Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn poel vlak na aanleg en nu

Ga naar beneden 
+5
inge
Wieteke
paulien1972
Joyce
Mai
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptydo 21 jun 2012 - 7:28

Dat zijn inderdaad flinke geulen zeg!
Beplanting zou dit op de steile kant wel tegengaan inderdaad, jammer dat dat niet opgaat voor de kant waar de paardjes lopen.
Nog even en je poel is dichtgespoeld voor je het weet.
Ben erg benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet, als alles begroeid is!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptydo 21 jun 2012 - 7:30

Nog vergeten te vragen, heb je ook al foto's of een filmpje wat de paarden ervan vinden? maken die gebruik van de poel? en is het de bedoeling dat ze het gebruiken als drinkwatervoorziening?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptydo 21 jun 2012 - 20:09

Marja schreef:

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Foto-T8CKVAFO Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Foto-ELNK84YR

Waarschijnlijk komt het doordat de enorme hoeveelheid water uit onze regenpijp steeds precies over dat stuk is gestroomd. Op de achtergrond in de laatste foto's kun je zien dat we het uiteinde van de regenpijp nu tijdelijk hebben verlengd om te zorgen dat het water een andere kant op stroomt (als de paarden de pijp tenminste met rust laten lekker puh).

wij hebben dat ook, ik had vergelijkbare foto's kunnen maken knipoog. Totaal geen regenpijp aanwezig in de buurt van onze poel.
Dit is echt een kadootje van de natuur glimlach
diepe geulen zijn er ingeslagen bij ons, echt zelfde als op de foto's, de vijver is nu breder en ondieper door het zand wat er in gespoeld is.
manlief heeft vorige week wat erg diepe gaten, dicht gemaakt met de schep, het begon wel echt een behoorlijke bende te worden anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyvr 22 jun 2012 - 1:44

Joyce schreef:
wij hebben dat ook, ik had vergelijkbare foto's kunnen maken knipoog. Totaal geen regenpijp aanwezig in de buurt van onze poel.
Dit is echt een kadootje van de natuur glimlach
diepe geulen zijn er ingeslagen bij ons, echt zelfde als op de foto's, de vijver is nu breder en ondieper door het zand wat er in gespoeld is.
manlief heeft vorige week wat erg diepe gaten, dicht gemaakt met de schep, het begon wel echt een behoorlijke bende te worden anders.
Ik vermoedde al dat dat bij jullie ook zo zou zijn omdat ik al eerder op jouw foto's wat kleine, beginnende geultjes had gezien. Fijn hè, zo'n 'natuurlijk kadootje' lekker puh!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyza 23 jun 2012 - 0:19

ik zie er de lol wel van in gelukkig, de poel geeft duidelijk wat aan, alles veranderd, ik vind het wel echt wat hebben. Mocht het ooit te ondiep worden, dan nodigen we de loonwerker weer uit, voor nu is het prima zo hoor.
De paarden vinden het ook prima, dus iedereen blij, lol.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
urbanlegend




Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-08-12

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyma 20 aug 2012 - 0:28

Kan zo'n poel ook aangelegd worden in kleigrond? En hoe zit dat in de zomer met de hitte / algen enz.?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptywo 22 aug 2012 - 19:58

urbanlegend schreef:
Kan zo'n poel ook aangelegd worden in kleigrond? En hoe zit dat in de zomer met de hitte / algen enz.?
Er is zoveel te zeggen over poelen dat ik je aanraad het boekje 'Poelen' te bestellen. Daar staat vrij veel informatie in.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyzo 3 maa 2013 - 12:20

Wow, wat een gave poel zo zeg. Vroeg me al af waarom de draad halverwege de poel staat maar ik begrijp dat je dat gedaan hebt zodat de stijle oever natuurlijke begroeiing krijgt. Cool.
Je zou de natuur een handje kunnen helpen door planten die bij lokale sloten groeien mee te nemen en te poten en - ga ik even verder met iets wat ik zelf eigenlijk nog zou willen - ik zou dan proberen wat kruiden in die rand te krijgen. Munt groeit doorgaans dicht langs water en zo zijn er nog wel een paar... daar kunnen de paarden als je de onderste koord wat lager zet aan de buitenkant, dan weer 'naar behoefte' van eten...
Erg mooi zo'n poel! (Ik droom er stiekum wel es van dat ik m'n track naar 't land van de buren zou kunnen uitbreiden, die hebben aan 't eind van de wei een natuurlijke kolk. Zij hebben het afgezet, paarden kunnen er niet bij, maar ik had (mits dat mag, weet niet of de poel bij hun grond hoort of van een natuurorganisatie is) em toch juist lekker bij m'n wei getrokken. Da's ook nog water vanuit een wel dus mooier kun je't niet hebben.)

Hebben de paardjes er ook al gebruik van gemaakt, als 'in gespeeld'?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyma 4 maa 2013 - 2:26

FrancisD schreef:
Wow, wat een gave poel zo zeg. Vroeg me al af waarom de draad halverwege de poel staat maar ik begrijp dat je dat gedaan hebt zodat de stijle oever natuurlijke begroeiing krijgt. Cool.
Je zou de natuur een handje kunnen helpen door planten die bij lokale sloten groeien mee te nemen en te poten en - ga ik even verder met iets wat ik zelf eigenlijk nog zou willen - ik zou dan proberen wat kruiden in die rand te krijgen. Munt groeit doorgaans dicht langs water en zo zijn er nog wel een paar... daar kunnen de paarden als je de onderste koord wat lager zet aan de buitenkant, dan weer 'naar behoefte' van eten...
Erg mooi zo'n poel! (Ik droom er stiekum wel es van dat ik m'n track naar 't land van de buren zou kunnen uitbreiden, die hebben aan 't eind van de wei een natuurlijke kolk. Zij hebben het afgezet, paarden kunnen er niet bij, maar ik had (mits dat mag, weet niet of de poel bij hun grond hoort of van een natuurorganisatie is) em toch juist lekker bij m'n wei getrokken. Da's ook nog water vanuit een wel dus mooier kun je't niet hebben.)

Hebben de paardjes er ook al gebruik van gemaakt, als 'in gespeeld'?
Om met je laatste vraag te beginnen: kijk hier maar eens glimlach. Gek genoeg is het daarna nooit meer gebeurd dat er zoveel paarden in gingen. Kría is meestal de enige.


Ik heb die draad in de poel niet alleen gezet om de oever te laten begroeien, maar ook omdat anders de paarden die steile oever helemaal af zouden trappen en vernielen. Ik wil ze eigenlijk gewoon niet aan die kant hebben. Daarom zou het ook niet slim zijn (hoe leuk het idee ook is) om op die oever kruiden te gaan planten die ze zouden kunnen eten, want dan staan ze zo dicht bij die oever dat ze alsnog de 'steile wand' onder water kapot trappen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Emptyma 4 maa 2013 - 8:03

Duidelijk, ik las idd later meer info over je poel. Wel érg gaaf hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn poel vlak na aanleg en nu   Mijn poel vlak na aanleg en nu - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn poel vlak na aanleg en nu
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanleg van een poel
» pp onder de bomen
» Aanleg PP en gemeente - wat mag doorgaans wel en wat niet?
» En zo wordt mijn poel nu gebruikt
» Vanochtend bij de poel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: