Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 NH dag Arnhem

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011 - 3:41

en het kwartje is gevallen, een pup van Toril, leuk, ze is me helaas die dag ontgaan denk ik, want zo'n type hond valt me vaak wel op, ik heb een zwak voor herders, feitelijk is onze beaver, als aussie, ook een herder.

leuke site, heb even snel gekeken, ik wilde nu net met dubbele longe met jhumpa aan de slag gaan, maar moest nog ff wat opzoeken, enne ik rijd ook bitloos, wat me tot nu toe, erg goed bevalt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011 - 3:42

wat betreft bitloos, ik heb mijn 1e eigen paardje bitloos ingereden, dat is inmiddels alweer zo'n 7 jaar geleden, sinds dien zie je me zelden tot nooit meer met bit rijden.
al onze paarden worden zonder bit gereden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011 - 6:44

ja eentje van Toril knipoog Leuk dat je het herkend glimlach Een herplaatser....Helaas is er in de eerste twee en een half jaar iets mis gegaan en ze moest weg...Dus kwam weer terug bij Toril.
Nu is ze bij ons sinds enkele weken (bijna 3 mnd) Veel werk aan om haar alles te leren maar een o zo leuke uitdaging.

Tis iets heel anders als paarden maar toch ook weer niet. Er zijn zo veel overeenkomsten en toch ook weer niet. Het blijft in elk geval erg leuk om te doen.
Ze is trouwens erg lief en zeer slim.
Ze kan inmiddels ook een beetje agility, ze draait mee met de pony's en voetballen met de paardenbal vind ze ook erg leuk.
Nu nog weinig gedaan ivm de harde wind van afgelopen weken. Het waait bijna altijd bij mij op de wei dan is het wat lastig om met de bal te werken.

Ik heb er ook eentje staan die ik beleerd heb, geheel bitloos, hij heeft nog nooit een bitje in gehad. Ook totaal geen problemen mee gehad tijdens het beleren en daarna. Net als jij ook zeven jaar terug....alweer...wat gaat dat snel he? We kunnen overal wel rijden, al heb ik nu al een aantal jaar niet echt meer door het dorp gereden of in de polder. Sta nu alweer een flinke tijd vlak bij het bos daar heb je niet veel verkeer.
Enkel als ze bomen aan het zagen zijn, maar ja die plaatsen vermijd ik zo veel mogelijk. Zo veel blubber en zo knipoog

Dan heb ik er nog eentje voor de kar staan bitloos en nu sinds kort twee mini's die nog niets kunnen en ook zij gaan er aan geloven in de komende maanden en jaren.
Ook zij moeten bitloos aan het werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011 - 18:37

ja dit type hond zijn erg leuke slimme hondjes.
Bitloos rijden is idd erg leuk, ik ben niet anti bit hoor, en in kundige handen vind ik dat het zeker gewoon moet kunnen.
Gisteren met Jhumpa aan de dubbele longe gewerkt, zo gaaf te zien hoe ze dat oppakt, ze stuurt al goed en " remmen" gaat ook goed, ik denk dat het echt wel in ons voordeel is, als dit soort dingen goed bevestigt zijn, alvorens erop te stappen.
ik moet ook weer enorm wennen aan het karakter, ik heb op diverse dressuurstallen gewerkt (als stalhulp) en diverse paarden mee zadelmak gemaakt, ik merk dat ik nog steeds littekens heb, zo suf, maar ach, jhumpa laat mij wederom zien, dat het echt anders kan.
ik heb mijn half arabiertje ook zelf ingereden, alleen in de tijd daarna heb ik nog bij een stal gewerkt waar ik echt geen handige ervaringen op heb gedaan, helaas.
nog meer sneu voor de paardjes daar trouwens hoor!
maar goed, we zijn lekker bezig hierzo.

Wat betreft de honden, thuis train ik de honden eigenlijk niet, gewoon lekker wandelen enzo, doordat ik voor mijn werk, dagelijks honden train, doe ik dat thuis dus niet meer. Fout he.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptyma 19 sep 2011 - 20:46

oohhh hardstikke fout hihihihi...lekker genieten hoor en doen wat denkt dat goed is met je woefjes. Dat is veel beter.

Ik ben nu niet echt 100% tegen het bit, maar ik denk er zo over waarom een bit in als het ook zonder kan? Er zijn zo veel medische problemen welke ontstaan door bit gebruik. Terwijl dit vaak voorkomen had kunnen worden. Dan heb ik het nog niet eens alleen maar over het "misbruiken" van het bit. Maar enkel over de gevolgen.
Je kan mensen (op dit moment) niet dwingen anders te gaan denken en doen, men moet zelf een keuze maken. Ik ben blij dat ik voor mijzelf die keuze heb gemaakt.
Ik dwing anderen nergens toe, hopelijk maak ik mensen wel bewust dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.

Ik kan mij goed voorstellen dat je, je niet op elke stal thuis voelt. Soms kom ik ook wel eens ergens dat ik hard mijn ogen dicht moet doen om alles niet te zien.
Dit komt toch wel erg regelmatig voor...helaas.....
Maar ooit komen er vast wel betere tijden voor alle dieren op deze wereld......ooit....
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptyma 19 sep 2011 - 21:57

inge schreef:
Er zijn zo veel medische problemen welke ontstaan door bit gebruik. Terwijl dit vaak voorkomen had kunnen worden. Dan heb ik het nog niet eens alleen maar over het "misbruiken" van het bit. Maar enkel over de gevolgen.
Je kan mensen (op dit moment) niet dwingen anders te gaan denken en doen, men moet zelf een keuze maken. Ik ben blij dat ik voor mijzelf die keuze heb gemaakt.
Ik dwing anderen nergens toe, hopelijk maak ik mensen wel bewust dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
Moeilijk is dat soms hè, dat je dingen moet aanzien en er eigenlijk niks aan kunt doen omdat iedereen vrij is in zijn keuze. Wat ik soms nog het meest jammer vind, is dat mensen vaak niet kiezen voor bitloos omdat ze het vooroordeel hebben dat je een paard zonder bit niet onder controle zou hebben. Het hele controle-idee klopt natuurlijk al niet, omdat je een basis van vertrouwen met je paard zou moeten hebben. Mijn eigen ervaring met bitloos is, dat mijn paarden juist veel rustiger - dus beter onder controle! - zijn geworden sinds ik ze bitloos rijd (met de Bloem).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptydi 20 sep 2011 - 0:09

herkenbaar, mijn paarden zijn ook makkelijker te rijden zonder bit, dat is ook mijn ervaring.
alleen als het warm is, rijd ik mijn ruin nog wel eens met bitje, omdat hij verschrikkelijk jeuk op zijn neus krijgt, altans, die indruk wekt hij dan, hij gaat dan bijna dood, lijkt hij zelf te vinden. maar meestal rijd ik gewoon niet als het warm is.

maar klopt, diverse mensen die hier een proefritje kwamen maken, vroegen zich af of het wel veilig was, bitloos, en al snel was hun ervaring, jeetje, was reageert ze licht op de hulpen, tja, duhuh, heeft niets met bit of bitloos te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptydi 20 sep 2011 - 7:56

Marja de weg die jij ingeslagen bent helpt ook heeeel veeeeel in de communicatie knipoog Als iedereen dat nu eens zou doen.
Niet persee die methode of manier maar meer open stond voor het paard als individu dan is er een hoop gewonnen en voorkomen van veel leed.
Ik moet maar eens gaan denken aan een nieuw blogje. Heb sinds enkele weken twee mini's staan die nog niets kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptydi 20 sep 2011 - 9:57

Ah, leuke uitdaging Inge, lekker WHR'en met ze?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptywo 21 sep 2011 - 7:59

ja reken maar!!!
De eerste tijd is het vooral aanwezig zijn, hello oefeningen en oogcontacten.

En ja dat werkt hoor, vandaag kreeg ik een spontane vrije gezellige mee loop actie van beide heren. hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptyzo 25 sep 2011 - 11:14

inge schreef:
vandaag kreeg ik een spontane vrije gezellige mee loop actie van beide heren. hoera
compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptyma 3 okt 2011 - 21:43

heel erg of topic marja maar als je het wil volgen
www.vosjesparadijs.wordpress.com een blogje van mij knipoog
hopelijk ga ik het volhouden om elke dag te schrijven
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptydi 4 okt 2011 - 7:42

inge schreef:
heel erg of topic marja maar als je het wil volgen
www.vosjesparadijs.wordpress.com een blogje van mij knipoog
hopelijk ga ik het volhouden om elke dag te schrijven
Oh leuk Inge, ik zal de link bewaren en het in de gaten houden glimlach!
Heb je trouwens gezien dat je je nu op mijn blog kunt abonneren, zodat je een melding via e-mail krijgt als er een nieuw bericht is?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Emptydi 4 okt 2011 - 20:27

nee nog niet gezien, ik ga kijken :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NH dag Arnhem   NH dag Arnhem - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
NH dag Arnhem
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Opening PP de Paardenmaat in Arnhem
» Seminar met Jaime Jackson

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: