Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Haflinger hoefbevangen

Ga naar beneden 
+5
marleen
Mai
Nina
Iris
veernr1
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptydi 27 sep 2011 - 7:51

Ik heb het boek van Nicolette Hebing maar besteld, zal het eens goed doornemen. En op zich is mijn bak groot zat om aardig in rond te wandelen, hij is ruim 25x50m. Ik zal er wel kratten bijhalen, kan ik in elke hoek een hooikrat zetten. Een extra track zonder gras wordt wat lastiger, dan moet ik echt een stuk grond om laten zetten (mag eigenlijk niet bij ons op de es).

Wat ik ook wat lastig vind, is dat ze er verder zo super uitziet, blinkt als goud in de zon, appeltjes, niet te dik enz. Als ze er een stuk minder bij zou lopen, dan valt er meer 'te winnen' qua zichtbare gezondheid, snap je. Dan neem je sneller extremere maatregelen. Maar zit inderdaad 'tussen de oren', ga eerste het boek eens goed doornemen als het binnen is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptydi 27 sep 2011 - 11:23

Ik hoop dat je iets aan het boek zult hebben Veronique. Ik heb er zelf niet alles uit toegepast, maar voornamelijk het principe van een jaar niet op de wei om het lichaam te 'reinigen'. Dat is denk ik wat Frosti het meest heeft gebracht.
Hoe gaat het nu met je paard? Heeft ze nog veel pijn of gaat het al wat beter?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptydi 27 sep 2011 - 21:08

dat boek is geweldig om te leren welk voedsel de spijsvertering van een paard nodig heeft, en waarom.
ik heb in het begin alles strikt toegepast (o.a. de bietenpulp-zemelen-mengeling), maar na een hoop aanpassingen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij bietenpulp met zeewier of bietenpulp met een schep equifyt herbs als 'supplement', voor mijn oude ruin in de winter nog aangevuld met een flinke schep gekookt lijnzaad.
droog hooi is op het moment niet te betalen, dus dat heb ik nu vervangen door erg droge voordroog.
ik blijf wel nog steeds takken geven, zeker aan mijn tinker die niet te veel van het rijke hooi mag hebben (meneer doet het perfect op enkel stro, van alles wat rijker is wordt hij bolrond :< ).
en binnenkort gaat mijn oude ruin op vakantie bij mijn moeder, en komt haar moddervette halve arabier (ook al een paar keer hoefbevangen geweest) hier op dieet grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptyvr 14 okt 2011 - 7:15

Goed nieuws: ze is al sinds zondag van de buut af, en ze heeft geen terugval gehad! Ben sinds woensdag al bezig met het oude hooi (ben weer met het laatste baaltje bezig) te mengen met mijn eigen hooi, en nog geen reactie. Hopen dat het zo blijft. Vandaag heeft ze alweer aan de hand gewerkt, meteen maar weer opbouwen met de arbeid. Nieuwe hooikratten heb ik vorige week al gehaald, dus ik heb er nu in elke hoek van de bak 1 staan. Pfff, hopen dat we hiermee de ellende weer gehad hebben. Kleine monster moet nu ook maar in de bak blijven, nu de nachten zo koud zijn.
Bedankt voor alle tips en het meeleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptyvr 14 okt 2011 - 7:54

oh wat goed...
ik kreeg nog een brainwave, misschien kan je eens glucobalance proberen van phytonics.
Het is wel prijzig maar ik hoor wel goede berichten over dit product.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptyvr 14 okt 2011 - 8:15

Wat fijn, joh! Hopen dat het zo goed blijft gaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptyvr 14 okt 2011 - 8:51

Goed bericht Veronique compliment! Duimen dat het goed blijft gaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptywo 26 okt 2011 - 21:21

En, hoe gaat het nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Emptydo 27 okt 2011 - 6:57

Hoi Wieteke, dozen uitgepakt? Fijn he, om zo dicht bij je paardjes te wonen.

Met de haflinger gaat het redelijk goed, maar ik heb wel gemerkt dat we echt nog heel voorzichtig moeten zijn met belasten. Ze is namelijk goed van de pijnstiller af gekomen (al bijna 3 weken), maar ik dacht dat ik al wel weer wat met haar aan het werk kon, maar dat is toch iets te snel. Als ze langzaam loopt te slenteren en kort draait, dan zie ik namelijk nog wel gevoeligheid, alleen loopt ze daar heel snel doorheen als ze wat door moet lopen. En dan zie je er niks aan. Maar dat betekent dus niet dat er ook niks meer zit, alleen dat de pijnprikkel vrij laag is, waardoor ze snel over die grens gaat. En dat lijkt me toch niet goed. Ze loopt zelf ook af en toe te draven van krat naar krat, en dat ziet er goed uit (net als bij het rijden), maar het IS nog niet helemaal goed. Dus ik ben toch maar weer gestopt met belasten, laat haar eerst nog maar een paar weken stabiliseren. Ik heb een minitrack in mijn bak gemaakt, hierdoor krijg je net weer wat langere looplijnen, dus ze blijft wel genoeg bewegen. En ik hou de kleine pony voorlopig ook maar in de bak, met die koude nachten wordt het fructaangehalte in het gras ook voor haar gevaarlijk. Nou loopt mijn paard overdag dus wel alleen in de track en in de wei, maar goed, 's nachts staan ze met zijn allen in de bak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Haflinger hoefbevangen   Haflinger hoefbevangen - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Haflinger hoefbevangen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nilam ook hoefbevangen?
» Helaas weer hoefbevangen
» Voorhoeven Dibble 4,5 maand na hoefbevangen worden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gezondheid en verzorging-
Ga naar: