Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 nieuw op dit forum

Ga naar beneden 
+3
Mai
OSSie
riegje
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptydo 22 okt 2015 - 5:45

Al heel wat jaren in de paarden, maar altijd in pension bij andere.
Maar als alles goed gaat hebben we zomer 2016 een huis met 12.000 meter grond.
En gaat mijn grote droom werkelijkheid worden, een PP en zelf kunnen bepalen wat ik wel en niet wil voor mijn paard.
Gelukkig hebben we nog even en kan ik op dit forum genoeg voorbeelden zien.
Helemaal blij dat ik dit forum ben tegen gekomen in mijn zoektocht naar goede PP tips.

Vergeet ik me zelf nog voor te stellen.
Ik ben Tanja 55 jaar en eigenaar van een echt haflinger dame.
wonen nu nog op Voorne Putten maar straks op het mooie Brabantse land




Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptydo 22 okt 2015 - 8:40

Welkom op het forum Tanja, en gefeliciteerd met het vooruitzicht voor je nieuwe huis glimlach ! Heb je het al definitief gekocht?
Waar in Brabant kom je dan te wonen?
Hopelijk kan je hier op het forum veel inspiratie en tips opdoen compliment !


Laatst aangepast door Marja op vr 23 okt 2015 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptydo 22 okt 2015 - 20:17

Welkom!! Ik deel je vreugde! Ook ik heb met een huis gekocht met grond!
Veel plezier met plannen maken!! hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyvr 23 okt 2015 - 3:41

Welkom op dit forum Tanja! En gefeliciteerd met je nieuwe huis-met-grond!
Veel plezier met de voorbereidingen, en straks met de uitvoering van je plannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyvr 23 okt 2015 - 9:23

Bedankt allemaal

Het huis is al gekocht, tenminste als de hypotheek helemaal rond is Marja.
We gaan in het zeer onbekende plaatsje Wernhout wonen grijns vlak bij Breda in de gemeente Zundert.

ACI, vind je het ook zoooooooo spannend.
Waar ga jij wonen?

IK weet zeker dat ik heel veel inspiratie op ga doen, en hopelijk ook jullie kan laten zien hoe het eruit gaat zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyvr 23 okt 2015 - 9:43

OSSie schreef:
We gaan in het zeer onbekende plaatsje Wernhout wonen grijns vlak bij Breda in de gemeente Zundert.

Ah, we hebben jarenlang jonge paarden in de begrazing gehad in natuurgebied De Lokker in Zundert. En één van hen is verkocht aan mensen in Zundert, dus daar komen we soms nog wel eens glimlach . Mooie natuur daar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyvr 23 okt 2015 - 10:05

Ja het is idd een hele mooie omgeving.
We komen er al een aantal jaren regelmatig om te trainen in Achtmaal en vind het een heerlijke omgeving.
Met Breda en Antwerpen dichtbij en Rotterdam waar dochterlief woont ook op een acceptabele afstand.
We wilde eerst richting Duitsland, maar zijn daar toch het afgelopen jaar van afgestapt.
Dan hadden we moeten wachten tot mijn man met pensioen was, nu blijft hij de laatste 3 jaar op en neer rijden de lieverd.
En kan ik me helemaal uitleven op de PP hyper
En Noord-Brabant is wel een stuk leuker dan Duitsland binnenpret
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 24 okt 2015 - 2:28

Wat een ongelovelijk fijn vooruitzicht hè!! Ben je al druk aan het dromen?
Wij gaan verhuizen naar Oldebroek.. Ook niet heel groot.. De meest bekende plaats dichtbij is Harderwijk (hoewel dat nog wel een klein stukje weg is)! Wij zitten inderdaad ook op de laatste hypotheek dingen te wachten! Wanneer staat verhuizing gepland? Moeten jullie nog veel aan het huis doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 24 okt 2015 - 3:13

Euhmmm Duitsland is ook heel leuk hoor, daar woon ik namelijk sinds bijna 4 jaar, nadat ik mijn paarden jarenlang in pension in Noord-Brabant heb gehad! grijns

Maarreh welkom hier op het forum Tanja, heerlijk dat je je droom waar kunt gaan maken!
En wat fijn dat je man bereid is om te reizen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 24 okt 2015 - 9:48

ACI, we krijgen voor eind mei de sleutel, maar er staat niet echt een datum vast.
En dan moeten we heel hard gaan klussen.
Het is gebouwd in 1972, en nooit echt vernieuwd, dus eerst isoleren en daar na een stuk aan laten bouwen.
Maar de plek is echt hemels, met vrij uitzicht aan de voor en aan de achterkant.
En geen naaste buren, maar wel huizen om ons heen.
Mooie oude bomen op het terrein.
Wanneer gaan jullie verhuizen, of moeten jullie ook nog verbouwen.
En Oldebroek klinkt best goed hoor, is ook een mooie omgeving.

Natural Horsetrainer, grappig hoor dat jij juist uit Brabant bent vertrokken.
Waar in Duitsland woon je, ik kom regelmatig in de buurt van Haren, daar woont mijn vriendin sinds een paar jaar.
Hebben overwogen om die kant op te gaan omdat de huizen vaak toch wat meer betaalbaar zijn, maar kon het mijn dochter niet aan doen.
Deze rijdt elk weekend op onze haflinger ook al woont ze in Rotterdam.
En dan is Duitsland toch wel wat ver grijns
Mijn man is zeker een lieverd, van iemand die nooit huisdieren heeft gehad als kind heeft hij eerst honden katten en knaagdieren voorbij zien komen en nu al jaren is hij mijn vaste poep schepper en uitmester.
Stilletjes hoop ik dat hij nu toch langzaam misschien ook eens op een paard kruipt, zodat we straks samen kunnen buiten rijden.
Dat zou helemaal geweldig zijn hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 24 okt 2015 - 22:09

Klinkt goed, jullie nieuwe plek!

Ik woon in Sonsbeck, volgens mij is dat een stuk zuidelijker dan Haren. Het is bij Boxmeer de grens over en dan nog 20 minuutjes. Hier ook overal groen uitzicht, bos in de buurt, veeeeel weilanden en akkers. Heerlijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 31 okt 2015 - 8:32

Ja dat is idd zuidelijker natural horsetrainer.
Ze woont te hoogte van Emmen.
Ook een mooie omgeving, maar toch gevoelsmatig te ver van de kinderen weg.
Vanaf ons huis nu toch snel 3 uur, hahaha zal je zien dat als we straks in Brabant wonen zij allemaal naar het noorden vertrekken of misschien zelfs naar het buitenland grijns
Maar voorlopig ben ik heel tevreden met onze keuze, en hopelijk zijn we dat volgend jaar rond deze tijd nog steeds hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyma 9 nov 2015 - 7:57

OSSie schreef:
ACI,
Mijn man is zeker een lieverd, van iemand die nooit huisdieren heeft gehad als kind heeft hij eerst honden katten en knaagdieren voorbij zien komen en nu al jaren is hij mijn vaste poep schepper en uitmester.
Stilletjes hoop ik dat hij nu toch langzaam misschien ook eens op een paard kruipt, zodat we straks samen kunnen buiten rijden.
Dat zou helemaal geweldig zijn hoera

herkenbaar, hier is manlief na zo'n 17 jaar, te paard gekropen, en rijd sinds 3 jaar een beetje en sinds een jaar heeft hij zijn eigen paard en geniet hij met volle teugen hiervan.
nooit paardrij ambities gehad, ging vaak met de fiets mee als ik ging rijden en vanaf dat we paarden aan huis hebben, nu ruim 9 jaar, helpt hij veel mee met de verzorging en geniet hij van de dieren.
we hebben al jaren 5 honden, daar is hij al veel langer fan van, maar dat hij nog ooit zou gaan rijden was echt een verrassing.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyzo 29 nov 2015 - 9:48

Sinds vrijdag eindelijk witte rook grijns
De hypotheek is rond en we kunnen nu echt met plannen beginnen. hyper hyper hyper hyper hyper
Weet alleen niet waar ik moet beginnen hilarisch
Dus deze week even pas op de plaats en dan volgende week maar eens langs bij de gemeente en een architect zoeken om ons te helpen met de aanbouw.
En dan beslissingen gaan nemen, welke omheining, welk gras, wat voor bak en paddock, welke bomen en struiken, pfffffffff binnenpret


Wat leuk Joyce ik hoop ook zo dat mijn man het paardrijden leuk gaat vinden
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyzo 29 nov 2015 - 12:04

Gefeliciteerd met het rondkomen van de hypotheek compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyma 30 nov 2015 - 1:52

Dank je
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyma 30 nov 2015 - 2:04

Joepie! Dat is goed nieuws!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyma 30 nov 2015 - 2:49

Ja super idd, we hebben heel wat hobbel moeten nemen.
Hypotheek verstrekker bleef maar zeggen dat het agrarische was en we er dus niet mochten wonen.
Terwijl het bestemmingsplan van de gemeente heel duidelijk was.
Duurde even voor de hypotheek verstrekker ook begreep dat niet het kadaster maar de gemeente bepaald wat je met een bepaald stuk land mag doen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyvr 15 jan 2016 - 11:09

Even een update, ons huis staat nu te koop en zijn druk met de bouwtekeningen en het uitzoeken van weidepalen en rijkbakken zand.
Mijn eerste uitgave voor de wei is binnen, een stroomapparaat voor de omheining.hyper
Nu hopen op een beetje beter weer en genoeg kijker voor het huis.
Hadden al na 3 weken kopers maar die wilde al 1 april de overdracht, en wij krijgen pas in mei de sleutel van het nieuwe huis.
En verhuizen naar een huurhuis is geen optie ivm een zeer allergisch zoon en een hele oude hond.
Dus we zoeken rustig verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 16 jan 2016 - 1:50

Heerlijk hè, om zo met alle nieuwe plannen bezig te zijn en de spullen daarvoor aan te schaffen glimlach !

Wat jammer dat die kopers niet wilden wachten, zou wel super zijn geweest als het zo snel verkocht was! Wat is het voor huis wat je te koop hebt staan? Heeft het iets 'aparts' waardoor het hopelijk meer opvalt dan andere huizen knipoog ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 16 jan 2016 - 1:52

of tijdelijk naar een vakantiehuisje/stacaravan?

leuk hoor, plannen maken. We gaan ons 10e jaar in met paarden aan huis en die uitgaven blijven gewoon komen, van de week is voor het eerst de paddock aan een deel vervanging toe gekomen, er waren planken stuk, hoe en wat en wie daar voor verantwoordelijk was, wist niemand, geen wijizende hoefjes van het ene paard naar het andere paard.
Dus gisteren hardhouten planken gekocht en nu druk bezig met vervangen.
nooit saai, en het is ook niet erg om buiten bezig te zijn, alleen had vandaag die koude wind wel iets minder gemogen, al mogen wij geloof ik niet klagen, hier totaal geen sneeuw oid.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 16 jan 2016 - 2:37

Ja heel jammer Marja, maar we moeten maanden verbouwen en om ons dan in allerlei bochten te wringen is op dit moment nog iet te.
We staan 3 weken te koop, hebben al 4 kijkers gehad terwijl het de feestdagen waren en nu al een goed bod.
Jammer dat het niet doorging maar de makelaar zei dat er veel interesse is dus het komt wel goed.
Hebben een mooie gezinswoning met 4 ruime slaapkamer, 2 bergingen en ruime tuin van 12 bij 9 en een huiskamer die licht is en 9 bij 6 meter. De badkamer is groot met groot hoekbad en luxe stoomdouche.
En in de meest populaire wijk en aan een pleintje met kinderspeeltuin in het midden.

We willen dat eigelijk vermijden Joyce, de hond is 14,5 en slecht te been en al wat doof en blind.
Op een vreemde plek is hij erg onrustig, als het voor langere tijd was bv 1 jaar zou ik het overwegen.
Maar voor een paar maanden voelt het niet goed.
Verhuizen is al zo stressvol voor huisdieren, en onze kat is een erge stresskip en erg bang.

Ja daar ben ik me wel van bewust, dat je nooooooit klaar bent en er altijd wel weer iets vernieuwd of verbeterd moet worden.
Waar woon je in brabant? een beetje in de buurt straks grijns
Willen wel alles gelijk degelijk en goed aanpakken, zijn geen 40 plussers meer.
Dus het moet over een paar jaar moet het nog steeds goed te doen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyza 16 jan 2016 - 6:00

Snap ik helemaal, dat je je dieren aan zo min mogelijk stress bloot wilt stellen.

Klinkt als een huis voor een grote doelgroep en met een mooie, gunstige ligging. Moet gaan lukken toch compliment ?

En inderdaad, nóóit klaar met veel grond en paarden aan huis knipoog ! Vraag me de laatste tijd wel eens af wanneer onze weidepalen het zullen gaan begeven. Nog geen tekenen van gezien hoor, maar de buitenafrastering staat nu dik 17 jaar en da's volgens mij al best lang. En veel van die palen staan nogal eens met de voetjes in het water. Je zal zien dat ze straks in korte tijd allemaal omvallen, haha lekker puh .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptyzo 17 jan 2016 - 21:42

ik kan het helemaal volgen wat betreft tijdelijke verhuizing en als ik het zo hoor ehm lees, dan is het huis erg goed verkoopbaar. Dus komt dat wel goed.
We wonen in het dorp zeeland, vlakbij de vliegbasis volkel en Uden.

altijd welkom om een kijkje te komen nemen, ik kan de locatie bij Marja ook erg aanraden, daar kun je ook veel leuke ideeen opdoen.

toen we met onze paddock begonnen, hebben we niet de meest stevige planken gebruikt, logisch dat die nu links en rechts aan vervanging toe zijn, inmiddels hebben we een adres gevonden met goede palen en planken en stukje bij beetje vervangen we het eea daarmee.
bijvoorbeeld als de paarden 1 stukje hebben stukgemaakt, dan worden we verplicht om dit dan snel te doen, hihi.
overigens was dit de eerste keer dat er zoiets gebeurde.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Emptydi 19 jan 2016 - 10:41

Heee Joyce zit jij in Zeeland?
Daar heb ik jaaaaren geleden mijn man leren kennen, bij de Morgenzon.
En ik heb nog een tijdje paardrijles gehad bij de Drie Linden...
Leuk dorpje!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





nieuw op dit forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw op dit forum   nieuw op dit forum Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nieuw op dit forum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw hier ;)
» Ook nieuw hier
» Nieuw op Paddockparadijs
» Nieuw hier
» Ook nieuw hier!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: