Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Rijden in het PP

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Berith

Berith

Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Rijden in het PP   Rijden in het PP Emptydi 27 apr 2010 - 9:10

Eén keer in de week komen twee kinderen hier uit de buurt op de paarden rijden. Ilse (13) reed altijd op Trix maar begint daar nu toch wat te groot voor te worden en mag sinds kort op Sietske. Marco (11) haar broertje is een jaar geleden begonnen met rijden en dat gaat best heel goed.
En omdat ze beiden vaak vragen of we buiten gaan rijden, besloot ik vandaag een testje te doen hoe goed ze de paarden onder controle hebben en heb ik ze op het pad laten rijden grijns
Ik had de volgende regels ingesteld:
- De paarden mogen niet achter elkaar aanlopen (dus ze moesten steeds in tegenover gestelde richting van elkaar rijden).
- Op het pad alleen stappen en draven
- Galopperen mag alleen in de bak, maar het hek bleef openstaan dus goed sturen dat ze niet de bak uit rennen.
- Trix mag onderweg niet snel een hap gras nemen.

Ik had eigenlijk verwacht dat Sietske flink wat spoken zou zien en dat Trix regelmatig zou omdraaien om toch achter Sietske aan te kunnen lopen. Maar ik moet zeggen dat het supergoed ging. Extra moeilijkheid waren de greppeltjes. Trix springt er vaak overheen en Sietske doet netjes heuvelaf en heuvel op.
Ze hadden er alle vier wel lol in.
Rijden in het PP DSCN6392
Rijden in het PP DSCN6395
Rijden in het PP DSCN6399
Rijden in het PP DSCN6401
Rijden in het PP DSCN6405
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Marina

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden in het PP   Rijden in het PP Emptydi 27 apr 2010 - 22:23

Leuke oefening voor zowel paarden als kinderen, alvorens naar buiten te gaan. Mooi geïllustreerd door de foto's!
Zo zie je maar weer waar een PP al niet goed voor is, werkelijk multifunctioneel.
http://www.innuo.nl
Irene

Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden in het PP   Rijden in het PP Emptydi 27 apr 2010 - 22:54

Leuke foto's, heerlijk als ze zo van de paarden genieten!
En het leuke van zo'n PP is dat ze toch het gevoel hebben dat ze buiten rijden glimlach . Het is inderdaad ook een goede voorbereiding voor het 'echte' buitenrijden.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden in het PP   Rijden in het PP Emptydo 29 apr 2010 - 8:04

Leuk experiment Berith en mooie foto's glimlach. Het rijden in het PP is inderdaad een mooie tussenvorm tussen 'in de bak' en 'buiten'. Wat een brave paarden dat ze netjes allebei de andere kant op gingen met die kinders. Ik zie Trix wel op een foto lekker schuin in de bocht hangen; was dat nog draf, of toch stiekem een galopje, hihi grijns?
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith

Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden in het PP   Rijden in het PP Emptydo 29 apr 2010 - 8:47

Marja schreef:
Leuk experiment Berith en mooie foto's glimlach. Het rijden in het PP is inderdaad een mooie tussenvorm tussen 'in de bak' en 'buiten'. Wat een brave paarden dat ze netjes allebei de andere kant op gingen met die kinders. Ik zie Trix wel op een foto lekker schuin in de bocht hangen; was dat nog draf, of toch stiekem een galopje, hihi grijns?

Daar was het nog draf, maar het stuk met de geultjes werd regelmatig galop hilarisch
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud

Rijden in het PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijden in het PP   Rijden in het PP Empty

Rijden in het PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rijden op het looppad