Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Gypsy en ik stellen ons voor

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
margreett

margreett


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 11-08-10
Leeftijd : 50
Woonplaats : Drenthe

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptywo 11 aug 2010 - 3:50

Ik ben Margreet, woonachtig in Drenthe en in het bezit van een haflinger, Gypsy, van 15 jaar.
Ik doe alleen maar recreatieve dingen met Gypsy, en dan ook nog bitloos, boomloos, ijzerloos en dakloos, oftewel 24/7 buiten. Over de winter staan hij en zijn friese weidegenoot 's nachts wel op stal om het land te sparen.
Ik ben net terug van een korte rit met hem, Gypsy is gevoelig voor hoefbevangenheid en liep de laatste weken weer gevoeliger, dus zijn graastijd gehalveerd en dat resulteerde vandaag in weer kunnen rijden en meneer gaf zelf aan wel te willen draven en zelfs galopperen vond hij geen probleem! Dus dat stemde me gelukkig! Op verharding is hij nog wel wat gevoelig, vooral als er steentjes op het asfalt liggen.
Gypsy staat nu op zo'n 5 km afstand van ons huis bij vrienden, maar dat gaat hopelijk over een jaar veranderen. We willen verhuizen zodat Gypsy bij huis kan komen te staan met een soortgenoot. En nu ben ik dus alvast inspiratie aan het opdoen voor een PP op dit forum. En inspiratie genoeg, maar een eigen stukje land ontbreekt helaas nog om mijn inspiratie om te zetten in iets "echts". Geduld is een schone zaak zeggen ze toch grijns ?
Ik woon samen met mijn vriend, die niets met paarden heeft en zijn we eigenaar van 2 honden, 5 katten, 8 kippen en 3 konijnen. Wij vinden het eigenlijk jammer dat we gaan verhuizen t.z.t. want we wonen heel mooi, met mooie uitrijmogelijkheden, maar toch niet groot genoeg voor ook nog een pony, of beter 2 natuurlijk. Met een PP zou het net kunnen denk ik, want een haf is beter af op een track dan 24/7 met zijn snuit in het gras. Maar helaas, vriendlief wil geen paard in de tuin. En het prachtige weilandje (heeft wel zeer achterstallig onderhoud) naast ons huis is niet te huur/koop of wat dan ook.
Voorlopig gaat het prima zo, Gypsy staat prima waar hij nu staat en zo hou ik nog even iets te dromen :<.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptywo 11 aug 2010 - 5:08

Hoi Margreet, Welkom op dit forum. Leuk, weer iemand in Drenthe. Kunnen we onze open PP-route hier in Drenthe weer uit gaan breiden, als jij over een poosje ook eentje gemaakt hebt.
Fijn dat Gypsy weer redelijk gaat nu, dat hij alweer wil draven en galopperen.
Veel plezier met de voorpret en de voorbereiding van je eigen PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptywo 11 aug 2010 - 11:22

Welkom Margreet glimlach, leuk dat je jezelf en je paard even hebt voorgesteld.
Dromen zijn niet altijd bedrog, dus wie weet wordt je wens voor een PP ooit werkelijkheid! Gewoon alvast inspiratie opdoen en plannen gaan maken, dan komt de rest vanzelf knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
margreett

margreett


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 11-08-10
Leeftijd : 50
Woonplaats : Drenthe

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptywo 11 aug 2010 - 19:16

Dromen zijn zeker geen bedrog! Ik woon op een plek waar ik vroeger van droomde: leuk boerderijachtig huisje met een aardig stukje grond en er lopen dieren rond.
Een eigen paard kwam eigenlijk pas later in mijn dromen. En zei ik altijd: later als ik groot ben, dan komt er een paard. En dat riep ik ruim een jaar geleden ook nog, ik was toen 35. En vorig jaar, als uit het niets: had ik ineens Gypsy!
De droom is nu dus een huis met land/PP. En die komt er. Dat weet ik zeker. Op welke termijn is nog enigszins onzeker, we gaan uit van een jaar, maar ik heb geduld knipoog . Alles op zijn tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptyza 14 aug 2010 - 0:01

Hoi Margreet, welkom op het forum zwaaien !
Heel leuk dat je droomt over een eigen PP, hoe groot is dan eigenlijk nu jullie eigen grond?
Terug naar boven Ga naar beneden
margreett

margreett


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 11-08-10
Leeftijd : 50
Woonplaats : Drenthe

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptyza 14 aug 2010 - 0:13

Ons perceel is op een paar m2 na, 2000m2.
Ons huis enz. staan daar natuurlijk al op, maar er staat al een stal, volop schuil in de vorm van een bomenrijen en het gras groeit er heeeel hard. Ons huis staat gunstig, bijna op de rand van het perceel, dus aan de achterkant ruimte, maar dan zou de tuin moeten wijken, evenals het kippenhok en kas en konijnenren van ruim 30m2. En dat wil mijn vriend niet, maar ik eigenlijk ook niet. We hebben 3 vijvers rond ons terras en het is genieten zo.
Het perceel naast ons heeft eenzelfde oppervlak, dan zou ik volledig gelukkig zijn, maar helaas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Emptyza 14 aug 2010 - 0:35

Oké jammer dan dat het eigenlijk niet past. Ik ken dat gevoel, het stukje land wat naast je eigen grond ligt en je wel erg graag zou willen hebben grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gypsy en ik stellen ons voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gypsy en ik stellen ons voor   Gypsy en ik stellen ons voor Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gypsy en ik stellen ons voor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Marit en Wonder stellen zich voor
» Bienie & Cobe stellen zich voor
» Worteltje en eamonn stellen zich voor.
» Marika & Wesley stellen zich ook voor!
» Anke, Senna en Venus stellen zich voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: