Onderwerp: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! za 18 dec 2010 - 9:31
Vorig jaar mooie plaatjes van de sneeuw, dat moet dit natuurlijk weer. Het is echt lekker genieten, vandaag hebben we leuke dingen met Joris en de kids gedaan.
Dat wilde ik natuurlijk even delen met jullie.
Ik had dit plan vorig jaar al maar toen was ik te laat, de sneeuw was weg. Nu was het eindelijk zover, Joris voor de slee met de kids erop. Wat een superpony is het ook. Wie heeft er nog meer leuke plaatjes van de sneeuw?
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! za 18 dec 2010 - 9:53
Ziet er erg leuk uit!
Ik ben vandaag met de paardjes een buitenritje gaan maken. Sietske geeft altijd zelf erg goed aan welk tempo mogelijk is en zal echt niet harder gaan als het niet kan. Sietske houdt altijd alles goed in de gaten
Trixje was ook weer mee:
Mooie uitzichten
En nog een keer Trixje:
En tenslotte nog twee filmpjes van lekkere galopjes door de sneeuw (overigens loopt Trix er naast mee, maar die zie je niet :wink: :
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! za 18 dec 2010 - 11:28
geweldig berith. Fijn dat je nog lekker kan buitenrijden. Als ik zover ben dat ik op atent kan rijden kan ik met deze luchten niet de wei uit. Alle wegen bij de wei zijn een ijsbaan, ze zijn onverhard en worden dus niet gestrooid.
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! za 18 dec 2010 - 13:06
Leuk Yvonne, Joris is zijn gewicht in goud waard ! Wilden de kinderen niet sneller (meestal is het met sleeën hoe sneller, hoe beter )?
Jee Berith, dat je (of eigenlijk Sietske ) in de sneeuw zelfs nog durft te galopperen ... Bij ons is het op veel plaatsen echt glad. We hebben vandaag de paarden naar huis gehaald (stonden nog in het PP achter het bos) en ze liepen die 500 m naar huis echt heel voorzichtig, met kleine pasjes. En dan heb jij ook nog een handpaard, én je filmt er nog bij. Knap hoor! Ik vind die Friezen-oortjes altijd zo leuk, zo mooi gespitst. Wat gebeurde er trouwens aan het eind van het eerste filmpje? Ging ze aan het glijden :<?
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! za 18 dec 2010 - 18:14
Tja Sietske geeft echt heel duidelijk aan wat wel of niet kan, ook tijdens bijv. het galopperen. Als ze het idee heeft dat het te glad wordt, stopt ze ook meteen met galopperen. Verder is Trix als handpaard erg makkelijk en volgt ze precies het tempo van Sietske (zolang er geen andere paarden mee zijn want dan kan ze wel gaan drammen om voorop te mogen lopen) Dus als Siets langzamer gaat, past Trix zich meteen daaraan aan zonder dat ze aan het touwtje gaat trekken.
Siets ging niet glijden op het eind. Ik wilde het filmen weer stoppen en dat kan alleen door het schuifje veer voor de lens te duwen. En dat is met 1 hand wat lastig dus wat je ziet is mijn hand die ik niet meer mooi op 1 plaats kon houden
Overigens heb ik gisteren ook een stukje naast Siets gelopen. Om de wei uit t komen moet ik over een speeltuintje en een parkeerplaats die doordat daar alles plat is gestampt/gereden vrij glad zijn. Ik loop liever niet het risico om samen met paard onderuit te gaan. Daar stap ik er dus even naast en op het moment dat ik denk dat we veilig zonder glijden verder kunnen stap ik er op.
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! ma 20 dec 2010 - 1:51
heerlijke sneeuwfoto's en -filmpjes!
ik ben zaterdag met mijn ouwe trouwe roel aan de slag gegaan. voordeel van een wat groter paard is dat ie makkelijk 2 sleeën tegelijk kan trekken tuig heb ik niet, dus ik heb even wat geïmproviseerd met touwen, en een extra singel als borsttuig :< foto's maken is ook niet zo handig als je een paard vast hebt
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! ma 20 dec 2010 - 2:04
geweldig, soms moet je improviseren, maar meest lukt dat ook wel. slim gedaan zo. En jou ouwe trouwe roel is ook een lieverd die veel goed vind zo te zien. wij hebben vanochtend weer heerlijk gesnoten van de sneeuw, lang leve de kerstvakantie
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! ma 20 dec 2010 - 3:10
zo kan je de constructie wat beter zien, mocht er nog iemand plannen hebben volgende keer nog een klein beetje finetunen zodat het 'borsttuig' ietsje lager hangt.
roel keek eerst wat bedenkelijk naar de slee, maar vond het bij nader inzien zo leuk dat ik hem nauwelijks nog kon volgen superpeerd
Onderwerp: Re: Sneeuw, een nieuw topic, een jaar later!! di 21 dec 2010 - 2:17
En weer wat foto's van mijn wei. Het is er zooo mooi, echt een plaatje. Atent en Winnetou staan ondertussen bij de buurman in de wei. Dat gaat heel goed en kunnen nog aardig eten door de sneeuw heen.
Op de volgende foto heb ik aangegeven hoe groot de wei is van mijn buurman, daar staan Atent en Winnetou het laatste gras op te eten. Bij de rode pijl begint mijn wei.