Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Rijden op het looppad

Ga naar beneden 
+6
inge
Wieteke
Berith
MoniqueBuu
marion
Natural Horsetrainer
10 plaatsers
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydi 16 okt 2012 - 9:24

Zomaar even een blij berichtje van mij. glimlach
Ik heb nu al een paar keer met Menglöd over het looppad van mijn PP gereden en dat bevalt hartstikke goed! In eerste instantie durfde ik dat niet zo goed, want het pad is redelijk ongelijkmatig en het is van gras, dus het valt ook niet te slepen. Maar ja, buiten scheur ik ook in volle vaart over ongelijke ondergronden (bos, graspaden) en dat kunnen mijn paarden prima. Bovendien is mijn bak/paddock ook ongelijk en van gras, en rij ik daar ook in.

Dus nu heb ik mijn eigen ovaalbaan (soort van)! Het pad is 3 meter breed. De ene korte zijde is 45 meter, de beide lange zijdes zijn zo'n 200 - 250 meter (ik weet het niet meer precies...) en de andere korte zijde is de bak/paddock, die ongeveer 45 x 23,5 meter is. De hoeken van de korte zijde zijn afgerond zodat daar een mooie ronding is ontstaan om langs te rijden.

Het leuke is dat ik zo het rijden in de bak kan afwisselen met rondjes over de baan. Echt ideaal!
En ondertussen kan Atli mooi wat extra grazen in één van de weitjes (hij mag meer gras dan Menglöd).

En zelfs nu het de hele ochtend had geregend, kan ik er 's middags gewoon rijden want er staan alleen een paar kleine plasjes vooraan in de bak, en verder nergens, het hele looppad en het grootste gedeelte van de bak zijn superdroog!

Ik ben echt bijzonder in mijn nopjes met mijn PP! aanbidding
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 17 okt 2012 - 6:59

Ja, leuk hè.
Ik ga volgend voorjaar een stuk land inzaaien, en wil daar ook een pad omheen leggen. Had me eens verdiept in de maten van een ovaalbaan, dat gaat niet helemaal passen. Maar ik ga gewoon de binnenomheining helemaal rond zetten. Hebben we een kleine ovaalbaan...alleen geen IJslanders grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 17 okt 2012 - 7:01

Daar wordt je inderdaad helemaal blij van. Leuk hoor Marja! compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 17 okt 2012 - 7:09

Leuk en fijn dat het ondanks de regen nog kan. Ik rijd ook wel eens op mijn pad maar dat kan alleen in de zomer als het echt goed droog is. Nu is de klei al weer zo doorweekt dat je het pad in no-time in een modderbaan loopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 17 okt 2012 - 8:45

Ook hier een track die alleen in de zomer gebruikt kan worden om in te rijden, maar ik maak er in die periode ook geregeld dankbaar gebruik van! Vond het ideaal om te oefenen met Thyler als handpaard, omdat je het rij- en het handpaard dan in het begin nog helemaal niet hoeft te sturen, en je je dus volledig kan concentreren op het versnellen en verlangzamen.

Echt leuk dat jullie plekje je zo goed bevalt! hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 17 okt 2012 - 9:08

Ja het is echt heerlijk, ik geniet er zó van!
Ik ben ook zoooo blij (en ook wel een beetje verbaasd) dat het land hier zo goed droog blijft. Een paar honderd meter verderop kon er van de winter geschaatst worden op een weiland... zo nat was het! En hier... een paar plasjes! Echt heeeeeel fijn.

Op mijn vorige stalling had ik de ovaalbaan gebruikt om de paarden te leren de slee te trekken (met mij erop, zo'n kinderslee). Dat was ook erg handig omdat je dan niet echt hoeft te sturen, en ze dan als vanzelf in de bochten voelen wat ze moeten doen om goed de bocht door te komen met dat extra gewicht achter zich aan. Werkte super! Voor handpaardrijden is het idd ook heel handig. Alhoewel het voor Atli niet zal helpen: die heeft de streek ontdekt om in draf ineens stil te staan, zodat ik bijna van Menglöd gesleurd wordt en mijn touw dan alsnog nét 10 cm te kort blijkt te zijn, zodat ik los moet laten en hij met een tevreden smoelwerk kan gaan staan grazen....!!! Grrrr!!!! zweep

Wat zijn dan eigenlijk de officiële maten van een ovaalbaan?
Mijn rijbak heeft ook niet de officiële maten (23,5 bij 45 meter) maar ik vind het juist wel fijn dat hij wat groter is. En ik ben toch geen wedstrijdruiter dus ik hoef geen specifieke figuren heel precies te kunnen oefenen enzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydo 18 okt 2012 - 6:43

Een kopie van een ander forum:

Er is eigenlijk maar één maat die bij het aanleggen van een baan belangrijk is: De boogstraal van de binnenbocht. Dit om te voorkomen dat je op 2 benen plat door de bocht moet om hem te houden. Ik meen mij te herinneren dat bij een officiële 250 m baan de straal van de binnenbocht 12 m is.
Voor de breedte van de baan zelf zou ik niet smaller gaan dan 3 m, dan kun je ook nog een beetje op een fatsoenlijke manier andere ruiters inhalen. E.e.a. bij elkaar optellend kom je dan in de breedte op een minimale uitwendige maat van 30 m, maar dan heb je nog geen korte zijde. Ik dacht dat die bij een 250 m baan ook 12 m is, maar dan heb je dus al 42 m nodig. Omdat een 250 m baan 4m breed is kom je daarvoor dus op een totale uitwendige maat van 44 m uit.
Voor de lengte geldt eigenlijk: leef je uit, hoe gek wil je doen, hoeveel ruimte heb je? De lange zijde van een 250 m baan is 74 m lang, met de bochtstralen (12 m) en de breedte (4 m) mee heb je daarvoor in de lengte totaal 106 m nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydo 18 okt 2012 - 18:50

Dank je Marion!
Dan komt de korte zijde aardig overeen met de officiële maten, grappig. Mijn lange zijdes zijn veel langer (vind ik ook fijn) en de bochten heb ik niet nagemeten, maar in galop kom ik er prima doorheen dus die zullen wel goed zijn dan. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyzo 21 okt 2012 - 7:02

leuk marja dat het zo goed gaat op je nieuwe stekkie!
en droge voeten is heeeel fijn ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydi 23 okt 2012 - 1:01

Ja, heerlijk hè Marja, rijden op je eigen 'ovaalbaan' glimlach! Ik doe dat ook wel eens, en dan meestal op het 'blote' paard, zo heel spontaan effe d'rop en dan een rondje door het PP rijden (of eigenlijk meer 'me laten vervoeren' knipoog). Kría weet inmiddels dat dat een leuk spelletje is: we hebben nogal wat eetbare bomen (wilgen en berken) rond de PP's, maar die worden natuurlijk allemaal voortdurend door de paarden gesnoeid, zodat er op een bepaald moment niets meer te snoeien is. Maar zodra ik op Kría's rug zit zijn we samen hoger en kan ik bij de takken waar de paarden al niet meer bij konden. Dan rijden we van boom naar boom en trek ik steeds takken naar beneden waarvan Kría dan hapjes mag nemen. Naar 'hoooo' leert ze zo heel goed luisteren (zonder hoofdstel) omdat ze weet wat er op volgt lekker!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydi 23 okt 2012 - 1:09

Ooooh dat is ook leuk Marja, samen bomen snoeien!

Als ik straks, ooit, ook bomen heb, ga ik dat ook doen. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydi 23 okt 2012 - 19:02

Marja schreef:
Ja, heerlijk hè Marja, rijden op je eigen 'ovaalbaan' glimlach! Ik doe dat ook wel eens, en dan meestal op het 'blote' paard, zo heel spontaan effe d'rop en dan een rondje door het PP rijden (of eigenlijk meer 'me laten vervoeren' knipoog). Kría weet inmiddels dat dat een leuk spelletje is: we hebben nogal wat eetbare bomen (wilgen en berken) rond de PP's, maar die worden natuurlijk allemaal voortdurend door de paarden gesnoeid, zodat er op een bepaald moment niets meer te snoeien is. Maar zodra ik op Kría's rug zit zijn we samen hoger en kan ik bij de takken waar de paarden al niet meer bij konden. Dan rijden we van boom naar boom en trek ik steeds takken naar beneden waarvan Kría dan hapjes mag nemen. Naar 'hoooo' leert ze zo heel goed luisteren (zonder hoofdstel) omdat ze weet wat er op volgt lekker!

Ik zie het helemaal voor me, Leuk joh!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptydo 25 okt 2012 - 21:49

Natural Horsetrainer schreef:

Dus nu heb ik mijn eigen ovaalbaan (soort van)! Het pad is 3 meter breed. De ene korte zijde is 45 meter, de beide lange zijdes zijn zo'n 200 - 250 meter (ik weet het niet meer precies...) en de andere korte zijde is de bak/paddock, die ongeveer 45 x 23,5 meter is. De hoeken van de korte zijde zijn afgerond zodat daar een mooie ronding is ontstaan om langs te rijden.

Oeps ik heb wel een beetje opgeschept ontdek ik nu, mijn héle looppad is ongeveer 200 - 250 meter, plus dan nog een korte zijde van 45 meter, waar de bak is. Dat betekent dat mijn lange zijdes zo'n 80 meter zijn ofzoiets, en geen 200. Hmmm, afstanden schatten is nooit mijn talent geweest. Kleinigheidje. ;-)
In elk geval heb ik een fijne maat baan en bak om in te rijden. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyma 29 okt 2012 - 3:47

Natural Horsetrainer schreef:
Oeps ik heb wel een beetje opgeschept ontdek ik nu, mijn héle looppad is ongeveer 200 - 250 meter, plus dan nog een korte zijde van 45 meter, waar de bak is. Dat betekent dat mijn lange zijdes zo'n 80 meter zijn ofzoiets, en geen 200. Hmmm, afstanden schatten is nooit mijn talent geweest. Kleinigheidje. ;-)
Haha, dat vermoedde ik al Marja knipoog. Ik meen dat je ooit zei dat je iets van 6000 m² hebt? Een klein rekensommetje leerde me al dat er dan iets niet klopte in je maten hilarisch. Maar een beetje opscheppen mag best hoor als je een PP hebt, een PP maakt immers dat alles groter lijkt dan het is grijns.

Een filmpje van het 'bomen snoeien' voor jou en Joyce:

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyma 29 okt 2012 - 21:02

Leuk multitasken zo, Marja! zo rijdt mijn dochter Marije altijd met me mee als ik de track ga uitmesten. Chico vind dat reuze gezellig, sloft rustig mee en blijft
uit zichzelf stilstaan als de kruiwagen even wordt neergezet.
De meiden gebruiken onze track (bijna 900 meter) ook regelmatig om te rijden en een sprongetje te maken.

Hele andere vraag Marja, hoe kom jij aan die lekker neutrale achtergrond muziekjes?? En zijn die dan vrij van rechten om te gebruiken??

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyma 29 okt 2012 - 21:39

heerlijke filmpje, zo relaxt. Echt genieten, dank u glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyma 29 okt 2012 - 21:57

Leuk filmpje Marja!
Lekker relaxt, en leuk ook om onderweg nog wat andere paarden mee op reis te nemen!

Mijn PP is inderdaad zo'n 6000 m2. De verwarring was bij mij ontstaan doordat ik 250 meter draad nodig heb gehad, maar dat was voor de hele binnenomheining minus één korte zijde. Ach ja, een beetje opscheppen mag inderdaad best. :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyza 3 nov 2012 - 13:03

helma schreef:
hoe kom jij aan die lekker neutrale achtergrond muziekjes?? En zijn die dan vrij van rechten om te gebruiken??
Wat ik gebruik is inderdaad allemaal 'royalty free music'. Er zijn best veel sites waar je deze muziek gratis kunt downloaden (google maar eens op 'free royalty free music'). De twee die ik het meest gebruik zijn www.incompetech.com en www.jamendo.com . Het is wel de bedoeling dat je in je video of in de beschrijving daarvan de artiest en de song vermeldt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyzo 4 nov 2012 - 3:24

Doen jullie het rijden op het pad terwijl er ook andere paarden op lopen, of staan de andere paarden op dat moment in de wei of een ander afgesloten stukje elders?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyzo 4 nov 2012 - 7:33

Ik zet Atli dan op een afgesloten stukje wei.
Ik denk dat ik ook wel kan rijden als hij los loopt, maar het is toch lastiger dus ik parkeer hem liever even in het gras. Heeft hij ook geen bezwaar tegen. :-) En aangezien hij sowieso meer weidegang krijgt dan Menglöd, komt dat wel goed uit.
Met Atli heb ik nog niet op mijn baan/bak gereden maar dan zou ik Menglöd zeker wel op een apart (kaal) stukje zetten, want anders denk ik dat Atli erg gaat kleven en dan krijgen we zo'n discussies. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyzo 4 nov 2012 - 7:51

MoniqueBuu schreef:
Doen jullie het rijden op het pad terwijl er ook andere paarden op lopen, of staan de andere paarden op dat moment in de wei of een ander afgesloten stukje elders?
Tijdens mijn liberty-lol-bomen-snoei-ritjes zoals in het filmpje, blijven alle paarden gewoon in het PP staan en is het zelfs wel leuk als ik ze er af en toe even bij kan betrekken, zoals met het stukje 'leading from behind' in het filmpje. Zelf gebruik ik de track eigenlijk nooit als 'trainingsbaan' voor het wat serieuzere rijden, maar als ik dat wel zou doen zou het denk ik wel handig zijn als de andere paarden even ergens anders zouden staan. In het PP aan huis kan dat gemakkelijk omdat er verschillende afsluitbare gedeeltes zijn en de track dan toch gewoon doorloopt, maar in het PP achter het bos zou het alleen kunnen als alle andere paarden de wei in gaan, en dat is niet zo'n handige optie met onze toch al enigszins obese ijslandertjes :<...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 7 nov 2012 - 2:07

Marja schreef:
helma schreef:
hoe kom jij aan die lekker neutrale achtergrond muziekjes?? En zijn die dan vrij van rechten om te gebruiken??
Wat ik gebruik is inderdaad allemaal 'royalty free music'. Er zijn best veel sites waar je deze muziek gratis kunt downloaden (google maar eens op 'free royalty free music'). De twee die ik het meest gebruik zijn www.incompetech.com en www.jamendo.com . Het is wel de bedoeling dat je in je video of in de beschrijving daarvan de artiest en de song vermeldt.

** Dank je wel Marja, ik ga er wat mee doen!
Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptywo 14 nov 2012 - 8:07

Wat vind ik je filmpjes toch altijd leuk marja!

Misschien staat het ergens anders, maar kan het even niet terug vinden, maar heb jij een plattegrond van je volledige pp? (marja)
En hoe groot is jouw totale pp?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Emptyvr 16 nov 2012 - 11:25

cindybijl schreef:
Wat vind ik je filmpjes toch altijd leuk marja!
Dankjewel Cindy glimlach

Citaat :
Misschien staat het ergens anders, maar kan het even niet terug vinden, maar heb jij een plattegrond van je volledige pp? (marja)
En hoe groot is jouw totale pp?
Ik heb wel ooit een plattegrond van mijn twee PP's geplaatst in het subforum Plattegronden, maar inmiddels is er het e.e.a. veranderd (poel en heuvel), dus hier is een link naar een afbeelding zoals het nu is: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6AGEFL8H.jpg . En die plattegrond klopt ook al niet helemaal meer :< want door het kleine boomgaardje (nr. 4) loopt inmiddels ook een pad. Het bos (nr. 12) is trouwens niet van ons, maar 'ooit' hopen we een 30 m brede strook van dit bos bij ons PP te kunnen betrekken zodat we daar een pad doorheen kunnen maken om de twee PP's met elkaar te verbinden. Dat is eigenlijk al afgesproken met gemeente en Waterschap i.v.m. een beekhervormingsproject, alleen wordt over dat project al 4 jaar gepraat en is er nog steeds niets concreets gebeurd..... absurd. Als het dan óóit een keer toch zover komt dan zou het er ongeveer zo uit gaan zien: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D8UJZZI6.jpg .
De oppervlakte van de weides staat trouwens in de afbeelding vermeld, dus dan heb je een idee hoe groot de PP's zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Rijden op het looppad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden op het looppad   Rijden op het looppad Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rijden op het looppad
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ophoogzand op het looppad?
» Drainage onder het looppad
» Rijden in het PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: