Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hondsdraf in de wei

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
mirwes




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 03-04-16

Hondsdraf in de wei Empty
BerichtOnderwerp: Hondsdraf in de wei   Hondsdraf in de wei Emptyzo 5 jun 2016 - 7:01

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of het kwaad kan als er in hondsdraf in de weide zit. En zo ja, hoe kan ik dit het beste verwijderen? Iemand ervaring?

We zijn net begonnen met het maken van onze PP. Het is 1 ha en er is jaren niks met het land gedaan. Het land is nu geklepeld en we hebben al kruiwagens vol met mos eruit gehaald. Op de schaduwrijke plekken komt de hondsdraf naar boven.

Ik probeer het met de hand eruit te halen,  dan kalk te strooien en nieuw graszaad te zaaien, maar ik zie het aan de andere kant van de wei alweer opkomen.

Groetjes, Miranda
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hondsdraf in de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hondsdraf in de wei   Hondsdraf in de wei Emptyzo 5 jun 2016 - 7:44

Hoi Miranda, welkom op het forum glimlach .

Ik heb al jaren op een paar plekjes hondsdraf in de wei. Ik heb er nog nooit een paard van zien eten en ik haal het ook nooit weg. Paarden weten meestal uitstekend wat ze wel en niet kunnen eten. Ik zou me er dus niet al te druk om maken en het lekker laten staan knipoog .

Succes met het aanleggen van je PP compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
 
Hondsdraf in de wei
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: