Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het is zo ver!!

Ga naar beneden 
+2
MoniqueBuu
Mai
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyza 17 okt 2015 - 6:55

Het is allemaal nog heel vers van de pers.. Maar na jaren dromen en meelezen op dit forum ga ik in de nabije toekomst dan ook echt mijn eigen paddock kunnen aanleggen!! Wij zijn van de week de trotse eigenaren geworden van een woonhuis met grasland van 1,5 hectare!! Er staat zelfs al een inloopstal op waar we slechts wat kleine aanpassingen aan hoeven te doen!!

Ik ben een tijd lang niet actief geweest.. Maar heb wel nog steeds meegelezen! De moed was me na twee en een half jaar te koop staan een beetje in de schoenen gezonken!! Maar nu kan ik jullie dus, over niet al te lange tijd, gaan vragen mee te denken met mij hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 0:57

Wat geweldig voor je, gefeliciteerd hoera !
En ik ken dat gevoel van de moed opgeven en dan lukt het toch ineens. Ook wij zijn jaren aan het zoeken geweest voordat we deze plek vonden knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 5:34

Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je plannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 6:15

Dank jullie wel :-)! Ja waar je lang op wacht smaakt des te lekkerder zullen we maar zeggen ;-)!

Het is een perceel van 1,5 hectare. Ik ga een poging doen de kadaster kaart hier neer te zetten.. Hebben jullie een ideetje..

Het is zo ver!! Bevedh

Ik hoop dat het gelukt is.. Ben niet echt een computerwonder oeps

Het eerste gedeelte (blokje zeg maar) is het erf met tuin. Aan het einde van het erf staat een koeieninloopstal (die heb je ook.. Weer wat geleerd). De opening van die stal is aan de zijkant.. Dus zeg maar aan het begin van blokje 934.. Waar de tuin van de buurman ophoudt. Voor de rest is het hele perceel nu nog gras..

En wat ik er mee wil.. Ik ben nog niet bekomen van het feit dat de droom nu echt werkelijkheid wordt dus ik weet het nog niet zo goed.. Maar er moet een paddock paradise komen.. Dat weet ik zeker hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 6:54

Haha, ja eerst de ene droom, wat een beetje moet inzakken om werkelijkheid te kunnen worden. Dan verder met je volgende droom. Die gaat vast binnenkort wel spruiten, opkomen, en uitgroeien. Geniet er maar lekker van.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 6:58

Echt heel erg bedankt glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 7:58

Mooi zo'n langwerpig perceel, kun je lekker lange racepaden aanleggen compliment !
Weet je ook al wat voor grondsoort het is en of het droge of natte grond is?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 8:25

Geweldig, gefeliciteerd!
En een lekker groot stuk ook, wat niet bereikbaar is vanaf de weg, heerlijk!
Hoeveel paarden moeten erop komen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 10:34

Heel erg bedankt! Ja dat het niet bereikbaar is van de weg vind ik inderdaad ook wel prettig! In eerste instantie "maar" twee. Misschien nog een a twee er bij in de toekomst maar dat ligt aan een aantal zaken.. Ben mij nu druk aan het inlezen.. Maar het lijkt mij in eerste instantie wel veel gras.. Of heb ik dat mis? Er staan op dit moment drie koeien op en die houden het niet kort.. Het stond al redelijk hoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 19:34

AC! schreef:
Maar het lijkt mij in eerste instantie wel veel gras.. Of heb ik dat mis? Er staan op dit moment drie koeien op en die houden het niet kort.. Het stond al redelijk hoog.

Voor twee paarden zal 1,5 ha gras inderdaad (te) veel zijn. Maar als het goed bereikbaar is voor een loonwerker zou je het 's zomers ook een keer helemaal of gedeeltelijk kunnen laten hooien, zodat je wintervoer hebt van je eigen land glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
zweetvos

zweetvos


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 08-08-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Huizen

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyzo 18 okt 2015 - 22:05

Spannend hoor!
Gefeliciteerd en veel succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 0:08

Met 2 paarden per hectare kun je over het algemeen volledig zelfvoorzienend zijn. Dan kun je ze 24/7 weidegang geven, en voldoende afhooien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 0:55

Goed om te weten!! Er staan nu nog drie koeien op van de buurman.. Wat is jullie mening over koeien integreren in een pp? We waren aan het nadenken en vroegen ons af of dat ook zou werken?? Het (wilde) idee was dan dat een midden grasstuk voor de koeien over zouden laten.. Ik hoor graag jullie mening!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 1:07

AC! schreef:
Wat is jullie mening over koeien integreren in een pp? We waren aan het nadenken en vroegen ons af of dat ook zou werken?? Het (wilde) idee was dan dat een midden grasstuk voor de koeien over zouden laten.. Ik hoor graag jullie mening!!

Ik denk dat dat heel goed zou kunnen. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een midden grasstuk voor de koeien overlaten. Bedoel je daar de hele wei mee en niet de PP-paden eromheen (als je die straks zou hebben knipoog )? Of zou je de wei ook nog willen verdelen in een paardendeel en een koeiendeel? Ik zou er denk ik zelf voor kiezen om ze gewoon gezellig bij elkaar te zetten. In het wild grazen paarden ook vreedzaam samen met andere grazers.

Heb je trouwens ook al enig inzicht in de grondsoort van je perceel en of er snel natte gedeeltes ontstaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 3:45

Ja dat bedoelde ik in eerste instantie.. Maar bij elkaar zetten is nog geen optie waar ik aan had gedacht.. Dat is helemaal leuk.. Al is het voor de afwisseling. Binnekort maar eens gaan praten met de buurman of hij dat ook een goed idee vind!

Ik heb nog geen bodemonderzoek gedaan.. Maar ik vermoed dat je vrij snel op zand zit. Het ligt vlakbij de Veluwe. Het was toen wij er waren al best een paar dagen aan het regenen en er waren nog geen natte plekken in de wei. Maar de echte herfst/winter moet natuurlijk nog beginnen. Als je op de geologische kaart van Nederland kijkt staat er ook dat er zandgrond zou moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 5:19

AC! schreef:
Ik heb nog geen bodemonderzoek gedaan.. Maar ik vermoed dat je vrij snel op zand zit. Het ligt vlakbij de Veluwe. Het was toen wij er waren al best een paar dagen aan het regenen en er waren nog geen natte plekken in de wei. Maar de echte herfst/winter moet natuurlijk nog beginnen. Als je op de geologische kaart van Nederland kijkt staat er ook dat er zandgrond zou moeten zijn.

Dan zit je waarschijnlijk gewoon op zandgrond en dat is alleen maar fijn! Klei is meestal heel wat problematischer omdat het een enorme zuigende modderboel wordt als het nat is. Als je perceel dan ook nog eens niet al te laag ligt en/of er geen ondoordringbare grondlagen zitten, heb je misschien wel een heerlijk droog stuk grond glimlach ! (net zoals ik hier knipoog .)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 5:53

Ik hoop het!! Zou wel heel fijn zijn! Wat in ieder geval wel fijn is.. Is dat de mensen waarvan wij het huis gekocht hebben.. Niet al te lang geleden het land hebben laten omwoelen en opnieuw hebben laten inzaaien omdat het een grote kuilen bende was.

Lekker zeg dat jouw paarden niet in de blubber hoeven lopen! Is heel wat waard volgens mij!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyma 19 okt 2015 - 7:53

AC! schreef:
Wat in ieder geval wel fijn is.. Is dat de mensen waarvan wij het huis gekocht hebben.. Niet al te lang geleden het land hebben laten omwoelen en opnieuw hebben laten inzaaien omdat het een grote kuilen bende was.

Dat is in ieder geval een goed begin glimlach !

Citaat :
Lekker zeg dat jouw paarden niet in de blubber hoeven lopen! Is heel wat waard volgens mij!!

Absoluut! Er zijn wel wat modderplekken hoor; in ons tweede PP aan het eind van de straat ligt een deel zo laag dat het snel nat en modderig is. Maar ons 'huis-PP' is nooit echt modderig en in de wei daar heeft nog nooit één plas gestaan. En dat is een zegen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptydi 20 okt 2015 - 6:21

Dat lijkt me wel heel erg fijn dat je in ieder geval een plak hebt waar ze altijd opkunnen Marja!

Dank je wel voor jullie lieve reacties en het meedenken! Ik krijg er door jullie alleen maar nog meer zin in hyper
Terug naar boven Ga naar beneden
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyvr 30 okt 2015 - 9:39

Ziet er goed uit ACI, en leuk dat we samen in het zelfde schuitje zitten.
Wanneer gaan jullie verhuizen?
Het is een mooi stuk land hoor.
Heel benieuwd hoe het er straks uitzien.
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyvr 30 okt 2015 - 19:15

Hey!! Ja leuk he!! Heel ander deel van Nederland maar hetzelfde idee knipoog

Wij krijgen als het goed is 1 maart de sleutel.. Dan moeten we nog wat dingetjes doen en dan hopen we begin april over te gaan. Daarna moeten we de paddock nog gaan maken hoor.. Want in tegenstelling tot jou bezit ik ook nog geen paard(en).. Dat was een te kostbare gelegenheid in Amsterdam waar we nu wonen.. Dus alle tijd. Ik heb al zo lang gewacht.. Dat even kan er ook nog wel bij haha!!

Ik had het volgens mij al gevraagd.. Maar weet het niet meer zeker.. Hoe ziet jullie planning eruit? En verhuizen de paarden gelijk mee?
Ben benieuwd naar jullie plannen glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
OSSie

OSSie


Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 20-10-15
Woonplaats : wernhout

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptyza 31 okt 2015 - 2:52

Nou vandaag toevallig de papieren van de notaris gekregen en voorlopig staat de overdracht op 27 mei 2016 om 09.30 hyper
Ons huis is nog niet verkocht dus we hebben nog wat tijd nodig en dat hebben we gelukkig ook nog.
Gelukkig is het verkopen van het huis geen eis van de hypotheek verstrekker, dus weten we zeker dat het allemaal doorgaat.
We moeten echter wel flink verbouwen, het huis is niet geïsoleerd dus dat gaat eerst gebeuren.
En dan willen we een stuk aanbouwen om voor ons zelf een slaapkamer en badkamer op de begaande grond te creëren.
Of dat direct gebeurd heeft ook een beetje te maken met wat ons huis gaat opbrengen.
En voor de paarden is er ook aardig wat werk.
Er staat gras op het stuk weiland, maar niet het soort dat je wil.
Het stond ooit vol met boompjes voor de verkoop en die zijn verwijderd en er is vanzelf gras gekomen.
Dus moeten we direct een deel dood laten spuiten en opnieuw in zaaien en dan volgende jaar de ander helft.
Ik ga wel direct een paddock aanleggen en hopelijk ook een rijbak.
en dan de PP track ook zodat ze in elk geval kunnen lopen.
Het beste stuk gras word dan weiland voorlopig.
Maar we moeten eerst kijken hoe alles er volgend jaar mei uitziet lol!
Zou best wel eens tegen kunnen vallen bleek
Maar dan vinden we vast wel een oplossing voor.
Mijn paard gaat als het mee zit eind juni over en hopelijk hebben we tegen die tijd een leuke shet en/of paardje erbij.
Mocht dat niet zo zijn mogen we een shetje lenen van een vriendin grijns

Leuk voor je, eerst verhuizen, een PP aanleggen en dan heerlijk op zoek naar een paard.
Ga je ook nog een vriendje/vriendinnetje erbij nemen voor je aanstaande rijpaard?
En heb je voorkeur voor een bepaald ras?
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptydi 3 nov 2015 - 8:12

Zo die zijn wel erg op tijd met een exacte afspraak hahahaha! Ons oude huis passeert aanstaande 1 december en daar staat nog geen eens een tijd voor gepland hilarisch

Maar wat fijn zeg dat jullie niet eerst hoeven verkopen! Wij hebben net twee en een half jaar gewacht op de verkoop van ons huis!!

Maar best nog wel een aanzienlijke verbouwing! Zin in?
Verhuizen staat in de top tien van meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven.. Nou ik weet weer waarom dat ook alweer zo was haha!

OW ik dacht dat je al meerdere paarden had.. Sorry! Nee ons paard komt zeker niet alleen te staan.. Maar wie er bij komt staan weten we niet.. In eerste instantie dacht ik een shetje waar mijn dochtertje later op kan rinden.. Maar ze is nog zo klein.. En toen was ik vandaag op een ezel opvang en voel daar ook wel wat voor.. Maarja een ezel is natuurlijk ook geen paard.. Er komt sowieso binnen nu een aantal jaar een paard bij van een familielid dat met pensioen gaat. Maar een paard alleen is sowieso geen optie voor mij.. Alleen de vorm ben ik nog niet uit.

Ik hoop dat jullie je huis snel gaan verkopen! Het is in ieder geval zeker een goede tijd nu.. Althans als je het met eerder vergelijkt!!

OW en het ras waar mijn voorkeur naar uitgaat is de IJslander glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptydi 3 nov 2015 - 23:33

AC! schreef:
OW en het ras waar mijn voorkeur naar uitgaat is de IJslander glimlach

Zóóóóó'n leuke paarden compliment grijns !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Emptywo 4 nov 2015 - 1:07

Hahaha ow vind jij dat Marja lekker puh hilarisch

Maar op een meer serieuzere noot.. Ik ben dus op zoek naar een toltmonster! Dus mocht je nog een leuke IJslander weten die te koop staat of komt hou ik mij aanbevolen. Ik rij eigenlijk alleen recreatief en door mijn lichamelijke klachten is vooral de tolt erg belangrijk.


Laatst aangepast door AC! op wo 4 nov 2015 - 4:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het is zo ver!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zo ver!!   Het is zo ver!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het is zo ver!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: