Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!

Ga naar beneden 
+3
inge
Natural Horsetrainer
Wieteke
7 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptydo 14 feb 2013 - 23:52

Sinds een weekje of zo zijn Dibble en Thyler aan het verharen! Altijd weer een leuke vooraankondiging van de (voor mij althans) leukere tijd van het jaar wat ponyactiviteiten betreft. De truien (en dus het huis...) vol haren neem ik dan maar al te graag voor lief grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyvr 15 feb 2013 - 0:48

Ja de vooraankondiging is leuk, het idee dat ik dan dagelijks wel een half uur tot 3 kwartier aan het roskammen ben, wat minder. ;-)

Overigens verhaart Atli nog nauwelijks, en Menglöd een heel klein beetje...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptydi 19 feb 2013 - 1:41

hier ook al hele bossen...
laat het maar komen hoor....eindelijk mooi droog weer en tijd om langere ritten te gaan maken ipv blubber hoppen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptydi 19 feb 2013 - 6:57

hier begint het ook te komen, er word volop gechroomd door de dames en heren. Ik zie nog niet bij iedereen losse haren, maar aan hun gedrag te merken, voelen zij ze wel. Of ze hebben ineens massaal allen vlooien haha.

ik voel zelf niet zo de behoefte om dagelijks te borstelen, ik help ze wel wat met de verharing, maar merk dat ze dit zelf hier prima kunnen. Ik zal ook dit jaar weer ontdekken hoe onhandig fleece kleding is bij verharende paarden grinnik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptydi 19 feb 2013 - 7:39

Hier in Italië nog niks te merken van loskomende haren...
De temperatuur is hier nochtans al een aantal keer richting 10° gegaan, maar 's nachts toch nog bijna altijd rond de nul.

Morgen hier terug sneeuw aangekondigd, tot en met zondag!
Zal weer scheppen zijn of ploeteren om tot aan de ingang van de garage/stal te geraken... pff!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptywo 20 feb 2013 - 3:29

Ja, hier ook volop verharen! Ik borstel ze ook niet dagelijks hoor, is me 'iets' te veel werk met 7 paarden knipoog; ze verzorgen elkaar best veel nu en ook rollen helpt om haren kwijt te raken, en dat doen ze dus ook best veel. De lente komt eraan, JOEPIE hoera !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptywo 20 feb 2013 - 20:17

ja, dat blijf ik ook volhouden, lente daar komt ie aan.
Wel beetje apart om dan in de vrieskou wakker te worden. Maar ik negeer het gewoon en denk,, jaaaa de lente komt eraan.
ik heb het idee dat ik er dit jaar meer aan toe ben dan andere jaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptywo 20 feb 2013 - 20:48

Nou, van mij mag het van november tot maart dit weer zijn: droge kou met een mooi zonnetje erbij compliment . Hoewel het haar er nu met bossen uitvalt, hebben de pony's nog zat over om zich warm te houden. Wat me wel opviel is dat ze dit jaar overal op hun lijf tegelijk aan het verharen zijn. Volgens mij ging dat eerdere jaren meer in gedeeltes (bijv. eerst op de kont en pas op het laatst op de hals). In elk geval ligt er nu na het borstelen een dikke deken van haar op het pad. Hopelijk houden ze nog wat over voor de tijd dat de vogels het kunnen gebruiken in hun nesten... knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptywo 20 feb 2013 - 21:08

Ha, leuk om te horen dat er bij jullie ook al geruid(?) wordt!
Bij mijn shet ontdekte ik gisteren lichte verschijnselen en mijn veulen is al een tijd bezig.
Mijn veulen pluk ik af en toe, maar borstel hem niet.
Vind het bij hem wel heel spannend, want ik ga straks zijn werkelijke kleur ontdekken :-)!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptywo 20 feb 2013 - 21:21

jannekevedder schreef:
Vind het bij hem wel heel spannend, want ik ga straks zijn werkelijke kleur ontdekken :-)!

Leuk! Hier is het ook elk voorjaar weer spannend hoe hun kleur is. Dibble was heel donkergrijs met een paar witte appeltjes en een wit voorhoofd toen ze hier kwam, en inmiddels zijn eigenlijk alleen haar benen nog redelijk donker. Je ziet haar echt elk jaar witter worden. Thyler is nu nog duidelijk cream dun, maar zal uiteindelijk ook helemaal wit verkleuren. Zijn hoofd en benen zijn nu nog grotendeels zwart, maar vooral op zijn voorhoofd en lijf verschijnen elk jaar meer witte haren.
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyvr 22 feb 2013 - 8:01

Mijn kleine duvel is valk kleurig, maar hoe het bij er uit gaat zien??? Hoe donker of licht wordt zijn vacht?
Zijn echte veulen vacht is ie nu wel kwijt en die was vrij blond.
Nu wordt ie donkerder en vooral zijn chipplek (waar dus geschoren is) is behoorlijk donker. Spannend!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyzo 24 feb 2013 - 12:05

Joyce schreef:
jaaaa de lente komt eraan.
ik heb het idee dat ik er dit jaar meer aan toe ben dan andere jaren.
Dat heb ik nou ook Joyce! Ik ben de winter nu helemaal zat en heb het gevoel dat hij dit jaar veel langer duurt dan andere jaren, heel gek. Ik ben ook een ontzettende koukleum en begin echt chagrijnig te worden van die kou. Kom op lentezonnetje, je kan het hoera !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyzo 24 feb 2013 - 12:08

Hier is het voorlopig vooral de sneeuw die het kan... op 2 dagen weer een dikke 50cm bijgekregen... pff! ijskoud
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyzo 24 feb 2013 - 12:14

ama schreef:
Hier is het voorlopig vooral de sneeuw die het kan... op 2 dagen weer een dikke 50cm bijgekregen... pff! ijskoud
Zo, da's een hoooop!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Emptyma 25 feb 2013 - 4:33

Inderdaad... het was echt weer ploeteren om een weg te banen tot aan de stal!

Gelukkig is dit Italië en is het sindsdien toch weer droog (of zo goed als droog).
Af en toe komt de zon er al eens doorpiepen en is het 6° overdag.
De paarden riskeren zich heel af en toe al eens door de sneeuw en laten dan een mooi getekend beeld van waar ze allemaal zijn gaan neuzen :<

Verharen doen de paarden hier echter nog altijd niet, alhoewel de poezen en de woef precies toch wel regelmatig beginnen te krabben en af en toe een plukje haar achterlaten op de zetel... lekker puh
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!   Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Joepie, het voorjaar komt eraan: het verharen is begonnen!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise
» Foto's en filmpjes van de paarden in het voorjaar!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: