Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 ik ook maar even voorstellen

Ga naar beneden 
+2
Mai
muriel
6 plaatsers
AuteurBericht
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 1:04

Ook ik zou mij graag willen voorstellen aangezien ik mij helemaal kan vinden in deze hele mooie website.

Wij (Diederik en ik) zijn al weer een tijdje heel erg enthousiast over paddock paradise.
In 2007 hebben wij onze eerste paddock paradise aangelegd en zijn nog altijd aan het bouwen, veranderen etc.
Al eerder hielden wij onze paarden altijd buiten met inloopstal en waren altijd op zoek naar praktische oplossingen
voor de probleempjes waar je tegenaan loopt bij het niet traditioneel huisvesten.

Veel buitenlandse beurzen en tijdschriften en zoeken verder heeft dit in 2003 geresulteerd in ons bedrijf Tackroom.
Onder het motto als wij zo tevreden zijn over deze produkten dan zal dat voor andere mensen mogelijk ook een oplossing zijn.
We testen alles eerst zelf uit en onze schuur is onderhand een rariteitenkabinet van dingen die achteraf toch niet zo handig waren.

Omdat wij dus veel mensen spreken en vooral bij veel mensen thuis komen hebben wij de afgelopen
jaren hele leuke contacten opgebouwd en vooral heel veel gezien. Ik hoop dus dat ik op dit forum een toegevoegde waarde kan zijn
bij vragen over het inrichten van de pp of andere wijze van niet traditioneel huisvesten. Ook hoop ik nog veel te leren van de mensen
die weer net van een andere invalshoek dingen benaderen.

Oh ja, en onze "kudde", wij hebben 2 volbloed arabieren, 1 draver, en 6 kaspische paardjes (op www.kaspischepaarden.com) in 3 groepjes
opgesplitst staan en dus 3 verschillende tracks. Het beetje tijd dat wij overhouden naast werken en de paardjes verzorgen besteden wij
met de paardjes voornamelijk aan buitenrijden, parelli en lange lijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 2:20

Welkom op het forum Muriël :cheers:!
En ook jij hebt alweer zo'n interessant verhaal. Ik hoop dat we hier veel kunnen leren van alle kennis die je al hebt opgedaan bij alle mensen waar je geweest bent.
Ik ben ook heel benieuwd naar jouw drie(!) tracks. Zou je daarvan eens een plattegrond kunnen laten zien in de categorie 'Over het Paddockparadijs'? (HINT :lol:)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 4:40

Welkom Muriel, leuk vandaag alweer 2 nieuwe mensen. Wat leuk dat jullie 'al' in 2007 begonnen zijn met Paddock Paradise. Interessant ook de Kaspische paarden (zal eens op jullie site kijken).
En inderdaad, 3 tracks, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe het eruit ziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karen Drost




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 09-11-09

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 5:18

Hoi Muriel,

Klein wereldje he? Leuk om jou hier ook tegen te komen. Ik was recent in Duitsland voor mijn jaarlijkse bijscholing en recertificering als SHP en zag daar bij een collega dat zij de T-posts gebruiken. Bij navraag bleek dat ze dat het ei van Columbus vinden op het gebied van afrastering. Vooral omdat het relatief eenvoudig is aan te leggen en ook te verplaatsen, terwijl het toch een echte stevige afrastering is waar je je paarden met een gerust hart achter zet.

Dus voor iedereen die nog afrasteringen moet gaan plaatsen: ga eens bij Muriel kijken. Echt de moeite waard!

Namaste,
Karen
Terug naar boven Ga naar beneden
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 8:17

De 3 tracks zijn geen vrijwillige keuze. De hengst tussen alle merries zetten wordt iets te gezellig
en onze rijpaarden een arabier en draver zijn zo op elkaar ingesteld die verdragen geen andere paarden in hun kudde van 2.

Wij hebben dus 1 kleine PP voor de groep die vaker en ook langer op de wei mogen.
1 grote PP voor een groep die haast nooit op het gras kunnen (1 merrie IR en 1 snel HB)
1 grote PP voor de twee rijpaarden die afwisselend op de wei komen maar wij wat meer in conditie willen houden.

Wel kunnen weer alle PP met elkaar verbinden dus als een groep op de wei staat kan de andere groep er weer een stuk bij krijgen.
Begrijpt iemand dit nog ?

Wanneer ik foto's en plattegrond heb gemaakt zal ik ze hier uploaden.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 8:42

Ik geloof dat ik dit nog wel een beetje kan volgen ja. Maar ik kom het ook een keer in het echt bekijken, zeker na de aanbeveling van Karen. We moeten nog helemaal een afrastering maken, want er staat nu prikkeldraad.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Emptywo 11 nov 2009 - 11:53

Citaat :
Begrijpt iemand dit nog ?

Uhm nee, niet echt haha :albino: hyper. Ik ben zeer visueel ingesteld dus kom maar op met die plattegrond :cheers:!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Voorstellen Muriel   ik ook maar even voorstellen Emptydo 12 nov 2009 - 22:47

Dag Muriel,

Leuk jou hier tegen te komen! We hebben elkaar pas telefonisch gesproken, omdat ik hier in
Zutphen tegen de gemeente aanloop en een TR schuilstal voor mij mogelijk een oplossing bied.
Het was eigenlijk een "zakelijk" gesprekje, maar we hebben ruim 40 minuten ziten beppen...

Marja, wat loopt je forum goed! Als ik het zo lees heb je in een korte tijd al erg veel mensen
met kennis van zaken en/of ervaring binnen! Goed hoor, een bundeling van krachten maakt
ons allemaal sterker!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Gesponsorde inhoud





ik ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: ik ook maar even voorstellen   ik ook maar even voorstellen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ik ook maar even voorstellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook maar even voorstellen
» Ellen, gelijk maar even voorstellen
» Hoi hoi ik leef weer en zal me maar even voorstellen
» Marja, initiatiefnemer van dit forum
» Ook even voorstellen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: