Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verjaardagscadeau voor Dahab

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 9:37

Hoi hoi.

Dahab en Billy is een grappig stel. Ik laat ze nu elke dag een half uur tot een uur op een klein stukje land met in het midden een draad waar Billy onderdoor kan. Hij heeft perfect door aan welke kant hij belaagd wordt door een speelse Dahab en aan welke kant hij heerlijk rustig kan eten en rollen.
Dahab vind hem razend interressant maar op een erg leuke en speelse manier. Hij gaat er al bokkend en springend en kopschuddend opaf waarop Billy al geergerd vanuit zijn ooghoek kijkt en dnekt: onee daar heb je dat speelse jonge ding weer!!! Hahahaha!
Soms bokt hij een paar keer om Dahab op afstand te houden en soms vlucht hij snel onder zijn draadje door.
Kortom een dolcomisch duo!

Ben echt heel erg blij met Billy en dat Dahab gepast respect voor hem heeft.

Verder gaat het ook goed met Billy, hij eet absoluut niet graag zijn hooi en ik wil dus binnekort zijn gebit laten controleren. Ook de vorige eigenaar gaf al aan dat hooi nooit zijn voorkeur heeft gehad en ook zij had zijn gebit al na laten kijken. Ach heb er zo weer een 'zorgenkindje' bij, past prima bij de rest! grijns

Zijn andere shetlanders hier van het forum al hun wintervacht kwijt? Bij Billy staat er nog erg veel haar op terwijl andere paarden hier al bijna klaar zijn met verharen. Deze waren van de winter niet zo dik behaard als Billy waarschijnlijk dus misschien geen goed vergelijkingsmateriaal.

En zijn er al eczeem paarden die jeukklachten hebben? Mijn Dahab nog steeds niet maar weet niet of dat komt omdat het nog vroeg in het seizoen is of dat er echt verbetering is. Vorig jaar begon hij in Maart al te jeuken dus we hebben denk ik toch al iets overwonnen. Vind het heerlijk om nu mijn paardje lekker zonder deken in de zon te zien dus wie weet... Maar ik heb al wel een eczeem deken in de kast klaar liggen voor het geval dat.

Groetjes vanaf Zeldenrust knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 11:21

Fijn dat het zo goed gaat tussen 'wat' en 'half wat' grijns!

Nina schreef:
Zijn andere shetlanders hier van het forum al hun wintervacht kwijt? Bij Billy staat er nog erg veel haar op terwijl andere paarden hier al bijna klaar zijn met verharen. Deze waren van de winter niet zo dik behaard als Billy waarschijnlijk dus misschien geen goed vergelijkingsmateriaal.
Hier geen Shet- maar IJslanders, qua vacht zeker vergelijkbaar. Die van ons hebben nog een lààààànge weg te gaan voor ze hun vacht kwijt zijn hoor! Zo'n twee keer per week poets ik ze allemaal grondig en dan heb ik weer twee plastic draagtassen vol haren. Vandaag kwamen er ook weer vráchten af.

Citaat :
En zijn er al eczeem paarden die jeukklachten hebben?
Frosti heeft nog helemaal niets, ook niet aan zijn koker (daar begint het bij hem meestal). We genieten ervan zo lang het duurt, maar ik heb weer goede hoop voor dit jaar glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 22:10

Wat super Nina dat het zo goed gaat tussen Dahab en Billy! Zo te lezen echt een grappig stel, ik zie het al helemaal voor me grijns

Goed idee om naar het gebit te laten kijken, is het ooit wel eerder behandeld?

Wbt de wintervacht, hier ook geen Shetlanders, maar we hebben ook wel een bolletje wol in de winter (Mickey, de Appaloosa zie avatar) en die is ook nog bezig met verharen. De rest van de paarden is er aardig doorheen, alleen de oudste nog niet, maar die had ook een flinke vacht. Ook bij deze werkt de Furminator super, gaat veel sneller en makkelijker!
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 23:33

Atent en Da Laico zijn ook al bijna door de haren heen, Joris nog lang niet.
Met een beetje pech moet ik die in juni weer scheren.
Bij Joris duurt het ook heel lang voor hij het kwijt is, maar zijn haren zijn altijd veel langer als het haar van de andere 2.
Ik denk dat het wel een beetje een shetten eigenschap is.
Ik ben erg benieuwd of er iets met zijn tanden is.
Is wel slim om even naar te kijken.


Wat fijn dat het goed gaat tussen die 2, misschien eens een filmpje maken!

Irene, wat is de Furminator precies?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptyza 24 apr 2010 - 22:56

Yvonne, dit is de furminator: http://www.paardendrogist.nl/Zoeken/furminator/
Alleen is de paardendrogist heel erg duur, je kan hem ook bij iemand anders bestellen, namelijk deze:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1247334&&hilit=furminator

Ik heb zelf de Large. Ik had het eigenlijk aangeschaft voor Noeska (onze Duitse Herder), die kan ook ongelooflijk
erg verharen grijns , maar merkte later dat het ook super werkt bij de paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydi 27 apr 2010 - 9:25

bedankt voor de tip over de furminator!
Ik ga er zo een bestellen voor Billy, hij heeft het nu best warm met dat mooie weer en zoveel haar. Met poetsen komt er ook wel veel af maar zet niet echt zoden aan de dijk zeg maar.

Hier even een paar foto's van de boys voor het eerst samen op hun track! Dahab vond het fantastisch dat hij nu zijn eigen race-track heeft en heeft eerst eens drie rondjes full speed gegaloppeerd. Bijna plat door de bocht hahaha!

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Billendahabrennen

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 23april2010073

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Billyboy

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Dahabbochtdoor

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Dahabenbillygrazen

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Dahabenbillystand

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Dahabgalop

Was echt een dag heerlijk genieten van paardjes die lol hebben!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydi 27 apr 2010 - 22:49

Wat een prachtige foto's! Die Billy is ook wel geweldig hoor, wat een beestje liefde . Echt een heel leuk stel samen! Dahab ziet er trouwens ook super goed uit, erg mooi paard!
Is leuk hè als ze zo hard gaan, aan de ene kant houd je je hart vast (zo hard gaan ze in ieder geval bij ons knipoog ), maar het is ook wel weer gaaf om te zien grijns

Billy is idd nog een heel bolletje wol, hij verhaart wel duidelijk? Dat er veel lossen haren zitten?
Met poetsen gaat het idd veel minder snel, met die Furminator haal je echt heel veel af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptywo 28 apr 2010 - 10:43

Ja ben erg trots op mn kinders grijns

Billy verhaard flink, hele bossen komen eraf en oude eigenaar vond dat hij op deze foto's al veel haar kwijt was. Heb wel een furminator besteld want hij heeft het erg warm met dit weer... Kan niet wachten om hem zo met de furminator te lijf te gaan haha.

Dahab wordt een echte stoere kerel. Vandaag had hij wat aan zijn staart geschuurd dus heb zijn eczeem deken maar weer opgedaan. verwarring
Jammer hoor maar we houden moed. Misschien is de omschakeling naar gras toch nog te veel voor hem. Maar weer even een stapje terug. Hij heeft samen met Billy een klein stukje waar ze de hele dag staan en ik laat ze dan een a twee uur op de track maar dat is misschien al te gek...

Vandaag heeft ook Ron van Bio-Ron spullen afgeleverd dus kan een heerlijke weide gaan creeeren voor mijn mannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptywo 28 apr 2010 - 22:24

Nina schreef:
Ja ben erg trots op mn kinders grijns

Dat kan ik me goed voorstellen grijns

Nina schreef:
Billy verhaard flink, hele bossen komen eraf en oude eigenaar vond dat hij op deze foto's al veel haar kwijt was. Heb wel een furminator besteld want hij heeft het erg warm met dit weer... Kan niet wachten om hem zo met de furminator te lijf te gaan haha..

Haha, het is idd leuk om met de furminator aan de slag te gaan, moet je wel emmers klaar hebben staan grijns . Ik ben heel benieuwd hoeveel je er dan af krijgt!

Nina schreef:
Dahab wordt een echte stoere kerel. Vandaag had hij wat aan zijn staart geschuurd dus heb zijn eczeem deken maar weer opgedaan. verwarring
Jammer hoor maar we houden moed. Misschien is de omschakeling naar gras toch nog te veel voor hem. Maar weer even een stapje terug. Hij heeft samen met Billy een klein stukje waar ze de hele dag staan en ik laat ze dan een a twee uur op de track maar dat is misschien al te gek....

Ah, wat jammer dat Dahab toch weer last krijgt. Misschien inderdaad net iets te lang op het gras toch. Er zijn nu ook veel paarden/pony's die hoefbevangen raken, met zulk weer is het suikergehalte in het gras erg hoog.
Maar Dahab wordt zeker een hele stoere kerel, hij ziet er prachtig uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydo 29 apr 2010 - 7:58

Wat een heeeeerlijke foto's Nina compliment! Billy is echt een snoepje om te zien, met inderdaad een heel bijzondere kleur. En Dahab is een echte showbink, wat een beauty! Heerlijk dat ze nu zo lekker kunnen rennen samen zweep!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Emptydi 18 mei 2010 - 2:33

Hoi Nina,

Fijn dat het zo goed gaat met Billy en Dahab.
Erg leuke foto's.
Heb je Billy's gebit al na laten kijken?
Ik ben erg benieuwd wat er mee is.

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verjaardagscadeau voor Dahab
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor hout voor wanden schuilstal en nog behandelen?
» Even voorstellen Nina en Dahab
» Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie
» Ook rust voor het pad?
» ik stel mij voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: