Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ook even voorstellen.

Ga naar beneden 
+2
Mai
smartie2004
6 plaatsers
AuteurBericht
smartie2004




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eifel Duitsland

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptywo 16 feb 2011 - 1:36

Ik ben Elise woonachtig in een dorpje grenzend aan een mooi natuurgebied in de Eifel.
Ik ben in het bezit van een haflingermerrie een een shetlander verder staat er bij mij nog een haflinger in pension.

Ik ben niet in het bezit van een pp, dit kan er ook niet komen omdat de bodem hier niet van al te beste kwaliteit is en er ook een gedeelte pachtgrond bij zit.

Verder hoop ik hier nog handige toepassingen te vinden die ik ook hier kan gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptywo 16 feb 2011 - 9:44

Welkom op het forum Elise glimlach.
Hopelijk kun je hier toch leuke tips weghalen, ook zonder een PP.
Wat bedoel je met een bodem van niet al te beste kwaliteit? Dat het te nat/modderig is?
Pachtgrond hoeft op zich geen bezwaar te zijn voor een PP. De binnenafrastering van het PP kan gemaakt worden van prikpalen, die op ieder gewenst moment weer te verwijderen zijn. Waar heeft de eigenaar van de grond precies bezwaar tegen?
Ik wil je niks opdringen hoor knipoog maar een PP is gewoon zo geweldig LEUK hoera! Wie weet is er toch meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
smartie2004




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eifel Duitsland

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptywo 16 feb 2011 - 22:44

De mensen zijn hier heel erg netjes op hun grond. Het kan ook zomaar zijn als je je pachtgrond niet netjes bijhoud je het kwijt bent.

Ikheb dan ook een mooie groene weide waarik elke dag de mest uithaal.

In het andere straat heb ik ook een stukje gekregen onder de voorwaarde dat ik het netjes bij houd en de stoep ook onkuidvrij hou.
Ik heb wel op de pachtgrond palen gezet met schrikdraad.

Ik woon in de Eifel, hier in de bodem zitten heel veel stenen. Met de grondboor een gat maken is zo goed als onmogelijk. Ik heb af en toe met een prikpaaltje al een probleem.

Ook even voorstellen. Foto-7L786MBV
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptywo 16 feb 2011 - 23:02

Leuke slowfeeder, zelfgemaakt?
Welke van deze twee Haflingers is die van jou?

Als je een grote paddock hebt kun je daarin misschien wat principes toepassen die voor meer beweging zorgen; hooi en water zo ver mogelijk uit elkaar e.d.

Je schrijft dat er een gedeelte pachtgrond is, betekent dat dat je ook een stuk grond in eigendom hebt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptydo 17 feb 2011 - 1:30

Welkom op het forum Elise.
Misschien dat je, net als Marja zegt, toch het een of ander kunt gebruiken aan ideeen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
smartie2004




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eifel Duitsland

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptydo 17 feb 2011 - 2:37

Slowfeeder is zelf gemaakt. Alleen al weer stuk getrap door de haf zonder deken.
Die met bles en deken is van mij.

Water heb ik in stal. Het hooi op het moment ook ivm de grote blubberzooi en anders ergens in het midden van het paddock in een groot hooinet.

Mijn stuk land ligt tussen de twee pachtstukken in (heel onpraktisch). Een grootste gedeelte van het paddock is pacht en klein deel is van ons.
Het gedeelte voor de deur wordt dit jaar bestraat.

Even een linkje hoe het er bij ons uitziet glimlach
http://www.mijnalbum.nl/Album=RDKEXPKG
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptydo 17 feb 2011 - 9:22

Hoi Elise,

Dat lijkt me geen verkeerde omgeving om in te wonen wow . Hopelijk wordt het snel lekker weer en droogt de blubber op. Heb je de pony's nu op een afgezet stuk staan om te voorkomen dat alles wordt omgeploegd?

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptydo 17 feb 2011 - 22:37

Hoi Elise,

Wat een prachtige omgeving zeg! Mooie foto van de springende/steigerende haf. Heeft je shetje het overleefd grijns
Ik ben net nieuw op het forum en zie veel leuke dingen. Hopelijk kun jij ook nog wat ideeen opdoen die je toch kunt toepassen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptyvr 18 feb 2011 - 0:10

Gave foto's!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
smartie2004




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eifel Duitsland

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptyvr 18 feb 2011 - 0:18

Ik heb ze nu in mijn paddock (maar ze staan liever in stal), dat is nu een grote blubzooi.

Ik ga zo de toegang tot 1 stal sluiten en dan hoop ik dat ze nog een kijkje buiten willen nemen.
Alleen de shet loopt nog buiten.

Het rijden is is ook echt super ja

Ze hebben wee een beetje vorst en sneeuw gemeld. Ik wil voorjaar en geen natte zooi.

Lianma, welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptyvr 18 feb 2011 - 1:46

Prachtige omgeving Elise! Ik ben ooit een paar keer in Bad Münstereifel geweest omdat mijn schoonouders daar vroeger kampeerden, mooi is het daar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptyvr 18 feb 2011 - 2:03

smartie2004 schreef:
Ik heb ze nu in mijn paddock (maar ze staan liever in stal), dat is nu een grote blubzooi.

.

oh jah dat herken ik. Bij mij is het ook een grote blubzooi.
Ik hoop/smeek dat de lente gauw komt en dat het dan weer gauw afdroogd.

En ik vind je slowfeeder ook erg leuk.
Kan je uitleggen hoe je die precies gemaakt hebt?

Terug naar boven Ga naar beneden
smartie2004




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eifel Duitsland

Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Emptyvr 18 feb 2011 - 5:25

Dat is gewoon een goekope regenton met deksel waar me met een zaag gaten in hebben gemaakt.
Onderin zit een blok beton tegen het omvallen.
Deksel zaten al drie gaatjes in. Hier heb ik strotouwtjes door gedaan en in het midden vast gemaakt met een musketon haak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ook even voorstellen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen.   Ook even voorstellen. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ook even voorstellen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Marja, initiatiefnemer van dit forum
» Even voorstellen
» voorstellen
» even voorstellen
» even voorstellen!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: