Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Slowfeeder voor voordroog

Ga naar beneden 
+5
fojoe
Mai
marion
veernr1
cindybijl
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 29 mei 2011 - 7:25

Handig die rubbers Cindy compliment!
Weet je ook hoe die dingen genoemd worden en waarvoor ze normaal gesproken gebruikt worden?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 29 mei 2011 - 8:06

ze heten schapenhalsrubbers van 25cm.
geen idee waarvoor ze gebruikt worden, voor schapen neem ik aan???

Het is niet zo goed te zien, maar ze zijn dus langwerpig ovaal de ene kant maak ik vast met een karabijnhaak aan de bak en de andere kant maak ik vast met een karabijnhaak aan de draadmat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 29 mei 2011 - 11:32

Ik heb even gegoogled op 'schapenhalsrubbers' om te zien of er nog meer leveranciers zijn, maar op die zoekterm vond ik niks. Nog een paar andere zoektermen uitgeprobeerd en uiteindelijk vond ik wat meer op 'nekrubber':

Agradi
Macrovet
Wolfederatie (even verder scrollen op de pagina)

Ze worden trouwens gebruikt als halsbandjes voor schapen en geiten, om hun herkenningsnummer aan te hangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 29 mei 2011 - 20:19

goed gevonden marja!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyma 30 mei 2011 - 1:38

cindybijl schreef:
goed gevonden marja!
Haha, en ik vind het heel goed van jou gevonden, want ik zou er nooit opgekomen zijn om schapenhalsrubbers te gebruiken in een slowfeeder compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyvr 10 jun 2011 - 2:41

Ik gebruik dezelfde rubbers al de hele winter in de bak van Joris.
Ik koop ze bij de welkoop!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 22 jun 2011 - 8:20

Je ziet dat soort rubbers ook wel gebruikt worden bij hoveniers om de dekzeilen op de aanhangers vast te maken.
Ze zijn misschien ietsje groter dat weet ik niet precies, zal eens meten wat wij hebben liggen.
Jullie brengen me wel op ideeen ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyvr 24 jun 2011 - 10:14

Inderdaad Inge, en ik zag gisteren dat ook het zeiltje achterin onze trailer met dit soort rubbers vastgezet wordt. Ze zullen dus vast ook nog wel onder een andere naam verkocht worden dan 'nekrubbers' vermoed ik knipoog. 'Dekzeilrubbers' misschien??
Meteen maar weer effe gegoogled slimmerik, en erachter gekomen dat ze 'spanrubbers' worden genoemd. Google er maar eens op, dan gaat er een wereld voor je open, spanrubbers in alle soorten en maten hoera!

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Spanrubbers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 26 jun 2011 - 3:45

jep die hebben wij...exact dezelfde.
werken goed, gaan tot nu toe al 3 jaar mee met kamperen.
weet alleen niet of ze ook "kauw" bestendig zijn grijns
maar zal wel goedkoper zijn dan schapen spulletjes denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyzo 26 jun 2011 - 23:01

Het lijkt me niet iets wat paarden lekker vinden om op te kauwen, dus hoeft het volgens mij niet kauw-bestendig te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptyma 27 jun 2011 - 21:24

Als er hooi in de bak zit zijn die rubbers vast helemaal niet interessant om op te gaan kauwen. En als er geen hooi in de bak zit, is waarschijnlijk de hele bak niet meer interessant, dus ook de rubbers niet grijns.
Bij ons hebben de paarden in ieder geval nooit de neiging gehad om op de roostervastzettouwtjes (leuk woord voor galgje) te gaan kauwen knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 3:47

misschien willen jullie helpen meedenken met het volgende probleempje:

We hebben op dit moment mazen van 5 cm bij 5cm maar ze zijn te groot!!!
De paarden strekken het hooi er heel gemakkelijk uit en tillen daardoor zelfs de bak van de grond af!! wow

nu kunnen we een draadmat van 2,5 bij 2,5 cm krijgen, zal dat klein genoeg zijn?
iemand met dezelfde ervaring??
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 4:03

ik denk dat dat TE klein is.
ik heb een stuk net liggen met mazen van 3x3 dat is al best wel klein. Kleiner zou ik niet willen. Dan gaan ze te veel actie ondernemen om het hooi er persee uit te pulken en krijg je moeilijkheden.
Ze worden dan nijdig en zo, eten moet leuk blijven op een stimulerende manier.
Terug naar boven Ga naar beneden
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 4:09

ok, de mazen van 5x5 zijn echt TE groot! ongeloofelijk....

We gaan morgen matten van 2,5 bij 2,5 halen en uitproberen..
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 9:04

Ik vind ook dat ze nog redelijk makkelijk vrij grote plukken door de 5x5 mazen krijgen, maar 2,5 x 2,5 is nog maar een kwart van 5x5, lijkt me ook erg klein. Als ik nog eens nieuwe netten moet maken (voorlopig doe ik het hier maar mee), ga ik denk ik voor 4x4, of 3,5 x 3,5 (als dat er is).

Ben wel benieuwd hoe die kleine mazen je bevallen, dat horen we natuurlijk graag.
Terug naar boven Ga naar beneden
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 9:13

ja ik laat het natuurlijk weten!

2,5x2,5 is de helft van 5x5 he... niet een kwart knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Emptywo 3 aug 2011 - 10:56

cindybijl schreef:
2,5x2,5 is de helft van 5x5 he... niet een kwart knipoog
Toch wel hoor knipoog. Teken maar eens een vierkantje van 5 x 5 cm en daarin (op een hoek) een vierkantje van 2,5 x 2,5 cm, dan zie je dat dat kleine vierkantje een kwart is van het grotere vierkant.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder voor voordroog   Slowfeeder voor voordroog - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Slowfeeder voor voordroog
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe hooinet veilig ophangen in stal of andere slowfeeder voor stal?
» Extreem slowfeeder
» Slowfeeder eindelijk af!
» Simpele slowfeeder
» slowfeeder ton.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: