en koets 2012 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
paard en koets 2012
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Paard Natuurlijk
» Ook hier een paard met insulineresistentie
» paard te huur
» Clinic 'Paard in Beeld'
» Dag van het aangespannen paard te utrecht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: