Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ook maar even voorstellen

Ga naar beneden 
+6
inge
marion
MoniqueBuu
Natural Horsetrainer
riegje
FrancisD
10 plaatsers
AuteurBericht
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 1:03

Mijn naam is Francis Dalebout, ben 45 jaar, moeder van een zoon die over 2 weken 18 wordt (oef... shock ). Ik ben uitlaatdienst van Mechelaar Lion (eigenlijk van mijn zoon) en Cairn Terrier Mads, blikopener van poes Noa en hooinettenvuller van Raya en Pippa.
Ik ben momenteel op zoek naar werk als receptioniste maar studeer daarnaast ook aan de VHCN om Veterinair Homeopaat te worden. Ik rond hier in juni het 4e jaar af en hoop dan eind dit jaar of halverwege volgend jaar voldoende casussen gehad te hebben om af te kunnen studeren en mijn eigen praktijk te starten.

Vanaf m'n 10e rijd ik paard, vanaf m'n 30e ben ik paardeneigenaar. Ik heb verschillende plekken 'bewoond' met m'n paarden maar grotendeels toch plekken waar ik het zelf kon regelen en doen, ik ben niet zo geschikt als pensionklant heb ik gemerkt. Te eigenwijs, te graag de touwtjes in handen als het om de verzorging van mijn paarden gaat. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen wat ze eten en hoe veel ze buiten staan.
Na 2 jaar doodongelukkig paardloos te zijn geweest heb ik nu sinds 1,5 jaar mijn geweldige Hucul/Konik kruising Raya. Zij heeft eerst bij een kennis aan huis gestaan, daarna kort op een andere particuliere plek maar uiteindelijk heb ik afgelopen oktober mijn huidige plek weten te bemachtigen. Een stuk wei met een deel van een grote stenen schuur wat ik mocht huren en waar ik mijn gang mocht gaan. Een plek vinden waar je 'wei kaal mag laten worden' valt hier in de omgeving niet mee, veel melkveehouders die nog geen paard in de búúrt van hun weiland willen. Ik was dus érg blij toen ik toestemming kreeg om een deel kaal te laten worden en het zo in te delen als ik zelf wilde. Ik mag zelfs wit zand opbrengen, nog een stukje extra bestraten... ga je gang maar...
Inmiddels heb ik het perceel ingedeeld in een grote paddock die ook als rijbak gebruikt kan worden (nou ja... als de bodem het toestaat), een track en twee stukjes wei. In de schuur heb ik een schuilstal waar ze vrij in en uit kunnen en ik voer uit slowfeeders (ibc bak zonder gaas met 3x3 maas net + aanhangernet er over).
Omdat Raya hier natuurlijk niet alleen kon staan is Pippa, een klein, eigenwijs, maar o zo lief shetlanderveulen bij ons komen wonen.

Inmiddels heb ik ook toestemming om er 1 pony van iemand anders bij te zetten, vandaar dat ik bij de advertenties nu een PP-pensioenplekje aangeboden heb.

Ook maar even voorstellen P1030661
Terug naar boven Ga naar beneden
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 1:28

hoi hoi, wat een mooi koppie heeft Raya, en heerlijk zo'n klein ding erbij.
Veel plezier hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 1:30

Hoi Francis, welkom hier!
Interessante studie doe je.

In welke regio woon je?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 1:36

Hey Francis, Welkom hier. Leuk duo heb je!

@ Marja: In Twello, had ik al gelezen in de advertentie van Francis
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 1:37

Dank je Riegje, ja, Raya is m'n alles. Ik heb hier voor Paints gehad, eentje zelf gefokt en dat was echt m'n kindje. Daarna een Merens gehad, getraumatiseerd dier wat ik opgeknapt heb en met alle drie had ik een enorme band, maar 't is niet te vergelijken wat Raya voor mij betekent. Vanaf het eerste moment zat die diep verankert in m'n hart knipoog

Meer foto's en filmpjes zijn hier te vinden op mijn blog, mag alleen nog geen link plaatsen van't forum knipoog Google even op Mads and Friends, dan vind je 't wel.

NH-trainer, ik woon in Twello, dat ligt tussen Apeldoorn en Deventer, mijn PP ligt niet ver van de IJssel.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 5:35

Hé, je paardje zag ik laatst op Bokt bij bijzondere kleurtjes oid, je advertentie herken ik van marktplaats, en nu de persoon erachter dan via dit forum glimlach
Welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 8:18

welkom hier en wat een leukies.
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydo 28 feb 2013 - 8:32

Thanks.

Klopt Marion, er is wel 't eea op Bokt te vinden knipoog en de advertentie heb ik op meerdere plaatsen staan, ik hoop snel iemand te vinden omdat het voor mij een manier is de kosten wat te drukken en dat is nu ik werkeloos ben héél nodig. Ik wil Raya gewoon écht niet weg moeten doen dus probeer alles uit de kast te halen om dat te voorkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyvr 1 maa 2013 - 10:52

Hoi Francis,

Leuk om je hier ook tegen te komen! De bewoners van je PP zien er erg happy uit op de foto, ze lijken echt een leuk stel zo samen glimlach .

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyvr 1 maa 2013 - 20:44

klinkt leuk allemaal. Leuke dieren en fijn dat er plek is voor nog 1 paardje.
Tsja ik bleek ook niet echt een ideale pensionklant te zijn, ben wel eens vervloekt vermoed ik.
Het grappige is dat ik nu meer heb leren loslaten nu ze aan huis staan dan toen ik er 1 had en hij op een pensionplek stond.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyza 2 maa 2013 - 10:06

Joyce schreef:
Tsja ik bleek ook niet echt een ideale pensionklant te zijn, ben wel eens vervloekt vermoed ik.
Het grappige is dat ik nu meer heb leren loslaten nu ze aan huis staan dan toen ik er 1 had en hij op een pensionplek stond.

Ik was ook minder geschikt als pensionner, hoor. Heb me altijd zo goed mogelijk aangepast, maar het doen van concessies m.b.t. beweging en voeding viel me toch elk jaar zwaarder. Alles zelf doen kost natuurlijk veel meer tijd en inspanning, maar het geeft me toch veel meer rust om alles zelf in de hand te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyza 2 maa 2013 - 11:51

Hoi Francis, welkom op het forum, leuk je hier te zien :-). We kennen elkaar al een beetje van facebook. En jij kent Aline ook, toch? (Ik ben vorig jaar maart met Aline naar Carolyn Resnick geweest.)
Wat een leuke pony's heb je! Die snoet van Pippa is echt hartveroverend!
Heb je nu al een soort PP? Of is het je wens om een PP aan te gaan leggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyza 2 maa 2013 - 20:06

Hoi Francis,


Leuk dat je dit formum ook gevonden hebt. Veel plezier hier en met je twee mooie dames.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyzo 3 maa 2013 - 12:01

Leuk, zo'n warm welkom hier grijns

Wieteke, ik heb 'in pension' wel altijd op plekken gestaan waar ik veel zelf kon en mocht doen, dat scheelde wel. Ben heeft op een plek gestaan waar ik het eigenlijk prima naar m'n zin had, de pensionhoudster dacht over veel dingen het zelfde, ik deed eigenlijk alles zelf, maar zij zette Ben buiten, was ook een van de weinigen die hem kon benaderen dus dat was perfect. Later stond hij daar 24/7 buiten, dat was nog wat makkelijker. Maar toen ze weg moesten van de plek waar ze zaten ben ik toch weer op zoek gegaan naar een weitje om te huren omdat ik van de zoektocht naar die plek al wist dat ik zoiets moeilijk weer zou vinden.
Nu met Raya net zo, ik heb met haar het eerste jaar bij 2 particulieren gestaan, deed nagenoeg alles zelf, maar toch heb je't net niet 100% in de hand.
Dus zocht ik toch weer een zelfdoeplek. En nu ik die heb besef ik weer hoeveel fijner ik dat toch vindt. Op zich heb ik geen moeite met loslaten, maar ik vind het gewoon lekker om m'n eigen gedoetje te hebben en zelf de 'regels' te bepalen knipoog

Hoi Marja, ja, ik ken Aline ook en weet dat jullie samen naar Carolyn geweest zijn (mazzelkonten). Ik was van plan om de Extended Circle te doen dit voorjaar maar door verlies van m'n baan zit dat er echt niet in nu. Ik rommel dus zelf wat met af en toe tips/aanwijzingen van Aline.
Ik heb een PP, voor zover je een paddock-met-track-schuilstal-en-weitje ook een PP mag noemen (als ik PP denk zie ik heuvels, bosje, slingerpaadjes, wei... een veel 'natuurlijker' omgeving dan alleen 'wei met track', maar dan hebben we't over 'Paradise' met de grote P knipoog ). De Track is afgezet, grote paddock en dijk en een inloopstal met stoepje er voor. Heb nog wel wat plannen, op de track komt van de zomer op een deel wat wit zand, op een ander deel een grindbak, stoepje moet vergroot worden, binnen wordt de eiken staander nog bekleed met deurmat en voor volgende winter wil ik een tochgordijn van doorzichtige PVC-stroken. Dat zijn wel de belangrijkste dingen die in ieder geval in de planning zitten. Ik zit er pas sinds oktober afgelopen naar dus kon na het zetten van palen en koord ook niet meer veel doen omdat het te nat was (ik zit op kleigrond) maar hoop deze zomer de financiele middelen bij elkaar te schrapen (en vooral zo veel mogelijk 'gratis af te halen' materiaal) om eea te realiseren.
Maar zelfs zoals het nu is rijd ik elke dag weg met het gevoel van 'wat heb ik toch een lekker plekje' grijns Van alle zelfdoeplekken die ik tot nu toe gehad heb is dit echt de fijnste... Er moest alleen bos in de buurt zijn! :P
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyzo 3 maa 2013 - 23:35

FrancisD schreef:
(als ik PP denk zie ik heuvels, bosje, slingerpaadjes, wei... een veel 'natuurlijker' omgeving dan alleen 'wei met track', maar dan hebben we't over 'Paradise' met de grote P knipoog ).

Maar zelfs zoals het nu is rijd ik elke dag weg met het gevoel van 'wat heb ik toch een lekker plekje' grijns Van alle zelfdoeplekken die ik tot nu toe gehad heb is dit echt de fijnste... Er moest alleen bos in de buurt zijn! :P
Zoals je dat Paradise beschrijft zijn er denk ik niet zo heel veel hier in Nederland. En ik denk dat velen van ons altijd wel iets te wensen houden. Zo heb ik zelf op dit moment de wens, om misschien nog eens een poel aan te leggen. En dat is een wens die misschien nog wel eens haalbaar is. De track door een stukje bos lijkt me ook geweldig, maar dat zit er hier niet in. Maar al met al vind ik het aller belangrijkst dat de paarden zo ontzettend gelukkig zijn in het PP.

Geweldig, dat jij nu ook zo'n fijne plek hebt! Lekker aan de slag gaan met je wensen! (voor zover dat binnen de mogelijkheden ligt natuurlijk, want een bos kun je niet naar je toe halen...)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyzo 3 maa 2013 - 23:40

Nee, snap dat weinig mensen in de gezegende positie zijn om er echt zo'n 'Paradise' van te maken, maar voor m'n gevoel is Paddock Paradise wel een beetje 'groot' woord voor m'n paddock-met-track knipoog Da's meer mijn gevoel hoor, daar wil ik absoluut alle mooie plekjes die iedereen hier heeft (en ik heb er hier inmiddels al een paar gezien die het woord méér dan verdienen!) daarmee niet onderuit halen hoor. knipoog

Nee, als ik dát toch es kon, dat bos hierheen. Maar goed, dat gaat niet dus hoop ik over een paar jaar weer terug naar het bos te kunnen... knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyma 4 maa 2013 - 2:08

Wat mij betreft is wat jij hebt de naam PP zeker waard, Francis glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptyma 4 maa 2013 - 8:06

grijns Dank je. 't Is hoe 't ook heet in ieder geval een lekker plekje.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Emptydi 5 maa 2013 - 4:43

Een Paradijsje voor jou en je paarden! compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Ook maar even voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook maar even voorstellen   Ook maar even voorstellen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ook maar even voorstellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ik ook maar even voorstellen
» Ellen, gelijk maar even voorstellen
» Hoi hoi ik leef weer en zal me maar even voorstellen
» Even voorstellen
» Marja, initiatiefnemer van dit forum

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: