Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt

Ga naar beneden 
+3
Berith
MoniqueBuu
Joyce
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyma 5 maa 2012 - 4:08

voor mensen die hier wat over kwijt willen .
Ik ben redelijk in de ban geweest, niet in paniek of zo, maar het heeft me wel een tijdje bezig gehouden omdat 1 van mijn paardjes onwijs dichtbij 2 plaatsen staat, waar rhino heerst.
dus mocht men iets hierover willen schrijven, dat kan dan hier knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyma 5 maa 2012 - 8:19

Het houdt mij nu juist méér bezig, omdat het zich nu aan het verspreiden is. Het was voor ons hier eerst nog ver-van-m'n-bed, maar nu worden hier ook concoursen afgezegd enzo. En het advies om niet te vervoeren geldt nu ook voor ons hier.
Omdat er hier 12 febr jl een paard overleden is hebben we weer een plekje vrij, waar op 24 maart een nieuwe bewoner zou komen. Dat kunnen we zo niet door laten gaan, daar moeten we vast langer mee wachten
En de paarden lopen hier een groot stuk langs de weg. Nu is het gelukkig nog niet zo heel toeristisch, maar de eerste vakantiegangers zijn er toch alweer. En er zijn nogal wat mensen die eens even een knuffel aan één van de paarden uitdeelt. De enige manier, om dat te voorkomen is nu denk ik nog een extra afrastering op gemeentegrond zetten, zodat mensen er niet bij kunnen.
Ik weet niet of ik er netzo mee zou zitten als we niet een manege scheef tegenover ons hadden. Die verhuren paarden voor buitenritten, en dat hebben ze afgelopen weekend ook gewoon gedaan. Je weet niet waar die mensen allemaal geweest zijn, voordat ze hier naartoe kwamen een paard te huren....
Om al deze redenen ben ik me juist nu extra aan het verdiepen in het hele Rhino-verhaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyma 5 maa 2012 - 9:31

Ik hou alle berichtgeving wel scherp in de gaten maar ben voor mijn eigen paarden nog niet zo heel bang. Die staan vrij geïsoleerd en zijn de afgelopen maanden niet in aanraking geweest met andere paarden (De dag dat Ella kwam 23 december is de laatste keer dat er contact is met een "ander" paard en daar hebben ze alle drie niets van gekregen). Ze staan bij mij ver genoeg van de weg of mensen die ze even willen aaien. Ik heb ook geen maneges of pensionstallen in de directe omgeving.

Ik wilde gisteren eigenlijk een bosrit maken maar dan moet ik met de trailer en omdat het advies is om paarden niet te vervoeren als het niet strikt noodzakelijk is, heb ik dat niet gedaan. Wel ben ik hier in de buurt gaan buitenrijden. Volgens alle informatie over hoe het virus zich verspreid, moet dat in principe ook geen probleem zijn. We komen onderweg geen andere ruiters tegen (ik was ook heel vroeg zat al om 7.50 uur te paard denken ) en de paar paarden die hier in de buurt op dit moment in weilanden staan waren ook allemaal op zeer ruime afstand van waar ik reed.

Wel ben ik inderdaad even voorzichtig met mensen hier op het terrein. En wacht ik ook nog even met het bellen van de hoefsmid.

Ik heb 8 april de eerste TREC wedstrijd van dit seizoen, maar mochten er in de komende twee weken nog nieuwe gevallen bekend worden, ga ik daar niet heen (ik vind het nu al twijfelachtig worden als er vanaf nu niets nieuws meer bij komt).

Ik vind voor Ella het risico het grootst, die heeft natuurlijk nog geen enorme weerstand en zal denk ik eerder een virus oppikken dan Sietske en Trix.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyma 5 maa 2012 - 11:57

Misschien handig om wat info van de NOS hierbij te plaatsen !?

Info Rhinovirus !

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyma 5 maa 2012 - 21:40

de laatste tijd heb ik me wel aardig verdiept is het virus, ben er ook niet 100% gerust op, maar nu ik nog beter weet hoe het zich verspreid, word ik wel geruster erop. buitenrijden is in principe gewoon veilig maar omdat er stallen in de buurt dicht zijn en zij ook niet buiten rijden, doe ik het ook niet, ik wil er gewoon geen gezeik over, mocht het hier dichterbij uitbreken, dan zit ik niet te wachten op vingers richting mij.
Monique, jou zorgen kan ik me voorstellen, ik zou er ook niet op zitten te wachten dat jan en alleman nu mijn paarden zou aaien, zeker niet als ze net van een manege vandaan komen. Kun je ze niet op dat stuk weg houden voor een tijdje?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydi 6 maa 2012 - 3:27

Bedankt voor de link Frans aanbidding, die geeft duidelijke informatie.
Ik geloof niet dat ik in mijn 'uithoek van de wereld' heel veel te vrezen heb, omdat ik niet in de buurt woon van veel paarden, maneges o.i.d. Hier aait ook niemand onze paarden, eenvoudig omdat hier vrijwel niemand langskomt (we wonen aan zo'n weggetje waar misschien 5 auto's per dag rijden en eigenlijk alleen bestemmingsverkeer, en wandelaars zie je al helemaal nauwelijks.). Verder gaan wij zelf bijna nooit op reis met de paarden en als je hier buitenrijdt kom je eigenlijk nooit andere ruiters tegen. Dus nee, ik maak me geen zorgen, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand in een andere situatie dat wel doet. Dus sterkte allemaal, en laten we hopen dat er niets gebeurt met onze paarden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydi 6 maa 2012 - 5:31

Idem in onze situatie, Marja, alhoewel wij alert zijn op mensen, die van een nabijgelegen manege ons bezoeken en er attent op maken, om handen te wassen en de stalkleding te verwisselen, alvorens een bezoek(st)er het terrein op mag komen.

In deze omgeving zijn er juist veel ruiterpaden en soms zie je iemand in de verte, op een afstand van minimaal 100 meter, voorbij rijden en bekenden mét paard komen er sowieso voorlopig niet in.

Ik denk dat het een kwestie is van gezond verstand gebruiken en de omgeving, inclusief verandering van gedrag van paardjes, in de gaten te houden.

Graag gedaan, hoor, wat het melden van de link betreft.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydi 6 maa 2012 - 8:50

Joyce schreef:
Monique, jou zorgen kan ik me voorstellen, ik zou er ook niet op zitten te wachten dat jan en alleman nu mijn paarden zou aaien, zeker niet als ze net van een manege vandaan komen. Kun je ze niet op dat stuk weg houden voor een tijdje?
We wonen bij een kruizing, waardoor 2 volledige zijdes aan de weg liggen. Op het land zetten zou een optie zijn om afstand te scheppen, maar we hebben het land net bemest. En sowieso heb ik ze liever niet meer de hele dag op het land, nu we een PP hebben. We hebben nu met prikpaaltjes in de bermen nog een extra afrastering gezet, een meter van de paarden af. Verbonden aan de stroom, hopen we dat dit mensen voldoende tegenhoudt om contact te zoeken met de paarden. En ik hoop dat er deze periode niet een paard is wat het in z'n hoofd krijgt ergens uit te breken, en naar ons toekomt. Maar ook dan zit die meter er nog tussen, dus zal die waarschijnlijk niet met onze paarden gaan neuzen.
Het zal niet legaal zijn, dat we de prikpaaltjes in de bermen hebben gezet, maar dat moeten 'ze' maar even voor lief nemen. We hebben er tijdelijk een goede verklaring voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydi 6 maa 2012 - 8:53

MoniqueBuu schreef:
Het zal niet legaal zijn, dat we de prikpaaltjes in de bermen hebben gezet, maar dat moeten 'ze' maar even voor lief nemen. We hebben er tijdelijk een goede verklaring voor.

Misschien nog iets van een pamflet aan je hek hangen met wat tekst en uitleg, dan zullen ze het zeker snappen.

Zijn volgens nog maar weinig mensen die niet van het virus afweten. Ik wordt in ieder geval de laatste dagen door erg veel mensen (die niets met paarden hebben) aangesproken, over hoe het zit en of mijn paarden gevaar lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydi 6 maa 2012 - 20:04

gisteren heb ik mijn dierenarts gesproken, ik had haar ergens anders voor nodig maar heb nog ff geinformeerd naar rhino, zij vertelde dat het bij 3 bedrijven is vastgesteld, en wel de neurologische variant, alle 3 de bedrijven zijn met elkaar in contact geweest, er is een heel duidelijk verband.
De andere bedrijven gaat het op de abortus variant, niet dat die gezellig is, maar deze komt het hele jaar voor en word nu extra ophef overgemaakt nu de neurologische variant op is gedoken bij die 3 bedrijven.
Dus ik zou me niet meer druk maken dan nodig en die prikpaaltjes zullen toch wel voldoende zijn? de meeste mensen zijn niet echt fan van stroomdraad knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 5:40

Joyce schreef:
gisteren heb ik mijn dierenarts gesproken, ik had haar ergens anders voor nodig maar heb nog ff geinformeerd naar rhino, zij vertelde dat het bij 3 bedrijven is vastgesteld, en wel de neurologische variant, alle 3 de bedrijven zijn met elkaar in contact geweest, er is een heel duidelijk verband.
De andere bedrijven gaat het op de abortus variant, niet dat die gezellig is, maar deze komt het hele jaar voor en word nu extra ophef overgemaakt nu de neurologische variant op is gedoken bij die 3 bedrijven.
Dus ik zou me niet meer druk maken dan nodig en die prikpaaltjes zullen toch wel voldoende zijn? de meeste mensen zijn niet echt fan van stroomdraad knipoog
Ik vind het heel fijn om te weten dat er tussen die 3 een heel duidelijk verband is. Ik vind het jammer dat daar niet makkelijker duidelijkheid over gegeven wordt. Komt het dat jouw dierenarts dat weet, omdat het vrij dicht bij jullie is?
Maar de stal in Woubrugge, Zuid Holland, waar rhino is geconstateerd, is ook de neurologische variant. Ik geloof wel dat dat een hele 'open' stal is, waar veel paarden komen en gaan. Weet je of die stal ook een duidelijk verband heeft met die 3 in Brabant?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 7:38

het gaat om 2 stallen met de neurologische variant, in gelderland, heumen en berg en dal, ik ken mensen die daar heel dicht bij wonen, die in woudenburg hebben contact gehad, tussen deze 3 stallen is een duidelijk verband.
voor zover ik begrepen heb, hebben die andere stallen, niet de neurologische variant maar de abortus variant die het hele jaar voorkomt. Door de neurologische variant, word deze nu in verwarring gebracht met de andere.
snap je het nog?
voor zover bekend en vastgesteld, op 3 plaatsen dus de neurologische met tussen de bedrijven, een link, zij hebben onderling contact gehad.
Meer dan zuur voor deze bedrijven en de dieren en alle betrokkenen maar geeft ook wat lucht voor de mensen die dus geen direct contact hebben gehad.
Een vriendin van me, " haar" stal is heel dicht bij die stal in heumen, het waait niet ff door de lucht en we zitten aardig aan het einde van de incubatie tijd. Hopelijk blijft het bij wat het is en komen er geen nieuwe gevallen bij.
mocht ik verkeerd zijn ingelicht, mijn excuses daarvoor. Enne mijn dierenarts kent veel mensen en is aardig open, ik heb een prettig contact met haar, en vertrouw haar ook. Nu is ze verder niet helderziend ofzo, maar wat ze weet, verteld ze me als ik hier om vraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 9:06

Kan me voorstellen dat het voor je vriendin een hele spannende tijd is. Hopelijk blijft het inderdaad bij wat het is.

http://www.dichtbij.nl/alphen/regionaal-nieuws/artikel/2284485/rhinovirus-duikt-op-in-woubrugge.aspx Gaat dit over dezelfde plek als waar jij het over hebt? (sorry voor mijn verruiling Brabant en Gelderland) Het Woubrugge waar het in dit artikel over gaat, ligt in Zuid Holland dacht ik, en dat gaat dus ook over een neurologische variant. En ik hoop dus echt dat deze ook komt door contact met die andere stallen. Dat maakt het voor ons als burgers wat helderder, en het geheel wat minder angstwekkend.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 19:45

tsja, brabant/gelderland, woubrugge of woudenbrug. lol
tis dus idd gelderland en woubrugge.

Die vriendin heeft direct aan de bel getrokken en alles in die omgeving is toen per direct op slot gegaan, dit hoorde ik een uurtje na de castratie van Coracao, joepie. hier is weer aardig rust.
Mijn vosje staat nu tijdelijk bij een andere vriendin daar ook in de buurt, hij bezorgde haar vanmorgen een hartwip, hij staat overdag buiten en van23:00 tot 07:00 staat hij op stal (4 x4), hij rekte zich vanmorgen eerst eens lekker uit voordat hij helemaal de stal uitstapte, ze dacht heel even dat hij aan t wankelen was. Heel handig in deze tijd.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 19:58

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1604311
deze info is van gisterenavond.
Komt overeen met wat mijn arts me ook vertelde.
Gisteren had ik 2 rondleidingen voor de assistenten van deze dierenarts, bij mij op het werk, vandaar mijn contact met haar, ik bel niet dagelijks met haar knipoog.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 7 maa 2012 - 22:26

Joyce schreef:
Die vriendin heeft direct aan de bel getrokken en alles in die omgeving is toen per direct op slot gegaan, dit hoorde ik een uurtje na de castratie van Coracao, joepie. hier is weer aardig rust.
Mijn vosje staat nu tijdelijk bij een andere vriendin daar ook in de buurt, hij bezorgde haar vanmorgen een hartwip, hij staat overdag buiten en van23:00 tot 07:00 staat hij op stal (4 x4), hij rekte zich vanmorgen eerst eens lekker uit voordat hij helemaal de stal uitstapte, ze dacht heel even dat hij aan t wankelen was. Heel handig in deze tijd.....
Lekkere timing hebben die jongens van jou zeg... knipoog

Dankjewel voor het plaatsen van de link! Van Bokt verwacht ik niet zulke correcte info, dus daar lees ik verder niet op. Heel even begin van deze week, een ander topic daar, van toen ruim 900 pagina's, met allemaal geklets waar je niets aan hebt. Maar hier kun je wat mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 14 maa 2012 - 1:06

Actueel: Geen nieuwe uitbraken neurologische variant Rhino

ERMELO (FNRS) – Door het uitblijven van nieuwe bevestigde uitbraken van de neurologische variant van Rhinopneumonie, trekt de FNRS het eerder gegeven advies aan haar leden in, om bedrijven te sluiten voor paarden van buitenaf en wedstrijden en activiteiten met paarden af te gelasten.

Er zijn sinds zaterdag 3 maart j.l. geen nieuwe uitbraken van de neurologische vorm van Rhinopneumonie bevestigd. De FNRS heeft de incubatietijd van twee tot tien dagen in acht genomen en in overleg met de Sectorraad Paarden en de KNHS besloten, om haar leden te adviseren om activiteiten met paarden en wedstrijden weer door te laten gaan.

Het is wel van belang hierbij, dat hygiënemaatregelen in acht worden genomen.

Voor wedstrijden en andere activiteiten, waar paarden vanaf andere locaties bij aanwezig zijn, wordt geadviseerd om de volgende hygiënemaatregelen in acht te nemen.

•Zorg ervoor dat je paarden geen rechtstreeks contact hebben met andere paarden van andere bedrijven. Dit wil zeggen dat paarden niet aan andere vreemde paarden snuffelen, niet drinken uit vreemde emmers, niet eten uit een vreemde voerbak en ook niet in een vreemde stal worden gestald.

•Bij twijfel adviseert de FNRS om eerst contact op te nemen met de eigen dierenarts. Voor bedrijven waar een besmetting met rhinopneumonie is geconstateerd, gelden uiteraard andere adviezen. Ook voor deze bedrijven geldt dat alles in overleg met de dierenarts gebeurt.


Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 14 maa 2012 - 21:09

bedankt voor het plaatsen frans.
Ik rijd sinds deze week ook weer buiten, contact maken met andere paarden deed ik al niet, en door dit gebeuren, ben ik me wel weer meer bewust van virussen enz. Oftwel als er hier paarden mensen komen, dan graag met " schone" kleren.
Ik heb me ingeschreven voor de epe paarden 4 daagse, dus moet echt gaan oefenen nu knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 14 maa 2012 - 21:18

Citaat :
door dit gebeuren, ben ik me wel weer meer bewust van virussen enz.

Precies, Joyce... zo af en toe moeten we weer wakker geschud worden en leren beseffen, dat paarden gevoelige wezens zijn.

Succes met de training voor de 'epe-paarden-4 daagse' compliment

Groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptywo 14 maa 2012 - 23:21

leuk joyce de paarden4daagse, ik rijd ook mee!
Waar sta jij met je paardje?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydo 15 maa 2012 - 2:38

Ik ga dinsdag weer naar huis en kom dan donderdag terug. Dan blijf ik bij vrienden slapen en mn paardje ook. Ik weet niet waar dat is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydo 15 maa 2012 - 7:34

blij dat de boel een beetje tot rust is gekomen.
Geeft ook weer hoop op de Equiday die weer op het programma staat aankomende maand. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptydo 15 maa 2012 - 8:05

idd, wel lekker.
Tjsa, ik weet dat vrienden een weitje hebben gehuurd en een caravan en ik ben welkom, vandaar dat ik dus eigenlijk geen idee heb hoe en wat, ik leef op sommige vlakken, nogal met de dag haha.
Doordat ik thuis ook nog hondjes en andere paardjes heb, ga ik geen 4 hele dagen van huis, dus vandaar deze constructie, plus het paardje waar ik mee rijd, is inmiddels 19 en heeft eind juni ook nog wat ritten te maken. Dus dit leek me wel een prettige keuze. Ik ga gewoon voor de gezelligheid mee, heb er nu zoveel leuke dingen over gehoord, dit word dus de eerste keer dat ik mee rijd.
gaan we dinsdag met een roos rondrijden zodat we mekaar herkennen?? knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyvr 16 maa 2012 - 0:54

Ik heb het geluk in Epe te wonen en mijn paardjes staan op 15 min stappen van het startterrein af.
haha een roos, zoe het al voor me.
Waar rijd jij op?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Emptyvr 16 maa 2012 - 22:01

waarschijnlijk op een witte mangalarga marchador. Ik twijfel nog om ook met haar dochter mee te rijden, maar dat is even afhankelijk van hoe ver ze dan in training is, die word een soort van in etappes zadelmak gemaakt, maar pakt het onwijs goed op.
Ze laat meerdere gangen zien, dus ligt er een beetje aan hoe stabiel ze tegen die tijd, gangtechnisch is, of tewel, hoeveel tijd ik voor 2 paarden heb tot die tijd. helaas moet ik ook nog werken.

Maarre we gaan mekaar vast live ontmoeten, ik rijd met een vriendin mee die zit op een schimmel mm en een andere vriendin op een bruine mm. en verder nog een heleboel anderse mensen geloof ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty
BerichtOnderwerp: Re: rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt   rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
rhinovirus, wie wil hier wat over kwijt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nog steeds winterhaar niet kwijt
» Bea stelt zich voor
» Nieuw hier
» Ook nieuw hier
» Ook hier een paard met insulineresistentie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gezondheid en verzorging-
Ga naar: