Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuw hier

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Jane75




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-19

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw hier   Nieuw hier Emptywo 20 feb 2019 - 4:02

Na een week hier van alles gelezen te hebben en gezien te hebben dat het forum zo goed als dood gebloed is toch besloten mezelf aan te melden haha. Mijn naam is Jane ik ben 43 jaar en ik heb 2 pony’s Ranger van 31 een huis tuin en keuken c pony en chandar een e pony een kruising draver x kwpn. We zijn sinds kort op zoekmaakt een huis met wat land er bij ebben op zoek Nasr wat dingen km mijn pony’s zo blij mogelijk te houden. Wat niet mee valt omdat die van 31 erg veel gras nodig heeft en de andere veeeel minder.

Ik sta nu sinds 2 jaar bij een boer daar mogen ze het hele jaar op het land ik heb alleen geen bak en dat mis ik wel ik kan nu maanden niets met ze doen. Maar het buiten op het land staan gaat nu even voor om de pony van 31 in leven te houden. Hij eet slecht hooi en doet het heel goed op het gras. We wonen in Friesland en daar zijn niet zo veel
stallen plekjes waar ze in de winter op het land
mogen


Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptydo 21 feb 2019 - 23:50

Hoi Jane,

Van harte welkom op het Paddockparadijsforum glimlach . Moedig van je om je aan te melden op een bijna doodgebloed forum, hahaha grijns !
Het is inderdaad best lastig als je paarden hebt met een verschillende voerbehoefte, ik kan erover meepraten. Ik moet mijn kudde van vijf IJslandse paarden op verschillende momenten van de dag in tweeën splitsen om tegemoet te komen aan de grasbehoefte van twee oudjes en het juist geen gras mogen eten van de andere drie die gemakkelijk te dik worden en aanleg hebben voor IR. Maar doordat we een paddockparadijs hebben is het goed te verdelen zodat ze toch ook nog allemaal voldoende beweging kunnen hebben.
Ben je van plan om ook een paddockparadijs aan te leggen als je eenmaal een geschikt huis met grond hebt kunnen vinden?

Veel leesplezier nog compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Jane75




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-19

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptyvr 22 feb 2019 - 2:52

Ja moedig he
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane75




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-19

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptyvr 22 feb 2019 - 3:24

Oeps hele tekst weg


Terug naar boven Ga naar beneden
Jane75




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-19

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptydi 26 feb 2019 - 4:13

Ik probeer het nog een keer. 2 keer mijn tekst kwijt geraakt. Ik ben ook op facebook aan het bij lezen en leren. Ik kwam jou daar ook tegen en heb je een vriendschapverzoek gestuurd haha.
Ik zou heel graag een pp willen aanleggen. Ik raak wel een beetje in de war omdat het lijkt alsof de meeste mensen een pp hebben omdat ze willen dat hun paard meer vrij rond loopt en minder gras eet. Ik wil juist voor mijn oudje dat hij veel op het gras staat. Maar de andere kan rustig met stripbeweiding toe. Dat doe ik nu ook in de zomermaanden. Maar de oudere heeft daar niet meer genoeg aan. Tot een paar jaar geleden groeide hij nog van de lucht maar nu niet meer. Ze staan nuvan8 tot 5 op het land zo’n 3 hectare en dan opstal met wat hooi. En de oudere een emmer seniorpriores.
Ik vind het heel interessant allemaal maar zie soms ook door de bomen het bos niet meer.
Ik had nog een hooinet liggen daar geef ik sinds vorige week het hooi nu in. Ik dacht kunnen ze vast wennen aan een slowfeeder. Maar ik kan geen keusmaken wat voorsoort. Er zijn zoveel verschillende soorten. Geef jij ze nog steeds hooi tussen de palen in? Dat zag er wel mooi uit.
Ik begrijp wel dat je klein moet beginnen en dan kijken wat voorjouen je paarden goed werkt. Niet ineens alles gaan aanpassen en veranderen. Kan financieel natuurlijk ook niet maar dat is weer een andere factor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptydi 26 feb 2019 - 5:09

Een tip voor als je op forums post: altijd even je tekst kopiëren voor je die verstuurt. Heeft mij al vaak geholpen knipoog .

M.b.t. je vriendschapsverzoek: dank daarvoor, maar ik houd mijn FB vriendenkring beperkt tot mensen die ik persoonlijk ken, anders zie ik door de bomen het bos niet meer (dat gevoel ken ik dus ook grijns ) en zou ik nu al vele honderden FB-vrienden hebben. Ik houd het liever klein en overzichtelijk knipoog .

Ik denk juist dat mensen heel verschillende redenen hebben om een PP aan te leggen: de een omdat ie zijn paard van het gras af wil houden, de ander om meer bewegingsmogelijkheid te geven aan zijn paard, weer een ander om de mogelijkheid te hebben tegemoet te komen aan verschillende voederbehoeftes van paarden en ze tegelijkertijd toch allemaal veel beweging te bieden. Dat maakt het PP juist zo leuk en veelzijdig.

Wat betreft slowfeeders: kies er gewoon een uit en begin daarmee. Bevalt het niet, kun je altijd weer iets anders proberen toch?
Ik hang inderdaad nog steeds hooinetten aan een kabel tussen twee palen. Dat bevalt ons én de paarden heel goed en ze moeten een beetje moeite doen met die wiebelende netten glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptydi 5 maa 2019 - 2:39

Hoi Jane, welkom hier!
Ik ken het probleem van een ouder paard, wat moeilijk op gewicht te houden is. We hebben hier nu 3 paarden, die structureel op de weide staan ipv op het pad. Gelukkig houden zij elkaar nog altijd goed in beweging, en soms worden ze in beweging gehouden, door de paarden die op het pad lopen.
Bij ons is de groep echter groot genoeg, zodat er niet eentje alleen op de weide, of op het pad staat.
Eentje helemaal apart hebben we enkel af en toe wegens medische reden. Maar dan is er altijd wel één van de andere paarden die in de buurt blijft bij dat ene paard. Dat is dan ontzettend lief om te zien.

ps wij hebben een paardenrusthuis
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Yvonne W.




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 15-12-13
Leeftijd : 61
Woonplaats : Vaals

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptyma 11 maa 2019 - 2:16

Welkom!
Het wordt tijd dat we dit prachtige forum een nieuw leven in gaan blazen!

Groetjes,
Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Emptydo 14 maa 2019 - 8:35

Welkom!
En fijn dat je hier toch nog bij komt zelfs al gebeurt er weinig of niks.
Wie weet, kan je het tij weer keren...

Succes!

AnneMarie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook nieuw hier
» Ook nieuw hier!
» Nieuw hier ;)
» Hallo ik ben nieuw hier
» Hier meld zich nog een nieuw lid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: