Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 4:02
inge schreef:
en die kroket beurten daarna....helemaal te gek
Haha, ja, ik zeg ook altijd dat Kría zich weer aan het 'paneren' is . Het lijkt echt altijd wel of ze haar uiterste best doet om zo smerig en zwart mogelijk te worden, 't is echt een zwijn !
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 7:18
Gaaf zeg! Wat leuk om te zien hoeveel plezier die paarden in het water hebben. Ik heb het filmpje ook aan mijn man laten zien, en hij zei: zullen wij ook zoiets maken voor de paarden? Goeie vent heb ik!!!
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 7:46
wow, wat een dikke pret zeg!! gaaf Marja!
MarjoSophie
Aantal berichten : 377 Registratiedatum : 05-04-12
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 8:57
ZOOO gaaf filmpje !!
Ik heb ook een kleine waterplas in de wei,
hoe houder jullie hem nu zo schoon ?
franslj
Aantal berichten : 398 Registratiedatum : 22-12-11 Woonplaats : Koningsbosch
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 10:19
Je zou haast paard willen zijn , Marja.. wat een heerlijk leven zo.. en knap op video opgenomen..
Groet.. frans.
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 29 apr 2012 - 17:53
Erg leuk om te zien. Vooral ook hoe jullie logeetje eerst alles een tijdje vanaf de kant observeert en vervolgens ook lekker mee gaat doen. Dat liggen in het water doet mijn Trix ook altijd, vindt ze heerlijk.
Ik moet ook maar eens verder gaan bedenken hoe ik een slootje hier kan gaan ombouwen tot poel.
Onderwerp: Re: Feest in de poel! di 1 mei 2012 - 8:09
Dank voor jullie reacties !
Het is trouwens steeds dezelfde (Saegola) die tot drie keer toe gaat liggen. Ik vond het sowieso al ongelooflijk dat zij het water in ging, want zij heeft haar hele leven al een enorme hekel aan water en vermijdt ieder minuscuul plasje alsof er krokodillen in zitten . Maar ja, ze is nu eenmaal een ondoorgrondelijk paard vol verrassingen...
Inderdaad goeie kerel die van jou Marja, die moet je in ere houden !
Berith, ons logeetje (Saela) was toevallig een dag eerder in haar eentje in de poel geweest, en ook dat heb ik kunnen filmen:
Ik denk dat Saegola (haar moeder) het toen van haar heeft afgekeken . Je ziet dat Saegola aan het eind van het filmpje Saela echt zo begroet van "wat heb jij nou net gedaan??" Grappig trouwens, soms gaan er weken of zelfs maanden voorbij dat ik geen paard in de poel zie, en nu twee dagen achter elkaar, en HOE!!
Ook grappig is dat Frosti heel vaak op datzelfde plekje vlak aan de waterkant staat (waar je hem ook in dit filmpje ziet staan), maar zelf tot nu toe nog nooit in het water is gegaan. Maar hij was afgelopen winter dan wel weer heel leuk met het ijs bezig. Zo hebben ze allemaal hun 'talenten' .
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Feest in de poel! wo 2 mei 2012 - 6:56
misschien moet hij wel waken, je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Dan heeft hij overzicht en kan hij ingrijpen als het nodig is???
@marja je wsit toch al dat je een wereld vent had????
Onderwerp: Re: Feest in de poel! wo 2 mei 2012 - 10:11
inge schreef:
misschien moet hij wel waken, je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Dan heeft hij overzicht en kan hij ingrijpen als het nodig is???
Hij staat er meestal helemaal in z'n dooie uppie, terwijl de rest van de kudde ergens helemaal aan de andere kant van het PP vertoeft . Frosti is erg gesteld op zijn privacy :<.
veernr1
Aantal berichten : 179 Registratiedatum : 22-01-11
Onderwerp: Re: Feest in de poel! za 5 mei 2012 - 8:11
Geweldig, dit zijn geen ijslanders, maar waterlanders. 'Wie kan er het hardst spetteren' (en zich daarna het smerigst maken, ha, ha). Wordt er bijna jaloers van, toch maar eens naar de gemeente of een poel hier ook mag.....
Onderwerp: Re: Feest in de poel! zo 20 mei 2012 - 7:50
Nog een feestje in de poel! Een week geleden werd ik 's morgens wakker van vreemde geluiden, die van buiten kwamen. Ik keek uit mijn slaapkamerraam en het bleken plonsgeluiden te zijn. Ja hoor, weer paarden in de poel ! Het ochtendzonlicht werd zo prachtig in het water weerkaatst en de paarden waren zo mooi in het tegenlicht dat ik meteen mijn fotocamera van beneden ben gaan halen om vanuit het slaapkamerraam foto's te maken. Ik heb er dit filmpje van gemaakt:
Onderwerp: Re: Feest in de poel! ma 21 mei 2012 - 23:28
Dank jullie wel !
Ik heb trouwens een vervroegd verjaardagskado gekregen: een gecombineerde video/fotocamera - de JVC GC-PX10 - waarmee je o.a. highspeed video's kunt maken. D.w.z. dat je er prachtige, vloeiende slowmotion beelden mee kunt filmen (van 250 beelden per seconde i.p.v. de gebruikelijke 25 of 30). Leuk om bewegingen van paarden te bestuderen ! Ook de fotofunctie is uitgebreid, met bv. de mogelijkheid om 50 foto's per seconde te maken. Ik kan niet wachten om met dit 'speeltje' aan de slag te gaan, maar eerst maar eens de handleiding bestuderen (dat is het minst leuke gedeelte ).
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Feest in de poel! di 22 mei 2012 - 2:13
stik jaloers....leuk hebbe dingetje veel plezier met filmen en knippen en plakken daarna...... ik ben benieuwd naar de resulaten
FrancisD
Aantal berichten : 93 Registratiedatum : 28-02-13
Onderwerp: Re: Feest in de poel! ma 4 maa 2013 - 7:49
Geweldig! Wat een lol, heerlijk dat ze zo lekker verkoeling kunnen zoeken als ze daar behoefte aan hebben. Ik wil ook een poel!
ama
Aantal berichten : 215 Registratiedatum : 02-02-13 Leeftijd : 65 Woonplaats : Toano, RE - Italië
Onderwerp: Re: Feest in de poel! ma 4 maa 2013 - 8:52
Gaan ze daar eigenlijk ook drinken, of is het eerder hun wasplaats?