Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ervaringen met paddockroosters?

Ga naar beneden 
+8
Iris
joyce b
marion
Mai
veernr1
Berith
fojoe
Wieteke
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydi 13 sep 2011 - 10:30

veernr1 schreef:
Hooi zit in het pak, vanmiddag gebeurd. Dankzij de knoeperdharde wind van gisteren en vandaag en ondanks nog wat regen van gisteren is het toch heel aardig gedroogd. En het ruikt nog lekker ook. Zijn uiteindelijk maar 5 pakken geworden, duur geintje voor de pakkenmaker, ik mag gewoon dezelfde prijs als anders betalen. Ik was natuurlijk de enige, en ze moeten wel met 3 man en 3 grote machines uitrukken. Ben wel heel blij dat ie toch wilde komen. En het kan me nu even lekker niks schelen dat er nu een plensbui valt..... grijns

** Euhh, nog ff niet graag, want ook wij gokken het er nog op! Morgen maaien, donderdag en vrijdag zou het droog blijven bij een oostenwind.
Dan zaterdagmiddag in de baal, net voor de voorspelde buien van zaterdagavond.
Spannend...

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptywo 14 sep 2011 - 0:00

@helma: Het hooien is berespannend dit jaar, waardeloos. Ik zal ook heel hard voor je duimen dat je het redelijk binnenkrijgt zaterdag, de wind maakt een hoop goed. Bij ons staat de buienradar op regen in de nacht van vrijdag op zaterdag, en de rest van de dag weer droog, maar inmiddels al wel weer veel minder regen dan ze gisteren voor a.s. zaterdag voorspelden. Geen touw aan vast te knopen. In elk geval SUCCES.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptywo 14 sep 2011 - 3:02

Er is inderdaad geen touw vast te knopen aan de weersvoorspellingen. Vandaag zou het niet meer zo hard waaien... zeiden ze... maar het waait hier al de hele dag hard, zo'n vies koude, scherpe wind kritisch.
Fijn dat je je hooi in het pak hebt zitten Veronique! Nu moeten we nog even doorduimen voor Helma compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptywo 14 sep 2011 - 6:38

En voor ons. Wij hebben gistermiddag ook gemaaid, en hopen vrijdagmiddag in te kunnen pakken. Fijn dat jij het nog mooi in pak hebt Veronique! Ik moet zeggen dat ik dat niet had verwacht met de regen in de nacht van zaterdag op zondag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydo 15 sep 2011 - 1:44

ondanks de steeds maar stijgende prijzen van het hooi, ben ik er nu niet rouwig om dat ik niet zelf kan oogsten bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydo 15 sep 2011 - 6:38

fojoe schreef:
ondanks de steeds maar stijgende prijzen van het hooi, ben ik er nu niet rouwig om dat ik niet zelf kan oogsten bescheiden

Het is ook elk jaar weer spannend, hoor, dat is zo. Dit jaar extreem, dat moet ik wel zeggen. Maar ik ben juist bezig qua mestbeheer en moment van maaien e.d. het zoveel mogelijk uit te kienen dat het voor mijn kneusjes (zomereczeem en risico op hoefbevangenheid) zo gezond mogelijk wordt, en dan is het wel lekker als je van eigen land kunt hooien.
En als ik zo zie wat er in de buurt geoogst is aan gras (best vaak), dan denk ik dat je er niet zo verkeerd aan doet even te wachten tot de gekte voorbij is. Volgens mij blijkt dan dat er nog zat te krijgen is, en dan zullen de prijzen ook wel weer dalen. Ook kopen is niet zo simpel, je moet bij die pakken altijd afwachten hoe goed ze zijn, dat zie je pas als je ze openmaakt.

@MoniqueBuu:'Ik moet zeggen dat ik dat niet had verwacht met de regen in de nacht van zaterdag op zondag.' Ehhh, vergeet de buien van zondag en maandag overdag niet.... Ik zag het echt al niet meer goedkomen. Maar ik mag uiteindelijk gelukkig niet klagen. hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyza 17 sep 2011 - 2:27

ik denk dat het dit jaar toch meer is dan gekte :<
mijn hooileverancier is dit jaar zelfs in Engeland hooi moeten gaan zoeken, en schaamt zich zowaar voor de prijzen die hij moet vragen bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyza 17 sep 2011 - 6:59

helma schreef:

** Euhh, nog ff niet graag, want ook wij gokken het er nog op! Morgen maaien, donderdag en vrijdag zou het droog blijven bij een oostenwind.
Dan zaterdagmiddag in de baal, net voor de voorspelde buien van zaterdagavond.
Spannend...

Helma

En, gelukt? Ik hoop het voor je, het is hier nog behoorlijk wisselvallig geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyma 19 sep 2011 - 20:54

Tjonge, wat spannend zeg. Na een paar dagen schudden lag het er zo mooi bij, ik was er heel blij mee. Maar ooh, die weersvoorspelling! Op vrijdagavond stond ik op t veld 15 km verderop, les te geven toen het begon te regenen. Ah... shit!! Gauw n smsje naar huis, maar daar bleek het maar een paar spettertjes te zijn. Gelukkig maar!
Op zaterdagochtend bleef het spannend; de voorspelling gaf aan dat er regen aan zat te komen, en donkere wolken in de lucht. Toch maar gauw nog schudden en op rillen leggen, en ondertussen duimen. Komt een kennis ff langs om te kijken en zegt heel droog: "hmm, ik hoop dat de loonwerker met het materiaal er wel in kan over dat smalle weggetje." Aaargh, kon ik me daar weer zenuwachtig over maken!
Maar... kijk es!!

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Foto-ACLOBCO6-G
Zo ligt het er zaterdagochtend bij...

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Foto-B4FO7H7X-G
Ongelofelijk spannend of het wel past, wat een enorme machines heeft de loonwerker! Het past ook maar echt net!

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Foto-CQOC3WID-G
Joepie, het is allemaal zo ver, we gaan het binnenhalen!

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Foto-4LHOS6T6-G
Wat een schitterend gezicht. Het plastic maakt tijdens het draaien een mooi kabaal... woeshj.. woeshj.

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Foto-ITC8KMGJ-G
Klaar! 9 mooie pakken voor onze pony's!

Dank, dank voor al jullie duimen, het heeft vast geholpen!

Groetjes,
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyma 19 sep 2011 - 21:05

YOEHOE Helma hoera!!! Heerlijk gevoel hè, als het eindelijk allemaal veilig en wel in het pak zit! Ben blij voor je dat het gelukt is, leuk dat je er een paar foto's bij hebt gedaan. Ik vind het ook iedere keer weer mooi om te zien hoe die machines werken, heel ingenieus, en een knappe kop die dat bedacht heeft slimmerik!

Hebben jullie zelf gemaaid, geschud en op rijen gelegd?

Grappig, je had exact dezelfde oogst als wij bij de tweede snee: 9 pakken grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydi 20 sep 2011 - 5:27

Marja schreef:
. Ik vind het ook iedere keer weer mooi om te zien hoe die machines werken, heel ingenieus, en een knappe kop die dat bedacht heeft slimmerik!

.

omte zien is mooi maar om te doen is nog leuker.
Van de zomer mocht ik mijn eigen pakjes wikkelen.
Precies met zo'n machine, nou kan je vertellen dat viel nog niet mee...
Maar ook ik heb 9 pakken voor de winter.

Hopelijk is dat genoeg want ja hooi wordt schaars deze winter kritisch
stro schijnt helemaal niet te betalen meer te zijn...
De boeren gaan dit jaar riet gebruiken voor over hun gewas en zelfs daar vragen ze nu geld voor.
hopelijk heb ik nog tot laat in het jaar genoeg gras en anders maar flink bijvoeren met bietenpulp.
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydi 20 sep 2011 - 7:55

En MoniqueBuu, heb jij je hooi nog goed binnen? Helma, gefeliciteerd, hele opluchting, en ook nog heel mooi hooi.

Marleen: wat tof dat je het een keer zelf hebt kunnen doen, ik vind die machines ook altijd zo machtig mooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydi 20 sep 2011 - 9:47

marleen schreef:
Van de zomer mocht ik mijn eigen pakjes wikkelen.
Precies met zo'n machine, nou kan je vertellen dat viel nog niet mee...
Wat stoer Marleen zweep! Had je dat aan de loonwerker gevraagd? Enneh... hoeveel pakken mislukten voordat het goed ging lekker puh?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptywo 21 sep 2011 - 6:31

veernr1 schreef:
En MoniqueBuu, heb jij je hooi nog goed binnen?
Jaaa, hier is het ook gelukt. compliment We wilden het vrijdag persen en wikkelen, maar de loonwerker was er pas om 9 uur 's avonds. Hij had bij de vorige klus vastgezeten met de machine.
's Avonds sputterde het af en toe een beetje, dus we hebben heel wat schietgebedjes gedaan. We zagen het steeds weerlichten boven het bos, en zeer donkere luchten langsdrijven. En van de buren hoorden we de volgende dag dat daar ook best wat uitgevallen was. Die waren naar Hoogeveen geweest, en hadden daar een fikse onweersbui gehad. Onze schietgebedjes waren gelukkig gehoord. aanbidding
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptydo 22 sep 2011 - 6:50

He, Monique, fantastisch, lekker gevoel weer. Beetje geluk kan nooit kwaad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyzo 25 sep 2011 - 11:02

Uhm... om nog even door te gaan op het hooien: wij hebben wéér een stuk gemaaid :<! Dat hadden we laatst al willen doen, samen met ons huisperceel, maar toen was het stuk te nat en zacht om met een trekker op te rijden. Inmiddels is het weer stevig én er komt zowat een week mooi weer aan! Dus vanavond heeft mijn man het gemaaid (ca. een halve hectare). Stom dat we er pas vandaag aan dachten, want we hebben natuurlijk al een paar hele mooie zonnige dagen achter de rug. Maar goed, nu moet het ook nog wel gaan lukken. Als er vanaf gaat komen wat we nu inschatten, hebben we straks met die oogst erbij een stuk of 40 grote pakken liggen, een record wow! Dan gaan we er toch zéker wat van verkopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyma 26 sep 2011 - 6:47

Heel goed idee. Moet echt nog wel lukken om het deze week goed in het pak te krijgen. En je kunt ze nu ook vast goed verkopen, kan je zelf weer wat kosten dekken. Ik heb andere jaren wel gehad dat ik de pakken nauwelijks tegen kostprijs kon verkopen (en dan had ik er 20 teveel), uitgerekend dit jaar kom ik zelf ook tekort.
Terug naar boven Ga naar beneden
jose kuipers




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 16-12-12

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: hoe gaat het met de paddocktegels?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyzo 16 dec 2012 - 23:23

Ben erg benieuwd hoe de paddock tegels zich houden! Ben zelf net de trotse eigenaar van een huis met stukje grond wat ik nog helemaal in moet gaan richten. Wilde eigenlijk een pad van gras betontegels laten maken maar weet nog niet of dit zo maar mag en wat het kost. Vindt jou paddock tegels er super uitzien! Ben benieuwd hoe deze zich gehouden hebben met het winterse weer
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Emptyma 17 dec 2012 - 0:04

jose kuipers schreef:
Ben erg benieuwd hoe de paddock tegels zich houden! Ben zelf net de trotse eigenaar van een huis met stukje grond wat ik nog helemaal in moet gaan richten. Wilde eigenlijk een pad van gras betontegels laten maken maar weet nog niet of dit zo maar mag en wat het kost. Vindt jou paddock tegels er super uitzien! Ben benieuwd hoe deze zich gehouden hebben met het winterse weer

Hoi Jose,

Wat leuk dat je paarden aan huis kunt gaan houden!

Voor de meeste grondsoorten zijn de paddocktegels waarschijnlijk een goed alternatief voor 'echte' bestrating. Wij hebben ze op kleigrond liggen zonder fundering (omdat ik bang was dat we gedoe met de gemeente zouden krijgen als we over zo'n lengte puin zouden aanbrengen), en dan verzakken ze bij veel belasting bij erg nat weer. Waarschijnlijk was het prima gegaan als het alleen voor mijn 2 pony's was geweest, maar vorig jaar stonden er ook nog 2 paarden op het pad en die liepen veel meer dan mijn luie vreetmonsters grijns .

Het pad van de roosters is daardoor in het midden flink verzakt, al zorgt het er wel voor dat er minder diepe sporen in de klei gelopen worden op de plaats waar die tegels liggen. Als ik een keer met de kruiwagen op het pad moet zijn, rijdt het roosterpad daarom nog steeds wel gemakkelijker dan de grond ernaast.

Inmiddels hebben we een deel van het smalle roosterpad vervangen door een breed puinpad (zie de andere topics in dit subforum). De oude roosters zijn daar opgegraven en konden gewoon worden hergebruikt. Dat vind ik wel erg fijn aan die roosters, je kunt ze eenvoudig losmaken, optillen en ergens anders gebruiken.

Omdat we nu een lang puinpad hebben waar de hooibakken op staan, wordt het deel van de track waar de roostertegels liggen bij slecht weer bijna niet gebruikt. Misschien dat ik volgend jaar nog een keer alle tegels laat opgraven (dat moet met een klein kraantje gebeuren) en ze ergens anders ga gebruiken (op een fundering dit keer :< ), maar dat ligt eraan hoeveel tijd dat gaat kosten.

Op een extreem natte plek bij de waterbakken heb ik nu massieve rubbermatten liggen, die je ook zelf weer (met enige moeite) kunt verplaatsen. Die vind ik ideaal als alternatief voor bestrating op kleine stukken, vooral als je je plannen voor het perceel nogal eens aanpast (zoals in mijn geval, hi hi). Die massieve matten zijn ongeveer 2x zo duur als de roostermatten (ca. 25 euro per m2). Die massieve matten blijven trouwens goed liggen zonder onderlaag, zelfs op een ongelijke ondergrond.

Als je ook gewoon mag verharden op jullie perceel, zijn dit soort betontegels van 110x110 cm misschien ook een optie: http://www.slimbestraten.nl/betonplaten/110-110-cm/ .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met paddockroosters?   Ervaringen met paddockroosters? - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met paddockroosters?
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» AM overleefd en wat dan, ervaringen?
» Ervaringen met (klei)schelpen?
» ervaringen met hooinetten van dit type?
» ervaringen natuurlijk bekappen??
» Handpaard, aanleren en ervaringen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: