Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Groeten vanuit Frankrijk

Ga naar beneden 
+3
inge
Mai
GuyLeysen
7 plaatsers
AuteurBericht
GuyLeysen

GuyLeysen


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 07-02-12
Leeftijd : 69
Woonplaats : Montjay

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydi 7 feb 2012 - 10:30

Hello allemaal,
Mijn naam is Guy Leysen en ik ben sedert 2009 verhuisd naar Frankrijk, in het Zuiden Bourgondië, een prachtige streek genaam de Bresse.
Speciaal voor de paarden hebben we hier een oude hoeve met 2 ha grond gekocht in het dorpje Montjay.
Hiervan blijft 1.7 ha over voor onze paardjes.
We hebben momenteel 3 merries,
- Ladino, geboren in 1988 onder het BWP stamboek en voorouders vooral actief in de springsport,
- Zara Ravel's, geobren in 2004 onder het KWPN stambook en , voorouders vooral actief in de dressuur. Maar ze houdt toch van van een sprongetje. Een haag van 1.40 hield haar niet binnen de weide toen ze 2,5 jaar was en ook een VW Polo was geen te hoge hindernis. Gelukkig reed die niet te snel en buiten stoffelijke schade aan de auto werd niemand gekwetst, ook Zara niet.
- Oedske, Shetlandponey, ook merrie, zelfs 3 maal keurmerrie in NL toen ze nog jong was. Niet dat ze nu oud is, integendeel, maar is met haar 9 jaar een perfecte rustige kinderponey. Alhoewel ze meer als gezelschapsponey op de weide staat glimlach

Ik heb vandaag genoten van jullie site en heb reeds plannen in mijn hoofd voor mijn PP hier in Frankrijk.

Samen met onze buren, ook 2 paarden en een Shet, genieten we elke dag van onze paarden.
Onze buren zijn net als wij echte paardenvrienden en hun oudste is zelfs 30 en geniet van zijn (ruin) welverdiende pensioen glimlach. Een 3-jarige merrie, een Franse Draver, is de jongste telg daar en de Shet heet Spidy, maar zou beter Escape heten glimlach. Ze komt zo om de 2 à 3 dagen toch eens op bezoek bij onze paarden. Gelukkig grenzen onze weides aan mekaar zodat dit geen enkel gevaar oplevert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptywo 8 feb 2012 - 3:39

Welkom op het forum Guy glimlach!
Leuk dat je jezelf en je paarden even hebt voorgesteld.
Ik ben benieuwd naar je plannen voor een paddockparadijs, maar daar zullen we vast nog wel meer over gaan lezen hier.
Veel leesplezier alvast!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptywo 8 feb 2012 - 8:35

welkom hier...mooie tekening heb je geplaatst
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptywo 8 feb 2012 - 20:52

Welkom Guy!

Wat ontzettend leuk, iemand helemaal uit Frankrijk! (Kun je nagaan Marja, waar jouw site allemaal gelezen wordt!).
Volgens mij heeft jouw mooie plekje enorm veel mogelijkheden, en je startplan is al helemaal leuk.
Je hebt vast nog een berg werk voor de boeg, maar het is absoluut de moeite waard hoor!
Ik ben vooral heel erg benieuwd, of jij in Frankrijk nu tegen heel andere dingen aanloopt dan wij in ons zompige landje....

Groeten,
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptywo 8 feb 2012 - 22:02

Hoi Guy, welkom hier!
Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang, maar heb al de nodige inspiratie opgedaan. Jij ook, zo te lezen. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Marlies sanders

Marlies sanders


Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nieuwdorp Zeeland

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 0:45

Hoi, welkon, wat leuk dat je in frankrijk ook een pp wil maken, heb je daar al meer zoiets gezien?
Ik heb wel al eens wat paardjes in de bergen gezien daar, die hadden hun eigen paadjes gemaakt, af en toe heel smal, best eng, mooie hoefjes dat die hadden joh.
Ik ga zo eens naar je plan kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 1:14

Welkom op dit forum. Leuk clubje paarden, zeker zo samen met de buren.
Als ik me niet vergis is hier nog iemand op dit forum die in Frandrijk woont, ik dacht dat ze Anneke heet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
GuyLeysen

GuyLeysen


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 07-02-12
Leeftijd : 69
Woonplaats : Montjay

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 1:51

Nog geen enkele PP in het echt gezien, Marlies, niet in Frankrijk maar ook niet in Belgie.
Gewoon omdat ik het bestaan ervan niet kende tot enkele dagen geleden.
Ik had al wel gehoord over actieve stallen, waarbij een gelijkaardig systeem van uit mekaar zetten van voedsel en drank gebruikt wordt, alleen is het op een kleine oppervlakte.
Dat systeem pas ik in de winterperiode toe, maar PP lijkt me echt iets voor het hele jaar glimlach
Ik had ook al opgemerkt dat de paarden zelf een track gemaakt hadden hier in de weide achter het huis. Wij hadden het de 'paardenring van la Chardenière' gedoopt en wanneer we naar de buren gaan, lopen we er zelf ook over.
Bovenaan in de weide (is toch een hoogteverschil van 5m) is een stuk dat bijna horizontaal ligt. Daar hebben de paarden een groot cirkelvormig pad gemaakt, net 1 paard breed want ze lopen toch achter mekaar.
Vorige zomer hadden ze daar nog een andere cirkel aan toegevoegd zodat het op een 8 begon te lijken.
Er zijn vanuit deze 8, 4 andere paden vertrokken.
1 gaat naar de uiterste hoek van de weide waar deze grenst aan de weide van de buurvrouw en waar ze dus een buurtbabbel houden knipoog
1 gaar naar de andere uiterste hoek en dat daar verwelkomen ze de buurvrouw wanneer die thuis komt van haar werk. Is trouwens tevens de achter uitgang van de weide en zo lopen we via een weggetje bij de buurvrouw en kleine weg op die ons rechtstreeks naar de veld/bospaden leidt zonder de drukkere weg te moeten gebruiken die voor onze deur ligt.
Maar wees gerust, file kennen we hier niet, behalve in het oogstseizoen, dan rijden de tractoren af en aan. Wanneer we 3 auto's binnen de 5 minuten zien passeren dan noteren we dat op de kalender compliment
Maar juist dat gebrek aan verkeer maakt van deze smalle departementale baan een racebaan >) 90km uur is voor de Fransen geen snelhiedsbeperking maar snelheidsminimum boos
Om verder te gaan met de natuurlijke paardentrack. Zo loopt een derde spoor richting tuin, waar de waterbak staat en een vierde richting zijkant huis, waar bijgevoederd wordt.
Dus onbewust waren wij (paarden en ik) dus eigenlijk al met een PP bezig :<
Groeten vanuit Frankrijk Paardenspoor
Mijn eerste ontwerp dat ik gemaakt heb is reeds aan update 3 toe en het lijkt nu beter op wat de paarden zelf gemaakt hadden. Men heeft me altijd gezegd dat een goed ruiter luistert naar wat zijn paard hem influisterd en wie zelfs zijn paard niet hoort schreeuwen, het niet waard is om een paard te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
GuyLeysen

GuyLeysen


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 07-02-12
Leeftijd : 69
Woonplaats : Montjay

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 1:55

Bedankt voor de tip MoniqueBuu.
Het klopt inderdaad dat Anneke volgens haar profiel in Frankrijk woont. Ik hoop alleen niet de andere kant grijns want Frankrijk is echt groot glimlach
Maar ja, internet maakt ALLE afstanden een pak korter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 8:48

Haha, dat is pas een uniek PP Guy grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
GuyLeysen

GuyLeysen


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 07-02-12
Leeftijd : 69
Woonplaats : Montjay

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 8:55

hahaha Marja, dit is GEEN PP, maar een verduidelijking van de paadjes die de paarden ZELF gemaakt hebben in de weide.
Mijn nieuwe (voorlopig glimlach) laatste versie is daar op gebaseerd. Heb alles vandaag opgemeten en omgezet in een plannetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 9:00

Ja, dan hebben ze toch hun eigen PP gemaakt!
grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Emptydo 9 feb 2012 - 9:29

GuyLeysen schreef:
hahaha Marja, dit is GEEN PP, maar een verduidelijking van de paadjes die de paarden ZELF gemaakt hebben in de weide.
Weet ik hoor knipoog, maar het leek toch net een PP!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Groeten vanuit Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groeten vanuit Frankrijk   Groeten vanuit Frankrijk Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Groeten vanuit Frankrijk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Groeten uit Ruinen!
» PP in Montjay (Frankrijk)
» Paradijsje in Frankrijk

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: