Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verjaardagscadeau voor Dahab

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 13 apr 2010 - 10:10

Morgen is het dan zover, dan gaan we Billy halen. Billy is een shetlander die hopelijk Dahabs weidemaatje wordt! En wat wil het toeval.. Morgen is Dahab's 'verjaardag'! Hij wordt morgen 3 jaar en krijgt een shetlander cadeau! Lol!
Camera in de aanslag....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 13 apr 2010 - 17:07

Gefeliciteerd met zijn verjaardig. Ik hoop dat hij z'n verjaardagscadeau leuk vindt grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 13 apr 2010 - 19:17

Van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag, ik hoop dat hij en Billy het goed kunnen vinden met elkaar.
Dat wordt spannend.
Ik ga het forum in de gaten houden voor de foto's.
Succes vandaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptywo 14 apr 2010 - 1:09

En.....? Is Billy al gearriveerd glimlach? Is Dahab blij met zijn cadeautje zweep?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptywo 14 apr 2010 - 4:45

Haha, dat is ook toevallig, leuk verjaardagscadeautje grijns !
Wat leuk dat je nu een Shetlander hebt gevonden, ik ben heel benieuwd wat Dahab van Billy vindt. Hoe oud is Billy eigenlijk?
Ik ben benieuwd hoe Billy er uitziet glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptywo 14 apr 2010 - 9:36

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar Billy,
weer een supershet erbij op dit forum?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydo 15 apr 2010 - 19:00

Billy is cool!!!
Woensdag avond laat kwamen we thuis met Billy. Ik heb hem toen maar even op stal gezet. Wij zijn niet berekend op shetlanders hihi. Hij kan niet bij de waterbak en niet bij de voerbak, kan niet over de deur kijken.. aaahhhhh
Dus een emmer water en hooinet op de grond voor de kleine man. Overdag heb ik hem nu op de paddock tussen Dahab en de rest van de groep in. Dahab vind hem wel heel spannend. Als ik thuis ben mag Billy achter een draadje even op de wei maar Billy is geen sloten gewend dus ben nog erg voorzichtig. Stel dad hij door de draad heen huppeld, dan zijn er wel overal sloten. Maar van het weekend is er wat meer toezicht dus dan kunnen we wat meer testen.
Billy is denk ik rond de 80 cm (?), het is een blauwschimmeltje met hele mooie lange manen. Verder een schattig zwart snoetje en zwarte sokjes.
Als ik hem naar buiten breng draaft hij heel parmantig met mij mee! Moet erg lachen om hem.
Zal van het weekend foto's plaatsen maar heb ze nu alleen op m'n telefoon staan en kan ze dan niet hier plaatsen.
Hoop echt dat Dahab hem lief gaat vinden. Zo door het hek staan ze een beetje te snuffelen en te piepen tegen elkaar en wordt er door beide af en toe met de voorbenen gemept!
Er volgt snel meer...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydo 15 apr 2010 - 23:08

Billy klinkt als een ontzettende leukerd Nina, ik ben heeeel benieuwd naar je foto's! Ik heb wel wat met schimmels (heb er al aardig wat om me heen verzameld :<) en zo'n klein witje lijkt me echt te gek!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydo 15 apr 2010 - 23:44

Billy klinkt zeker heel leuk, ik ben heel benieuwd naar de foto's grijns ! En ik hoop van harte voor je dat het samen met Dahab goed zal gaan, dat ze echte maatjes worden!

Nu je het zegt Marja, jij bent inderdaad wel een beetje een schimmelgek grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyvr 16 apr 2010 - 1:24

Ik ben erg benieuwd naar de foto's
Het klinkt erg leuk.
Hopelijk vind Dahab hem ook erg leuk en is er een klik tussen die 2.
Ik hou het forum in de gaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyvr 16 apr 2010 - 2:22

Irene schreef:
Nu je het zegt Marja, jij bent inderdaad wel een beetje een schimmelgek grijns
Gaat helemaal vanzelf als je gaat fokken met schimmels... knipoog. Van mijn rijtje paarden hieronder hebben Sefja en Saegola allebei hun kleur geërfd van opa Birki (hun vader Bjarg - zoon van Birki en ook schimmel - heb ik verkocht). Frosti is geen familie (import uit IJsland) en Kría lijkt wel een beetje 'schimmel' maar is natuurlijk zwartbont knipoog.
Maar het is eigenlijk wel frappant: de paarden waar ik tot nu toe de grootste emotionele klik/band mee heb, zijn allemaal schimmels.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyvr 16 apr 2010 - 10:42

Nou daar komen ze dan hoor, een paar eerstej foto's van Billy!!!!

Het is echt een heerlijk stoer mannetje!

Van de eerste kennismaking met Dahab op de paddock en van vanavond tijdens een lekkere poetsbeurt! Wat een haar komt er van zo'n klein beestej af zeg! Ben ik natuurlijk niet gewend met mijn arabiertje met ultra dunne vacht hihihi!

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100415071114

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100415071206

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100416214216

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100416214300

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100416214319


Laatst aangepast door Marja op za 17 apr 2010 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Overbodige 'img-tjes' verwijderd ;-).)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyvr 16 apr 2010 - 17:47

Wat een leukerd, gaat vast wel goed komen met die twee samen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 2:39

Hij is LEUK Nina compliment! Mooi, die donkere manen en staart.
En die vacht, jaaaaa, daar weet ik alles van, want IJslanders zijn natuurlijk gewoon grote Shetlanders en ik poets me nu ook een ongeluk (de nestelende vogels zijn er weer blij mee knipoog).

Staan de mannen al bij elkaar of wacht je nog even?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 8:45

Ahhh wat een lieffie!!
Ik hoop dat het gaat klikken met zijn 2en.
En die verharing, pfff.
Da Laico en Atent lijken de haren vanzelf kwijt te raken, maar Joris, daar blijf je op poetsen, maar die heeft ook elke winter zoveel haar, en zo lang!
Heel veel succes met je mannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 9:15

Hey nu was opeens mn berichtje verdwenen...

Nou ja nog maar een keer...

Volgens horen zeggen noemen ze deze kleur een moorkop of een veranderlijke moorkop? Omdat hij in de zomer bijna helemaal wit is en in de winter helemaal donker.

Billy blijkt al 22 jaar oud te zijn.... hihi nou met zoveel energie kan hij nog wel tien jaar mee of langer. Maar heb wel ontdekt dat hij niet veel hooi eet. misschien even ee keer naar zijn tanden laten kijken. Zolang krijgt hij wat wiesencobs bijgevoerd zodat hij wel zijn voeding binnen krijgt...

Vandaag werd hier cursus gegeven door Machteld Oudshoorn van het Paarden Kennis Centrum en Billy was 1 van de 'vrijwilligers'. We hadden een cursus over voeding dus erg leuk en bruikbaar voor Dahab en Billy en natuurlijk ook de rest van de pensionpaarden. Billy was een gewillig voorbeeld. Maar liet wel even blijken dat ze niet te hard in zijn billetjes moesten knijpen hilarisch

Na de cursus een weitje gemaakt met halverwege een draad zodat Billy daar onderdoor kon vluchten en ze samen even op de wei gelaten. En het ging eigenlijk onwijs goed. Dahab was in een enorm jolige bui en Billy vond dat wel een beetje druk hoor hihi! Hij had al snel door dat hij aan de andere kant van het draadje rust had. En Dahab heeft zich prima gedragen, hij hapte wel een keer speels in Billy's enorme vacht maar had prima respect toen Billy een bok gaf en melde dat hij daar niet van gediend was. Kortom een geslaagde eerste keer!

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100417191502
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 9:34

Fijn dat het goed ging samen in de wei.
Slimme oplossing met het draadje waar hij onderdoor kan.
Zou bij mijn Haffie niet werken. Die kruipt zelf bij rare situaties ook onder het draad door, ik denk dat hij er meteen achteraan zou gaan als een spelletje.
Inderdaad wel even slim om zijn gebit na te laten kijken.
Wist je niet toen je hem kocht dat hij al 22 jaar was?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 10:14

Dahab is gelukkig nog niet zo slim Yvonne... hihi!

Ik wist wel dat Billy wat ouder was maar niet dat ie 22 was. Maar ach, mij maakt het niet uit eigenlijk. Zolang het maar klikt met Dahab. Ben me er wel van bewust dat hij misschien wat meer zorg en dus misschien ook extra kosten met zich mee brengt maar ach.. Op een of andere manier komen zulk soort dieren wel vaker op mijn pad hihi!

Mijn eerste hond had een alvleesklier die niet goed werkte, daarnaast was het een pechvogel eerste klas dus die had geluk dat ik als baasje destijds bij de dierenarts werkte. M'n kat Olly was een kitten die in de steek gelaten was door moeder poes dus ook maar mee naar huis, Nog een hondje uit griekenland gehad. M'n vorige merrie kreeg cushing maar die heeft het dankzij 4 x daags medicatie ook nog 2 jaar uitgehouden. Dahab heeft zomereczeem. M'n huidige hond Rose arthrose... haha ze mankeren allemaal wel iets hihi!

Deze foto net op stal gemaakt... Dahab dromerig in zijn stal en Rose vond het niet eerlijk dat hij alle aandacht kreeg dus kwam er ook maar even bij zitten..

Verjaardagscadeau voor Dahab 20100417222144
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 22:29

Billy is een erg leuk beestje Nina! Hij komt ook zo grappig over, volgens mij kan je daar wel mee lachen grijns
Wat een goed idee van dat draadje waar hij onder door kan en een slimme pony dus dat hij dat al snel doorhad.
Super dat het zo goed gaat tussen Dahab en hem!

Er zijn wel aardig wat Shetlanders die behoorlijk oud worden, minimaal 40 jaar, dus dan kan je nog heel lang plezier van Billy hebben grijns

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyza 17 apr 2010 - 22:31

O ja, een goede tip voor het verharen van de paarden/pony's is de Furminator, echt ideaal! De haren gaan er bij bossen af, gaat veel makkelijker en sneller dan poetsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptyzo 18 apr 2010 - 5:17

Marja schreef:
Gaat helemaal vanzelf als je gaat fokken met schimmels... knipoog. Van mijn rijtje paarden hieronder hebben Sefja en Saegola allebei hun kleur geërfd van opa Birki (hun vader Bjarg - zoon van Birki en ook schimmel - heb ik verkocht). Frosti is geen familie (import uit IJsland) en Kría lijkt wel een beetje 'schimmel' maar is natuurlijk zwartbont knipoog.
Maar het is eigenlijk wel frappant: de paarden waar ik tot nu toe de grootste emotionele klik/band mee heb, zijn allemaal schimmels.

Helemaal over dit bericht heen gelezen denken , was denk ik helemaal afgeleid door opeens die mooie foto's van Billy grijns

Inderdaad wel heel bijzonder dat je vooral met schimmels de grootste emotionele klik/band hebt. Hebben die van jou dan ook wel bepaalde karakters die erg overeenkomen?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 20 apr 2010 - 9:48

Irene schreef:
Inderdaad wel heel bijzonder dat je vooral met schimmels de grootste emotionele klik/band hebt. Hebben die van jou dan ook wel bepaalde karakters die erg overeenkomen?
Nou nee, eigenlijk helemaal niet, de karakters lopen uiteen van heel zachtaardig, cool en vriendelijk, tot nogal heftig en wispelturig, dus die lijken niet bepaald op elkaar :<...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 20 apr 2010 - 10:15

Nina schreef:
Volgens horen zeggen noemen ze deze kleur een moorkop of een veranderlijke moorkop? Omdat hij in de zomer bijna helemaal wit is en in de winter helemaal donker.
Als ik de foto zie, lijkt het er inderdaad op dat Billy geen schimmel is, maar een zg. 'roan', en in zijn geval dan ws. een 'zwart-roan'.
In het boek 'De kleur van het paard' staat: "De echte roan heeft een redelijk gelijkmatige mengeling van witte en gekleurde haren over het hele lichaam, maar het hoofd, de onderbenen, manen en staart blijven hetzelfde als bij de basiskleur waaraan het roantype zijn identiteit ontleent. (.....) De term 'moorkop' is niet langer in gebruik. (....) 's Winters licht het haarkleed van de roan geleidelijk op tot bijna wit in het voorjaar, om 's zomers weer terug te komen in de originele kleur. (.....) Om de verwarring compleet te maken, zijn er echter ook roans die in de winter donker zijn en in de zomer lichter."
Een bijzondere kleur in ieder geval!

Wat leuk dat het zo goed ging in de wei met de mannen samen, dat klinkt veelbelovend glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydi 20 apr 2010 - 23:13

Marja schreef:
Irene schreef:
Inderdaad wel heel bijzonder dat je vooral met schimmels de grootste emotionele klik/band hebt. Hebben die van jou dan ook wel bepaalde karakters die erg overeenkomen?
Nou nee, eigenlijk helemaal niet, de karakters lopen uiteen van heel zachtaardig, cool en vriendelijk, tot nogal heftig en wispelturig, dus die lijken niet bepaald op elkaar :<...

Dan begrijp ik er er helemaal niets van :< , het zal dan toch wel puur de kleur zijn grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Emptydo 22 apr 2010 - 1:54

Hoi Nina,

Hoe gaat het met Billy?
Kan Dahab het al goed met hem vinden?

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Verjaardagscadeau voor Dahab Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verjaardagscadeau voor Dahab   Verjaardagscadeau voor Dahab Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verjaardagscadeau voor Dahab
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor hout voor wanden schuilstal en nog behandelen?
» Even voorstellen Nina en Dahab
» Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie
» Nieuwjaarswens voor 2012!
» Ook plannen voor een PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: