Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyza 18 dec 2010 - 9:31

Vorig jaar mooie plaatjes van de sneeuw, dat moet dit natuurlijk weer.
Het is echt lekker genieten, vandaag hebben we leuke dingen met Joris en de kids gedaan.

Dat wilde ik natuurlijk even delen met jullie.
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-KSG3B48W
Ik had dit plan vorig jaar al maar toen was ik te laat, de sneeuw was weg. Nu was het eindelijk zover, Joris voor de slee met de kids erop.
Wat een superpony is het ook.
Wie heeft er nog meer leuke plaatjes van de sneeuw?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyza 18 dec 2010 - 9:53

Ziet er erg leuk uit!

Ik ben vandaag met de paardjes een buitenritje gaan maken. Sietske geeft altijd zelf erg goed aan welk tempo mogelijk is en zal echt niet harder gaan als het niet kan.
Sietske houdt altijd alles goed in de gaten
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! 181210a

Trixje was ook weer mee:
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! 181210f

Mooie uitzichten
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! 181210g
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! 181210e

En nog een keer Trixje:
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! 181210h

En tenslotte nog twee filmpjes van lekkere galopjes door de sneeuw (overigens loopt Trix er naast mee, maar die zie je niet :wink: :

galopperen in de sneeuw

Nog een galopje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyza 18 dec 2010 - 11:28

geweldig berith.
Fijn dat je nog lekker kan buitenrijden.
Als ik zover ben dat ik op atent kan rijden kan ik met deze luchten niet de wei uit.
Alle wegen bij de wei zijn een ijsbaan, ze zijn onverhard en worden dus niet gestrooid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyza 18 dec 2010 - 13:06

Leuk Yvonne, Joris is zijn gewicht in goud waard compliment! Wilden de kinderen niet sneller (meestal is het met sleeën hoe sneller, hoe beter grijns)?

Jee Berith, dat je (of eigenlijk Sietske knipoog) in de sneeuw zelfs nog durft te galopperen shock... Bij ons is het op veel plaatsen echt glad. We hebben vandaag de paarden naar huis gehaald (stonden nog in het PP achter het bos) en ze liepen die 500 m naar huis echt heel voorzichtig, met kleine pasjes.
En dan heb jij ook nog een handpaard, én je filmt er nog bij. Knap hoor! Ik vind die Friezen-oortjes altijd zo leuk, zo mooi gespitst.
Wat gebeurde er trouwens aan het eind van het eerste filmpje? Ging ze aan het glijden :<?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyza 18 dec 2010 - 18:14

Tja Sietske geeft echt heel duidelijk aan wat wel of niet kan, ook tijdens bijv. het galopperen. Als ze het idee heeft dat het te glad wordt, stopt ze ook meteen met galopperen. Verder is Trix als handpaard erg makkelijk en volgt ze precies het tempo van Sietske (zolang er geen andere paarden mee zijn want dan kan ze wel gaan drammen om voorop te mogen lopen) Dus als Siets langzamer gaat, past Trix zich meteen daaraan aan zonder dat ze aan het touwtje gaat trekken.

Siets ging niet glijden op het eind. Ik wilde het filmen weer stoppen en dat kan alleen door het schuifje veer voor de lens te duwen. En dat is met 1 hand wat lastig dus wat je ziet is mijn hand die ik niet meer mooi op 1 plaats kon houden camera

Overigens heb ik gisteren ook een stukje naast Siets gelopen. Om de wei uit t komen moet ik over een speeltuintje en een parkeerplaats die doordat daar alles plat is gestampt/gereden vrij glad zijn. Ik loop liever niet het risico om samen met paard onderuit te gaan. Daar stap ik er dus even naast en op het moment dat ik denk dat we veilig zonder glijden verder kunnen stap ik er op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyzo 19 dec 2010 - 3:15

Berith schreef:
Siets ging niet glijden op het eind. Ik wilde het filmen weer stoppen en dat kan alleen door het schuifje veer voor de lens te duwen.
Ah, dan is dat ws. het schuivende/glijdende geluid dat ik hoorde :<, het leek op het geluid van wegglijdende hoeven!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 1:51

heerlijke sneeuwfoto's en -filmpjes!

ik ben zaterdag met mijn ouwe trouwe roel aan de slag gegaan.
voordeel van een wat groter paard is dat ie makkelijk 2 sleeën tegelijk kan trekken grijns
tuig heb ik niet, dus ik heb even wat geïmproviseerd met touwen, en een extra singel als borsttuig :<
foto's maken is ook niet zo handig als je een paard vast hebt zwijgen

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! P1010969
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 2:04

geweldig,
soms moet je improviseren, maar meest lukt dat ook wel.
slim gedaan zo.
En jou ouwe trouwe roel is ook een lieverd die veel goed vind zo te zien.
wij hebben vanochtend weer heerlijk gesnoten van de sneeuw, lang leve de kerstvakantie
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 3:10

zo kan je de constructie wat beter zien, mocht er nog iemand plannen hebben grijns
volgende keer nog een klein beetje finetunen zodat het 'borsttuig' ietsje lager hangt.

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! P1010971

roel keek eerst wat bedenkelijk naar de slee, maar vond het bij nader inzien zo leuk dat ik hem nauwelijks nog kon volgen clown
superpeerd liefde
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 4:16

echt slim bedacht, vooral die singel als borsttuig, geniaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 4:31

dankjewel grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptyma 20 dec 2010 - 17:14

Goed bedacht die singel als borsttuige en dan een treintje er achter. Jullie hebben vast heel veel lol en bekijks gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptydi 21 dec 2010 - 2:11

je vergeet de koude tenen grijns

de kinders vonden het overigens erg lollig om met opzet van de slee te vallen :<
kon ik weer wachten tot ze uitgelachen waren en er weer op zaten hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptydi 21 dec 2010 - 2:17

En weer wat foto's van mijn wei.
Het is er zooo mooi, echt een plaatje.
Atent en Winnetou staan ondertussen bij de buurman in de wei.
Dat gaat heel goed en kunnen nog aardig eten door de sneeuw heen.

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-M4F84HMMSneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-LQOVJZFDSneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-ORWYXZFY
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-XCTZPVS7Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-SNTZPJL8
Op de volgende foto heb ik aangegeven hoe groot de wei is van mijn buurman, daar staan Atent en Winnetou het laatste gras op te eten.
Bij de rode pijl begint mijn wei.
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Foto-MURSIWLI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptydi 21 dec 2010 - 7:07

Hierbij ook een filmpje van 2 van mijn dochters met een heel zoete Belle:

https://www.youtube.com/watch?v=MY_K0Vxm7LA

Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Emptydi 21 dec 2010 - 9:03

Ook al zo'n leuk filmpje. Ziet er allemaal erg relaxt uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!   Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een aantal foto's in de sneeuw
» De Avonturen van Maurits in de Sneeuw
» Randver 35 jaar geworden!
» Mooie Welsh Cob merrie 1.45 cm 10 jaar
» Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: